Minipillerit ja migreeni

minipillerimigreeni

Hei,

Olisin kysellyt migreenipotilailta ,että onko teillä tullut minipillereistä migreeniä?

Itselläni on käytössä Cerazette minipillerit. Pakkausselosteessa oli kyllä maininta ,että haittavaikutuksiin kuuluu mm. päänsärky. itselläni on nyt kierron keskivaihe (ovulaatio) menossa ja tuntuu, että viikon on ollut koko ajan migreeni tulossa päälle. Tosin minulla saattaa muutenkin tulla migreeni ovulaation aikaan. Joskus on tullut myös kuukautisten aikaan, joten ilmeisesti hormoonivaihtelut minulla aiheuttaa migreeniä.

Nyt päänsärkykausi on kuitenkin ollut suhteellisen pitkä, kun normaalisti särkee päätä ovulaation aikaan vain muutamana päivänä. Nyt kuitenkin jo viikon putkeen. Tässä välissä ollut maanantaina minimigreeni joka ei tullut kunnolla päälle ja särky jäi elämään. Perjantaina yritti puskea päälle toisen kerran, mutta ei silläkään kerralla päässyt iskemään. Nyt lauantaina tämä migreenin tulo päälle elää edelleenkin. Ärsyttävää!!!!

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Minulle gyne väitti ,että ei pitäisi lisätä migreeniä ja oli jopa laittamassa jo hormonikierukkaa.Otin reseptin vastaan, jos minipillerit ei nyt toimi. Kuitenkin kysäistessäni neurologilta, niin tämä sanoi, että hormonikierukan on raportoitu lisäävän migreeniä, joten miksi ei minipilleritkin vois niin tehdä?

1

5281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eevastiina95

Vanha ketju, mutta vastaampa silti. Itselle ei yhdistelmäehkäisyvalmisteet sopineet aurallisen migreenin takia (oon 19-vuotias tyttö) ja mulla alotettiin minipillerit, ton cerazetten rinnakkaisvalmiste desogestrel sandoz. Menkat jäi heti pois, mutta aurallinen migreenini muuttui aurattomaksi ja päätä särkenyt koko viikon niin, ettei päätään saa ylös tyynystä ilman panacodia. Pillerit lensivät roskikseen. Mielummin lapsi kuin 24/7 migreeni sitten kun ei e-pillereitäkään voi kokeilla..prkl

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5085
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      145
      2941
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2541
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27