Moikka! (: Mitä lukioita suosittelette Jyväskylässä? Millaista ruokaa siellä on? Entäs ihmiset, opettajat? Onko ilmapiiri hyvä? Ja mitä mieltä ootte lukion sijainnista? Kertokaa vaan kokemuksianne :)
Mihin Jyväskylän lukioon?
8
2149
Vastaukset
- linds
Hei samainen ongelma! Olis kiva kuulla kyylä ihmisten mielipiteitä näistä lukioista... Lyseosta olen kuullut, että siellä on vain friikkejä, pitääkö paikkaansa? :o
- 22222039kjoe
Kertoisit vähän itsestäsi, niin olisi helpompaa keksiä sinulle sopiva lukiota. Tosiaan lyseossa on kaikki erikoisemmat tyypit kuten jo mainittiin.
- seppäläinen
Nojaa kai sitä voi lukiota siltikin suositella vaikka ei ole itsestään kertonut. :)
Itse opiskelen Sepän lukiossa ja olen viihtynyt. Ruoka on paljon parempaa kuin peruskoulussa ja vetää vertoja jopa kotiruuille.
Koulumme on aika uusi ja välineistö myös. Meidän koulussa on ne kuuluisat älytaulut (;
Ihmisiä löytyy monen sorttisia ja ilmapiiri on hyvä.
Olen käynyt tutustumassa muutamalla kurssilla lyseon lukiossa ja näin homeallergisena huomasin eron oman kouluni ilmaan heti. Ruoka ei myöskään ollut niin hyvää, mutta kuitenkin parempaa kuin peruskoulussa.
Muista lukioista en osaakaan sanoa oikeastaan mitään. Mutta kysele vain lisää Sepästä niin voin kertoa :) - seppäläinen
seppäläinen kirjoitti:
Nojaa kai sitä voi lukiota siltikin suositella vaikka ei ole itsestään kertonut. :)
Itse opiskelen Sepän lukiossa ja olen viihtynyt. Ruoka on paljon parempaa kuin peruskoulussa ja vetää vertoja jopa kotiruuille.
Koulumme on aika uusi ja välineistö myös. Meidän koulussa on ne kuuluisat älytaulut (;
Olen käynyt tutustumassa muutamalla kurssilla lyseon lukiossa ja näin homeallergisena huomasin eron oman kouluni ilmaan heti. Ruoka ei myöskään ollut niin hyvää, mutta kuitenkin parempaa kuin peruskoulussa.
Muista lukioista en osaakaan sanoa oikeastaan mitään. Mutta kysele vain lisää Sepästä niin voin kertoa :)Hupsis unohdinkin sanoa Sepän sijainnista... Mielestäni paikka on oikeastaan täydellinen koululle. Busseja menee lähes koko ajan lukion ohi eikä se ole kovin kaukana keskustasta. Sitä löytyy myös melko läheltä siwa.
- seppäläinen
seppäläinen kirjoitti:
Muista lukioista en osaakaan sanoa oikeastaan mitään. Mutta kysele vain lisää Sepästä niin voin kertoa :)Hupsis unohdinkin sanoa Sepän sijainnista... Mielestäni paikka on oikeastaan täydellinen koululle. Busseja menee lähes koko ajan lukion ohi eikä se ole kovin kaukana keskustasta. Sitä löytyy myös melko läheltä siwa.
- rusettikissanage
En tiedä tuosta Sepän lukiosta. Olen kuullut, että siellä on tyyppejä, jotka ei oo päässy amikseen nii ne on menny sinne.... Cygnauksesta olen kuullut paljon hyvää :) voionmaa kiinnostais kanssa.
- ?asd?
Ite meen voikkarille ens vuonna. Keskiarvo mulla 9. tartteeko kertoo mikä on paras mun mielestä?
- Sainto
No en nyt menisi Lyseon porukkaa friikeiksi kutsumaan mutta Lyseolla on oma juttunsa. Yleisen käsityksen mukaan:
Sepässä on pääasiallisesti ne jotka ei päässyt muualle. Se on osittain stereotypinen käsitys, Seppä on ihan kelpo lukio. Ei paras mutta kelpo. Uusi ja aika moderni paikka. Ruoka siellä kai ihan jees. Ja sijainti ei huonoin.
Cygnaeus. Joo Cynkkari on yleisesti taitavien ja melko fiksujen paikka. Siellä on myös sosiaalista porukkaa. Cynkkarissa on musiikkiluokat yms.
Lyseo on vähän erilainen. Siellä on aika oma meininki mutta ainakin paras henki. Lyseossa ei käytännössä ikinä ketään kiusata tai jätetä porukan ulkopuolelle. Ainut miinus taitaa olla sisäilmaongelmat ja home skeidat. Muuten loistava lukio ja tosi hyvät opettajat. Myös paras sijainti.
Norssi on yleisen mielipiteen mukaan hikujen nörttikoulu. Se nyt on niin ja näin. Norssissakin on aika kaikkia.
Voionmaalla on urheilupainotteisuutta. Siellä ei ainakaan yleensä mikään kuningas ryhmähenki ole. Lyseoon voi mennä hiukset sekasin random vaatteissa. Voikkarille ei. Mutta joillekkin se sopii.
Tikkakoskesta en tiedä mitään muuta kun sen että se on aika kaukana keskustasta :P
Ja Steiner. Se on aika jännä ja omaleimainen. Aika Steiner.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565