Vara-avain

sanniN

Ei kuulu ehkä tämän aihealueen alle, mutta ongelmana on se, että autossani on tällä hetkellä vain yksi avain. Vara-avain olisi kyllä tarpeen, mutta missä/miten tuommoisen voi teettää ja kuinkahan paljon maksaa?

8

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiirikkaville

      Vanhoihin autoihin tekee melkein kaikki avainsuutarit avaimia, uudempi jos kyseessä menehän merkkiliikkeestä kyselemään.

    • 87k

      Et kertonut auton mallia ja merkkiä, tai vastaavasti rekkaria jolla noi selvisi.

      Mutta perinteiset avaimet teetetään suutarilla, samaten avaimet joissa on ajonestosiru, voidaan teettää jollain suutarilla (avaimesta ei näe ulospäin onko siru, ja auton vuosimallikaan ei sitä kerro).

      Jos taasen haluaa mukaan myös toimivan kaukosäätimen, niin silloin usein oikea paikka on merkkiliike, esim Fiatin taittoavain kaukosäädöllä maksaa 300€

      Sitten on myös avaimia jossa, ei käytetä käynnistämiseen eikä ovien avaamiseen lainkaan mitään "metallitikkua" joiden teettäminen on väkisinkin merkkiliikkeen homma....

    • puavo123

      eikä sit tullu mieleen kysellä avainliikkeestä,oi itku teitä

    • zaq123

      puavo123, sun mielestä ei missään kannata kysyä mitään, menee vain vaikka autolla 60 kilometrin päähän kysymään, miksi siinä nettiä vaivata, helpompaahan se on 120km ajella. Olet aivoton pöhkö, älä enää kommentoi tänne yhtään mitään.

    • Sanni1N

      Kiitos, auto on 2004 Nissan Almera. Avaimessa on kaukosäädin, mutta ajattelin, että vara-avain voisi olla ilman kaukosäädintä. Semmoisen kai sitten voin teettää suutarilla...vai?

      • vain avain

        ..joo kyllä siinä avaimessa varmasti on käynnistyksenestosiru, on se käveltävä muualle kuin avainsuutariin.


      • 87k
        vain avain kirjoitti:

        ..joo kyllä siinä avaimessa varmasti on käynnistyksenestosiru, on se käveltävä muualle kuin avainsuutariin.

        Kyllähän sen ajonestosirin pystyy suutareissa tekemään, ei ehkä ihan jokaisella, mutta aika monessa kuitenkin.

        Ja nissanissahan (ainakin 2011vm micrassa) on se itse "metalliavain" semmonen perinnen tikku, jonka teettää joka suutarissa, sama joka ollut käytössä vuosikymmeniä, toisin kuin esim Fordin, Fiatin, ja Volkkarin ja Volvon ajamaiet, josista jokaisen kaivertaminen vaatii erikoistyökaluja, fordin avaimen saa tehtyä muutamalla suutarilla, mutta Fiatin avainta ei pysty taatusti tekemään muutakuin tehdas


    • takkari

      Ko. Elmeiraa tuntematta luulen, että käynnistyäkseen avaimessa pitää olla (oikea) siru, jotta auto käynnistyy. Ns. vastakappale!
      Sinuna menisin merkkiliikkeeseen ja teettäisin vara-avaimen siellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe