Onko kellään kokemuksii punaisista kuivista kohdista vauvan ihossa. Lähinnä jaloissa ja poskissa, vähän myös vatsassa. Lapseni on 9 kk ja hänellä on ollu jo pari kuukautta moisia jälkiä. Lääkäri ei ollut moksiskaan. Sanoi vaan että rasvaa niitä?! Ei auta.. onko muilla vastaavia juttuja? Ja miten ne lähti pois? Vai täytyykö vain odottaa ajan kanssa josko ne poistuisi?
Vauvelin punaiset läikät
6
1273
Vastaukset
- hoitotäti
on samanlaisia varsinkin poskissa ja oon yrittänyt rasvata niitä ja se on myös 9kk ja niitä on ollut muutama kuukaus..jaloissa niitä on niinku pohkeissa..en tiedä mitä ne on.. eikä se rasvaus oo auttanut..
- outo juttu
Kaverin pojalla löytyy niitä kans.. (11kk) se kävi lekurilla ja ne määräs sen jollekki kuurille missä se ei saanu syödä joitain ruoka-aineita. Eli epäilivät sen tulevan syödyistä ruuista!? Saa nähdä auttaako..
- Sanna
Meidän pojalla (4.5kk) on myös kuivia , punaisia läikkiä kasvoissa. Epäilen niitä atooppiseksi ihottumaksi. Miehelläni (siis pojan isällä) on atooppinen iho. Saa nähdä, mitä lääkäri sanoo. Ens viikolla on lääkärineuvola...
- enni
on punaisia kuivia läikkiä eniten jaloissa, vähän myös masussa.
Meillä ainakin vaiva johtuu atooppisesta ihosta, etenkin nyt talvipakkasilla täytyy rasvata pari kertaa päivässä. Atooppinen tarkoittaa tietääkseni kuivakkaa ihottumiin taipuvaista ihoa, ja atooppisilla ihmisillä on usein allergiataipumuksia.
Lapseni on kuitenkin terve (13 kk), allergioita ei ole huomattu ja uskon että useat tällaiset rauhoittuvat iän myötä. Käytä rasvaisia perusvoiteita ja kylvetä nopeasti ja harvoin, kerta viikossa riittää jos putsaa kainalot, nivukset ja korvantaukset ja kaulan erikseen. Me ollaan kyllä käyty vauvauinnissa kerran viikossa ja sen lisäksi saunassa kerta/viikko, mutta rasvaamista on saanut lisätä senkin edestä. - 3 lapsen äiti
on ihottumaläiskiä, joita voi olla ympäri kehoa. Lapsellani oli tällainen kolikon kokoinen ihottuma takapuolessa pari vuotta (siis voi olla pitkäaikainen vaiva). Iho oli välillä punainen ja kuiva ja toisinaan läiskä ärtyi verestäväksi ja tulehduksen punaiseksi. Tosin arvelin hänen silloin raapineen sitä. Uskon, ettei vauvojenne ihottumassa ole syytä huoleen vaan toimitte juuri kuten lääkäri on neuvonut eli rasvaista perusvoidetta. Perusvoide parhaassa tapauksessa parantaa ihottuman tai ainakin pitää sen siedettävänä ja ehkäisee ihoa tulehtumasta. Neuvolassa käynnin yhteydessä voi asiasta aina puhua ja jossain vaiheessa (yl.2v.iässä)aloitetaan tarkemmat allergiatutkimukset, jos asia vielä vaivaa.
- ONNELLINEN
Meidän tytöllä alkoi ihottumaa tulla jo kk:n
iässä ja paheni koko ajan...Neuvola lääkäri vaan
sanoi, että rasvaa, rasvaa. Yöt raapimista ja
verisiä lakanoita ja kaikkien väsymys: EI SAATU
LÄHETETTÄ JATKOTUTKIMUKSIIN (liekö säästötoimia
sekin). Mentiin uupuneina yksityiselle 8:kk ja
lapsi sairaalassa viikon. Allergioita mm. maito,
kotim. viljat, muna...Että ei aina kannata vain
jäädä ihmettelemään mitä se neuvola ja
neuvolalääkäri pikaisesti arvailevat. Nyt iloinen
tyttö on pian 1.5 vee ja perheonni säilyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223