refluksileikkauksen haitat ja hyödyt?

kaipaan kokemuksia

Olen toki googlaillut, mutta kuulisin mielelläni ihan aitoja kokemuksia niiltä, joille on leikkaus tehty. Minulla ei tutkimukset ole vielä ihan alkaneetkaan, mutta Somacia menee nyt eikä auta yhtään. Ihan jo näin vastaisuuden varalle haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia.

Eli mikä on kokemus leikkausesta? Kannattiko, miten iso hyöty ja millaisia haittoja? Ilmavaivat vissiin on yleinen haitta ainakin?

16

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ei välttämättä pysty röyhtäilemän enää ikinä leikkauksen jälkeen. Itselle on tehty. Mut muistelen et jätti vähän väljäksi tahallaan ja niin hyvä tuuri et pystyn röyhtäilemään. Mietin vain, miltä tuntuu kun ilmanpaine tuntuu rinnassa, mutta ei pysty röyhtäisemään sitä pois. Mulla on alkanu taas närästykset. mut en taida mennä uusintaleikkaukseen vaikka olis tarve juuri tuon asian takia. Enkä muutenkaan halua siihen enää uudestaan. KYllähän se närästyksen laittoi aisoihin. Joskus joutuu leikkauksesta huolimatta käyttämän silti edelleen lääkeitä. Minun ei tarvinnut. Leikkauksesta joku 7 vuotta. Ja nyt taas närästykset vaivaa. Mut minä oonki ollu ihan paskalla ruokavaliolla, ja lihonu useita kymmeniä kiloja. Pitää sen jälkeen ymmärtää syödä terveellisemmin eikä päästää painoa nousemaan

• Leikattu myös

Suosittelen leikkausta!!!

Minulla oli valtavat oireet 3vuotta ja nyt leikkauksen jälkeen kaikki oireet poissa..
      ei närästä, ruoka ei nouse ym.

Tästä saa kiittää vaan ja ainoastaan mahtavaa kirurgiani!!!!!

Röyhtäilemään pystyn ihan normaalisti!

• söldösf

Jäikö mitään haittoja? Missä leikattiin?

• Anonyymi

Samoin täällä, närästys, ylösnousu jäi leikkaussaliin 👍 Palleatyrä kanssa leikattiin kivut loppui . Ryötäily onnistuu, yökkäilin mutta oksennus ei tullut. Ilmavaivat helpotunut ja suolusto kurnutus rauhoittunut 👍 Erittäin hyvä nyt 🙆

• SuoRef

Hei!

Meillä refluksikkopuolella lähes kaikki leikatut on ollut leikkauksen puolesta ja saanut siitä hyötyä ... floppy nissenillä on ainakin pystyneet ihmiset röyhtäilemään.

Suomen Refluksin sivustolta http://www.refluksi.fi löydät myös n. 30 leikkauskeskusteluketjua, potilasohjeita, videoita, vaihtoehtoja (ei vielä Suomessa) ym.Teretulemast pokkkeamaan, jos huvittaa!

Tsemppiä

• Leikattu myös!

Ei jäänyt mitään haittoja ollenkaan!
      Elämä tuntuu taas ihanalta, kun ei närästä ym.!!! :)

• refluksi pitkään

Suomen Refluksisivustoilta olen saanut paljon ohjeita ja neuvoja. Suosittelen.

• Hauska vaiva
        refluksi pitkään kirjoitti:

Suomen Refluksisivustoilta olen saanut paljon ohjeita ja neuvoja. Suosittelen.

Minulta vaiva myös operoitu kymmenen vuotta sitten. Minulta ei tule edes röyhyä, mutta ilmavaivat onkin sitten toinen juttu. Jos juon lasillisen vetta, niin parissa minuutissa tulee pieru.

• ap kysyjä
        Hauska vaiva kirjoitti:

Minulta vaiva myös operoitu kymmenen vuotta sitten. Minulta ei tule edes röyhyä, mutta ilmavaivat onkin sitten toinen juttu. Jos juon lasillisen vetta, niin parissa minuutissa tulee pieru.

Joo, tätä juuri mietinkin että joillakin vissiin jää ilmavaivat pysyväksi haitaksi. Kuulostaa myös aika pahalta tuo ettei pysty röyhtäistä ollenkaan. Eli ei se leikkaus kaikilla pelkkiä positiivisia vaikutuksia saa aikaan...

• hanski 88
        ap kysyjä kirjoitti:

Joo, tätä juuri mietinkin että joillakin vissiin jää ilmavaivat pysyväksi haitaksi. Kuulostaa myös aika pahalta tuo ettei pysty röyhtäistä ollenkaan. Eli ei se leikkaus kaikilla pelkkiä positiivisia vaikutuksia saa aikaan...

Mutta on parempi kuin kymmenien vuosien refluksitauti, lääkitys ja limakalvovauriot.

• Leikattu 2009
        hanski 88 kirjoitti:

Mutta on parempi kuin kymmenien vuosien refluksitauti, lääkitys ja limakalvovauriot.

Oikeassa olet! Olen ollut todella tyytyväinen. Se että piereskelee enemmän ei ole mitään verrattuna niihin öisiin käynteihin ensiavussa ja pidentyvää sairaslomaan. Oksentamisen ja röyhtäilyn menetys tarkoitaa sitä et mansetti pelaa hyvin! Suosittelen leikkausta ehdottomasti.

• ap
        Leikattu 2009 kirjoitti:

Oikeassa olet! Olen ollut todella tyytyväinen. Se että piereskelee enemmän ei ole mitään verrattuna niihin öisiin käynteihin ensiavussa ja pidentyvää sairaslomaan. Oksentamisen ja röyhtäilyn menetys tarkoitaa sitä et mansetti pelaa hyvin! Suosittelen leikkausta ehdottomasti.

Tuli muuten vielä mieleeni, että mihin ne ensiavut liittyy? Kipuja, holtitonta oksentelua vai mitä? Omat oireeni kun kuitenkin ovat sen verran lievät, etten edes tiedä mitä oireita ne on joiden vuoksi pitää mennä ensiapuun.

• leikattu myös!

Leikkaustulos johtuu pitkälti kirurgin taidoista! ;)

Onhan näitä, jotka hutiloi liiankin kanssa, mutta joukkoon mahtuu myös mahtavia ja asiansa osaavia ja hommaansa keskittyviä!!!

Minut leikannutta kirurgiani voin vaan kehua parhaaksi!!!

• nexium mum

Jassoo söin letkun la lekuri sanoi että läppä falskaa selvä diagnoosi tämä lekuri sanoi että leikkaus on menossa muodista koska usein siitä seuraa paljon ikäviä sivuvaikutuksia nykyään vaivaa hoidetaan pitkälti lääkkeillä!

Itse syön tarvittaessa nexiumia säännöllisesti sitä on ihan turhaa syödä jos oireet pysyy kurissa

käytännössä jos tulee oireita otan parin kolmen päivän kuurin niin tilanne rauhoituu heti sitten voi mennä parikin kk että ei tarvitse yhtään...

Tokihan se on yksilöllistä minun kohdallani vaiva ei ole kovin paha;)

• ap

Täytyy toivoa, että mullakin vaiva pysyy kurissa. Nyt on Somac alun etovan olon ja voimakkaan ylösnousemuksen jälkeen ihan toiminut, tosin parina viime päivänä taas on ollut aavistus närästyksestä.

Mun vaiva varmasti on vielä tosi lievä, ei mistään ensiavuista tietoakaan. Ehkä mun ei sitä leikkausta sitten ihan heti kannata edes pohtia, saatika harkita. Vaiva ei ole niin paha, että vaihtaisin sen siihen että muuttuisin jo nuorella iällä turpeamahaiseksi pierukoneeksi. Ihan tarpeeksi turpea toi maha on jo muutenkin...

• tiina55

Minulla on leikkaus viikon kuluttua. jännittää! Kirurgini sanoi hyödyn olevan haittoja suurempi. onko teillä jotka olette leikkauksen läpikäyneet ollut kipuja leikkauksen jälkeen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe