Polttoaineen kulutus nissan almera 1.8

Naiskuski

Onko ok, että Nissan Almera vm 2000 1.8 kuluttaa melkein 10 l 98 okt/ 100km. Tuntuu kuin ryystäisi koko ajan. Kaupunki- ja pitempääkin ajoa.

9

7065

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naiskuski

Ai niin, kyseessä on automaattivaihteinen Nissan

• Aikapaljon

Ei ole.Vie huoltoon.

• TH

Mulla 03 malli 1,8 kone ja kyllähän sille maistuu keitto mutta on myös tehoakin ;)

• ritari2

Lienee sama QG18DE -kone kuin P12-primerassa? Itellä oli 1.8 Primera ja kyllä sillekin soppa maistui ihan kivasti. Kyllä se kaupungissa tuppasi sen 9-10 litraa satasella viemään, samaten motarilla jos alko vauhtia olla 130-140km/h niin kyllä se yli 10 litraa meni. Eli taitaa olla ko. koneen ominaisuus tuo iso kulutus. Miksi muuten ysikasia käytät, kyllä tuo kone käy ysivitosellakin
      Nyt on ollu kohta jo neljä vuotta Qashqai 1.6 ja tämä on kyllä pieniruokainen, tänään pitkästä aikaa nollailin kulutusmittarin ja pidemmän ajan keskikulutus oli 7,7 litraa/100km

• diplinssi

Ei oo OK. Ainakaan maantieajossa ei pitäis mennä tuommoisia määriä. Vie huoltoon. Palaako moottorin vikavalo? Suuresti lisääntynyt kulutus viittaa esim. lamda-anturin vikaan. Voi olla myös MAF ym. rikki tan KAT tukossa.

• ittellä 1.8 -03

Tuli tuos käytyä noin 400 km matka ja seurailin kulutusta. Näytti olevan noin 6,8 litraa satasella. Siinä oli mukana maantieajoa suurin osa ja noin 40 km moottoritietä ja kaupunkiajoa noin 10 km.

• kurttushow

Kaupungissa normaali kulutus tuolla moottorilla ja automaattivaihteistolla. Maantiellä pitäis päästä alle 8 litran, paitsi yli 120km/h nopeuksilla.

Mulla on sama moottori saman vuosimallin primerassa manuaalivaihteisena. Kaupungissa menee 9-10 L talvella ja kesällä vähän vähemmän. Maantiellä alin kulutus on n. 7,5L

• TH

Tänään oli tullut trippimittariin 110km viime tankkauksen jälkeen. Eli tankkasin aivan täyteen. No 6,7 litraa mahtui vaan enää. Joten minusta aika hyvä kulutus 2003 vm 1,8l kone. Ajettu 160tkm. Oli maantie-ajoa 80km ja kaupunki-ajoa loput.

• luetun ymmärtäminen

No hohhoijaa. Alkup. kysyjällä on automaatti, joka tässä tapauksessa on wanhan ajan 4-vaihteinen mehumaija, jollaiset tuppaa viemään litran manuaalia enemmän kaupunkiajossa. Eli vajaa kymppi kuulostaa ihan uskottavalta, kun manuaalikin vie väh. 8. Samaten moottoritienopeuksissa vajaa kymppi on ihan normaali/uskottava lukema, jos marssinopeus on tyyliin 130.

80/100 nopeuksissa ei pitäisi mennä lähellekään kymppiä ellei autossa tai ajotyylissä ole jotain vikaa, esim. jarrut laahaa pahasti tai kuskilla on tapana roikkua 5 m turvavälillä = jarrua & kaasua on pakko pumpata vuoronperään. Nämä sankarithan tunnistaa siitä, että jarruvalot vilkkuu lähes tasanopeudella etenevässä jonossakin ihan koko ajan.

Tankkausmenetelmällä kannattaa ruveta keulimaan vasta, kun on käytössä väh. 3 tankkauksen keskiarvo. Mittarikentillä on nykyään reilut kallistukset ja auton/kuun asennosta riippuen tankkiin sopiva bensamäärä vaihtelee jopa parilla litralla. Minkä seurauksena laskettu kulutuskin sahaa helposti /- 0,5 l/100 km.

Lisäksi valtaosa moottoritiellä sompailijoista ajaa nykyään 90-110 ja satasenkin alueella nopeus seilaa 75-90 = keskinopeus n. 83. Kumma kyllä, kahvipöytä yms. keskusteluissa ei kukaan tunnusta ajavansa rajoitus -15, vaan kaikki ajaa vähintään suurinta sallittua tai vähän yli ja bensaa palaa silti vain 6 litraa satasella. No, kyllähän tuo rajoitus 10 pitääkin paikkansa taajama-alueilla ja tietyömailla…

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      76
      936
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      819
    3. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      143
      784
    4. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      38
      738
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      647
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      629
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      179
      556
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      32
      549
    9. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      513
    10. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      46
      512
    11. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      65
      506
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      78
      498
    13. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    14. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      38
      457
    15. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      443
    17. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      1
      443
    18. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      436
    19. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      436
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      61
      430
    Aihe