Lagotto ja takki talveksi

äåpödrgkcfäåpslewfäq

Tarvitseeko Lagotto takin kylmälle talvelle
vai pärjääkö ilman?
(En välitä tästä koirien pukemisesta,
mutta jos on niin ohut turkki, että jäätyy
niin kyllä sitten annan rakkaalle koiralle mieluusti takin)
Minulla ei siis ole Lagottoa, mutta ajattelin pian hankkia.
(älkää välittäkö nimimerkistäni,
se on vähän outo kun en jaksa keksiä parempaa
ja kaikki hyvät on muutenkni jo varattu.)

3

1755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyestä kaunis :)

Kyllä kannattaa, Suomen talvet kun välillä menevät niin kunnon pakkasten puolelle eikä koiralle halua keuhotulehdusta :)

• hattarahäntä

Meidän koiralla oli ensimmäisenä talvena vähän ylikasvanut turkki (joka kylläkin meni aika takkuun ennen kuin seuraavaan kevääseen päästiin...). Silloin koirasta näki, että sillä oli tosi kuuma sisällä. Se halusi jatkuvasti ulos ja oli tunti tolkulla ulkona kovissakin pakkasissa (Koira osaa pyytää sisään ja se myös päästetään sisään, jos se niin haluaa.).
      Myöhempinä talvina turkki on pidetty selvästi lyhyempänä, mutta kuitenkin hieman kesäturkkia pidempänä. Näin takut ovat olleet paremmin hallittavissa ja koira on viihtynyt välillä sisälläkin ihmisten riemuna :) Tästä huolimatta koira on edelleenkin välillä pakkasellakin tunti tolkulla ulkona eikä tunnu kärsivän kylmästä. Silloin kun pakkasta on about 20 astetta tai enemmän tarkkaillaan tilannetta enemmän ja myös koira itse pitää ulkoilu reissunsa selvästi lyhyempinä (kuitenkin esim 30 minuuttia ei ole aika eikä mikään).
      Osittain asiaan saattaa vaikuttaa, että koiramme on hyvin aktiivinen ja meillä on iso piha, jossa koira juoksee ja touhuaa, elikkä liikunta saattaa lämmittää. Lisäksi kyseessä on aika iso lagotto (noin 19 kg), joten ruumiinlämmön ylläpito saattaa olla helpompaa.

Vastaus kysymykseesi: Mielestäni lagotto ei tarvitse takkia normaalipituisille kävelylenkeille ulkona vaikka pakkasta olisi 20 astetta, jos sen turkkia pidetään kohtuullisen pitkänä. Yksilöt todennäköisesti ovat erilaisia pakkasen seitonsa suhteen, mutta olen varma, että lagottosi näyttää käytöksellään, mikäli sitä paleltaa.

• Juuri mikään

rottaa isompi koira ei tarvitse vaatteita, jos niitä ei aiota seisottaa paikallaan ulkona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe