Gallup: sosionomi(amk) palkat

tytsu78

Hei

Tehdäänpäs tänne hieman gallupia sosionomi (amk)
koulutuksen käyneiden työnkuvista ja palkoista...

Oma:

projektikoordinaattori, palkka 1840 eur/kk
(keski-suomi)

vastailkaahan, niin saadaan hieman kartoitettua
sosionomien sijoittumista ja palkkausta

kiitos

55

61653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninni

Vakanssi: työtön.
      Koulutus:sosionomi
      Sijainti: Ylivieska.
      Tulot: peruspäiväraha.

Taitaa olla muutto etelään...mutta mistä siihen rahat:(

• jomppe

antaa tukea kustannuksiin,jos haluaa muuttaa oman työssäkäyntialueensa ulkopuolelle töiden perässä...jopa pelkkään työhaastattelumatkaan saa tukea.eli käypäs kysymässä lähimmästä työvoimatoimistosta!

• Töitä riittää...

Olen vielä opiskelija, mutta töistä ei ole pulaa. Käyn useassa paikassa töissä. Ihmettelevät työpaikoissa mihin sosionomit jäävät, kun eivät ole aktiivisia ja halukkaita ottamaan työtä vastaan.

• tytsu78

Älä lannistu...kyllä säkin työpaikan saat. Odota vaan hetken aikaa niin ammattitaitoisista sosiaalialan osaajista on pula, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle.

tsemiä työnhakuun!

• raggari

valmistuin tässä taannoin ja olen asumisen avustaja (kesätyö) palkalla 1270 e/kk. kateeks käy...

• puolipv

Olen sosionomi AMK ja olen koululaisten iltapäiväkerhonohjaajana 5 h/pv:
      925 e /kk. Eipä hurraamista mutta työtä piisaa.

• Ihmettelevä

Onko tosiaan näin, että sosionomit tekee lähestulkoon samoja hommia kuin lähihoitajat, ja vielä samalla palkalla?!!!
        Itsellä ajatuksissa jatkaa sosionomiksi (nyt lähihoitaja), mutta jos työnkuva ja palkka ei muutu, niin ilmeisesti aika turhaa...
        Kertokaa sosionomit lisää työtehtävistänne!

• puolipv
        Ihmettelevä kirjoitti:

Onko tosiaan näin, että sosionomit tekee lähestulkoon samoja hommia kuin lähihoitajat, ja vielä samalla palkalla?!!!
        Itsellä ajatuksissa jatkaa sosionomiksi (nyt lähihoitaja), mutta jos työnkuva ja palkka ei muutu, niin ilmeisesti aika turhaa...

...kyllä kadutta itseänikin kun tuli luettua sosionomiksi (ent. lastenhoitaja). Ylikoulutettuna ei pääse edes haastatteluun esim. ryhmiksen hoitajan paikkaan, vaikka on paljon ollut sijaisena. Opiskeluaika oli kyllä kivaa ja kavereita tuli...Mutta kun ei ole kokemusta koulutusta vastaavista tehtävistä, on vaikea saada paikkaa sosionomin tehtävistä.

• raggari
        Ihmettelevä kirjoitti:

Täällä (itä-suomessa) pelataan nimikkeillä. eli samat hommat, samassa paikassa, mutta 4 eri nimikettä. avustajat alimmalla tasolla (joita tietysti enemmän ja kaikki määräaikaiset tms) koulutason ohjaajat (lähihoitajat tms), opistotason ohjaajat (muutama "virka") sekä tietty vastaava. Työnantajat pitäisivät varmaan mielellään kaikki työntekijät nimikkeillä avustaja, hommat tulisi hoidettua silti, mutta palkka on pienempi. kait se on joku "pykälä" mikä määrää montako pitää olla esim. opistotason ohjaajan nimikkeellä paikassa.... Näitä paikkoja on tietenkin vähiten ja vaihtuvuus huono.

• minä

Projektityöntekijänä, palkka 1700 €/kk.
      valmistuin toukokuussa sosionomiksi.
      jatkossa palkka n. 2200€/kk-

• mmm

Olen työskennellyt valmistumisen jälkeen lastenkodin ohjaajana sekä lastentarhanopettajana. Palkka ollut molemmissa töissä n. 1650 euroa/kk. Lastenkodin ohjaajana sain vuoro- ja kausilisät, jotka tekivätkin todella paljon (kk-palkka niiden kanssa noin 2200 euroa). Ja seutu on etelä-Suomi.

• nnnn

Työskentelen lastenkodin ohjaajana Keski-Suomessa. Palkka noin 1700e kuussa vuorolisät (noin 400e kuussa).

• jazzo

Koulutus on sosionomi. Työskentelen lastenhoitajana Jyväskylässä ja palkka 1 380 egee.
      Eipä hurraamista, mutta hyvä että on edes töitä.....

• hmm...

Uskoisin että sosionomiksi opiskelevilla ja valmistuvilla on huutava pula oman alan työpaikoista. Itselläni 3-ystävää joista kukin opiskelee sosionomiksi. Tulevaisuus näyttää huonolta...Siksi sitten tyydytäänkin niihin paikkoihin mitä on saatavilla ja tarjolla...voi voi!

• ggggggggggggg

sosionomi, kotipalveluohjaajana palkka 2000/kk
      varsinais-suomi

• sosionomi

sosiomoni olen ja oulussa teen töitä.
      Palkka noin 1800€/kk

• työtä etsivä

olen tällä hetkellä työtön,mut hakuses virka jossa palkka vajaa 2000e/kk.Kiva virka-aikatyö,oma toimisto,sellasta unelmahommaa.Toivottavasti tärppää.Jos ton viran saan,en todellakaan lähe jatkamaan sosiaalityöntekijäksi yliopistossa,koska ne ovat töissä sosiaalitoimistossa henkensä uhalla RASKAASSA työssä samalla palkalla ku minä pian (toivottavasti).
      Niin ja kuvitelkaa,toi ois virka.Elämä ois turvattu,jos sen sais..Ja mitä tekisin suuremmalla palkalla ku siitä menee vaan karmeempaa veroa,ja työ ois tietenki rasittavampaa/vaativampaa.

• heidi82

Teen tällä hetkellä lto:n sijaisuutta Etelä-Suomessa, palkka n. 1850 eur/kk. Sain töitä jo ennen valmistumista (valmistuin vuosi sitten) ja vielä töitä olisi samassa paikassa n. 2 vuotta. Täälläpäin sosionomit (amk) ovat työllistyneet kyllä tosi hyvin...

• :))

Olen siis tyytyväinen!!!:) Ja elämä hymyilee vakipaikan omistavana, EN ole pk-seudulta,jos joku kuvittelee että siellä vain ja ainoastaan on virkoja. mulla on unelmaduuni!

• :))

Niin jäi edellisestä kesken, et VOIHAN LÄÄKÄRIKIN TEHDÄ LÄHIHOITAJAN TAI VAIKKAPA SIIVOAJAN TÖITÄ, JOS EI VIITSI NÄHDÄ VAIVAA OMAA KOULUTUSTA VASTAAVAN TYÖN ETSIMISEEN. NIIIIIINNN !!! OLKAA AKTIIVISIA JA PÄTEVIÄ NIIN SAATTE KYLLÄ TYÖTÄ! Asun itsekin seudulla, jossa työttömyys on tosi korkea. Peloteltiin,että ei täällä ole töitä. KYLLÄ on,kun vain viitsii etsiä ja nähdä vähän vaivaa. Kaupungin virkamiehet eivät tule oven taakse tuomaan sinulle töitä että "tässä sinulle työpaikka ole hyvä!"

• trade
        :)) kirjoitti:

Niin jäi edellisestä kesken, et VOIHAN LÄÄKÄRIKIN TEHDÄ LÄHIHOITAJAN TAI VAIKKAPA SIIVOAJAN TÖITÄ, JOS EI VIITSI NÄHDÄ VAIVAA OMAA KOULUTUSTA VASTAAVAN TYÖN ETSIMISEEN. NIIIIIINNN !!! OLKAA AKTIIVISIA JA PÄTEVIÄ NIIN SAATTE KYLLÄ TYÖTÄ! Asun itsekin seudulla, jossa työttömyys on tosi korkea. Peloteltiin,että ei täällä ole töitä. KYLLÄ on,kun vain viitsii etsiä ja nähdä vähän vaivaa. Kaupungin virkamiehet eivät tule oven taakse tuomaan sinulle töitä että "tässä sinulle työpaikka ole hyvä!"

Aika huono palkka jos vain 2000 euroa /kk tai alle vai oliko nämä käteen jääviä summia?

• keltainen jopo

Hei kaikille! Sosionomien työpaikka saattaa löytyä vaikka mistä, olen reilut vuoden tutkinut asiaa ja heitä on poliisilaitokselta alkaen työvoimatoimistoon ja vaikka missä! Eli mielikuvitusta peliin ja hakekaa joka paikkaan vaan töihin ja turha vaatimattomuus pois ja olkaa ylpeitä ammattikorkeakoulututkinnostanne. Esim. taannoin kelat rekrytoi porukkaa, TE-keskukset ja muut virastot kannattaa myös tarkistaa, keikkahommia piisaa monille sosionomeillekkin esim. kuntien erityishuollon puolelta.

• lissu

Itse työskentelen autististen kanssa, paikka yksityinen, jossa tarjolla tilapäistäasumista, ikäänkuin perhekoti, mutta henkilökunta ei asu paikanpäällä. Palkka 2200 lisät (n.400€ / kk) työ kolmivuorotyötä.

• kaakaa

Ite sosionomi. 2-vuorotyö (vammaistyö) ja palkka vaivaiset 1735e. Epistä!!! : (

• Sosionomi

Työskentelen sosiaalityöntekijänä perheiden parissa jo useita vuosia. Vakinaista paikkaa en voi saada, koska en ole muodollisesti pätevä. En suosittele paskapalkalla työntekoa ammattilaisena,

• katris83
        Sosionomi kirjoitti:

Työskentelen sosiaalityöntekijänä perheiden parissa jo useita vuosia. Vakinaista paikkaa en voi saada, koska en ole muodollisesti pätevä. En suosittele paskapalkalla työntekoa ammattilaisena,

Valmistuin vuosi sitten sosionomiksi ja työskentelen mielenterveyskuntoutujien ohjaajana yksityisellä puolella. Työ on kolmivuorotyötä, vaikkakin tällä hetkellä teen enemmän päiväpainotteista vuoroa.

• sosionomi + kirkon nuorisot...
        kaakaa kirjoitti:

Ite sosionomi. 2-vuorotyö (vammaistyö) ja palkka vaivaiset 1735e. Epistä!!! : (

Yleensä palkat on jonkin verran korkeammat, kuin kunnan puolella. Saavat sillä tavalla pätevät työntekijät kiinnostumaan.

• omasta mielestäni minulla

Olen valmistunut sosionomiksi vuonna 2000. Siitä lähtien samassa työssä kehitysvammaisten parissa vastaavana ohjaajana. Peruspalkka 1844,31, johon kaksi ikälisää. Palkka siis nyt 2028,75. Teen omasta tahdostani osittaista kolmivuorotyötä, joten lisät vaikuttaa palkkaan. Tänä päivänä palkkapäivä, ja tilinauhassa käteen jäävä osuus on 2115,29. Ilman vähennyksiä olisi 2978,76. Tämä tili on normaalia hiukan isompi, koska mukana on normaalia enemmän sunnuntaitunteja.

• mirka

Sosionomi palkasta käteen jää 2200-2350 verojen ym vähennyksien jälkeen. Työ vammaistyötä ja vuorotyötä. Palkalla elää mutta ei rikastu! Onneksi on mies joka tienaa enemmän joten arki pelaa :)

• hämmästynyt o_O

Olisiko elämän tavoissa / rahan käytössä vika, jos rikastumiseen tarvitset hyväpalkkaisen miehesi palkkaa...

omasta palkastani jää verojen jälkeen käteen melkein 1000e vähemmän ja jopa minä saan laitettua joka kuukausi rahaa sivuun myöhempää varten...

• Sosionomi

Peruspalkka 1973 e/ kk, lastentarhanopettajana olen.

• jelis

Olen hoitovapaalla, mutta teen keikkahommia yksityisissä lastensuojelulaitoksissa. Peruspalkka mulla runsas 2300, mutta se sisältää kokemuslisät (10 vuoden kokemus). Ilman kokemuslisiä peruspalkat heiluvat vähän työnantajan mukaan 2000-2150 välillä.

• jelis
        jelis kirjoitti:

Olen hoitovapaalla, mutta teen keikkahommia yksityisissä lastensuojelulaitoksissa. Peruspalkka mulla runsas 2300, mutta se sisältää kokemuslisät (10 vuoden kokemus). Ilman kokemuslisiä peruspalkat heiluvat vähän työnantajan mukaan 2000-2150 välillä.

Niin siis peruspalkan lisäksi tulee tietty vuorolisät ilta-, yö-, lauantai- ja sunnuntaivuoroista.

Olen valmistunut kaksoistutkintoon eli olen sosionomi (amk) kirkon nuorisotyönohjaaja työskentelen siis nyt kirkon puolella vakituisessa virassa jonka sain heti valmistumisen jälkeen.

Kuukausittaisen peruspalkaan tulee sitten ajankohdasta riippuen leiripäivärahoja (35€/vrk) päälle. Työni on työajatonta. Eli välillä on päiviä ettei 12h meinaa riittää, mutta välillä jos ei tekemistä ole niin voi lähteä pois 3 tunnin jälkeen.

Minusta ei olisi 8-16 ihmiseksi, vaikkakin monesti toimistopäivinä suunnilleen tuon ajan olenkin töissä.

Niin ja itse tosiaan sain viran heti valmistumisen jälkeen kun olin valmis lähtemään paikkakunnalle, kuin paikkakunnalle töiden perässä. Ja töitä kyllä löytyy muualtakin suurista kaupungeista. Esimerkiksi meidän paikkakunnalla on vaikea saada päteviä työntekijöitä avonaisiin paikkoihin kun emme ole Helsinki tai Tampere, tai Jyväskylä tai Oulu...

• -kr

teen mielenterveyskuntoutujien parissa yksityisellä puolella kaakon suunnalla.. peruspalkka 1800 e lisät, eli ennen verotusta n 2200 euroa..

• Kouluttaja78

Elikäs itse olen sosionomi amk ja työskentelen kouluttajana. Palkkaukseni yksityisen alan aikuiskoulutuksen tes. Työ motivoivaa, haastavaa jne. Opetustunteja viikossa keskimäärin 15 ja loput yksilöasiakkaiden kanssa työskentelyä. Työaika päivässä 7,5h ja normaalit lomat.

• rrrrw232
        Kouluttaja78 kirjoitti:

Elikäs itse olen sosionomi amk ja työskentelen kouluttajana. Palkkaukseni yksityisen alan aikuiskoulutuksen tes. Työ motivoivaa, haastavaa jne. Opetustunteja viikossa keskimäärin 15 ja loput yksilöasiakkaiden kanssa työskentelyä. Työaika päivässä 7,5h ja normaalit lomat.

itse sossuna, hommiin pääsin heti valmistumisen jälkeen ja palkka 2400. Kerroppa tuosta kouluttajan työstä, kuulostaa oikein mielenkiintoiselta!

• Kouluttaja 78
        rrrrw232 kirjoitti:

itse sossuna, hommiin pääsin heti valmistumisen jälkeen ja palkka 2400. Kerroppa tuosta kouluttajan työstä, kuulostaa oikein mielenkiintoiselta!

eli jos sosionomina haluat kouluttajaksi niin ei muuta kuin ohjaavan kouluttajan töitä etsimään. Työskentelevät erilaisissa koulutuskeskuksissa ja yleensä aikuiskoulutuksen puolella. Lomat ei ole samat kuin opettajilla, mutta palkka on ihan ok :) Itse tykkään ja tuntuu että kerrankin palkka on jotenkin suhteessa työvaativuuteen.

• ella::
        Kouluttaja 78 kirjoitti:

eli jos sosionomina haluat kouluttajaksi niin ei muuta kuin ohjaavan kouluttajan töitä etsimään. Työskentelevät erilaisissa koulutuskeskuksissa ja yleensä aikuiskoulutuksen puolella. Lomat ei ole samat kuin opettajilla, mutta palkka on ihan ok :) Itse tykkään ja tuntuu että kerrankin palkka on jotenkin suhteessa työvaativuuteen.

Kotipalvelun ohjaajana 2450 euroa/kk. Ihan mukavaa, koska siisti toimistotyö ja ei tarvitse tehdä vuorotyötä.

• Eeva1986

Sosionomi AMK opinnäytetyötä vaille, ei siis vielä papereita kädessä.
      Harjoittelussa olin ammatillisessa perhekodissa, joka siis pyörii työntekijöillä, eivät päästäneetkään harjottelun jälkeen pois, ja samalla tiellä olen vielä nyt vuotta myöhemmin.
      Yksityinen ja kolmivuorotyötä.
      RAKASTAN !!

Palkka heiluu kuukaudesta riippuen lisineen 1700-2200 välillä. Ja nousee, kunhan saan paperit kouraan jouluna. : )

• mmmmmmtt

...yksityisellä ja peruspalkka 1801€ lisät päälle. Työ on henkisesti itselle rankkaa ja läsnä on koko ajan fyysinen väkivalta asiakkaiden puolelta. Parhaillaan etsin työtä toisenlaisten asiakkaiden parista :) Tuolla palkalla elää ihan,mutta eihän sillä rikastumaan pääse.

• male007
        mmmmmmtt kirjoitti:

...yksityisellä ja peruspalkka 1801€ lisät päälle. Työ on henkisesti itselle rankkaa ja läsnä on koko ajan fyysinen väkivalta asiakkaiden puolelta. Parhaillaan etsin työtä toisenlaisten asiakkaiden parista :) Tuolla palkalla elää ihan,mutta eihän sillä rikastumaan pääse.

LSL:ssa pelkästään yövuoroja- palkka n. 3000- 3500€ brutto.

• Sosionomi86

Hei, valmistuin sosionomiksi joulukuussa 2009. Olen työskennellyt kevään lastentarhanopettajana kaupungin päiväkodissa, jossa palkka 2030 euroa.
      Syksystä alkaen työskentelen yksityisessä päiväkodissa, jossa palkka 1980 euroa.

• halllkki

päihdetyöntekijä 3-vuorotyö palkka n. 3000€/KK lisineen, peruspalkka 2400

• kaylah

elikkäs olen ohjaajana yksityisessä lastensuojelulaitoksessa ja koulutukselta sosionomi (amk) -09 jouluna valmistunut. Palkka on parhaimmillaan n. 3200 - verot eli reilu 2300 jää useastikki käteen. riippuen kuinka jaksaa tehä. Työ on 3-vuorotyötä, sunnuntailla, öillä ja ylitöillähän nettoaa suht kivasti. Peruspalkka on kuitenki vaan n. 1970e, mut lisillä sitä nostaa isojenkin summien verran. ja etelä-suomes töitä teen. pohjosesta muuttanu reilu vuos sitte ainoastaan työn perässä!

• näin täällä
        kaylah kirjoitti:

elikkäs olen ohjaajana yksityisessä lastensuojelulaitoksessa ja koulutukselta sosionomi (amk) -09 jouluna valmistunut. Palkka on parhaimmillaan n. 3200 - verot eli reilu 2300 jää useastikki käteen. riippuen kuinka jaksaa tehä. Työ on 3-vuorotyötä, sunnuntailla, öillä ja ylitöillähän nettoaa suht kivasti. Peruspalkka on kuitenki vaan n. 1970e, mut lisillä sitä nostaa isojenkin summien verran. ja etelä-suomes töitä teen. pohjosesta muuttanu reilu vuos sitte ainoastaan työn perässä!

Vanhuksilla. Koulutusta vastaavaa työtä tällä alueella ei juuri ole, koulutusta alalle kyllä tarjotaan. Peruspalkkani 1734 nyt, ollut jopa sen 1865. Palkkahan on siis lähihoitajan, ei sosionomin. Vuorolisien kanssa käteen jää 2000-2600 euroa kuukaudessa. Meri-lapissa työpaikka.

• Sosionomiska

Sosionomin palkkani 5 eri työpaikassa ollut (1700€ -2700€ välillä). Parhaillaan 2300€. Pääsääntöisesti yli 2300€. Alkuvaiheessa 1700€.

• 7+7+7

ei taida sulla olla muuta tekemistä kuin netissä haahuilla päivät pitkät.

• Lto83

Sosionomi (amk) etelä-suomessa lto:na. Peruspalkka 2140E/kk. Ei ikälisiä vielä.

• ouutsia

peruspalkka n. 2400,- ikälisillä vuorolisät eli tiliä pyhätunneilla ja öillä n. 500-1000€/kk
        useimmiten käteen n. 2500,- ( - 500-,)

• tuleva sosn.opisk
        ouutsia kirjoitti:

peruspalkka n. 2400,- ikälisillä vuorolisät eli tiliä pyhätunneilla ja öillä n. 500-1000€/kk
        useimmiten käteen n. 2500,- ( - 500-,)

En ole teille kateellinen siis ihan aikuisten oikeasti...

Joku sosionomi kirjoitti täällä, että jossain kouluttajan työssä 3050/€kk se tekee vuodessa bruttoa n. 36660€

Itse olen Lh. Käynyt koulua 2½-vuotta omat vuosituloni on n.30000€/brutto. Teen yhtä vuoroa, tosin viikonloppujakin.

Kaoulunpenkillä olen istunut vähemmän mitä sosionomi... palkassa n. bruttoa ajatellen on eroa 55€/kk.

No itsekkin olen ajatellut, että mitä jos opiskelisi sosionomiksi, kun ei oikein nuo Sh opiskelut kiinnosta.

Aika pieni palkka silti sosionomilla, kun ajattelee AMK-tutkintoa. Osasta kirjoituksista voi päätellä, että sosionominpalkka on bruttona keskimäärin n. 2500€kk, eli samaa luokkaa mitä minulla lähihoitajana...

JOs tekisi vielä 3-vuoroa, niin tuloni olisivat jonkin verran pareemmat, ehkä pääsisiin kipuamaan tuohon 32000€/vuosi/brutto.

Jos sosionomiksi luen, niin vuorotöitä/vkl töitä en ala tekemään.

Nosta hattua sosionomeille!

• tuleva sosn.opisk
        tuleva sosn.opisk kirjoitti:

En ole teille kateellinen siis ihan aikuisten oikeasti...

Joku sosionomi kirjoitti täällä, että jossain kouluttajan työssä 3050/€kk se tekee vuodessa bruttoa n. 36660€

Itse olen Lh. Käynyt koulua 2½-vuotta omat vuosituloni on n.30000€/brutto. Teen yhtä vuoroa, tosin viikonloppujakin.

Kaoulunpenkillä olen istunut vähemmän mitä sosionomi... palkassa n. bruttoa ajatellen on eroa 55€/kk.

No itsekkin olen ajatellut, että mitä jos opiskelisi sosionomiksi, kun ei oikein nuo Sh opiskelut kiinnosta.

Aika pieni palkka silti sosionomilla, kun ajattelee AMK-tutkintoa. Osasta kirjoituksista voi päätellä, että sosionominpalkka on bruttona keskimäärin n. 2500€kk, eli samaa luokkaa mitä minulla lähihoitajana...

JOs tekisi vielä 3-vuoroa, niin tuloni olisivat jonkin verran pareemmat, ehkä pääsisiin kipuamaan tuohon 32000€/vuosi/brutto.

Jos sosionomiksi luen, niin vuorotöitä/vkl töitä en ala tekemään.

Nosta hattua sosionomeille!

siis palkka eroa nyt n. 550€/kk

Ja nostan hattua sosionomeille.

• jehhhhppij

Pääkaupunkiseutu 1999e/kk lisät n.300. Kehvam ohjaaja. Vuorotyötä!

• Lappi rules

2000-luvun sosionomi AMK täällä.

Täytyy sanoa että minulla on ollut hyvää onnea ja olen myös ollut ronkeli työpaikkojen suhteen. LH;n työtä en lähtisi vapaaehtoisesti tekemään koska palkka sen mukainen enkä ole siihen kouluttautunut.

Yksityiset työnantajat on pääsääntöisesti juuri niitä kiskureita mitä olen seurannut. Huonot palkat ja selvästi jopa 3 pykälää huonommat kuin muilla palkkataulukoissa. Eli ei nosta arvoa minun silmissä jos ta on yksityinen, päinvastoin. Ainakin kysyisin palkan heti alkuun ja sitten tekisin johtopäätöksen alanko milleen.

Lastentarhanopettajana palkka kunnallisella brutto vajaat 2200 €/kk ja ohjaajan työssä ja pääosin toimistossa kunnallisella puolella palkka brutto vajaat 2300 €/kk.

Itselläni yhtä hyvin lyhyttä työtä lukuunottamatta kaikki sosionomin työt olleet siistiä sisätyötä ja päivisin eikä viikonloppuja.
      Olen ollut tyytyväinen. Mielestäni sosionomin ei tulisi hyväksyä työsopimusta jos palkka on alle 2000 € ja tämäkin on hyvin kohtuullinen "vaatimus" koulutukseen nähden muistakaa kaimat se.
      Niin ja Lapista tuli tämä kommentti ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7057
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1148
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      786
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe