Onko ok, että Nissan Almera vm 2000 1.8 kuluttaa melkein 10 l 98 okt/ 100km. Tuntuu kuin ryystäisi koko ajan. Kaupunki- ja pitempääkin ajoa.
Polttoaineen kulutus nissan almera 1.8
9
5784
Vastaukset
- Naiskuski
Ai niin, kyseessä on automaattivaihteinen Nissan
- Aikapaljon
Ei ole.Vie huoltoon.
- TH
Mulla 03 malli 1,8 kone ja kyllähän sille maistuu keitto mutta on myös tehoakin ;)
- ritari2
Lienee sama QG18DE -kone kuin P12-primerassa? Itellä oli 1.8 Primera ja kyllä sillekin soppa maistui ihan kivasti. Kyllä se kaupungissa tuppasi sen 9-10 litraa satasella viemään, samaten motarilla jos alko vauhtia olla 130-140km/h niin kyllä se yli 10 litraa meni. Eli taitaa olla ko. koneen ominaisuus tuo iso kulutus. Miksi muuten ysikasia käytät, kyllä tuo kone käy ysivitosellakin
Nyt on ollu kohta jo neljä vuotta Qashqai 1.6 ja tämä on kyllä pieniruokainen, tänään pitkästä aikaa nollailin kulutusmittarin ja pidemmän ajan keskikulutus oli 7,7 litraa/100km - diplinssi
Ei oo OK. Ainakaan maantieajossa ei pitäis mennä tuommoisia määriä. Vie huoltoon. Palaako moottorin vikavalo? Suuresti lisääntynyt kulutus viittaa esim. lamda-anturin vikaan. Voi olla myös MAF ym. rikki tan KAT tukossa.
- ittellä 1.8 -03
Tuli tuos käytyä noin 400 km matka ja seurailin kulutusta. Näytti olevan noin 6,8 litraa satasella. Siinä oli mukana maantieajoa suurin osa ja noin 40 km moottoritietä ja kaupunkiajoa noin 10 km.
- kurttushow
Kaupungissa normaali kulutus tuolla moottorilla ja automaattivaihteistolla. Maantiellä pitäis päästä alle 8 litran, paitsi yli 120km/h nopeuksilla.
Mulla on sama moottori saman vuosimallin primerassa manuaalivaihteisena. Kaupungissa menee 9-10 L talvella ja kesällä vähän vähemmän. Maantiellä alin kulutus on n. 7,5L - TH
Tänään oli tullut trippimittariin 110km viime tankkauksen jälkeen. Eli tankkasin aivan täyteen. No 6,7 litraa mahtui vaan enää. Joten minusta aika hyvä kulutus 2003 vm 1,8l kone. Ajettu 160tkm. Oli maantie-ajoa 80km ja kaupunki-ajoa loput.
- luetun ymmärtäminen
No hohhoijaa. Alkup. kysyjällä on automaatti, joka tässä tapauksessa on wanhan ajan 4-vaihteinen mehumaija, jollaiset tuppaa viemään litran manuaalia enemmän kaupunkiajossa. Eli vajaa kymppi kuulostaa ihan uskottavalta, kun manuaalikin vie väh. 8. Samaten moottoritienopeuksissa vajaa kymppi on ihan normaali/uskottava lukema, jos marssinopeus on tyyliin 130.
80/100 nopeuksissa ei pitäisi mennä lähellekään kymppiä ellei autossa tai ajotyylissä ole jotain vikaa, esim. jarrut laahaa pahasti tai kuskilla on tapana roikkua 5 m turvavälillä = jarrua & kaasua on pakko pumpata vuoronperään. Nämä sankarithan tunnistaa siitä, että jarruvalot vilkkuu lähes tasanopeudella etenevässä jonossakin ihan koko ajan.
Tankkausmenetelmällä kannattaa ruveta keulimaan vasta, kun on käytössä väh. 3 tankkauksen keskiarvo. Mittarikentillä on nykyään reilut kallistukset ja auton/kuun asennosta riippuen tankkiin sopiva bensamäärä vaihtelee jopa parilla litralla. Minkä seurauksena laskettu kulutuskin sahaa helposti /- 0,5 l/100 km.
Lisäksi valtaosa moottoritiellä sompailijoista ajaa nykyään 90-110 ja satasenkin alueella nopeus seilaa 75-90 = keskinopeus n. 83. Kumma kyllä, kahvipöytä yms. keskusteluissa ei kukaan tunnusta ajavansa rajoitus -15, vaan kaikki ajaa vähintään suurinta sallittua tai vähän yli ja bensaa palaa silti vain 6 litraa satasella. No, kyllähän tuo rajoitus 10 pitääkin paikkansa taajama-alueilla ja tietyömailla…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 107990
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 46966
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12891Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47820