Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

siskot riivaa

riivattu veli

Mä en jaksa enään kun joka aamu pikkusiskot tulee herättää mut lyömällä naamaan tai hyppäämällä päälle. Jos ne ei tuu herättää ni sitten ne juoksee ympäri taloo ja kiljuu, tai kattoo televisioo äänet täysil. ja sit isosiskot syyttelee et oon käynyt pöllimässä niitten meikkejä, Mitä tällänen 12 vuotias poika meikeillä tekis? On vaa hukannut jonnekkin. Onneks saan olla kerran viikossa tunnin yksin kun siskot on koulussa. Sillon voin hetken rentoutua. mut sitten kun pikkusiskot tulee ni alkaa heti tappeleminen ja sit lopuks ne valittaa et mä olen ruvennut hakkaa niit ja mä olenkin arestissa. Eikä kukaan usko et ne just tääl mua kiusaa kaikki on vaa et ei kiinnosta ja mä joudun kärsimään. Olisi hienoa jos olis joku osais auttaa ja saada nää siskot kuriin ja saisin olla rauhassa.

64

2948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööööööööö

      hanki lukko oveen

      • kamera avuks?

        Sala kuvaa kaikki ja näytä porukoilles nii kyllä ne sitte uskoo.


    • randomlikka

      tosi rasittavia siskoja sinulla :(
      En ehkä osaa neuvoa, mutta koitanpa kuitenkin.
      Itselläni on paljon vanhempi velipuoli, jonka kanssa ei ollut ongelmia, mutta kaverilla oli pikkusisko joka oli suht samaa luokkaa omien siskojesi kanssa...:D

      Eli,oletko sanonut suoraan asiasta vanhemmillesi? sanoit tuossa kyllä, että he eivät usko, mutta millä tavalla puhuit asiasta silloin?
      Minkä ikäisiä pikkusiskosi ovat? he tuntuisivat olevan aika nuoria..
      Ota toki huomioon, että jos siskot ovat kovinkin nuoria, riehuminen on ihan normia, vaikka se ottaisi kuinka päähän.

      Oletko sanonut siskoillesi asiasta?? varmasti olet, mutta millä tavalla?
      äyskiminen ja tiuskiminen ei auta tilanteessa.
      Tiedän että voi olla vaikeaa pitää pää kylmänä, mutta ennemmin niin kuin raivostumalla ruokkia tilannetta..

      Muistan, kun kaverilla kerättiin koko porukka samaan huoneeseen ja sitten keskusteltiin asia läpi. Ehkä tämä onnistuisi teilläkin? sanot, että sinulla on joka iikalle asiaa, ja puhutte asian läpi ihan rauhallisesti ja kerrot suoraan, miltä sinusta tuntuu.näin sekä siskot että vanhemmat kuulevat asiasta.
      Toivottavasti osasin auttaa, kerro toki oliko apua! : )

    • riivattu veli

      Hyvä neuvo,2313131313.Täytyypä kokeilla.

    • tyttö, 12v

      Tuttu tunne :D Mulla on pikkuveli, joka tulee todella usein herättelemään huoneeseeni. Joko tulee kutsumaan voluumit täysillä koiraani sängyn alta, tai tulloo "painimaan" viereeni. En tietenkään jaksa puoliunessa mitään painimista, mutta yleensä olen hyvin sikeäuninen, eikä moinen pelleily häiritse.

      Olen jo tottunut tähän aamuherätykseen, joten siihen osaan jo varautua ja sen pystyn kestämään ilman, että joka kerta edes heräisin. Paitsi se ei kieltämättä ole kovin mukavaa, kun kuusivuotias pikkuveljeni tulee jalkojeni juureen, ja höpsö sitten laittaa varpaani omiin juttuihinsa. Se kai tuntuu niin mukavalta... O.o

      No mutta, et ole siis ainoa =)

    • wosp

      Väittävät että hakkaat ja kiusaat, tee nii sitte oikeasti ja tee selväks että ei lopu enne ku siskos lopettaa. Ei mitää kärsimyksiikää tuu ku arestii muutenki jo tuppaa ;)

    • myllyverrarit

      ei kovin vakuuttava toi etusivun kuva, kun tommoset iloset ja kiltin näköset tytöt laittu siihen :D

      • XD

        samaa mieltä


      • isosisko pikkusisko

        no mun sisko (pikku) herätää mut seittemältä aatelkaa


    • guyfru76ytgiu

      lyö niit turpaa

    • tarkentava kysymys

      tyttö 12v, tarkennatko mitä tarkoitat pikkuveljesi omilla jutuilla?

