Masennuslääkkeen lopetus

Haluaisin kuulla kommentteja, vaikuttaa siltä, että lääkkeen lopetuksesta tulee vieroitusoireita, vaikka tehtäisiin lopetus pikkuhiljaa purkamalla lääke. Itselläni mirtatsapiini 30 mg, kohta vuosi, ja olen niiiiin kyllästynyt syömään sitä. Nyt masisoireet on poissa olleet jo pitkään ja olen valmis purkamaan lääkkeen pois, käyn toki lääkärissä vielä, mutta olis kiva kuulla kokemuksia, etenki niitä positiivisa ja onnistumisia.
7395
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Itselläni menee myös Mirtazapin (60mg) yhtenä useammasta lääkkeestäni. Aikoinaan kun kyseistä lääkettä alettiin purkaa, minulla tuli pahoinvointia. Nykyään voin niin huonosti, että lääke menee taas.
Mutta varmasti vieroitus oireet ovat yksilöllisiä. Eikä asteittainen lopetus välttämättä tee sinulla mitään oireita.

Paljon voimia sinulle.

Äänestä

Näissä todellakin vieroitusoireet ovat yksilöllisiä, kuten myös sivuvaikutukset käytön aikana. Mun ainoa huomaamani vieroitusoire oli huippaus.

Äänestä

Mirtatsapiinin lopetus ei vaikuttanut minuun, mutta Venlafaxiniin lopetus oli kauheaa. kaksi viikkoa ikäänkuin sähköiskuja aivoissa.

Äänestä

Mirtatsapiinin lopettelusta ei pahemmin oireita ole tullut.

Mutta oletko aivan varma, että lääkkeen lopetus on järkevää. Nimittäin ihmiset usein lopettelevat juuri silloin ja siksi lääkityksiään, kun se on tehonnut. Eli lääke alkaa tuntua turhalta.

Jos masisoireet ovat olleet kauan poissa etkä ole ollut toistuvasti masentunut, voisit tietysti kokeilla lääkkeen lopettamista. (Itse syön kokemuksista viisastuneena lopun ikäni.).

Äänestä

Se pelottaakin, palaako ahdistus. Mutta kilot, olen lihonu ihan kamalasti mirtatsapiinin ansiosta, vaikka kuinka liikun ( treenit 3-4 krt vk) ja ihan normaalia kotiruokaa, ei karkkia, sipsit, pizzaa ym ollenkaan. Aajattelin kysyy lekurilta jos pudottais 7,5 mg alas kerralla, 30-22.5 22.5-15. jne.

Äänestä

Mulla on aamulla lyrica 75 mg, päivällä efexor depot 150 mg, illalla mirtazapin 30 mg,melatoniini 1 kpl, lyrica 75 mg, ketipinor 100 mg 2 kpl, kuka kertoisi kokemuksia tällaisestamäärästä lääkkeitä ja miten niistä pääsee eroon?????

Äänestä
  • Mä lihoin 25kg ku söin mirtazapinia.. Et kiva lääke.. Autto hyvin kyl nukahtamaan mut masennukseen ei tepsiny eikä ahistukseen. Sit ku olin ottanu sen muistaakseni 60mg ni siitä semmoi 45min ni oli ihan hillitön nälkä! Vaikka olisinki vasta ennen lääkkeen ottoa syöny. Sit tuli syötyä iltasyömisiä paljon ku ei yksinkertasesti voinu alkaa nukkuu ku oli niin jäätävä nälkä.. Et kiitti vaan Mirtazapin! :S

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ei enää jaksais kirjoitti:

Haluaisin kuulla kommentteja, vaikuttaa siltä, että lääkkeen lopetuksesta tulee vieroitusoireita, vaikka tehtäisiin lopetus pikkuhiljaa purkamalla lääke. Itselläni mirtatsapiini 30 mg, kohta vuosi, ja olen niiiiin kyllästynyt syömään sitä. Nyt masisoireet on poissa olleet jo pitkään ja olen valmis purkamaan lääkkeen pois, käyn toki lääkärissä vielä, mutta olis kiva kuulla kokemuksia, etenki niitä positiivisa ja onnistumisia.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu