Lymfoomaa sairastavat/sairastaneet

Nuori tyttö

Millainen lymfooma teillä todettiin?
Millaisia oireita oli?
Näkyikö verikokeissa, jos näkyi, missä arvoissa?


Tämä sairaus on kummitellut mielessäni jo reilun vuoden. Kaikki alkoi siitä, kun huomasin muutamia suurentuneita imusolmukkeita, joista muutamaan otteeseen kävin lääkärissä. Ne eivät kuitenkaan olleet hälyttävän kokoisia, joten asia jäi sikseen.

Nyt olen saanut kaverikseni väsymyksen, ja jatkuvan iltaa kohden nousevan lämpöilyn. Mittari näyttää joka ilta 37.5 - 38, ja tätä on jatkunut jo reilun 2kk.
Verikokeissa käynyt vähän väliä, ja valkosolut ovat tippuneet koko ajan alaspäin, ja nyt kahdessa viimeisessä verikoe tuloksissa ovat olleet jo viitearvojen alapuolella.
Esim. B-leuk (valkosolujen kokonaismäärä veressä??), on minulla 3.27, kun se pitäisi olla vähintään 4,50. Mitään flunssaa tms minulla ei ole ollut.

Voiko kyse olla lymfoomasta?

Minulla on kyllä lääkäri aika pian, mutta odottavan aika on pitkä..

Kiitos jos viitsitte vastailla ! :)

8

20603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      Mulla todettiin klassinen Hodgkinin lymfooma, sidekudoskyhmyinen muoto. Oireina oli lievä lämpö, kutinaa, jonkinlaista väsymystä ja patit kainalossa ja kaulalla. Veriarvot muuten normaalit, paitsi leukosyytit ja crp hieman koholla. Lymfoomassa veriarvot voivat kuitenkin olla myös normaalit, eli tauti ei silleen näy verikokeissa.

      Jos ne patit huolestuttaa sinua, ne kannattaa tutkituttaa jo mielenrauhan vuoksi. VAADI niitä tutkimuksia, jos he eivät heti usko...

    • Milla*

      Olen sairastanut non-hodgkin lymfooman. veri kokeet oli muuten ihan hyvät mutta hb oli 83 ja tulehdus arvot yli100. Niin ja lymfosyytit oli koholla. Oireita oli: yöhikoilu, hengenahdistus, kuumeilu, laihtuminen, turvotus, kipujakin oli, mut kauhein oli kutina/ihottuma, väsymys.

      Kyllä oireet viittavat lymfooma. Hyvä että olet varannu ajan lääkäriin. Ja tosiaan vaadi niitä tutkimuksia.

      • joku vaan

        ai joo niin se oli mullakin, lymfosyytit oli koholla. Kirjoitin vahingossa leukosyytit..


      • minä
        joku vaan kirjoitti:

        ai joo niin se oli mullakin, lymfosyytit oli koholla. Kirjoitin vahingossa leukosyytit..

        Kiitos vastauksistanne, ja tsemppiä sekä voimia jos teillä vielä sairaus kesken !

        Nuo suurentuneet imusolmukkeeni eivät ole kovin suuria, että pikemminkin sana turvonneet kuvailisi niitä paremmin.
        Kuumeilu on uusi kaveri, joka on ollut nyt jo reilu 2kk, JOKA ilta huitelee siinä 37.5 - 38..

        Verikokeissa olen käynyt monesti vuoden sisällä, ja valkosolut menneet koko ajan alaspäin, ja kahdessa viimeisimmissä tuloksissa arvot olleet jo viitearvojen alapuolella. Tässä uusimmat tulokseni, ja nämä kyseiset siis kaikki tällä hetkellä viitearvojen alapuolella..

        L-lymf 45.6 (Viitearvo 14-41)
        L-neut 1.45 (Viitearvo 2.3-6.9)
        B-monos 0.23 (Viitearvo 0.40-0.90)
        B-leuk 3.27 (Viitearvo 4.50-13.00)
        B-trom 193 (Viitearvo 200-450)

        Eli minulla ei siis ole mitkään arvot koholla, vaan päinvastoin, matalalla..
        Huom, viitearvoni ovat sitten erillaiset, kuin aikuisilla :D

        Pelottaa ihan sairaasti, mutta onneksi lääkäri ihan pian :(


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne, ja tsemppiä sekä voimia jos teillä vielä sairaus kesken !

        Nuo suurentuneet imusolmukkeeni eivät ole kovin suuria, että pikemminkin sana turvonneet kuvailisi niitä paremmin.
        Kuumeilu on uusi kaveri, joka on ollut nyt jo reilu 2kk, JOKA ilta huitelee siinä 37.5 - 38..

        Verikokeissa olen käynyt monesti vuoden sisällä, ja valkosolut menneet koko ajan alaspäin, ja kahdessa viimeisimmissä tuloksissa arvot olleet jo viitearvojen alapuolella. Tässä uusimmat tulokseni, ja nämä kyseiset siis kaikki tällä hetkellä viitearvojen alapuolella..

        L-lymf 45.6 (Viitearvo 14-41)
        L-neut 1.45 (Viitearvo 2.3-6.9)
        B-monos 0.23 (Viitearvo 0.40-0.90)
        B-leuk 3.27 (Viitearvo 4.50-13.00)
        B-trom 193 (Viitearvo 200-450)

        Eli minulla ei siis ole mitkään arvot koholla, vaan päinvastoin, matalalla..
        Huom, viitearvoni ovat sitten erillaiset, kuin aikuisilla :D

        Pelottaa ihan sairaasti, mutta onneksi lääkäri ihan pian :(

        Kyllähän tuossa on L-lymf 45.6 koholla, kunviitearvon yläraja (Viitearvo 14-41) ylittyy.


    • Milla*

      Kerrohan sitten miten lääkärissä meni? Jos vain haluat :)

      • juu täällä taas

        Juu, mielelläni kerron asiasta tänne, missä asioista tietäviä ! :)

        Elikkä tosiaan kävin tos alkuviikolla siellä, ja koitettiin imusolmukkeita mm, kainaloista, kaulasta ja nivusista.. Mitään isompia suurentumia ei noin käsituntumalla tuntunut.
        Valkosolujen alasmenon takia pistettiin taaas verikokeisiin, ja sitten kävin myös keuhkokuvissa. Ja saan mahdollisesti ajan myös vielä lastenlääkärille.
        Tässä nyt tarkistetaan ilmeisesti ensin sitä, että ei olis tota lymfoomaa.. Että saa sen sitten unohtaa, kun se eka tutkitaan..

        Jestas, kun pelottaa !


    • Milla*

      Sun kannattaa vaatia kaulan ultraa. Mulle tehtiin se kun epäiltiin taudin uusimista. Mutta onneks ei ollu. Jäännöstuumoriki oli pienentyny entisestään. Minullakin oli valkosolut alhaiset ennen ku tiesin sairastavani syöpää.

      Uskon että pelottaa. Muaki pelottaa aina nuo kontrollit. Kyllä se on hyvä tutkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe