Tyrmäystipat baareissa?

Emine^^

Olen melko nuori tyttö suomesta, ja lueskellessani näytä palstoja, olen alkanut hieman miettimään niitä paljon puhuttuja tyrmäystippoja.. Olen lähdössä kaverini kanssa Alanyaan lokakuussa, ja ajattelimme mennä katsomaan hieman yöelämää, mutta en enään tiedä onko se kaksin sittenkään niin hyvä idea ;o Onko niitä tyrmäystippoja siellä todella ihan yleisessä käytössä? Monellako niistä on omakohtaista kokemusta? Entäpä uskaltaako siellä yökerhoissa juoda, vai tarviiko todella pelätä tulevansa huumatuksi?
Kaipaisin kokeneemmilta Alanyan kävijöiltä asiallista kommenttia.. Kiitän jo etukäteen ^^

19

1366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iidis

      On niitä ja juuri nämä baarin työntekijät niitä laittavat juomiin, varsinkin jos juoma menee nuorelle tytölle. On nähty ja itsekin koettu. Kerrankin joku papukaijatukka oli tarkoittanut jollakin tyrmäävällä aineella juoman eräälle ruotsalaiselle tytölle. mutta koska meidän poppoo tilasi saman juoman, tulikin juoma vahingossa meille ja ystäväni (suurikokoinen mies) joi sen. No hetken päästä ystäväni tipahti ja saimme raahata hänet hotellille, sillon ei vielä tajuttu mistä kyse. Ihmeteltiin vaan, että miten se nyt yhestä juomasta noin sekasin meni...

    • jensugo

      heippa ! varmasti tyrmäystippoja alanyassa liikkuu aivan niinkuin muuallakin maailmassa, mutta ei ne nyt kuitenkaan taida olla mitenkään ihan tosi tosi yleisiä tai sitten mulla ja kaverillani on ollut vain hyvä tuuri. Tosiaan viime kesänä baareissa ja clubeilla käytiin ja sieltä niitä drinksuja osteltiin ja kertaakaan ei ainakaan meille osunut mitään tyrmäystippoja vaikka ostettiin drinkkejä ihan älytön määrä viikkojen aikana. Ja me tosiaan ihan kahestaan aina liikuttiin (18 vuotiaita) ja välillä saavuttiin hotellillekkin vasta viiden aikaan aamulla ja ei mitään vaaratilanteita yms. ahdistavia kohtauksia ollut kun oli oma järki päässä. Voihan se olla tietysti, että meillä oli vain tuuria mukana, mutta tänä kesänä alanyaan uudestaan juhlimaan ja rentoutumaan ! :) hyvää matkaa teillekkin !

    • Emine^^

      Juu, meitä on siis kaksi tyttöä sinne menossa, matkan jälkeen täytämme pian 16, ja hieman kyllä hermostuttaa se, mitä siellä tulee sitten baareissa tapahtumaan.. Viimeksi emme saaneet juomiimme mitään, kun ne tarjoili tuttu "poika", mutta jos lähdemme useampaa yökerhoa katsomaan, eikä tarjoilijoita enään tunnetakkaan, niin mistä sitä voi ikinä tietää mitä siitä juomasta sitten oikein paljastuu? Mutta kiitos jo tässä vaiheessa vastanneille^^

      • Mamma huolestui heti

        Saako 15-vuotias matkustaa ilman vanhempien lupaa?


    • Emine^^

      Ei, eihän se saa, mutta minulla ja ystävälläni on isovanhempani tulossa mukaan viettämään hääpäiväänsä:) Meillä on kuitenkin oma huone, ja kuljemme kahdestaan.. Mutta siis tottakai siihen tämänikäiset vanhempiensa suostumuksen tarvitsevat.

      • Vesiliukumäkeen.

        Alkoholillisia drinkkejä ei voi suositella, vaikka pian 16 täytättekin edes vanhempien sohvalla juotavaksi. Enkä kyllä tiedä, mitä teidän ikäiset ylipäätään tekevät baareissa, jossa käy aikuisia. Siihen on syy, miksi meilläpäin on niitä ikärajoja, vaikka jossain niitä ei noudatettaisikaan rahan ahneuden vuoksi.


      • 4+17

        Pitäkäähän nyt oikeasti järki matkassa ja päässä! Vaikka mitään ei olekaan sattunut, onneksi, voi siellä sattua. Itselle on jo ikää kertynyt mutta mieheni ei anna edes minun kävellä ilta-aikaan Alanyassa yksin! Jos ei pääse yhtä matkaa kävellen, hommaa minulle autokyydin. Miksiköhän? Tietää, että huonolla tuurilla jotain voi sattua ja tapahtua, koska siellä oikeasti sattuu ja tapahtuu. Se ei ole mikään lintikoto; liikkuu tyrmäystippaa, huumeita, ajetaan juovuksissa, aseita... nämä ei välttämättä ensimmäisenä turistin silmään pistä mutta enemmän paikkaa ja menoa nähneenä tietää, että osa noista "kauhujutuista" on oikeasti totta. Sinisilmäinen ei pidä missään nimessä olla!


    • ouh nou sentä

      seuraavaksi nämä kakarat valittaa sitten että heidät on raiskattu ja kaytetty hyväksi....

    • pysykää liukumäessä

      Joo ja nyt jo jännittää baariin meno, 8 kuukautta etukäteen.... :D

      • 18 v kännit

        Kunhan vedät hyvät pohjakännit niin kyllä lähtee!


    • Emine^^

      Ei se baariin meno jännitä, kyllä on aikaisemminkin käyty, mutta ne tipat siellä hieman kauhistuttaa. Viimeksi oli tuttu tarjoili, joten ei mitään laittanut, mutta nyt muissa paikoissa tämä kai sitten onkin aika yleistä. Ja eikös se tervejärkistä yleensä hieman huolestuta, jos huumataan, raiskataan, ja hylätään erämaahan? Kyllä on kumma, jos itselläsi ei missään liiku mitään ajatuksia, paitsi nauraa muiden varovaisuudelle^^

    • Oma varovaisuus!

      Itse olen useaan otteeseen käynyt alanyassa ja sen yökerhoissa. Varsinkin viime kesänä varoittelivat muut turistit meitä baarien juomista. Me tilasimme tavalliseen tapaan, eikä meille tätä tyrmäystippa onnettomuutta osunut kohdalle. Parempi kuitenkin katsoa kuin katua. Älkää jättäkö juomia vahtimatta. Hotellilla tutustuu myös muihin nuoriin turisteihin, ja kannattaa iltaa lähteä viettämään turvallisemmin isolla porukalla.

    • ravan

      en suosittele että lähdette kahdestaan sinne sataman kerhoihin pyörimään. sielä ei enää lokakuussa juuri ketään ole, lähinnä paikallisia ja niitä ketkä sielä kesän työskentelee, muut lähteneet jo koti kyliinsä. jos nyt tekee mieli muutama drinksu ottaa niin menkää johonkin Kippikseen tai muuhun vastaavaan. jos sataman baareihin kuitenkin menette, pitäkää silmällä kun he valmistavat drinkkejä ettei sinne sujahda mitään. Robinhood tunnettu tyrmäystipoistaan ikävä kyllä. Koko ajan pitäis olla sen verran kartalla että tajuaa asioista...

    • ff

      Itse oon teidän ikäinen tyttö, turkissa käyny pienestä pitäen, joka vuos, useemman kerran. Pari vuotta sitte alkomaholi alko kiinnostaa, ja enpä oo silti tyrmäystippohin törmänny! :) ja mitä tuosta robinhoodista, oon siellä monesti käyny ja tunnen sieltä muutaman työntekijänki. se on vähä siitä kiinni, että katotteko ko juomat tehää ja eihän sitä koskaan voi oikeen aavistaa.

    • göz kara

      itse olin reissussa ystäväni kanssa, kaksi nuorta naista siis. Monesti ollaan Alanyassa käyty ja iltaa vietetty ulkona satamassa ja ikinä ei ole mtn ylimääräistä juomiin laitettu. Ole huoleti.

    • Anonyymi

      Olin klo 20.00 (avaavat 21) pe iltana Las vegas nimisellä terassilla yksin.
      En juo alkoholia joten join yhden teen joka tuli suoraan henkilökunnalta enkä poistunut kupin äärestä jonka jälkeen meni tilanne hyvin sekavaksi päässä pyöri ja puhe/liikuntakyky meni. Sain soitettua paikalliselle ystävälle juuri ja juuri , vei minut turvaan .
      Koko yö meni sekavissa fiiliksissä jota jatkui vielä seuraavakin päivä paikoitellen. Siitä seurauksena terapia ja alkuun viikon sairasloma sillä olen niin järkyttynyt tilanteesta ja todella väsynyt . Turkkiin .. ei enää ikinä .. kanta paikallisilla tähän todella vaihteleva toiset sanoi et tätä tapahtuu erittäin paljon ja kuulin likaisia tarinoita , toiset sanoi ”ei meidän alanyassa näin ” totuus on se että kun julkaisin asiasta omaan someeni sain kymmeniä viestejä siitä miten just täällä on tapahtunut . Tätä varjostaa häpeä /stigma . Muistakaa et se ei oo teidän oma vika ikinä ja tästä kannattaa puhua sillä niin me ehkäistään ettei tää enää jatku. Tämä ei ole normaalia eikä se paikka ole turvallinen , en tiennyt tätä . Nyt tiedän. Alanya elää turismilla joten ymmärrän peittelyn sillä tällaiset asiat on hyvä piilottaa .. eihän sinne kukaan halua mennä jos on tällaista . Voimia ja kaikille uhreille 🤍

    • Anonyymi

      Juomat kannattaa ostaa pulloissa ja avata itse.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe