Luin artikkelin lautapelistä Off Topic. Peli lienee suunniteltu nuorisolle, joka tykkää pelata lautapelejä. Mutta kun luin pelin juonesta ja kysymyksistä sekä hahmoista, huvituin sehän sopisi hyvin myös meille iäkkäämmillekin. Samat tuntuvat olevan keksustelun aiheet niin nuorilla kuin meilläkin.
Pelissä on 30 profiilia mm.kukkahttutäti, sovittelija, elämäntapavalittaja, poliisi, vainoharhainen, penkkiurheilija, herkkä, uskovainen, politikko, tutkija jne. Itsekin voi keksiä itselle sopivan hahmon jos omaa ei löydy.
Tehtävänä on keskustella valitusta aloitusteemasta. Kommenttien aihe ja aloitussanat tulevat korteista.
"En ole rasiti, mutta, " Kehäkolmosen sisällä", "tuo pietä verrattuna" jne. Tarkemman sisällön keskusteluun pelaaja ideoi itse.
Suosikkiaiheita:
Lihavat lapset, ikä-ja muut rajat, väkivaltapelit, kapinat ja mellakat, musiikki. Mikä tätä maailmaa vaivaa, jos minä en välitä, kuka sitten välittää. Tahdon tuoda rauhaa ja rakkautta keskustelupalstoille. Ahdistus, loukatut ja loukkaajat, koko ihmiskunta. Mikään ei ole koskaan hyvin, linnut laulavat liian kovaa ja ilma on liiaan lämmin.
Koirankakat, pilkut ja pisteet ja yhdyssanat jne.
Tuleeko sitten ihmisestä parempi netikeskustelija, kun hän pelaa Off Topic-peliä?
Pelin kehittäjät uskovat näin. Ainakin ymmärtävät paremmin nettikeskustelun lainalaisuuksia. Ehkä oppivat suhtautumaan humoristisemmin keskusteluihin.
Tunnistatko itsesi, oivalsitko juonen, aletaanko pelaamaan?
Off Topic
152
230
Vastaukset
Jep.
I'm game :)"Paloma.se.co"
Tjaaha.... hän on siis riistaa, kuten toivoinkin.. :)
I will not be in that game. I'm a nerd, I do live by the keyboard.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.I'm game=olen mukana.
Sun mielikuvasi riistasta oli selvää riistoa.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.korppis kirjoitti:
Olisko hyvä aihe Paloma "ihmiskunta." ja alku lause....keksippäs itse?.
Mä joudun olemaan nyt poissa alkukierroksilta mutta laittakaa juttu alulle ja mä palaan asiaan illalla.
Kukamikä mä olinkaan?Paloma.se.co kirjoitti:
I'm game=olen mukana.
Sun mielikuvasi riistasta oli selvää riistoa."Paloma.se.co"
PAH! olkoon sitten, minä olen Englantilainen, yläluokkainen herrasmies.
Ei vielä ensi kesänä mut seuraavana omistan Haulikon.
Ehkäpä sitten osaan lausua fraasin:
My good fellow! I do believe I'm game in this!
Voi tietysti käydä niinkin että riistan karatessa ampumalinjalta lipsahtaa: Sviddu!, sinne se Sviddu meni.
H.- Gogi
Paloma.se.co kirjoitti:
Mä joudun olemaan nyt poissa alkukierroksilta mutta laittakaa juttu alulle ja mä palaan asiaan illalla.
Kukamikä mä olinkaan?YK:n pääsihteeri voisit olla. Kellään muulla ei meistä ole siihen sopivampaa taustaa...
Opettajakin olisi sulle sopinut, mutkun minut jo määrättiin siihen rooliin...OK? Gogi kirjoitti:
YK:n pääsihteeri voisit olla. Kellään muulla ei meistä ole siihen sopivampaa taustaa...
Opettajakin olisi sulle sopinut, mutkun minut jo määrättiin siihen rooliin...OK?Hyvä I agree, minäkin käyn haukkaamassa raitista ilmaa kun en kerinnyt aamutuimaan kuntosalille.
Peli on avattu, te, jotka ette vielä ole ilmaisseet mielipiteitänne tulkaa reippaasti mukaan, valitkaa roolinne ja aiheenne ja alkakaa alkulauseet keskusteluun valitsemastanne aiheesta.
Itse mietin lenkillä jatkoa teemaani ; )
- Heh hee25
Opettaja, opettaja!! Minä haluan olla kukkahattutäti! ;))) Rooli kuulostaa helpolta...ei tarvitse ottaa huomioon muita kuin itsensä ja samankaltaisensa. ;)
PS. Mä olen vissiin sitten hän, joka luulee olevansa hauska. ;)
PS". Odotan innolla Hunksin tuomiota. ;)"Heh hee25"
Minä muistin kyllä heti, että olen tehnyt samantapaisen aloituksen joskus,
tosin en lautapelinä.
Se taisi mennä jotenkin niin, että jokaisen olisi pitänyt näytellä nimimerkkiään, ylikorostuneesti.
Esim:
HUNKSZ - Monien aloittajien ajatusmaailma solahtaa Aivoni lävitse kuin vanha Hernekeitto Bideen Vesilukosta, harvat juuttuvat ulosmenoaukon ristikkoon kuten pitkät hiukset :)
Enhän minä ketään tuomitse, en ainakaan Pitkäkaulaista Mustasiipistä lintustani, joka kurottaa Ahman kaataman Poron sisälmyksiin, saati sitten Hohtavien Hankien kaltaista Paloma Blancaa. :)
H.- He hee25
hunksz kirjoitti:
"Heh hee25"
tosin en lautapelinä.
Se taisi mennä jotenkin niin, että jokaisen olisi pitänyt näytellä nimimerkkiään, ylikorostuneesti.
Esim:
HUNKSZ - Monien aloittajien ajatusmaailma solahtaa Aivoni lävitse kuin vanha Hernekeitto Bideen Vesilukosta, harvat juuttuvat ulosmenoaukon ristikkoon kuten pitkät hiukset :)
Enhän minä ketään tuomitse, en ainakaan Pitkäkaulaista Mustasiipistä lintustani, joka kurottaa Ahman kaataman Poron sisälmyksiin, saati sitten Hohtavien Hankien kaltaista Paloma Blancaa. :)
H.Vai niin. Niinpä tietenkin.
Yleensä Sä olet minulle kuin musta aukko kommenttien helminauhassa, mutta tällä kertaa luulen ettei minun tarvitse yrittää hakea viestistäsi mitään piilotettua sanomaa. ;)
Odotan mielenkiinnolla miten Pitkäkaulaisen Mustasiiven pelilauta täyttyy osallistujista! - Ent heko nyk Gogi
korppis kirjoitti:
Heh hehe25 on sitten opettaja, kukkahattu ei sinua pue, ja alkulauseesi kuuluu...
Palaan asiaan, kun tulen kesälomalta...
PS. Nikkinikin muutan. He hee25 ei ole tarpeeksi asiallinen hunksz kirjoitti:
"Heh hee25"
tosin en lautapelinä.
Esim:
H.Hunkszin aihe on ilman muuta .... pois böndeltä kohti kehä III:sta. Elämäntapavalittaja kävisikö herralle?
korppis kirjoitti:
Hunkszin aihe on ilman muuta .... pois böndeltä kohti kehä III:sta. Elämäntapavalittaja kävisikö herralle?
"Edgar Allan Poeni"
Oikestaan, minä ylitin rajan jo 1966, silloin kylläkin Ruotsiin päin.
Muutin monikultturellisesta ympäristöstäni tosi sairaaseen maailmaan.
Siellä ei enää ollut paperiteollisuuden ammattilaisia, sivistynein käytöksin.
Vaan pashanmarjoja, Oliiveja, pureskelevia Kreikkalaisia ja kummallisia Jugoslaaveja, oli myös yksi entinen Matador Mallorcalta, puheittensa mukaan.
Muistelen siellä olleen myös "Hollantilaisen", Antillintallin nuori mies joka aina pyrki kertomaan kuinka joutuu aina vetämään käteen, kun ihon väri ei oikein natsannut.
Heilutti nyrkkiään silmiensä tasolla.
Vielä kummallisempaan maailmaan, uskomattomien Suomi-murteiden sekaan muutin vasta 1972. Silloin katsoin sivistyksen rajan kulkevan Lahdesta pohjoiseen.
"Outhan sie nuita tähtiä tuijotellu?"
Tarkoitti silloin Astronomian opiskelijaa eikä tämän päivän 18v., tulevaa, työtöntä, medianomia.
H.
Oisko mulle profiila, vai pitääkö ite valita..
Musiikki on sinun aiheesi ja roolisi voisi olla kapelimestari, puikot sojolla, olisko sinulla ihan oma idea?
"maarina"
Ei sinun tarvitse, sinulla on jo "kaipaavan läyrymusiikin kultainen lintu"
http://www.youtube.com/watch?v=nABq0DrAAYI
H.korppis kirjoitti:
Musiikki on sinun aiheesi ja roolisi voisi olla kapelimestari, puikot sojolla, olisko sinulla ihan oma idea?
Sopii hyvin, puikot esiin vaan...
Otan itseoikeutetusti roolin ...valistaja.. ja aiheenani tietty ...En ole rasisti..mutta
- Gogi
maarina1 kirjoitti:
Musta musiikki on tahditonta, mutta kuitenkin..
Ohjaisin tämän kommentin mielelläni asiantuntijalle, mutta minunkin vähäisei tiedot kertovat että mustan musiikin tahtiin tanssii ja nytkyttelee yli puolet maailman väestöstä.
;) Gogi kirjoitti:
Ohjaisin tämän kommentin mielelläni asiantuntijalle, mutta minunkin vähäisei tiedot kertovat että mustan musiikin tahtiin tanssii ja nytkyttelee yli puolet maailman väestöstä.
;)Niin, ikävä kyllä. Mutta täällä mennään eri tahtiin, kun puikko heilahtaa niin.....
- Gogi
maarina1 kirjoitti:
Niin, ikävä kyllä. Mutta täällä mennään eri tahtiin, kun puikko heilahtaa niin.....
Lähetän kapelimestarin YK:hon kurssille.
Tukihenkilö tulee mukaan. Saat itse valita. Koulu maksaa matkan perille, takaisin saatte tulla omalla kustannuksella.
OBS. Kurssi pitää suorittaa vapaa-ajalla.
;) Gogi kirjoitti:
Lähetän kapelimestarin YK:hon kurssille.
Tukihenkilö tulee mukaan. Saat itse valita. Koulu maksaa matkan perille, takaisin saatte tulla omalla kustannuksella.
OBS. Kurssi pitää suorittaa vapaa-ajalla.
;)Vai kouluun, enhän minä voi sinne kaikkien....ja vielä vapaa ajalla, mikä se on se sellane vapaa aika. Iha vieras käsite...
- Gogi
maarina1 kirjoitti:
Vai kouluun, enhän minä voi sinne kaikkien....ja vielä vapaa ajalla, mikä se on se sellane vapaa aika. Iha vieras käsite...
Luurit korville, hyvä levy lautaselle ja tikut kotelossaan, että saa käsivarret levätä.
Näin opettajana se on se ihana hetki kun oppillat ryntäävät välitunnille ja autuaalinen hiljaisuus laskeutuu luokkaan. ;) Gogi kirjoitti:
Luurit korville, hyvä levy lautaselle ja tikut kotelossaan, että saa käsivarret levätä.
Näin opettajana se on se ihana hetki kun oppillat ryntäävät välitunnille ja autuaalinen hiljaisuus laskeutuu luokkaan. ;)Niinpä, mieluummin sit ihan kotimaista...Ei mitenkää muita aliarvostaen, mutta....Niin siitä tukihenkilöstä, on kaiketi .....
maarina1 kirjoitti:
Niinpä, mieluummin sit ihan kotimaista...Ei mitenkää muita aliarvostaen, mutta....Niin siitä tukihenkilöstä, on kaiketi .....
