Tarvitseeko Lagotto takin kylmälle talvelle
vai pärjääkö ilman?
(En välitä tästä koirien pukemisesta,
mutta jos on niin ohut turkki, että jäätyy
niin kyllä sitten annan rakkaalle koiralle mieluusti takin)
Minulla ei siis ole Lagottoa, mutta ajattelin pian hankkia.
(älkää välittäkö nimimerkistäni,
se on vähän outo kun en jaksa keksiä parempaa
ja kaikki hyvät on muutenkni jo varattu.)
Lagotto ja takki talveksi
3
1266
Vastaukset
- Lyhyestä kaunis :)
Kyllä kannattaa, Suomen talvet kun välillä menevät niin kunnon pakkasten puolelle eikä koiralle halua keuhotulehdusta :)
- hattarahäntä
Meidän koiralla oli ensimmäisenä talvena vähän ylikasvanut turkki (joka kylläkin meni aika takkuun ennen kuin seuraavaan kevääseen päästiin...). Silloin koirasta näki, että sillä oli tosi kuuma sisällä. Se halusi jatkuvasti ulos ja oli tunti tolkulla ulkona kovissakin pakkasissa (Koira osaa pyytää sisään ja se myös päästetään sisään, jos se niin haluaa.).
Myöhempinä talvina turkki on pidetty selvästi lyhyempänä, mutta kuitenkin hieman kesäturkkia pidempänä. Näin takut ovat olleet paremmin hallittavissa ja koira on viihtynyt välillä sisälläkin ihmisten riemuna :) Tästä huolimatta koira on edelleenkin välillä pakkasellakin tunti tolkulla ulkona eikä tunnu kärsivän kylmästä. Silloin kun pakkasta on about 20 astetta tai enemmän tarkkaillaan tilannetta enemmän ja myös koira itse pitää ulkoilu reissunsa selvästi lyhyempinä (kuitenkin esim 30 minuuttia ei ole aika eikä mikään).
Osittain asiaan saattaa vaikuttaa, että koiramme on hyvin aktiivinen ja meillä on iso piha, jossa koira juoksee ja touhuaa, elikkä liikunta saattaa lämmittää. Lisäksi kyseessä on aika iso lagotto (noin 19 kg), joten ruumiinlämmön ylläpito saattaa olla helpompaa.
Vastaus kysymykseesi: Mielestäni lagotto ei tarvitse takkia normaalipituisille kävelylenkeille ulkona vaikka pakkasta olisi 20 astetta, jos sen turkkia pidetään kohtuullisen pitkänä. Yksilöt todennäköisesti ovat erilaisia pakkasen seitonsa suhteen, mutta olen varma, että lagottosi näyttää käytöksellään, mikäli sitä paleltaa. - Juuri mikään
rottaa isompi koira ei tarvitse vaatteita, jos niitä ei aiota seisottaa paikallaan ulkona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408