Masennus ja lenkkeily= mahdoton yhdistelmä?????

Juha8222222

Oon yrittänyt tehdä juoksulenkkejä, tai kävelylenkkejä mut motivaatio on nollassa ja se on aika vaikeaa suorittaa säännöllisesti sitä ja joskus tyyydyn vain 2 kilometrin lenkkeihin ja allekin.
Puuduttavaa mulle enemmän kuntoilumuotona se pelkkä kävelykin.

Missä kiikastaa oikein??? )=
Ärsyttävää!

Tutkimuksissa selvinnyt että masennuspotilailla liikunta on rajoittunutta ja he syövät paljon ruokaa, on ns tunnesyömistä.
Kyllä mulle aina ruoka maittaa.
Kyllä se näkyy hieman vyötärölläkin.
100 kiloinen äijänköriläs olen kun pituutta on 175cm;ä, raakaa lihastakin toki mut myös suht reilusti läskiäkin.
En ole käynyt missään laitteissa jossa näkisi kehon rasvaprosentin mut veikkaan että mussa on liikaa silti läskiä, oon tästä varma 97%:sti.

Mieli tekisi laihduttaa hieman , edes se 5-10 kiloa mutta en pysty oikeasti koska masennus päällä.
Siis masennuspotilailla on mahdotonta laihduttaminen lähinnä mutta en tykkää siitä jos meille vittuillaan, ilkutaan siitä. Se ei ole rakentavaa, hyödyllistä ollenkaan lyödä alas meitä motivaatiorajoittuneita ihmisiä.-

4

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylipaino on ylivoimaa!

Mulla on vähän sama.. Periaatteessa haluisin liikkua, käydä salilla tms, mutta ei JAKSA. Ei vaan puhti riitä.. Masis on.. Ihan sen takia haluisin liikkua ja laihtua et ei iskis viel joku sokeritauti tms.. Painoa nääs jonku verran, 125kg ja pituutta 177cm..

• upskelikuu

Itse olen harrastanut lenkkeilyä iät ja ajat, mutta mielestäni lenkkeily on tylsää. Pyrinkin juoksemaan mahdollisimman kovaa, jotta pääsisin nopeammin pois lenkiltä. Hehe.

Sille pitää olla hyvä syy, että jaksaa lähteä lenkille. Omana kannustimena on, että tutkimusten mukaan noin 45minuutin lenkki 2-3 kertaa viikossa pidentää elämää ja auttaa pysymään terveenä. No, joku viikko en käy kertaakaan, joku viikko sitten 1, joku viikko 2 kertaa. Riippuen miten jaksaa.

Itse suosittelisin harrastamaan jotain joukkuepeliä, vaikka sählyä. Paljon mielenkiintoisempaa kuin lenkkeily, mutta kuitenkin rasva palaa. Harmi, että harrastelijaporukoilla harvemmin on pelailuvuoroja useammin kuin kerran viikossa.

Toinen vaihtoehto voisi olla vaikka Squash. Palloa lätkii seinille ja yrittää juoksuttaa itseään tai kaveriaan. Toki voi olla myös tylsää ainakin pidemmän päälle. Tarvisi ainakin hyvät musiikit taustalle.

Tärkeintähän painonpudotuksessa on kuitenkin, että syö oikein. Monet kai karppaa yms, mutta itse suosisin pääruokavaliona kasviksia ja hedelmiä ja lisänä jotain laadukkaita proteiineja, sekä hieman täysjyväviljatuotteita. Lisäksi tarpeeksi ja hyvin nukkuminen on myös tärkeää laihduttamisessa.

• häiriöinen

Ei ole masennuspotilaalle mahdotonta laihtuminen. Olen laihduttanut tosi paljon vaikka olen masentunut.Ruokavaliostahan se on lähinnä kiinni. Olen sitten vaan suunnannut ne voimavarat mitä on niin laihduttamiseen. Paljon muuta ei sitten jaksakkaan tai menee yli, mutta laihduttaminen on antanut paljon.

• Sinde vm-82

"Jos et ole nuollut pillua, et saa seurata tätä keskustelua."
      On näihin on määritelty paino.

Kuntaan muutti uusi asukas. Hänen äitinsä oli ristitty asianajajan mukaan. Sm:ää siis osoittaen ympäristöön. Hakevatko viereisen kunnan asukkaat apua peruspalveluihinsa?

" Vain puremattomille persereille. Vain parvekkeella paskantaville persereille."
      Ei, sä vain tällaista viestiä lähetät.
      Ripesin justiin kahtomaan, että mikä holtiton Gifat Sig, hahmoterapeutti joutunut elämään eristetyssä kunnassa, ilman inhimillisyyttä, kuin eläin. Hän onkin nyt notaarina hyvä kilpailemaan inhimillisyydettä, inhimillisyydestä ja humaaniudesta. Kyllä on p*****le liian kova kilpailu, että ihan trilleri-eleviittomalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      811
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      646
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      629
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe