Vauvelin punaiset läikät

Iskä vm. 2000

Onko kellään kokemuksii punaisista kuivista kohdista vauvan ihossa. Lähinnä jaloissa ja poskissa, vähän myös vatsassa. Lapseni on 9 kk ja hänellä on ollu jo pari kuukautta moisia jälkiä. Lääkäri ei ollut moksiskaan. Sanoi vaan että rasvaa niitä?! Ei auta.. onko muilla vastaavia juttuja? Ja miten ne lähti pois? Vai täytyykö vain odottaa ajan kanssa josko ne poistuisi?

6

1273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitotäti

on samanlaisia varsinkin poskissa ja oon yrittänyt rasvata niitä ja se on myös 9kk ja niitä on ollut muutama kuukaus..jaloissa niitä on niinku pohkeissa..en tiedä mitä ne on.. eikä se rasvaus oo auttanut..

• outo juttu

Kaverin pojalla löytyy niitä kans.. (11kk) se kävi lekurilla ja ne määräs sen jollekki kuurille missä se ei saanu syödä joitain ruoka-aineita. Eli epäilivät sen tulevan syödyistä ruuista!? Saa nähdä auttaako..

• Sanna

Meidän pojalla (4.5kk) on myös kuivia , punaisia läikkiä kasvoissa. Epäilen niitä atooppiseksi ihottumaksi. Miehelläni (siis pojan isällä) on atooppinen iho. Saa nähdä, mitä lääkäri sanoo. Ens viikolla on lääkärineuvola...

• enni

on punaisia kuivia läikkiä eniten jaloissa, vähän myös masussa.

Meillä ainakin vaiva johtuu atooppisesta ihosta, etenkin nyt talvipakkasilla täytyy rasvata pari kertaa päivässä. Atooppinen tarkoittaa tietääkseni kuivakkaa ihottumiin taipuvaista ihoa, ja atooppisilla ihmisillä on usein allergiataipumuksia.

Lapseni on kuitenkin terve (13 kk), allergioita ei ole huomattu ja uskon että useat tällaiset rauhoittuvat iän myötä. Käytä rasvaisia perusvoiteita ja kylvetä nopeasti ja harvoin, kerta viikossa riittää jos putsaa kainalot, nivukset ja korvantaukset ja kaulan erikseen. Me ollaan kyllä käyty vauvauinnissa kerran viikossa ja sen lisäksi saunassa kerta/viikko, mutta rasvaamista on saanut lisätä senkin edestä.

• 3 lapsen äiti

on ihottumaläiskiä, joita voi olla ympäri kehoa. Lapsellani oli tällainen kolikon kokoinen ihottuma takapuolessa pari vuotta (siis voi olla pitkäaikainen vaiva). Iho oli välillä punainen ja kuiva ja toisinaan läiskä ärtyi verestäväksi ja tulehduksen punaiseksi. Tosin arvelin hänen silloin raapineen sitä. Uskon, ettei vauvojenne ihottumassa ole syytä huoleen vaan toimitte juuri kuten lääkäri on neuvonut eli rasvaista perusvoidetta. Perusvoide parhaassa tapauksessa parantaa ihottuman tai ainakin pitää sen siedettävänä ja ehkäisee ihoa tulehtumasta. Neuvolassa käynnin yhteydessä voi asiasta aina puhua ja jossain vaiheessa (yl.2v.iässä)aloitetaan tarkemmat allergiatutkimukset, jos asia vielä vaivaa.

• ONNELLINEN

Meidän tytöllä alkoi ihottumaa tulla jo kk:n
        iässä ja paheni koko ajan...Neuvola lääkäri vaan
        sanoi, että rasvaa, rasvaa. Yöt raapimista ja
        verisiä lakanoita ja kaikkien väsymys: EI SAATU
        LÄHETETTÄ JATKOTUTKIMUKSIIN (liekö säästötoimia
        sekin). Mentiin uupuneina yksityiselle 8:kk ja
        lapsi sairaalassa viikon. Allergioita mm. maito,
        kotim. viljat, muna...Että ei aina kannata vain
        jäädä ihmettelemään mitä se neuvola ja
        neuvolalääkäri pikaisesti arvailevat. Nyt iloinen
        tyttö on pian 1.5 vee ja perheonni säilyi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe