Minipillerit ja migreeni

minipillerimigreeni

Hei,

Olisin kysellyt migreenipotilailta ,että onko teillä tullut minipillereistä migreeniä?

Itselläni on käytössä Cerazette minipillerit. Pakkausselosteessa oli kyllä maininta ,että haittavaikutuksiin kuuluu mm. päänsärky. itselläni on nyt kierron keskivaihe (ovulaatio) menossa ja tuntuu, että viikon on ollut koko ajan migreeni tulossa päälle. Tosin minulla saattaa muutenkin tulla migreeni ovulaation aikaan. Joskus on tullut myös kuukautisten aikaan, joten ilmeisesti hormoonivaihtelut minulla aiheuttaa migreeniä.

Nyt päänsärkykausi on kuitenkin ollut suhteellisen pitkä, kun normaalisti särkee päätä ovulaation aikaan vain muutamana päivänä. Nyt kuitenkin jo viikon putkeen. Tässä välissä ollut maanantaina minimigreeni joka ei tullut kunnolla päälle ja särky jäi elämään. Perjantaina yritti puskea päälle toisen kerran, mutta ei silläkään kerralla päässyt iskemään. Nyt lauantaina tämä migreenin tulo päälle elää edelleenkin. Ärsyttävää!!!!

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Minulle gyne väitti ,että ei pitäisi lisätä migreeniä ja oli jopa laittamassa jo hormonikierukkaa.Otin reseptin vastaan, jos minipillerit ei nyt toimi. Kuitenkin kysäistessäni neurologilta, niin tämä sanoi, että hormonikierukan on raportoitu lisäävän migreeniä, joten miksi ei minipilleritkin vois niin tehdä?

1

4754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eevastiina95

Vanha ketju, mutta vastaampa silti. Itselle ei yhdistelmäehkäisyvalmisteet sopineet aurallisen migreenin takia (oon 19-vuotias tyttö) ja mulla alotettiin minipillerit, ton cerazetten rinnakkaisvalmiste desogestrel sandoz. Menkat jäi heti pois, mutta aurallinen migreenini muuttui aurattomaksi ja päätä särkenyt koko viikon niin, ettei päätään saa ylös tyynystä ilman panacodia. Pillerit lensivät roskikseen. Mielummin lapsi kuin 24/7 migreeni sitten kun ei e-pillereitäkään voi kokeilla..prkl

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      25
      3262
    2. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    3. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2147
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1867
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1319
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      123
      1208
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      256
      1183
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1135
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1089
    Aihe