Heips! Olette päässeet sinä ja Gogi hyvään alkuun. Gogi opettaa ja sinä heilutat tikkuja omaan tahtiisi juuri näin.
Tein noin neljän kilometrin sauvakävelylenkin ja luonnollisesti nälkäkurkena liihotin lieden ääreen, tein kanaa riisiä, jotka sotkin thaimaalaiseen fokkiin. Nyt kellotan masuli ympyrkäisenä ja yritän jakaa kortteja..korpikirjailija kirjoitti:
Heips! Olette päässeet sinä ja Gogi hyvään alkuun. Gogi opettaa ja sinä heilutat tikkuja omaan tahtiisi juuri näin.
Tein noin neljän kilometrin sauvakävelylenkin ja luonnollisesti nälkäkurkena liihotin lieden ääreen, tein kanaa riisiä, jotka sotkin thaimaalaiseen fokkiin. Nyt kellotan masuli ympyrkäisenä ja yritän jakaa kortteja.."Karhun kaverini"
Sinä valitsit nyt kaksi nimimerkkiä.
Kannattaako minun enää muuta kommentoidakaan?
H.hunksz kirjoitti:
"Karhun kaverini"
Sinä valitsit nyt kaksi nimimerkkiä.
Kannattaako minun enää muuta kommentoidakaan?
H.Valistan sinua
Mikäli et tunne nimimerkkejäni kerron, että käytän kummalla satun sisäänkirjoittautumaan tai korppista pisteellä.
Älä vaivaudu kommentoimaan jos et ymmärrä pelin sääntöjä. Ehdotin sinulle roolia, et vastannut voit itse tehdä itsellesi roolin ja aiheen mistä haluat keskustella.- Pirre*
...persu sie kyllä olet.....
:)) Pirre* kirjoitti:
...persu sie kyllä olet.....
:))Pirre löysikin sopivan roolin itselleen, "politikko" ja aiheena persut ja kepun ketaleet ; )
Valistajana aloitan....
Aiheeni on... rasisti en ole, mutta...olen sitä mieltä, että Itä-Euroopan maista tulee hyvien työntekijöiden mukana myös joutosakkia ja rikollisia Eu:n rikkaiden harmiksi.Perustele rasismi. Miten Itä-Euroopan ihmiset voisivat olla eri rotua kuin sinå? Kuvitteletko suomalaisten olevan jotain puhdasta arjalaista rotua? Puhutko rasismista siis rasismina vai jonkinlaisen omana tulkintanasi rasismista?
Paloma.se.co kirjoitti:
Perustele rasismi. Miten Itä-Euroopan ihmiset voisivat olla eri rotua kuin sinå? Kuvitteletko suomalaisten olevan jotain puhdasta arjalaista rotua? Puhutko rasismista siis rasismina vai jonkinlaisen omana tulkintanasi rasismista?
Ehtoota ystäväni, palasin juuri kotiin hirmumyrskyn keskipisteestä. Oletteko kokeneet uusioperheen ihanuuden?
Vanhoilla päivillänne kysykää minulta, kumpi on tärkeämpi kahdenkeskisen harmoonisen ihmissuhteen ylläpitämiseen...minun, sinun vai lastemme tarpeet ?
Uusioperheessämme on tempperamenttia ihan tarpeeksi rotujen sekasortoa ja minä mmm, joka olen kaikista suomalaisin .... yritän olla nyt rtaas kerran rauhallisin.korpikirjailija kirjoitti:
Ehtoota ystäväni, palasin juuri kotiin hirmumyrskyn keskipisteestä. Oletteko kokeneet uusioperheen ihanuuden?
Vanhoilla päivillänne kysykää minulta, kumpi on tärkeämpi kahdenkeskisen harmoonisen ihmissuhteen ylläpitämiseen...minun, sinun vai lastemme tarpeet ?
Uusioperheessämme on tempperamenttia ihan tarpeeksi rotujen sekasortoa ja minä mmm, joka olen kaikista suomalaisin .... yritän olla nyt rtaas kerran rauhallisin.Ei nyt varsinaista uusioperhettä, mutta onhan tässä ollut äijänkokelaita muutama kappale vuosien varrella, jäin leskeksi aivan liian nuorena. Jonkun olen itse heittänyt pellolle, jonkun lemppasi tytär ulos...mikä osoittautui pitemmällä tähtäimellä aivan oikeaksi ratkaisuksi. Kyllä minä pärjään hyvin eri kulttuurista olevien kanssa, erimielisyydet ovat tulleet yksilöllisellä tasolla, ei kulttuurista riippuen. Kauheen tärkeetä että puhuu samaa kieltä kumppanin kaa, siis todella sujuvasti että ymmärtää ja osaa käyttää kaikkia vivahde-eroavaisuuksia.
Muslimin muijaksi en kyllä lähtisi, tai edes siis seurustelemaan. Johonkin se raja on vedettävä kun tietää omat mieltymyksesä ja rajoituksensa.Paloma.se.co kirjoitti:
Ei nyt varsinaista uusioperhettä, mutta onhan tässä ollut äijänkokelaita muutama kappale vuosien varrella, jäin leskeksi aivan liian nuorena. Jonkun olen itse heittänyt pellolle, jonkun lemppasi tytär ulos...mikä osoittautui pitemmällä tähtäimellä aivan oikeaksi ratkaisuksi. Kyllä minä pärjään hyvin eri kulttuurista olevien kanssa, erimielisyydet ovat tulleet yksilöllisellä tasolla, ei kulttuurista riippuen. Kauheen tärkeetä että puhuu samaa kieltä kumppanin kaa, siis todella sujuvasti että ymmärtää ja osaa käyttää kaikkia vivahde-eroavaisuuksia.
Muslimin muijaksi en kyllä lähtisi, tai edes siis seurustelemaan. Johonkin se raja on vedettävä kun tietää omat mieltymyksesä ja rajoituksensa.Kieltämättä joskus tuntuu minkä maan kietä meidänkin uusioperhe parhaitten käyttäisi jotta kaikki tulisi täysin ymmärretyiksi, mutta kuinka olisi psygologinen tunne- tai elekieli?
Mutta aiheeseen rasismi ....mitä se tarkoittaa ?korpikirjailija kirjoitti:
Kieltämättä joskus tuntuu minkä maan kietä meidänkin uusioperhe parhaitten käyttäisi jotta kaikki tulisi täysin ymmärretyiksi, mutta kuinka olisi psygologinen tunne- tai elekieli?
Mutta aiheeseen rasismi ....mitä se tarkoittaa ?"Suomen valtion vuonna 1970 ratifioiman YK:n kaikkinaisen rotusyrjinnän poistamista koskevan kansainvälisen yleissopimuksen mukaan rotusyrjinnällä tarkoitetaan:
»kaikkea rotuun, ihonväriin, syntyperään tahi kansalliseen tai etniseen alkuperään perustuvaa erottelua, poissulkemista tai etuoikeutta, jonka tarkoituksena tai seurauksena on ihmisoikeuksien ja perusvapauksien tasapuolisen tunnustamisen, nauttimisen tai harjoittamisen mitätöiminen tai rajoittaminen poliittisella, taloudellisella, sosiaalisella, sivistyksellisellä tai jollakin muulla julkisen elämän alalla.[7]»
(wikipedia)
Minä pidättäytyisin rasismin eli rotusorron viralliseen määritykseen.minttupuu kirjoitti:
Mikäs mä voisin olla??
Vastarannan kiiski :DEi ei ja ei sinä et ole vastarannakiiski, nyt valitset roolisi, mietit aiheen mistä haastellaan , siitä se lähtee.
- Korppis'
Paloma.se.co kirjoitti:
Mulla meni nyt yli hilseen. Minkä puuttuminen on sun mielestä surullista?
Kalevalasen kanateleen heleän kielen sanoma tukehtuu kun Itä Euroopalainen kulttuuri kierii kehä kolmosen yläpuole.
Korppis' kirjoitti:
Kalevalasen kanateleen heleän kielen sanoma tukehtuu kun Itä Euroopalainen kulttuuri kierii kehä kolmosen yläpuole.
Mikä Itä-Eurooppalainen kulttuuri? Please puhu maista ja ihmisistä heidän omilla nimillään välttäen yleistyksiä nin tiedämme molemmat mistä puhut.
Paloma.se.co kirjoitti:
Mikä Itä-Eurooppalainen kulttuuri? Please puhu maista ja ihmisistä heidän omilla nimillään välttäen yleistyksiä nin tiedämme molemmat mistä puhut.
Lähdetäänpä Eurooppaa ravistelleesta Geert Wildersistä, joka on puolueensa nimissä avannut nettisivuston ilmiannoille. Sivustolle voi anonyymina kertoa kokemuksiaan Itä- Euroopasta tulleiden siirtotyöläisten rikoksiin syyllistymisistä.
Itse vosin kertoa rikoksesta, joka sattui kun olimme Hollannissa viime syksynä. Petzen pojan auton takaikkuna iskettiin sisään salaman nopeasti varastettiin hänen työvälineensä. (rakennustyössä tarvittavia erikoiskoneita).
Ryöstön jälkeen naapurusto tiesi kertoa, puolalaisista, jotka yöllä ryöstelevät autoja.
Puolalaiset siirtotyöntekijät työskentelevät usein rakennuksilla. Ja jotkut heistä tekevät sivubisnestä pimeän turvin.
Meillä Suomessahan on tunnetusti Eestiläisiä rikosliikoja sekä romanialaisia mustilaisia, jotka ovat erikoistuneet varasteluun kerjäyksen ohella. Kevään ja kesän tulon varma merkki on kerjäläiset.
Ennen kevät eteni kesään näin.
Kuu kiurusta kesään
puolikuuta peipposesta
västäräkistä vähäsen
pääskysestä ei päivääkään.
Mitenkähän tuon hokeman voisi päivittää nykyaikaa vastaavaksi?.korppis kirjoitti:
Lähdetäänpä Eurooppaa ravistelleesta Geert Wildersistä, joka on puolueensa nimissä avannut nettisivuston ilmiannoille. Sivustolle voi anonyymina kertoa kokemuksiaan Itä- Euroopasta tulleiden siirtotyöläisten rikoksiin syyllistymisistä.
Itse vosin kertoa rikoksesta, joka sattui kun olimme Hollannissa viime syksynä. Petzen pojan auton takaikkuna iskettiin sisään salaman nopeasti varastettiin hänen työvälineensä. (rakennustyössä tarvittavia erikoiskoneita).
Ryöstön jälkeen naapurusto tiesi kertoa, puolalaisista, jotka yöllä ryöstelevät autoja.
Puolalaiset siirtotyöntekijät työskentelevät usein rakennuksilla. Ja jotkut heistä tekevät sivubisnestä pimeän turvin.
Meillä Suomessahan on tunnetusti Eestiläisiä rikosliikoja sekä romanialaisia mustilaisia, jotka ovat erikoistuneet varasteluun kerjäyksen ohella. Kevään ja kesän tulon varma merkki on kerjäläiset.
Ennen kevät eteni kesään näin.
Kuu kiurusta kesään
puolikuuta peipposesta
västäräkistä vähäsen
pääskysestä ei päivääkään.
Mitenkähän tuon hokeman voisi päivittää nykyaikaa vastaavaksi?.Kysymyshän ei ole rasismista vaan ksenofobiasta, muukalaisvihasta tai -pelosta. Itäeurooppalainen komponentti kantavästoissämme on ollut suhteellisen pieni koska rautaesiriipun takaa ei länteen noin vain tultu. Kommunismin romahtamisen jälkeen rajat avutuivat ja ja paljon muuttoliikettä on tapahtunut vauraampaan länteen ja pohjoiseen. En ole nähnyt tilastoja, mutta uskoisin työelämässäni todettujen empiiristen kokemusten perusteella että kirkkaasti valtaosa itäeurooppalaisia maahnamuuttajia ovat rehellisiä, työtätekeviä ihmisiä jotka hyödyntävät yhteiskuntaa tiedoillaan, taidoillaan ja verorahoillaan.
Lieveilmiönä on sitten tämä meedian paisuttama ulkomaalaisen rikollisuuden pesiytyminen meidänkin rannoillemme. Ensin tulivat itänaapurin maksulliset naiset kaupittelemaan tavaraansa turuille ja toreille ja kyllä suomipojalle kelpasi, samoin kuin skandinaavisille veljilleen. Sitten tulivat salkuljetusliigat, juggemaffiat ja ruskien järjestäytynyt kriminaalisuus. On aivan ymmärretävää että kaikenmaailman skandaaliblaskojen (kuten iltasanomien ja lehtien) paisuttamana ihmiset kommetoivat ja mummot pelkäävät ....ja poliitikot käyttävät hyväkseen oman karriäärinsä edistämiseen.
Katselin juuri eilenillalla Ruotsin tv:stä eurovisiokarsintoja Leksandista samalla kun puhuttiin ns. rasismista (pidättäyden edelleenkin sanan alkuperäiseen merkitykseen), juontajina Sarah Dawn Fine ja Gina Dirawi ja mietin samalla miten paljon maahanmuutto on rikastuttanut Ruotsin kulttuurielämää: oli säveltäjiä, sanoittajia ja esiintyjiä joilla oli ei-ruotsalainen nimi tai alkuperä.- Gogi
Paloma.se.co kirjoitti:
Kysymyshän ei ole rasismista vaan ksenofobiasta, muukalaisvihasta tai -pelosta. Itäeurooppalainen komponentti kantavästoissämme on ollut suhteellisen pieni koska rautaesiriipun takaa ei länteen noin vain tultu. Kommunismin romahtamisen jälkeen rajat avutuivat ja ja paljon muuttoliikettä on tapahtunut vauraampaan länteen ja pohjoiseen. En ole nähnyt tilastoja, mutta uskoisin työelämässäni todettujen empiiristen kokemusten perusteella että kirkkaasti valtaosa itäeurooppalaisia maahnamuuttajia ovat rehellisiä, työtätekeviä ihmisiä jotka hyödyntävät yhteiskuntaa tiedoillaan, taidoillaan ja verorahoillaan.
Lieveilmiönä on sitten tämä meedian paisuttama ulkomaalaisen rikollisuuden pesiytyminen meidänkin rannoillemme. Ensin tulivat itänaapurin maksulliset naiset kaupittelemaan tavaraansa turuille ja toreille ja kyllä suomipojalle kelpasi, samoin kuin skandinaavisille veljilleen. Sitten tulivat salkuljetusliigat, juggemaffiat ja ruskien järjestäytynyt kriminaalisuus. On aivan ymmärretävää että kaikenmaailman skandaaliblaskojen (kuten iltasanomien ja lehtien) paisuttamana ihmiset kommetoivat ja mummot pelkäävät ....ja poliitikot käyttävät hyväkseen oman karriäärinsä edistämiseen.
Katselin juuri eilenillalla Ruotsin tv:stä eurovisiokarsintoja Leksandista samalla kun puhuttiin ns. rasismista (pidättäyden edelleenkin sanan alkuperäiseen merkitykseen), juontajina Sarah Dawn Fine ja Gina Dirawi ja mietin samalla miten paljon maahanmuutto on rikastuttanut Ruotsin kulttuurielämää: oli säveltäjiä, sanoittajia ja esiintyjiä joilla oli ei-ruotsalainen nimi tai alkuperä.Bravo Paloma!
10 tulee että mäjähtää. Ja stipendi kevätlukukaudella.
;) Paloma.se.co kirjoitti:
Kysymyshän ei ole rasismista vaan ksenofobiasta, muukalaisvihasta tai -pelosta. Itäeurooppalainen komponentti kantavästoissämme on ollut suhteellisen pieni koska rautaesiriipun takaa ei länteen noin vain tultu. Kommunismin romahtamisen jälkeen rajat avutuivat ja ja paljon muuttoliikettä on tapahtunut vauraampaan länteen ja pohjoiseen. En ole nähnyt tilastoja, mutta uskoisin työelämässäni todettujen empiiristen kokemusten perusteella että kirkkaasti valtaosa itäeurooppalaisia maahnamuuttajia ovat rehellisiä, työtätekeviä ihmisiä jotka hyödyntävät yhteiskuntaa tiedoillaan, taidoillaan ja verorahoillaan.
Katselin juuri eilenillalla Ruotsin tv:stä eurovisiokarsintoja Leksandista samalla kun puhuttiin ns. rasismista (pidättäyden edelleenkin sanan alkuperäiseen merkitykseen), juontajina Sarah Dawn Fine ja Gina Dirawi ja mietin samalla miten paljon maahanmuutto on rikastuttanut Ruotsin kulttuurielämää: oli säveltäjiä, sanoittajia ja esiintyjiä joilla oli ei-ruotsalainen nimi tai alkuperä.Niin rasistihan en ole.... ja siksi onkin hyvä, että selvensit rasisti sanaa, sitähän käytämme todellakin usein väärin. Aikoinaan sain erilaisia uhkauksia mielipiteistäni, mutta onneksi ajat ovat muuttuneet.
Siispä Geert Wildersin avaamat nettisivut eivät olekaan rasistisia vaan valistavia ja valistajana aihe valistava koska se liittyy maahanmuuttoon ja sen tuomiin sivuilmiöihin.
Tieto lisää turvallisuuden tunnetta. Nyt kun beggarsit tulevat taas katukuvaan voimme kävellä tyytyväisyyden ilme kasvoillamme ohi maassa rytköttäviä rääsyläisiä tuntematta syyllisyyttä.
He ovat valinneet ammattinsa ja vaikka he eivät maksa veroja, he vievät osan kerjäämistään varoista paikallisiin ruokakauppoihin. Siinä sivussa voimme tietty varautua lieveilmiöön, hamosien laskoksissa ulos kuljetettuihin boonusetuihin.
Siis en ole rasisti, olen rikoksien ja rikollisen elämän vastustaja ja palstavalistaja.- varaministeri
Paloma.se.co kirjoitti:
Katselin juuri eilenillalla Ruotsin tv:stä eurovisiokarsintoja Leksandista samalla kun puhuttiin ns. rasismista (pidättäyden edelleenkin sanan alkuperäiseen merkitykseen), juontajina Sarah Dawn Fine ja Gina Dirawi ja mietin samalla miten paljon maahanmuutto on rikastuttanut Ruotsin kulttuurielämää: oli säveltäjiä, sanoittajia ja esiintyjiä joilla oli ei-ruotsalainen nimi tai alkuperä.Koska olen vain varaministeri, en kaikkea tiedä, joten kysymys.
Asut maassa A ja käyt maassa B töissä, niin kumpaan maahan verot maksetaan, jos vielä palkanmaksajan firma on maassa A. varaministeri kirjoitti:
Koska olen vain varaministeri, en kaikkea tiedä, joten kysymys.
Asut maassa A ja käyt maassa B töissä, niin kumpaan maahan verot maksetaan, jos vielä palkanmaksajan firma on maassa A.Maahan B, mutta näillä mainitsemillani kesätyöläisillä ei ole veronmaksuvelvollisuutta kumpaankaan ei A eikä B maahan ja kuten valistin he hyödyntävät tilapaisesti maata B välillisillä veroilla, jotka kerätään heidän ostamilla tuotteilla ja palveluilla.
Varaministeri voisi alkaa miettimään veronluonteisia maksuja näille ulkolaisille kesätyöläisillemme. Olisiko ympäristöverolla mahdollista riistää heitä?korppis kirjoitti:
Maahan B, mutta näillä mainitsemillani kesätyöläisillä ei ole veronmaksuvelvollisuutta kumpaankaan ei A eikä B maahan ja kuten valistin he hyödyntävät tilapaisesti maata B välillisillä veroilla, jotka kerätään heidän ostamilla tuotteilla ja palveluilla.
Varaministeri voisi alkaa miettimään veronluonteisia maksuja näille ulkolaisille kesätyöläisillemme. Olisiko ympäristöverolla mahdollista riistää heitä?Valistusvirhe.
Sorry kirjoitin väärin tietty he maksavat veronsa maahan A.korppis kirjoitti:
Niin rasistihan en ole.... ja siksi onkin hyvä, että selvensit rasisti sanaa, sitähän käytämme todellakin usein väärin. Aikoinaan sain erilaisia uhkauksia mielipiteistäni, mutta onneksi ajat ovat muuttuneet.
Siispä Geert Wildersin avaamat nettisivut eivät olekaan rasistisia vaan valistavia ja valistajana aihe valistava koska se liittyy maahanmuuttoon ja sen tuomiin sivuilmiöihin.
Tieto lisää turvallisuuden tunnetta. Nyt kun beggarsit tulevat taas katukuvaan voimme kävellä tyytyväisyyden ilme kasvoillamme ohi maassa rytköttäviä rääsyläisiä tuntematta syyllisyyttä.
He ovat valinneet ammattinsa ja vaikka he eivät maksa veroja, he vievät osan kerjäämistään varoista paikallisiin ruokakauppoihin. Siinä sivussa voimme tietty varautua lieveilmiöön, hamosien laskoksissa ulos kuljetettuihin boonusetuihin.
Siis en ole rasisti, olen rikoksien ja rikollisen elämän vastustaja ja palstavalistaja.Olet meedian ja politiikojen uhri koska et osaa erottaa olennaista sisältöä lukemastasi tekstistä, vaan tartut lillukanvarsiin. Kyllä sinussa ion selvästikin rasisitisia piirteitä: ksenofobian ja rasismin raja-alue on harmaa: kulttuurierot aiheuttavat pelkoa ja hämmennystä, josta sitten silmiin takertuu ensimmäisenä epäkohdat ja virheet, jotka aiheuttavat syyttelyä ja mustamaalausta jota meedia mielellään paisuttelee saadakseen enemmän menekkiä ja voittoa: seurauksena mummot ja vaarit pyörittelee päätään ja sanoo voivoi, kaikki tää on noiden ulkomaalaisten syytä ja poliitkot keksivät että hallelujaa nyt mä saankin lauman äänestäjiä näistä valmiiksi aivopestyistä ihmisistä.
Näin syntyvät äärioikeistolaiset ja populistiset puolueet, esim persut ja mainitsemasi hollantilainen, myös Jean le Pennnin puolue Ranskassa. Ne syntyvät muukalaisvihasta ja pelosta ja epävarmuudesta tilevaisuuden nähden ja paisuvat kuin pullataikina nostattimena tavallisten kansalaisten pelko ja epävarmuus tulevaisuudesta.- varaministeri
korppis kirjoitti:
Valistusvirhe.
Sorry kirjoitin väärin tietty he maksavat veronsa maahan A.Valistajalle tiedoksi, kyseessä ei ole mitkään kesätyöläiset, eikä he maahan B jätä mitään rahaa. Omat eväät tulee maasta A ja matka maahan A on edullista.
Hmnn..ympäristövero? Aivan, autot saastuttaa. ;) varaministeri kirjoitti:
Koska olen vain varaministeri, en kaikkea tiedä, joten kysymys.
Asut maassa A ja käyt maassa B töissä, niin kumpaan maahan verot maksetaan, jos vielä palkanmaksajan firma on maassa A.Riippuu siitä oletko maassa A turvassa maan B veroviranomaisilta ja kerääkö verottaja tietoja verotettavan ansiotyöstä molemmista maista vai luottaako v.v palkanmaksaajan tämän ilmoituksen perusteella
Paloma.se.co kirjoitti:
Olet meedian ja politiikojen uhri koska et osaa erottaa olennaista sisältöä lukemastasi tekstistä, vaan tartut lillukanvarsiin. Kyllä sinussa ion selvästikin rasisitisia piirteitä: ksenofobian ja rasismin raja-alue on harmaa: kulttuurierot aiheuttavat pelkoa ja hämmennystä, josta sitten silmiin takertuu ensimmäisenä epäkohdat ja virheet, jotka aiheuttavat syyttelyä ja mustamaalausta jota meedia mielellään paisuttelee saadakseen enemmän menekkiä ja voittoa: seurauksena mummot ja vaarit pyörittelee päätään ja sanoo voivoi, kaikki tää on noiden ulkomaalaisten syytä ja poliitkot keksivät että hallelujaa nyt mä saankin lauman äänestäjiä näistä valmiiksi aivopestyistä ihmisistä.
Näin syntyvät äärioikeistolaiset ja populistiset puolueet, esim persut ja mainitsemasi hollantilainen, myös Jean le Pennnin puolue Ranskassa. Ne syntyvät muukalaisvihasta ja pelosta ja epävarmuudesta tilevaisuuden nähden ja paisuvat kuin pullataikina nostattimena tavallisten kansalaisten pelko ja epävarmuus tulevaisuudesta.Paloma@ Toimittaja hallitsee loistavasti manipulointi keinot.. Minä olen valistaja ; ) Media ja politikot eivät minun ajatuksiani sekoita vaan koetut ja nähdyt tosiasiat.
En sulje silmiä epäkohdilta vaan nostan ne pöydälle. En sulje silmiäni sopeutumisen onnistumisista olen niistä iloinen ja onnellinen. Olemme saaneet uusia veronmaksajia.
Puhumalla epäkohdista kiihkotta saamme aikaan muutosta. G.W:n Ilmiantosivujen vastarinta, ketä sellainen vastarinta palvelee?
Ihmisethän antavat almuja tunnekuohun, rakkauden sanoman nimissä näille meidän kesävieraille ns.pikkurikollisille, jotka kakat välittävät tunteistamme ei he käyttävät tunteitamme hyväksi ja jos almun antajan lompuuki jää perstaskuun paidan ja housun väliin näkysälle se kelpaa oitis näppäräsormisille.varaministeri kirjoitti:
Valistajalle tiedoksi, kyseessä ei ole mitkään kesätyöläiset, eikä he maahan B jätä mitään rahaa. Omat eväät tulee maasta A ja matka maahan A on edullista.
Hmnn..ympäristövero? Aivan, autot saastuttaa. ;)Arvoisa varaministeri kirjoitin..
"näillä mainitsemillani kesätyöläisillä ei ole veronmaksuvelvollisuutta kumpaankaan ei A eikä B maahan"
Tuskin he tuoreita leipiä käyvät maasta A hakemassa vaikka tiedä häntä jos leivänhinta on maassa A kohillaan.
Ympäristöveroa heiltä voisi kerätä metsämajoista ja leireistä!
Onhan tosi, että heillä on hienoja länsiautojakin käytettävissä. Ainakin täällä korvessa liikkuu komioita mersuja, jotka odottavat nurkan takana kun rääsyinen tummanainen tulee ravintolan terasille kauppaamaan katinkultakoruja.silmin.nakija kirjoitti:
Riippuu siitä oletko maassa A turvassa maan B veroviranomaisilta ja kerääkö verottaja tietoja verotettavan ansiotyöstä molemmista maista vai luottaako v.v palkanmaksaajan tämän ilmoituksen perusteella
En todellakaan voi valistaa veroasioissa ja niiden kantamisista kovinkaan uskottavasti. Sen olen jostain ymmärtänyt, että jos henkilö asuu Oulussa ja käy päivittäin työssä Kajaanissa hän maksaa veronsa Ouluun.
korppis kirjoitti:
En todellakaan voi valistaa veroasioissa ja niiden kantamisista kovinkaan uskottavasti. Sen olen jostain ymmärtänyt, että jos henkilö asuu Oulussa ja käy päivittäin työssä Kajaanissa hän maksaa veronsa Ouluun.
Epäilen Oulun ja Kajaanin sijaitsevan samassa maassa, joten malliesimerkkisi ei mielestäni ole relevantti tässä keskustelussa.
- varaministeri
korppis kirjoitti:
Arvoisa varaministeri kirjoitin..
"näillä mainitsemillani kesätyöläisillä ei ole veronmaksuvelvollisuutta kumpaankaan ei A eikä B maahan"
Tuskin he tuoreita leipiä käyvät maasta A hakemassa vaikka tiedä häntä jos leivänhinta on maassa A kohillaan.
Ympäristöveroa heiltä voisi kerätä metsämajoista ja leireistä!
Onhan tosi, että heillä on hienoja länsiautojakin käytettävissä. Ainakin täällä korvessa liikkuu komioita mersuja, jotka odottavat nurkan takana kun rääsyinen tummanainen tulee ravintolan terasille kauppaamaan katinkultakoruja.Anteeksi valistaja, luin hiukan hätäisesti. ;)
Nämä, joista minä kirjoitan, oletettavasti maksavat veroa kotimaahansa ja leipä on siellä vielä edullista.
ps. varaministerin homma on kurjaa. Nytkin pitää olla myös terveys-ja ympäristöministerikin. Antibioottikuuri ja varpuset lentelee joten neljäs ministerisalkku käyttöön ja lähtö kauppaministeriksi.
Olin myös männä viikolla ulkoministeri ja vierailin tuolla kyseisessä maassa ja matkakin maksoi peräti 2 euroa.
Valistaja nyt suo anteeksi, et tyli nää kaikki tittelit kerrottua. ;) silmin.nakija kirjoitti:
Epäilen Oulun ja Kajaanin sijaitsevan samassa maassa, joten malliesimerkkisi ei mielestäni ole relevantti tässä keskustelussa.
Niinpä, ainoastaan pientä suuntaa antava esimerkki ; )
varaministeri kirjoitti:
Anteeksi valistaja, luin hiukan hätäisesti. ;)
Nämä, joista minä kirjoitan, oletettavasti maksavat veroa kotimaahansa ja leipä on siellä vielä edullista.
ps. varaministerin homma on kurjaa. Nytkin pitää olla myös terveys-ja ympäristöministerikin. Antibioottikuuri ja varpuset lentelee joten neljäs ministerisalkku käyttöön ja lähtö kauppaministeriksi.
Olin myös männä viikolla ulkoministeri ja vierailin tuolla kyseisessä maassa ja matkakin maksoi peräti 2 euroa.
Valistaja nyt suo anteeksi, et tyli nää kaikki tittelit kerrottua. ;)Olen pahoillani kiireisestä salkunvaihto-ohjelmastasi. Minäkin olen ollut terveysalan asiantuntija tehtävissä monta viikkoa, nyt alkaa helpottaa. Niin ja jos nyt lähtis kulttuuri- ja urheiluvastaavaksi. Vaikka ympäristö olosuhteet eivät olekaan parhaat mahdolliset lumisateineen ja tuuleekin Talvivaaran suunnalta. Koetan kuiteskii rämpiä etiäpäin laitan huivin suun eteen..
- Pirre*
korppis kirjoitti:
Paloma@ Toimittaja hallitsee loistavasti manipulointi keinot.. Minä olen valistaja ; ) Media ja politikot eivät minun ajatuksiani sekoita vaan koetut ja nähdyt tosiasiat.
En sulje silmiä epäkohdilta vaan nostan ne pöydälle. En sulje silmiäni sopeutumisen onnistumisista olen niistä iloinen ja onnellinen. Olemme saaneet uusia veronmaksajia.
Puhumalla epäkohdista kiihkotta saamme aikaan muutosta. G.W:n Ilmiantosivujen vastarinta, ketä sellainen vastarinta palvelee?
Ihmisethän antavat almuja tunnekuohun, rakkauden sanoman nimissä näille meidän kesävieraille ns.pikkurikollisille, jotka kakat välittävät tunteistamme ei he käyttävät tunteitamme hyväksi ja jos almun antajan lompuuki jää perstaskuun paidan ja housun väliin näkysälle se kelpaa oitis näppäräsormisille.Jospa oletkin hygieenikko...haluatko toimia ympäristö- , vai rotuhygienia puolella?
Pirre* kirjoitti:
Jospa oletkin hygieenikko...haluatko toimia ympäristö- , vai rotuhygienia puolella?
Organisaattorina ominaisuudessa kopistelen sinua.
Olen organisaattori ja valistaja, en hygieenikko, siihen olen liian hygieeninen.
Esitin sinulle roolia politikkona jos kelpaa, joten alapas politikoimaan aiheesta persut ja kepun ketaleen. Ymmärsitkö.
Hyvä Jaketaan.- Pirre*
korpikirjailija kirjoitti:
Organisaattorina ominaisuudessa kopistelen sinua.
Olen organisaattori ja valistaja, en hygieenikko, siihen olen liian hygieeninen.
Esitin sinulle roolia politikkona jos kelpaa, joten alapas politikoimaan aiheesta persut ja kepun ketaleen. Ymmärsitkö.
Hyvä Jaketaan.Persut on pers..eiku perusjunttipopulisteja, jotka pelkää eri värisiä ihmisiä, ja nykytaidetta, sitten ne luulee että varusmiespalvelustaan suorittavat pelastaisivat meidät ison itäisen karhun kynsistä, keskusta taas yrittää keikkua kieli kummassakin poskessa tarkkaillen kumpaan suuntaan kannattaa milloinkin kallistua."itään vai länteen"..ja sitten ne yrittää epätoivoisesti karistaa Paten eläkkeelle..
Pirre* kirjoitti:
Persut on pers..eiku perusjunttipopulisteja, jotka pelkää eri värisiä ihmisiä, ja nykytaidetta, sitten ne luulee että varusmiespalvelustaan suorittavat pelastaisivat meidät ison itäisen karhun kynsistä, keskusta taas yrittää keikkua kieli kummassakin poskessa tarkkaillen kumpaan suuntaan kannattaa milloinkin kallistua."itään vai länteen"..ja sitten ne yrittää epätoivoisesti karistaa Paten eläkkeelle..
Hyvin kirjoitettu politikko, vastaa valistaja!
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Eivät sotilaamme voi venäläisiä pois karkoittaa jos he yrittävät maahamme tunkeutua. Mitäpä hyöväiskään ei mitään.
meitä hyöveijää venäläiset turistit, joista tykkään niillä kun euroja levittää Korven elinkeinoelämään.
Sotapojista on hyötyä silloin kun maatamme kohtaa esim. luonnonkatastrofi josta nyt talvimyrskyjen aikana olemme saaneet esimakua. Myräkän yllättäessä saadaan pikakomennuksella reippaita sotapoikia pelastushommiin.
Sivarithan eivät jaksa lumessa rämpiä saati lunta lapioida. Mutta sairaaloissa heistä on hyötyä asiakaspapereidn kuljetuksessa arkistoista lääkärin vastaanotoille. Totaalikieltäytyjät taas työllistävät vankilahenkilökuntaa ja ovat siivoja vierailijoita..
Keskustan rivit ovat sekaisin ja Pate yrittää leikkia Hämähäkkimiestä, tosin pelastustie, jota pitkin on juuri nyt nousemassa taitaa olla liian pystysuorassa menosuuntaan.
Itse olen ajatellut tulevaisuutta Niinistön joukkoissa. Siellä on joku roti.
Nykytaiteesta puheenollen mille kannalle politiikko on kallistunut Guggenheim museohankkeessa?korppis kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu politikko, vastaa valistaja!
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Eivät sotilaamme voi venäläisiä pois karkoittaa jos he yrittävät maahamme tunkeutua. Mitäpä hyöväiskään ei mitään.
meitä hyöveijää venäläiset turistit, joista tykkään niillä kun euroja levittää Korven elinkeinoelämään.
Sotapojista on hyötyä silloin kun maatamme kohtaa esim. luonnonkatastrofi josta nyt talvimyrskyjen aikana olemme saaneet esimakua. Myräkän yllättäessä saadaan pikakomennuksella reippaita sotapoikia pelastushommiin.
Sivarithan eivät jaksa lumessa rämpiä saati lunta lapioida. Mutta sairaaloissa heistä on hyötyä asiakaspapereidn kuljetuksessa arkistoista lääkärin vastaanotoille. Totaalikieltäytyjät taas työllistävät vankilahenkilökuntaa ja ovat siivoja vierailijoita..
Keskustan rivit ovat sekaisin ja Pate yrittää leikkia Hämähäkkimiestä, tosin pelastustie, jota pitkin on juuri nyt nousemassa taitaa olla liian pystysuorassa menosuuntaan.
