Hei,
Olisin kysellyt migreenipotilailta ,että onko teillä tullut minipillereistä migreeniä?
Itselläni on käytössä Cerazette minipillerit. Pakkausselosteessa oli kyllä maininta ,että haittavaikutuksiin kuuluu mm. päänsärky. itselläni on nyt kierron keskivaihe (ovulaatio) menossa ja tuntuu, että viikon on ollut koko ajan migreeni tulossa päälle. Tosin minulla saattaa muutenkin tulla migreeni ovulaation aikaan. Joskus on tullut myös kuukautisten aikaan, joten ilmeisesti hormoonivaihtelut minulla aiheuttaa migreeniä.
Nyt päänsärkykausi on kuitenkin ollut suhteellisen pitkä, kun normaalisti särkee päätä ovulaation aikaan vain muutamana päivänä. Nyt kuitenkin jo viikon putkeen. Tässä välissä ollut maanantaina minimigreeni joka ei tullut kunnolla päälle ja särky jäi elämään. Perjantaina yritti puskea päälle toisen kerran, mutta ei silläkään kerralla päässyt iskemään. Nyt lauantaina tämä migreenin tulo päälle elää edelleenkin. Ärsyttävää!!!!
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Minulle gyne väitti ,että ei pitäisi lisätä migreeniä ja oli jopa laittamassa jo hormonikierukkaa.Otin reseptin vastaan, jos minipillerit ei nyt toimi. Kuitenkin kysäistessäni neurologilta, niin tämä sanoi, että hormonikierukan on raportoitu lisäävän migreeniä, joten miksi ei minipilleritkin vois niin tehdä?
Minipillerit ja migreeni
minipillerimigreeni
1
5161
Vastaukset
- Eevastiina95
Vanha ketju, mutta vastaampa silti. Itselle ei yhdistelmäehkäisyvalmisteet sopineet aurallisen migreenin takia (oon 19-vuotias tyttö) ja mulla alotettiin minipillerit, ton cerazetten rinnakkaisvalmiste desogestrel sandoz. Menkat jäi heti pois, mutta aurallinen migreenini muuttui aurattomaksi ja päätä särkenyt koko viikon niin, ettei päätään saa ylös tyynystä ilman panacodia. Pillerit lensivät roskikseen. Mielummin lapsi kuin 24/7 migreeni sitten kun ei e-pillereitäkään voi kokeilla..prkl
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3253785Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283540Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42220- 1091623
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181528Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1231278Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136917Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99870Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77797- 85733