Itse olen ajatellut tulevaisuutta Niinistön joukkoissa. Siellä on joku roti.
Nykytaiteesta puheenollen mille kannalle politiikko on kallistunut Guggenheim museohankkeessa?Ps. Pirre
Unohdin hyvin tärkeän asian tuosta vastauksestani ja se on ihmisten ihonväristä. Korven Sanomissa oli kuva uusista Kainuun prikaatin alokkaista ja etualalla kuvassa marssi ylväs hyvin tumma nuorimies. Voi kuinka tunsin hyvää mieltä ja ylpeyttä. Nuorilla löytyy koitmaansa puolustustahtoa riippumatta ulkonäöstä..
Emmä löydä itselleni sopivaa roolia. Pehmeäsydäminen kyynikko. Vapaamielinen pragmaatikko.Mä voisin olla se mikä musta piti pienenä tulla: journalisti, ulkomaantoimituksesta.
Mä olen vielä ihan pihalla tästä pelistä: puhutaanko me kaikki eri teemoista vai kaikki samasta, kuten korppiksen rasismista tai Hunksin Peter-Pan komplexista?maarina1 kirjoitti:
Gogi tarjos sulle Yk:n pääsihteerin hommaa.
Emmä taida hallita tota diplomatiaa.
Paloma.se.co kirjoitti:
Emmä taida hallita tota diplomatiaa.
No varmaa yhtä paljon kun mää tota kapellimestari hommaa...
Ajattelin, että jokainen löytäisi hahmonsa ja alkaisi keskustelemaan esim. aloituksen aiheista tai tekisi itse omat kortit mistä haluaa keskustella ja jos joku, joka on kiinnostunut esim. sinun aiheestaai alkaisi keskustelemaan sinun kansssasi, tietty välikommentit olisisvat hyväksyttäviä..
Hunkzsi on jo mennyt nukkumaan joten voimme jatkaa peliä ; )Toimittaja, hyvä yöllisessä haastattelussasi näytit kykenevyytesi journalistin pestiin.
Roolihahmosi on toimittaja.
- 2012????
Luuletko olevasi nuori?????
- meeriamanda
Luin mutten siltikään oikein sisällä mitä haetaan. Ja voisin helepostistikki olla vaik kukkahattutäti :))) Koska tää kisa alkaa ... ja miten?
Sinä et voi olla kukkahattu, kukkahatut ovat, älä nyt kerro kenellekkään hiukka sellaisia höpönassuja. ,)))
- kaunis mieli odottaa
Sinä et voi olla kukkahattu, kukkahatut ovat, älä nyt kerro kenellekkään hiukka sellaisia höpönassuja. ,)))
Johan Te mummille pelin keksitte, koska en ole nyt yhtään "hajulla". Täytyykö ensin Googlata löytääkseen pelin? Kaikkea kummaa olen jo kaukaa nähnyt, kuten Angry Birds, sun muuta noiden nuorten kanssa.
Pistä nyt linkki huomiseksi, koska olen innokas pelaaja ja suostun hyvin häviäjäksi. kaunis mieli odottaa kirjoitti:
Johan Te mummille pelin keksitte, koska en ole nyt yhtään "hajulla". Täytyykö ensin Googlata löytääkseen pelin? Kaikkea kummaa olen jo kaukaa nähnyt, kuten Angry Birds, sun muuta noiden nuorten kanssa.
Pistä nyt linkki huomiseksi, koska olen innokas pelaaja ja suostun hyvin häviäjäksi.Angry Birds on minulle jo vanha jutska nyt pelataan lautapelejä se on näet in.
- meeriamanda
Tuo sopii minulle ihankin oikein, hassuhan olen :)) Minua ei vaan näillä sivuilla kiinnosta kovinkaan vakavat keskustelut. Minen pysty maailmaa pelastaan, en jaksa jauhaa kuijaa pitäisi olla, hauskana viihteenä pyrin tämän netteilyn pitämään, siksipä sovin hyvin kukkahatuksi, en tiukkapipoksi,
- kisulilleterkkuja
meeriamanda kirjoitti:
Tuo sopii minulle ihankin oikein, hassuhan olen :)) Minua ei vaan näillä sivuilla kiinnosta kovinkaan vakavat keskustelut. Minen pysty maailmaa pelastaan, en jaksa jauhaa kuijaa pitäisi olla, hauskana viihteenä pyrin tämän netteilyn pitämään, siksipä sovin hyvin kukkahatuksi, en tiukkapipoksi,
Kuin myös, elämää on muuallakin, ja tämän palstailun haluaisin olevan kevyttä kenttälounasta.
Minun voimillani ei maailmaa paranneta, eikä, toivottavasti, pahennetakaan.
Ei kiinnosta suunsoitto, eikä muukaan ilkeily.
Ihan mielelläni lueskelen kivojen ihmisen kommentteja.
Löysäpipoisten. :))
Miten pikkuinen jaksaa? - Korppis*
meeriamanda kirjoitti:
OK. sinä olet se kukkahtatu jota kukkaan muu oa päähänsä. Nyt keksit mitä kukkahatttu haluaa sanoa ja mitä pitäsisi sinun teemastsi keskustella ?
- meeriamanda
kisulilleterkkuja kirjoitti:
Kuin myös, elämää on muuallakin, ja tämän palstailun haluaisin olevan kevyttä kenttälounasta.
Minun voimillani ei maailmaa paranneta, eikä, toivottavasti, pahennetakaan.
Ei kiinnosta suunsoitto, eikä muukaan ilkeily.
Ihan mielelläni lueskelen kivojen ihmisen kommentteja.
Löysäpipoisten. :))
Miten pikkuinen jaksaa?Nukkuuhan siitä normaalista vielä puolet, jotenkin aristaa niitä pattipuoliaan kun siistii naamavärkkiään meinaa tasapaino pettää.
Leikkausajan tilaan maanantaina heti kun mahdollista, ...taas... se on sit neljäskerta...huoks. Kauhulla ootan taas sitä kaikkea, miten siihen sattuu ja valittaa kun ei osaa. Ja se tappeluxi lääkkeiden annon kanssa... vain kokenut tietää :))
Niin kauan kun on mahdollista saa avun parhaan, ymmärrän jos sanotaan ettei enää...! - kisulilleterkkuja
meeriamanda kirjoitti:
Nukkuuhan siitä normaalista vielä puolet, jotenkin aristaa niitä pattipuoliaan kun siistii naamavärkkiään meinaa tasapaino pettää.
Leikkausajan tilaan maanantaina heti kun mahdollista, ...taas... se on sit neljäskerta...huoks. Kauhulla ootan taas sitä kaikkea, miten siihen sattuu ja valittaa kun ei osaa. Ja se tappeluxi lääkkeiden annon kanssa... vain kokenut tietää :))
Niin kauan kun on mahdollista saa avun parhaan, ymmärrän jos sanotaan ettei enää...!Ymmärrän täysin tunteesi.
Kyllä omistammekin huolehdimme viimeisen päälle, varsinkin kun niin kauan jaksoivat olla ystäviämme.
On todella surullista katsella vanhaa ystävää, kun hän sairastaa.
Se siinä onkin pahinta, kun eivät osaa kertoa, mikä vaivaa, ja miltä tuntuu.
Meillä oli ekalla aikoineen jalka lastassa. Ihan kuin olisi jätskitikku sidottu jalkaan.
Pian kuului vain naputus lattiaan, kun hän juoksi, kuin pikkuinen aitajuoksija.
Onneksemme kumpikin pääsivät yläkerran vihreille niityille nopeasti, ihan luonnollisesti. Vaikka vieläkin itkettää.
Toivottavasti vielä kullallesi koittaa terveemmät killinpäivät! - rinssipuoliso
Korppis* kirjoitti:
OK. sinä olet se kukkahtatu jota kukkaan muu oa päähänsä. Nyt keksit mitä kukkahatttu haluaa sanoa ja mitä pitäsisi sinun teemastsi keskustella ?
tulikoh Hik vahaliikaa otettuu Hik ? ? ??
rinssipuoliso kirjoitti:
tulikoh Hik vahaliikaa otettuu Hik ? ? ??
Poliisi paikalla ja puhallus puuhhh...
Onneksi en aja kun otan ja jos otan en aja. En siis tarvitse alkolukkoa autooni.
Onhan poliisi ymmärtänyt?
kiva eikun joukkoon pelaamaan. Perjantaisessa lukiolaisten penkkareissa oli poliisi hyvin suosittu hahmo.kaunis mieli odottaa kirjoitti:
Pistä nyt linkki huomiseksi, koska olen innokas pelaaja ja suostun hyvin häviäjäksi.http://www.lautapeliopas.fi/uutiset/off-topic-korttipeli-verkkokeskusteluista/
Anteeksi olen aivan unohtanut sinut, pitäisit kovempaa mekkalaa itsestäsi , no ymmärrän olet lempeä ja maltillinen..
- 2012-.,......-.,.
Suomalaiset luulevat olevan joitain uutta homo--- ja kaikkea apinoita.
Maailma ei ole apina eikä venäjä. En ole rasisti mutta kyllä niin mieleni pahoitin kun se lakupatukan paperi jouduttiin vaihtamaan.
- Gogi
Ähä, ähä! Pulpetin kansi kiinni ja katse taululle!
Rasisti on jo varattu.
Mutta Kun nyt otit asian puheeksi, selitäpäs viidellä lauseella (älä unohda pilkkuja) mikä on rasisti.
Huom. et saa vilkuilla Paloman vastausta. Paloma.se.co kirjoitti:
Vähästä sinäkin mielesi pahhoitat :P
Miksi se muka on vähäistä? Niin monasti saa mielensä pahoittaa kun ihmiset aina vähättelevät vaikka toisen mielestä saattaa olla kysymys elämästä ja kuolemasta.
DaddyFrank kirjoitti:
Miksi se muka on vähäistä? Niin monasti saa mielensä pahoittaa kun ihmiset aina vähättelevät vaikka toisen mielestä saattaa olla kysymys elämästä ja kuolemasta.
Lakupatukan paperi on elämästä tai kuolemasta? Wow!
Gogi kirjoitti:
Ähä, ähä! Pulpetin kansi kiinni ja katse taululle!
Rasisti on jo varattu.
Mutta Kun nyt otit asian puheeksi, selitäpäs viidellä lauseella (älä unohda pilkkuja) mikä on rasisti.
Huom. et saa vilkuilla Paloman vastausta.Vaikka kuinka on tarkkana ja ei valitse esimerkiksi rasistia vaikka se on jo varattu, niin aina saa kuulla syytöksiä että sen olisi muka silti valinnut, vaikkei olekaan, ja saa jatkaa peliä pahalla mielellä kuten aina muutenkin kaikenlaisten syytösten keskellä.
DaddyFrank kirjoitti:
Vaikka kuinka on tarkkana ja ei valitse esimerkiksi rasistia vaikka se on jo varattu, niin aina saa kuulla syytöksiä että sen olisi muka silti valinnut, vaikkei olekaan, ja saa jatkaa peliä pahalla mielellä kuten aina muutenkin kaikenlaisten syytösten keskellä.
Arvaisin että olet valinnut marttyyrin roolin.
- Gogi
DaddyFrank kirjoitti:
Vaikka kuinka on tarkkana ja ei valitse esimerkiksi rasistia vaikka se on jo varattu, niin aina saa kuulla syytöksiä että sen olisi muka silti valinnut, vaikkei olekaan, ja saa jatkaa peliä pahalla mielellä kuten aina muutenkin kaikenlaisten syytösten keskellä.
Aloitusfraasi. "en ole rasisti" tarkoittaa aivan liian usei samaa kuin "olen rasisti" joten sen fraasin käytössä tulee olla hyyyyvin varovainen.
Asiansa voi kertoa vallan mainiosti ilman moisia vakuuttelujakin.
Ymmärtääkö Pikku Frank? Kyseessä saattaa olla myös antipropaganda. Poistetaan kaikki mikä mustan rodun olemassaolosta kertova, tämän jälkeen lyödään pöytään rasismisyytteet ignoorauksesta.
Paloma.se.co kirjoitti:
Peli poikki!
Daddy on rasisti, mikäli haluaa sen tittelin sillä minä en ole rasisti.... vaan olen valistaja.
Jaketaan ; )Daddy@
Minä en enää osta (sana, jota ei saa kirjoittaa) suukkoja. Ei ne maistu samalle kuin ennen ; (- Gogi
silmin.nakija kirjoitti:
Kyseessä saattaa olla myös antipropaganda. Poistetaan kaikki mikä mustan rodun olemassaolosta kertova, tämän jälkeen lyödään pöytään rasismisyytteet ignoorauksesta.
Kuten jo edellisellä tunnilla kerroin, rakkaat oppilaat, sama historia on kirjoitettu moneen kertaa. Joskus harvoin voitetun, yleensä voittajan perspektiivistä.
Tosiasiat eivät kuitenkaan vaikenemalla väisty. Siksi minäkin, vaikka pedagogi olenkin, ylistän netin vapauttavaa rajattomuutta.
Minulla on hyvä kirjavinkki Silmin.nakilalle. jahka ehdin penkoa sen nimen esille. Gogi kirjoitti:
Kuten jo edellisellä tunnilla kerroin, rakkaat oppilaat, sama historia on kirjoitettu moneen kertaa. Joskus harvoin voitetun, yleensä voittajan perspektiivistä.
Tosiasiat eivät kuitenkaan vaikenemalla väisty. Siksi minäkin, vaikka pedagogi olenkin, ylistän netin vapauttavaa rajattomuutta.
Minulla on hyvä kirjavinkki Silmin.nakilalle. jahka ehdin penkoa sen nimen esille.Epäilen ettei tämän päivän pedagogia kohtaa enää todellisuutta käytännöntasolla. Ryhmäopetustiloissa on liikennevaloja jotka kertovat desipelimääristä. Valot palaa punaisella yleensä oppilaiden toimesta, ei opettajan.
- Gogi
silmin.nakija kirjoitti:
Epäilen ettei tämän päivän pedagogia kohtaa enää todellisuutta käytännöntasolla. Ryhmäopetustiloissa on liikennevaloja jotka kertovat desipelimääristä. Valot palaa punaisella yleensä oppilaiden toimesta, ei opettajan.
Tuo asia minun pitää tarkistaa. Luulisin että liian korkeiden decibelimäärien riskin olevan suurempi esikoulussa ja alaluokilla.
Itse opetan aikuisia. ;) Huudetaan sitä täälläkin, mutta minulla onkin tietokoneen äänentoistolaitteet kiinni. ;) korppis kirjoitti:
Daddy@
Minä en enää osta (sana, jota ei saa kirjoittaa) suukkoja. Ei ne maistu samalle kuin ennen ; (Minäkin olen tyytynyt niitä nykyään vain antamaan.
Paloma.se.co kirjoitti:
Vai marttyyrin? Minä joka aina haluan olla kaikkien ystävä ja lahjoittaa kymmenykset? Vaikka parhaansa yrittää niin minkä saa palkaksi. Syytökset ja pahoitetun mielen mukana unettomat yöt.
Gogi kirjoitti:
Aloitusfraasi. "en ole rasisti" tarkoittaa aivan liian usei samaa kuin "olen rasisti" joten sen fraasin käytössä tulee olla hyyyyvin varovainen.
Asiansa voi kertoa vallan mainiosti ilman moisia vakuuttelujakin.
Ymmärtääkö Pikku Frank?Jo ensimmäiseltä luokalta lähtien ovat opettajat tehneet kaikkensa alistaakseen ja vähätelläkseen minua joka käänteessä. Tulee mieleen että kuinka opettajiksi valikoituvatkin aina ne luonnevikaiset yksilöt jotka kykenevät löytämään ryhmästä kaikkein haavoittuvimmat sielut joita kiusata ja alistaa? Mikäli opettajista olisi kiinni, olisin tuhoutunut heidän kynsissään jo ennen aikuisikääni. Mutta olen pyrkinyt keräämään itsestäni voiman rippeet jotta pysyisin jotenkin kasassa, tukea en siihen ole koskaan saanut, josta syystä olen usein joutunut mieleni pahoittamaan.
Paloma.se.co kirjoitti:
Lakupatukan paperi on elämästä tai kuolemasta? Wow!
Minun sanomisieni vääristely on enemmän kuin tavallista, mutta joka kerta kun sitä havaitsen koen mielipahaa. Tässäkin tapauksessa otin vain vertailukohteen elämästä ja kuolemasta, jolla ei lakupaperin kanssa ollut mitään tekemistä, mutta niin vaan sai joku taas minut näyttämään naurettavalta, johon selvästi pyrkikin saaden samalla hyvästä takoituksestani huolimatta mieleni pahoitetuksi.
korppis kirjoitti:
Peli poikki!
Daddy on rasisti, mikäli haluaa sen tittelin sillä minä en ole rasisti.... vaan olen valistaja.
Jaketaan ; )Onko sinunkin isäsi rasisti? Meilläkin isä aina pelotteli että antaa minut mustalaisille. Niin paha mieli tuli sellaisesta pienelle pojalle.
- Gogi
DaddyFrank kirjoitti:
Jo ensimmäiseltä luokalta lähtien ovat opettajat tehneet kaikkensa alistaakseen ja vähätelläkseen minua joka käänteessä. Tulee mieleen että kuinka opettajiksi valikoituvatkin aina ne luonnevikaiset yksilöt jotka kykenevät löytämään ryhmästä kaikkein haavoittuvimmat sielut joita kiusata ja alistaa? Mikäli opettajista olisi kiinni, olisin tuhoutunut heidän kynsissään jo ennen aikuisikääni. Mutta olen pyrkinyt keräämään itsestäni voiman rippeet jotta pysyisin jotenkin kasassa, tukea en siihen ole koskaan saanut, josta syystä olen usein joutunut mieleni pahoittamaan.
Jaha. Ihan selvä tapaus! Lähetän sinut psykologin puheille. (Onko meillä sellaista tällä palstalla?)
Teemme sinulle yhdessä rehabilisointiohjelman, jolla sinun itsetuntoasi kohotetaan ja sinusta tehdään yhteiskuntahyödyllinen yksilö.
;) DaddyFrank kirjoitti:
Vai marttyyrin? Minä joka aina haluan olla kaikkien ystävä ja lahjoittaa kymmenykset? Vaikka parhaansa yrittää niin minkä saa palkaksi. Syytökset ja pahoitetun mielen mukana unettomat yöt.
Voi pientä reppanaa tuu nyt tänne tädin polvelle istumaan ja kertomaan elämäsi surullisen tarinan kuivaan kyyneleesi ja annan sulle tikkarin.
DaddyFrank kirjoitti:
Jo ensimmäiseltä luokalta lähtien ovat opettajat tehneet kaikkensa alistaakseen ja vähätelläkseen minua joka käänteessä. Tulee mieleen että kuinka opettajiksi valikoituvatkin aina ne luonnevikaiset yksilöt jotka kykenevät löytämään ryhmästä kaikkein haavoittuvimmat sielut joita kiusata ja alistaa? Mikäli opettajista olisi kiinni, olisin tuhoutunut heidän kynsissään jo ennen aikuisikääni. Mutta olen pyrkinyt keräämään itsestäni voiman rippeet jotta pysyisin jotenkin kasassa, tukea en siihen ole koskaan saanut, josta syystä olen usein joutunut mieleni pahoittamaan.
Luin juuri pelin kulun läpi ja si se suinkaan hassumpi idea ole jos vaikka alkaisit marttyyriksi.
Teemakin voisi olla jokseenkin "Muita naidaan minua ei milloinkaan" ...No, tai jos naidaan tehdään se haavoittamistarkoituksessa eikä rakkaudesta.korpikirjailija kirjoitti:
Luin juuri pelin kulun läpi ja si se suinkaan hassumpi idea ole jos vaikka alkaisit marttyyriksi.
Teemakin voisi olla jokseenkin "Muita naidaan minua ei milloinkaan" ...No, tai jos naidaan tehdään se haavoittamistarkoituksessa eikä rakkaudesta.Oikein pelästyin että kuinka helppoa on päästää itsestään irti tommoinen rutiseva persläpi, saattaa olla kuitenkin sitä omaa syvintä olemustani. Mutta kun olen vuosikymmenet onnistunut harhauttamaan ainakin itseäni etten tuollainen olisi, niin mun on pakko skipata toi rooli nyt vielä niin kauan kun se tuntuu vastenmieliseltä, kjäh.
Mutta niin monesti on minua naitu, haavoitettu ja sieluni heitetty korpeille raadeltavaksi......Voi per.......DaddyFrank kirjoitti:
Oikein pelästyin että kuinka helppoa on päästää itsestään irti tommoinen rutiseva persläpi, saattaa olla kuitenkin sitä omaa syvintä olemustani. Mutta kun olen vuosikymmenet onnistunut harhauttamaan ainakin itseäni etten tuollainen olisi, niin mun on pakko skipata toi rooli nyt vielä niin kauan kun se tuntuu vastenmieliseltä, kjäh.
Mutta niin monesti on minua naitu, haavoitettu ja sieluni heitetty korpeille raadeltavaksi......Voi per.......Nyt tarttu surumielisyys vaikka yritän olla neutraali. Ymmärrän, ymmärrän toki sinua sillä minuakin on usein naitu, enkä aina saanut. Nyt minusta on tullut itsekäs en ala silleen milleen jos en saa. You know ; )
En siis taaskaan tajunnut tästä yhtään mitään ja ajattelin että kun odottelen aikani niin muitten vastaukset selventäisivät pelin kulkua, mutta ei. Ei näyttänyt muutkaan tajuavan mikä on pelin henki. Aivan liian monimutkanen juttu. :/
Keskipäivää kaikille pelaajille ; )
Nitalle ja muillekin, jotka eivät ole vielä peliä sisäistäneet kerron, että ketju on alkanut hyvin sääntöjen mukaan. Esim. minä ja Paloma turistiin yöllä uusioperheistä ja rasismista, tosin minun piti sulkea kone kun sormet eivät enää totelleet aivoja, joten nyt hyvin nukutun yön jälkeeen alletaan uusi kierros. Pelilauta levälleen ja nappulat pyörimään.
Esim. hyvin sisäistetyistä säännöistä Kukkahattu meeri ja "kisulilleterkkuja" jutustelivat yöllä kissoista, mielenkiintoinen aihe jonka kukkahatut hyvin osaavat. ; )
Eli mikä olisi roolisi ja lempiaiheesi mieti ja kerro ja aloita keskustelu, johon sitten joku aiheestasi kiinnostunut vastaa ; )).
Meiltä puuttuu ainakin vielä empaatikko, rakkauden julistaja ja kaikkitietävä ja varmaan monta muutakin hahmoa..
Pelin tavoitehan on oppia tuntemaan itseään ja nettikavereitaan samalla harjoitellaan keskustelemaan ja pidättäydytään riidoista.- maarina1 ejk
korppis kirjoitti:
Keskipäivää kaikille pelaajille ; )
Nitalle ja muillekin, jotka eivät ole vielä peliä sisäistäneet kerron, että ketju on alkanut hyvin sääntöjen mukaan. Esim. minä ja Paloma turistiin yöllä uusioperheistä ja rasismista, tosin minun piti sulkea kone kun sormet eivät enää totelleet aivoja, joten nyt hyvin nukutun yön jälkeeen alletaan uusi kierros. Pelilauta levälleen ja nappulat pyörimään.
Esim. hyvin sisäistetyistä säännöistä Kukkahattu meeri ja "kisulilleterkkuja" jutustelivat yöllä kissoista, mielenkiintoinen aihe jonka kukkahatut hyvin osaavat. ; )
Eli mikä olisi roolisi ja lempiaiheesi mieti ja kerro ja aloita keskustelu, johon sitten joku aiheestasi kiinnostunut vastaa ; )).
Meiltä puuttuu ainakin vielä empaatikko, rakkauden julistaja ja kaikkitietävä ja varmaan monta muutakin hahmoa..
Pelin tavoitehan on oppia tuntemaan itseään ja nettikavereitaan samalla harjoitellaan keskustelemaan ja pidättäydytään riidoista.Keskipäivää sinullekkin. Minä täällä sormiani voimistelen, eilinen kurssi siellä YK:N tiloissa otti voimille. Varsin rankan kurssin Gogi
mulle määräsi, no kait siit jottai hyötyäki on. Tukihenkilöstäkään ei ollut hyötyä, edes matka kuluihin. Ongelmia oli myös kielimuurissa, minä kun olen yksi kielinen kuin Psalmonikka. Niin tulkkia tarvittiin, eikä sitten löytynyt kuin ....
Sorry, unohdin kirjautua. Teen sen tämän jälkeen... - Gogi
Sanotaanko vaikka näin:
Minun, Gogin, joka olen valinnut opettajan roolin tässä pelissä, pitää vastata sinun kommettiisi "opettajamaisesti". Siis pedagogisesti selittää mikä on pelin idea.
Sinä puolestasi valitset itsellesi sopivan roolin ja vastaat minulle ja muillekin pelin hahmoille rooliluonteesi mukaisesti. (ei siis välttämättä oman luonteesi mukaisesti, jos et sitten ole sattunut laittamaan itseäsi peliin) ;)
PS. Jos et itse keksi roolihahmoasi, niin pyydä apua vaikkapa pelinjohtajalta! - Gogi
Gogi kirjoitti:
Sanotaanko vaikka näin:
Minun, Gogin, joka olen valinnut opettajan roolin tässä pelissä, pitää vastata sinun kommettiisi "opettajamaisesti". Siis pedagogisesti selittää mikä on pelin idea.
Sinä puolestasi valitset itsellesi sopivan roolin ja vastaat minulle ja muillekin pelin hahmoille rooliluonteesi mukaisesti. (ei siis välttämättä oman luonteesi mukaisesti, jos et sitten ole sattunut laittamaan itseäsi peliin) ;)
PS. Jos et itse keksi roolihahmoasi, niin pyydä apua vaikkapa pelinjohtajalta!Huom! Vastaukseni oli Nittaminaxille!
Gogi kirjoitti:
Huom! Vastaukseni oli Nittaminaxille!
Gogi@
Kiitos opettaja, olet sisäistänyt roolisi hyvin. Valistajana ja pelijohtajana keskityn tästedes valistamiseen.korppis kirjoitti:
Gogi@
Kiitos opettaja, olet sisäistänyt roolisi hyvin. Valistajana ja pelijohtajana keskityn tästedes valistamiseen.@korppis, ehdottaisin että toimisit ainoastaan pelinjohtajana ja populistisena poliitikkona, koska meitä on monta jotka valistamme: opettaja ja toimitaja valistavat myös ja katsoisin sinun organisaattorisen lahjakkuutesi olevan valistajan roolia suurempi :))
maarina1 ejk kirjoitti:
Keskipäivää sinullekkin. Minä täällä sormiani voimistelen, eilinen kurssi siellä YK:N tiloissa otti voimille. Varsin rankan kurssin Gogi
mulle määräsi, no kait siit jottai hyötyäki on. Tukihenkilöstäkään ei ollut hyötyä, edes matka kuluihin. Ongelmia oli myös kielimuurissa, minä kun olen yksi kielinen kuin Psalmonikka. Niin tulkkia tarvittiin, eikä sitten löytynyt kuin ....
Sorry, unohdin kirjautua. Teen sen tämän jälkeen...Mitä sinä siellä YK-tiloissa touhuilit, sinunhan pitäisi keskittyä johtamaan tulevaa konserttia Eu:n tiloissa. Maaliskuun kuudes edustajien puhujakoroke saa uudenlaisen tehtävän vaikuttaa monologien muodossa naisten asemaan maailmassa. Korokkeelle astuvat naismepit vaginamonologineen.. Sirpa Pietikäinen keskittyy My angry vagina monologiin ja se tarvinnee taustamusiikkia.
Soita Sirpalle ja keskity heiluttamaan puikkoja..korppis kirjoitti:
Mitä sinä siellä YK-tiloissa touhuilit, sinunhan pitäisi keskittyä johtamaan tulevaa konserttia Eu:n tiloissa. Maaliskuun kuudes edustajien puhujakoroke saa uudenlaisen tehtävän vaikuttaa monologien muodossa naisten asemaan maailmassa. Korokkeelle astuvat naismepit vaginamonologineen.. Sirpa Pietikäinen keskittyy My angry vagina monologiin ja se tarvinnee taustamusiikkia.
Soita Sirpalle ja keskity heiluttamaan puikkoja..No siellähän sitä harjoittelin, mutta kuten mainitsin tuli tämä kieli ongelma. Tulkiksi sain Suomea taitamattoman, joka huitoi tummine käsineen. Josta minä en ymmärtänyt mitään.
Täytynee ottaa Sirpaan yhteyttä, jos hän pystyisi auttamaan myös kunnon tulkin saamisessa.Paloma.se.co kirjoitti:
@korppis, ehdottaisin että toimisit ainoastaan pelinjohtajana ja populistisena poliitikkona, koska meitä on monta jotka valistamme: opettaja ja toimitaja valistavat myös ja katsoisin sinun organisaattorisen lahjakkuutesi olevan valistajan roolia suurempi :))
Kiitos, yritän ottaa opikseni ja yritän keskittyä organisointiin
Valistajana omaan erilaisen näkemyksen maailman pieniin ongelmiin kuin esim. opettaja tai toimittaja. Valistajan mukana ololla ei pääse syntymään jeees jees kuviota..
En tunne olevan suomalainen populistipolitiikko sillä kirjoitan Eurooppalaisen esimerkin innoittamana. Euroopassa ollaan paljon edellä meitä mm. maahanmuutossa ja siirtotyöläisissä joten me voisimme oppia joidenkin maiden tekemistä virheitä.
Mutta suin päin etiäpäin.
Ajattelin käydä lenkillä selvittelemässä ajatuksiani. Ehkäpä valaistun selkeään tehtävääni valistavana organisaattorina.- Gogi
Paloma.se.co kirjoitti:
@korppis, ehdottaisin että toimisit ainoastaan pelinjohtajana ja populistisena poliitikkona, koska meitä on monta jotka valistamme: opettaja ja toimitaja valistavat myös ja katsoisin sinun organisaattorisen lahjakkuutesi olevan valistajan roolia suurempi :))
Kiitos tuestasi Pääsihteeri.
Voisinko tulla luokkani kanssa vierailulle pääkonttoriin?
Minulla on luokassani Korppiksen kaltaisia, yritteliäitä, tehokkaita, innokkaita, sanavalmiita oppilaita, jotka tarvitsevat esimerkkejä yhteistyöstä joka luistaa kun unohtaa sivuseikat ja kohdistaa energian hyvän Tuloksen saavuttamiseen. maarina1 kirjoitti:
No siellähän sitä harjoittelin, mutta kuten mainitsin tuli tämä kieli ongelma. Tulkiksi sain Suomea taitamattoman, joka huitoi tummine käsineen. Josta minä en ymmärtänyt mitään.
Täytynee ottaa Sirpaan yhteyttä, jos hän pystyisi auttamaan myös kunnon tulkin saamisessa.Tässäpä taustatietoja ; )
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sirpa-pietikainen-puhuu-eu-parlamentissa-alapaasta/art-1288449616685.htmlGogi kirjoitti:
Kiitos tuestasi Pääsihteeri.
Voisinko tulla luokkani kanssa vierailulle pääkonttoriin?
Minulla on luokassani Korppiksen kaltaisia, yritteliäitä, tehokkaita, innokkaita, sanavalmiita oppilaita, jotka tarvitsevat esimerkkejä yhteistyöstä joka luistaa kun unohtaa sivuseikat ja kohdistaa energian hyvän Tuloksen saavuttamiseen.Tiesitkö ope, että olen johtanut isoa organisaatiota ja saavuttanut tiimityössä hyvien työntekijöitteni kanssa loistavia tuloksia. Palkkioboonuksilla ostin mustan nahkapuvun, joka oli muotia tuolloin 80-luvun loppupuolella. Tyylikkään näköinen esimies olin, mustassa nahkapuvussani.
Lillukanvarsiinkin on hyvä perehtyä, muuten voi käydä niin, että luokassa istuu kiusaaja ja sellainen vinoutuma pitää ehdottomasti kitkeä heti alkumetreillä pois yhteisen hyvän ja etiäpäinmeiningin tueksi.
Nyt ulos, kun malttaisi lähteä; ).korppis kirjoitti:
Tässäpä taustatietoja ; )
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/sirpa-pietikainen-puhuu-eu-parlamentissa-alapaasta/art-1288449616685.htmlPitääkö tuoda esikuunteluun, valitsemani musiikki?
- Gogi
korppis kirjoitti:
Tiesitkö ope, että olen johtanut isoa organisaatiota ja saavuttanut tiimityössä hyvien työntekijöitteni kanssa loistavia tuloksia. Palkkioboonuksilla ostin mustan nahkapuvun, joka oli muotia tuolloin 80-luvun loppupuolella. Tyylikkään näköinen esimies olin, mustassa nahkapuvussani.
Lillukanvarsiinkin on hyvä perehtyä, muuten voi käydä niin, että luokassa istuu kiusaaja ja sellainen vinoutuma pitää ehdottomasti kitkeä heti alkumetreillä pois yhteisen hyvän ja etiäpäinmeiningin tueksi.
Nyt ulos, kun malttaisi lähteä; ).Uskon minä. Olen ymmärtänyt sen jo ajat sitten kirjoituksiesi perusteella.
Yrittäjällä pitää olla nahkaa nenän päällä, kuten opettajilla on tapana sanoa. ;)
Mutta kaikilla meillä on puutteemme, eikä kaikkien tarvitse tykätä toisen kaikista puolista, mutta silti voi kunnioittaa toisen osaamista.
Kuulostiko tarpeeksi pedagogiselta vai diplomaattiselta vastaukselta? :) Gogi kirjoitti:
Uskon minä. Olen ymmärtänyt sen jo ajat sitten kirjoituksiesi perusteella.
Yrittäjällä pitää olla nahkaa nenän päällä, kuten opettajilla on tapana sanoa. ;)
Mutta kaikilla meillä on puutteemme, eikä kaikkien tarvitse tykätä toisen kaikista puolista, mutta silti voi kunnioittaa toisen osaamista.
Kuulostiko tarpeeksi pedagogiselta vai diplomaattiselta vastaukselta? :)Olen aina tykännyt kannustavista opettajista. Vastauksesi on hyväksytty.
Niin puutteita niitä meillä on, mutta oppia ikä kaikki.maarina1 kirjoitti:
Pitääkö tuoda esikuunteluun, valitsemani musiikki?
Ilman muuta pitää tuoda kappale ensin kuunneltavaksi tänne, jonka jälkeen raati arvostelee kappaleen sopivuuden tilanteeseen.
Ilman muuta pitää tuoda kappale ensin kuunneltavaksi tänne, jonka jälkeen raati arvostelee kappaleen sopivuuden tilanteeseen.
Tässä raadille ensimmäinen versio, on aika raju, mutta teeman mukainen. Musiikkiakin on mukana:
http://www.youtube.com/watch?v=kpjrWy7WV3I
Lisää tulee huomenna...maarina1 kirjoitti:
Tässä raadille ensimmäinen versio, on aika raju, mutta teeman mukainen. Musiikkiakin on mukana:
http://www.youtube.com/watch?v=kpjrWy7WV3I
Lisää tulee huomenna...Ehdokas nro 2, Exodus, Henry Mancini:
http://www.youtube.com/watch?v=32YPozK5Y-0&feature=related
Olisi ehkä sopivan hillittyä taustalle.Ja olisi upeaa johtaa suurta orkesteria.maarina1 kirjoitti:
Ehdokas nro 2, Exodus, Henry Mancini:
http://www.youtube.com/watch?v=32YPozK5Y-0&feature=related
Olisi ehkä sopivan hillittyä taustalle.Ja olisi upeaa johtaa suurta orkesteria.Ehdokas nro 3. Andre Rieu, Love There From, Romeo & Juliet:
http://www.youtube.com/watch?v=dHyR4ZzA2R0
Josko näistä ehdotuksista löytyisi...Tausta musiikkihan pitäisi olla sellaista, ettei liikaa vie huomiota...maarina1 kirjoitti:
Ehdokas nro 3. Andre Rieu, Love There From, Romeo & Juliet:
http://www.youtube.com/watch?v=dHyR4ZzA2R0
Josko näistä ehdotuksista löytyisi...Tausta musiikkihan pitäisi olla sellaista, ettei liikaa vie huomiota...Ehdokas 4. Unchained Melody, Ghost:
http://www.youtube.com/watch?v=Cl7HvpCFZMA&feature=relatedmaarina1 kirjoitti:
Ehdokas 4. Unchained Melody, Ghost:
http://www.youtube.com/watch?v=Cl7HvpCFZMA&feature=relatedValistajalta kiitos
No, jaa ja sitten pisteet mmm vaikea valita niin hyvin olit kapelimestari kappaleet valinnut, mutta koska aihe on vakava, voitaisiin sitä lähteä lähestymään huumorilla siis alkuun kappaleella yksi, se rentouttaa pahimmatkin vastustajat.
Olin aivan seota Andre Rieu (Love Theme From Romeo & Juliet) kappaleen kihelmöivään seksuaalisuuteen, mutta koska nyt on maanantai, pois sellainen, humpuuki mielestä. Andre Rieu ...ahhh. Siispä tulin siihen tulokseen, että kappaleella kolme europarlamentin jäsenet saavat käsiteltävään aiheeseen oikean kohtauspinnan, lämmintä tunnetta ja rakkautta.
Kapelimestari hyvää työtä.korppis kirjoitti:
Valistajalta kiitos
No, jaa ja sitten pisteet mmm vaikea valita niin hyvin olit kapelimestari kappaleet valinnut, mutta koska aihe on vakava, voitaisiin sitä lähteä lähestymään huumorilla siis alkuun kappaleella yksi, se rentouttaa pahimmatkin vastustajat.
Olin aivan seota Andre Rieu (Love Theme From Romeo & Juliet) kappaleen kihelmöivään seksuaalisuuteen, mutta koska nyt on maanantai, pois sellainen, humpuuki mielestä. Andre Rieu ...ahhh. Siispä tulin siihen tulokseen, että kappaleella kolme europarlamentin jäsenet saavat käsiteltävään aiheeseen oikean kohtauspinnan, lämmintä tunnetta ja rakkautta.
Kapelimestari hyvää työtä.Kiitos, hyvä että löytyi suosikki. Nyt ei tosiaan parane "riehaantua" kun on vasta maanantai.
Siispä kapellimestari rupeaa harjoitteleen kappaleen kolme, mukaista kapuloiden heiluttelua.
Tuskin muilla keskustelijoillakaan on mitään sitä vastaan.maarina1 kirjoitti:
Kiitos, hyvä että löytyi suosikki. Nyt ei tosiaan parane "riehaantua" kun on vasta maanantai.
Siispä kapellimestari rupeaa harjoitteleen kappaleen kolme, mukaista kapuloiden heiluttelua.
Tuskin muilla keskustelijoillakaan on mitään sitä vastaan.Petze soitti juuri ja kerroin olevani jotenkin vetämätön, so lähden tästä kuntosalille nostattamaan mielialaani ties vaikka innostuisi romatisoitumaan "tirstaisksi."
korppis kirjoitti:
Petze soitti juuri ja kerroin olevani jotenkin vetämätön, so lähden tästä kuntosalille nostattamaan mielialaani ties vaikka innostuisi romatisoitumaan "tirstaisksi."
Innostavaa kuntoilu päivää...
Lounaspaussi.
Paussini venähti kohtuuttomaksi koska otin ulkoilulenkin ja lounaan jälkeen tarpeelliset kauneusunet, eihän tässä muuten saa silmäpusseja imeytymään takaisin kuoppiinsa kuin makaamalla nokka kohti kattoa.
Jaa, yhteenvetoa hiukka mmm. Keittiöpsykologi puuttuu kukahan ilmoittautuisi osaan.
Rakkauden ylipapittaren osan olen ajatellut pitää varattuna Leijannalle. Kun hän nyt ilmottautuisi mukaan peliin. teemakin olen valinnut "Tahdon tuoda rauhaa ja rakkautta keskustelupalstoille".- leijanna
Paussini venähti kohtuuttomaksi koska otin ulkoilulenkin ja lounaan jälkeen tarpeelliset kauneusunet, eihän tässä muuten saa silmäpusseja imeytymään takaisin kuoppiinsa kuin makaamalla nokka kohti kattoa.
Jaa, yhteenvetoa hiukka mmm. Keittiöpsykologi puuttuu kukahan ilmoittautuisi osaan.
Rakkauden ylipapittaren osan olen ajatellut pitää varattuna Leijannalle. Kun hän nyt ilmottautuisi mukaan peliin. teemakin olen valinnut "Tahdon tuoda rauhaa ja rakkautta keskustelupalstoille".Leijun luoksenne levein lantein, lumen leikkiessä laahuksellani, laulaen lutuisia lauluja lemmestä:
Lempeni, lämpöni, lallallallaa, lillillillililii........ Lauhaa & lakkautta! Paloma@ toimittaja, oletko ylipitkällä lounastauolla vai osuiko nenääsi vainu hyvästä uutisotsikosta, josta nyt kuumeisesti metsästät lisätietoa?
Kysyy valistaja!korppis kirjoitti:
Paloma@ toimittaja, oletko ylipitkällä lounastauolla vai osuiko nenääsi vainu hyvästä uutisotsikosta, josta nyt kuumeisesti metsästät lisätietoa?
Kysyy valistaja!i ole oikeinmitään mihin voisi puuttua ja jolla olisi jotain uutisarvoa.
Seuraava aihe?
Ihana ketju, vähän liian pitkä vaan.
Muuten tosi kivaa luettavaa!Positiivisuutta opetellaan ; )
Olen nauttinut huomatessani kuinka voi helppo on vastustaa piikittelyä ja kirjoittaa vastaukset positiiviseen sävyyn.
Ihana... ainakin itse olen oppinut jotain senkin, että olette kaikki kivoja höpönastikaisia.
Opettajalle annan parhaan arvosanan.
Ohjeissa kerrottiin, että normaalisti peli vie aikaa noin tunnin tai puolitoista, mutta olemme jo lautaillleet toista päivää.
- missä ohjeet, säännö
En edes tajunnut aloituksesta mitään niin jätin puuttumasta laisin. Mistä tietää kuka on kukin, milloin te pelaatte, miksi ei ole pelinnikkiä aina kun vastaa ?
Oletteko te nyt sitten roolipeliä pelanneet? Mistä sen huomaa?"Kapellimestari"
Tarkoitit ilmeisesti, että pitää näkyä heti ensimmäisenä tekstissä kuka "puhuu"... Kannatan.Valistaja langoilla huomenta!
Olet oikeassa jokaisen ,joka pelaa pitää ilmoittaa roolinsa. Olen yrittänyt käyttää pelijohtaja/valistaja nimeä, mutta en tietty aina alussa, mutta se on tärkeää. Siis asia nyt selvä.
Tykkään pääsääntöisesti naputella kirjautuneena ja tiedätkö miksi?
Kerronpa, omat mielipiteet löydän helpommin sinireunuksisien mustapäisien valokuvien seasta ; )korppis kirjoitti:
Valistaja langoilla huomenta!
Olet oikeassa jokaisen ,joka pelaa pitää ilmoittaa roolinsa. Olen yrittänyt käyttää pelijohtaja/valistaja nimeä, mutta en tietty aina alussa, mutta se on tärkeää. Siis asia nyt selvä.
Tykkään pääsääntöisesti naputella kirjautuneena ja tiedätkö miksi?
Kerronpa, omat mielipiteet löydän helpommin sinireunuksisien mustapäisien valokuvien seasta ; )Tästä tuli niinkuin vähän sekava soppa ei ihme että ei mene perille: Oliko ideana että jokainen valitsee roolin ja ilmoittaa sen?
Entä jos puhuttaisi vain yhdestä aiheesta kerrallaan, johon jokainen sitten osallistuisi rooliminänsä tapaan sen sijaan että toisimme omaa persoonaamme kauheesti esiin koko ajan?
Oliko aihe uusioperheet ja rasismi loppuun saakka keskusteltu?
Mikä on uuden aiheen nimi?
Organisaattori ja pelinjohtaja, laitas vähän järjestystä kuvioihin.Paloma.se.co kirjoitti:
Tästä tuli niinkuin vähän sekava soppa ei ihme että ei mene perille: Oliko ideana että jokainen valitsee roolin ja ilmoittaa sen?
Entä jos puhuttaisi vain yhdestä aiheesta kerrallaan, johon jokainen sitten osallistuisi rooliminänsä tapaan sen sijaan että toisimme omaa persoonaamme kauheesti esiin koko ajan?
Oliko aihe uusioperheet ja rasismi loppuun saakka keskusteltu?
Mikä on uuden aiheen nimi?
Organisaattori ja pelinjohtaja, laitas vähän järjestystä kuvioihin.Omasta mielestäni ketjussa on jo useampia spontaania rupattelupätkiä.
Pirre otti politikonroolin ja valistin häntä mielestäni neutraalisti. Maarina toi kapelimestarina vaihtoehtokappaleita Eu:n Angry vagina monologeihin, osallistuin valistajana valintaa.
Opettaja oli eka matsissa hyvin mukana, mutta taisi aloittaa hiihtoloman, katsos Etelä-Suomi alkoitt koululaisten hiintolomaviikkot.
Daddy marttuurinroolissaan oli erinomaisesti ja Leijanakin kävi heittämässä rakkautta ja ranskanleipää kommentin. Vois tietty tehdä pitemmän vierailun rakkaudenpapittarena.
Sinä toimittajana silmät joka suuntaan lienet nähnyt jossain keskustelua aiheuttavan tappauksen, joten muistiinpanot koneelle, minä myötäilen tarvittavasti.
Heitän kuitenkin puolihuolimattomasti aiheen keskusteluun sanan.
DEPRESSIO vie voimat ; (
"Kapellimestari"
myös langoilla.Musiikkia sain tarjolle, odottamaan kommentteja...Eiks tää niinku riittäs jo?
Ystäväni minttupuukin alkaa mennä sekaisin.
Jopa minun mittapuullani alkaa huumori olla jo kaikonnut tästä.
Tarkoitan että on masentavaa, koska minä luen aina kaiken, ja aina vaan tulee tähän entistä tylsenpää jatkoa.
Maarinakin sentään osaa aloittaa uuden, kun vanhalla on jo tarpeeksi mittaa, ja maarinan "musiikkikoulu" on sentään mielenkiintoinen ja monisukupuolisesti haluttu. :)
H.Elämäntapavalittajalle@
Juoksin kuntosalin juoksumatolla itseni väsyksiin, joten en jaksa valittaa enkä jakaa pelimerkkejä.. Peli jatkukoon jos on jatkuakseen. Liity monisukupuoliystäviesi seuraan niin et pääse pitkästymään ; )
Valistajakorppis kirjoitti:
Elämäntapavalittajalle@
Juoksin kuntosalin juoksumatolla itseni väsyksiin, joten en jaksa valittaa enkä jakaa pelimerkkejä.. Peli jatkukoon jos on jatkuakseen. Liity monisukupuoliystäviesi seuraan niin et pääse pitkästymään ; )
Valistaja"Tuulen viemäni"
Frankly my dear, I don't know where to give a damn, anymore.
H.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162310- 1682249
- 1121808
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791389- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa420933- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä236874