    • ???

      MIKSI KYSYT JA VASTAAT ITSELLESI?

      JA VIELÄ NAURATKIN PÄÄLLE. JA KIRJOTIUSVIRHEITÄ JOKA PAIKASSA.

    • Tyttö 12v

      No mietippäs järjellä =) Kai siihen saa vastauksen aika nopeasti :D

    • moimoi

      Mitä mu pitäs tehä, ku mun isosisko haluu olla mua kaikessa parempi. sillä pitää olla enemmä kavereita ku mulla ja sen pitää olla suositumpi ku mää ja jopa sen iustenki pitää olla paremmassa kunnossa ku mun ja sen pitää osata vittuilla mua paremmi kaikkee ulkonäöstä iha syvimpii ajatuksii. ja se lukee mun päivä kirjaa ja sitte se kiusaa mua niistä teksteistä ja kertoo äitille kaikki mitä mää oon tehny ja kaikki mitä siä lukee ( ja siis mää kirjotan sinne ihan kaikki, mitä mää esim ajattelen ihmisistä ja niitten tekemisistä ja kaikki misä ne on mulle sanonu lukuun otettuna kaikki niitten salaisuudet ja ihastukset) kertokaa joku miks se on semmone. pliis. mut täytyy myöntää on se joskus tosi kiva ja semmone se esim antaa mulle aina omista karkeistaa ( tosin nii mäki sille mut silti)
      P.S. sori ton tekstin sekavuus

      • moimoi

        siis hiusten


      • -sanna-

        Minä suosittelen, että juttelet joskus äitis kans kahdestaan ja uskoudut sille: kerro, mitä isosisko tekee ja miltä sen teot sinusta tuntuu. Kerro kaikki ihan rehellisesti. Myönnä omatkin virheesi (jos oot tehny jotain väärin). Kysy äidiltäs uskooko se, että puhut totta.

        Sano sille, että koska se on aikuinen, hän on vastuussa siitä että isosisko laitetaan kuriin etkä sinä joudu siitä kärsimään. Eikä sisko kosta sulle. Jos sulla on pelkoja, että siskosi kostaa sulle, sano sekin äidille.


      • Hei ihan ku mun isosisko ! Se ei tee koskaan mitään väärin ja väittää aina sen kavereille esim . meidän yhteiset lemmikit on sen ja ei muutenkaan osaa jakaa asioita vaikka olisin kyllä yhteistyö haluinen siinä mutta jos se ei ole molemminpuolista siitä ei tule mitään :))

        Ja se vielä luulee olevas niin aikuinen vaikka se on mua vaan 2 vuotta vanhempi tai se kyl tuntuu et mä oon se vanhempi :)))


    • Tyttö, 12v

      Raiskaa? ootteko ihan sekasi..??

      • moimoi

        Niimpä eikai normaalit ihmiset raiskaa sisaruksiaa?? ja varsinkaa isosiskoonsa.


      • moimoijuusoniilo

        ei...


    • nice_hope

      Mulla on ainakin toiminu, että kun ne alkaa riehumaan, nii alan videoimaan niitä omalla kameralla. Lopettavat aika nopeasti. Mutta kameraa ei saa unohtaa näkyville, tai penskat tuhoavat videot. Itselläni on viisi nuorempaa sisarusta, 5v, kaks 7v 10v ja 12v.
      Jos et halua aikaisia herätyksiä, levitä vaikka voita ovenkahvaan : D Toimii vaan pari kertaa. Tai sitten laita herätyskello soimaan vaikka klo.05 pikkusiskosi sängyn alle, pikkusiskosi pitää nousta ylös sammuttamaan kello, ja sen jälkeen se on niin väsyny, ettei jaksa herätellä sinua.

      • inuyasha

        voita ovenkahvaa?? ja miten se liittyy moimoin juttuu?? mun mielestä sun pitäs puhuu jollekki joka vois asialle jotai kuulostaa meinaa aika tyhmältä. ookko sanonu sun äitilles mitää?


      • Tyttö 15v.

        Heeei, tässähän oli vaikka mitä hyviä vinkkejä! Kiitus! :)


    • kokemusta on

      Tee pari sellaista jekkua niille, etteivät ne ikinä unohda niitä... Netistä löytyy hyviä vinkkejä, j ajekun päätteksi sanot että tämä on vasta alkua jollei lopeta sinun kiusaamistasi..

      Toinen vinkki, pistä vaikka kännykkäsi video piiloon niin että se videoi jtn- aluetta jossa siskosi tappeleevat ja lopuksi syyttävät sinua, näin voit todistaa vanhemmillesi ettet ollut syypää!!

    • trolololololllol

      kyrpä perseeseen niin johan hiljenee

    • Toivo veljeä avuksi

      Kaksi riehakasta tyttöä yhtä raavasta poikaa vastaan sisaruksia kaikki?
      Vaikuttaa epärehelliseltä asetelmalta oletko koskaan koittanut kohdata
      siskojasi kahdenkesken sellaisessa tilanteessa jolloin he ovat yksin ja
      hiljaa kuunnellen sinua sekä muita?
      Homma taitaakin olla riistäytynyt käsistä hallitsemattomaksi mutta tuskin
      milloinkaan on liian myöhäistä sinäkin kasvat ja niin kasvaa kans kaikki
      siskosi ja jonain päivänä..voi tapahtua viellä vaikka mitä.

    • Lukiopoika.

      Ymmärrän tilanteesi, kukaan ei tykkää itseen kohdistuvista vääristä syytöksistä. Suosittelen että kerrot asiasta vanhemmillesi ja keskustelette perheen kanssa asiasta. Kostamisesta ei ole mitään hyötyä pitemmän päälle.

    • Kokemuksesta voin sanoo et pikkusiskot voi olla erityisesti hankalia. itselläni on kaksi pikkusiskoo ja yksi pikkuveli. Olen huomannut, että hyvä tapa välttää jotkin ongelmat on vain sanoo ``sori, en haluu olla sun kaa tekemisis jos oot tollane`` ja näyttää sormel et ``tuolla ois sit se ovi``.

      Kun taas kyseessä on isosisko ni ongelma voi olla hiukan hankalampi ratkaista. Koska itse olen isosisko, niin varmaa paras keino saada isosisko kuriin/jättämään rauhaan on asiasta puhuminen. Yleensä on paras olla kostamatta, nää kostautuu aina itelleen takasi...

    • avuton siskon uhri

      mä olen ite kohta 13.v tyttö,mulla o 14.v sisko. se on mulle tosi ilkeä,se ei lainaa mulle EES sen pienii vaatteita,se ei tee edes pienintä juttuu mun puolesta sil on ite 4 lemmikkii, 1 o heppa, se o ainoo mitä se sen eläimist välittää.mä joudun hoitaa kaikki ne, sil o koiraki mitä joudun välil hoitaa. välil se o mulle iha mukava,sitku joku ei mee hänen pillinmukaa ni se menee huoneesees ovet pakkue.sit se kokoajan haukkuu mua,mun kohtalaista ihoa,mun äärettömän pitkii hiuksii,lyhyyttä ja lihavuutta( en oo lihava yhtää,pikemminki alipainone,läskii vaa vähä vatal).sit hän menee vaa kyläl kavereitten kans tai tallil ni mä ja äiti saadaan YHÄ TAAS lenkittää 4 koiraa yksin!yleensä se menee tallil et häne ei tart siivot ja lenkittää koirii,ja yleensä just sopivast ruoka-ajaks iha sattumalt! must tuntuu muutenki silt ku äiti o luovuttanu siskon suhteen, ni mä joudun tekee kaikki hänenki työt! se vaan mahaa kaiket päivät huoneessaa,ja kuten kerroin se ratsastaa ni sil o tietty lihaksikas ja pitkä kroppa. ja mitä mun kroppa ei oo nähnykkää ja kerskailee sil tottakai!! oikso mtn mil saisin sikon aisoihin!

    • Lukiopoika

      13v:lle

      Keskustele siskosi kanssa asiasta ja pane merkille ettei hänen haukkumisensa muuta kroppaasi. Noista hänen kommenteistaan voisin jopa saada käsityksen että hän on kateellinen sinulle. Johtuisiko siitä että sinun ei tarvitse tehdä jotain mitä hänen täytyy?

      Ja edelleen, olen sitä mieltä että perheen yhteinen keskustelu on todennäköisesti paras vaihtoehto selvittelyyn, siitä ei tule mitään jos joudut vuodesta toiseen sietämään haukkumista ja ikäviä kommentteja.

      Ja tuo koirahomma, tehkää vaikka jonkinlainen sopimus että kaikki ulkoiluttaa vuorotellen, kuitenkin jos koirat ovat siskosi, HÄNEN niitä pitää ulkoiluttaa, ei muiden. Vaikka hän olisikin semmoinen PINNAPALOINYTPOISTIELTÄMENENHUONEESEENITKEMÄÄN -prinsessa.

      • siskon uhri

        no joo onhan se niinki,mut kun niist koirist 1 on mun ja 2 o äitin ja sit 1 o kans hänen.ja ei meil onnistu se perhe keskustelu kosk äiti on jo niin kyllästyny siihe meijän tappeluun.


    • ...

      Mulla on sama vika =D

    • panemalla kuriin?!

      Ihan oikeesti! ei tää oo mikään seksipalsta !?! esim. seksiteraupertti jos sulla olis sisko tai veli niin ethän sä niitä hyvänen aika nussi?? te olette säälittäviä jos luulette nussimalla saada sisarukset kuriin! :)

    • Moro

      No hei tollasia ne on?
      Mut mikset sano niille vakavissas, et se ei oo kivaa, ni kyl niiden pitäs ymmärtää.

    • MINÄ VAAN

      Neuvo 1) Kerro totisesti vanhemmille miten asia on = yleensä he kuuntelevat enemmistöä ja "pieniä kilttejä" mutta jos näytät todella uskottavalta ja saat ne jotenkin kiinni itseteossa vanhemmat uskovat sinua 2) Laita pienimmät arestiin = esim pidä niistä kiinni paikallaan jossain, koska pikkulapset eivät halua olla paikallaan ne rupevat uskomaan että kannattaa rauhoittua 3) Lahjo ne rauhoittumaan "Saat karkin jos et kiusaa mua" 4) ole niiden mielestä pelottava muttet tee heille mitään niin he eivät uskalla tehdä mitään sinulle 5) Noudata näitä ohjeita niin kyllä tehoaa! (NO SORI TE ÄIKKÄ-FRIIKIT JOS TULI KIRJOITUSVIRHE XD)

      • -mn,h

        Missä ovat pilkut?


      • kokemuksella

        Kohdat 3 ja 4 eivät toimi, kohta 1 riippuu vanhemmista, kohta 2 on hyvä.


    • seppo82

      annappas niitten maistaa vähän penistä

      • ismo82

        oikea asenne (=


    • hemulinkorva

      tee niille sama mitä ne tekee sulle...

    • kooooookospähkinä

      No voi ett on ärsyttävii tyyppej... Kurita niitä, ja laita pihalle,jos mylvivät sisäl..

    • merkkimies97

      oon onneks ainoo lapsi perheessä, mutta olin kaverilla yötä ja sen pikkuveli on 12 vee semmone hirvee helium kiljuja joka alko itkee ku sille tapahtu mitä vaa. sen vanhemmat lähti tapaa sukulaisia nii mun kaverin pikku veli ryntää huoneeseen ja rupee hyppii sängyllä ja selittää että sen rune ukko on 80 levune. seuraavakonsti tepsii varmasti. siite ku se oli selittäny siinä joku 10 min nii sanottii sttä "turpa kii" no edes mun lapsen tuntemuksella on selvää että se ei osaa pitää päätää kii minuuttii kauempaa sitte mä vittuunnuin otin siitä kiinni laitoin sen kaappii ja se oli siellä suurin piirtein kaks ja puol tuntii siitä lähtien se on osannu käyttäytyä joka kerta kun oon ollu mun kaverilla. kokeile hyväksi havaittu. XD

    • mulla itelläni on sama juttu muttam mulla on vain 2 pikkusikoo jane kiusaa inhaa

    • irjjjja

      jankuta niille kokoajan '' HUOORRAT!!!!'' ni kyl ne lopult uskoo

    • hannahanna99

      SISKONI ON SAIRAS!!!!!!!!!!!!!!! Siskoni hakkaa minua joka pvä raipalla pyllyyn ja se sattuu itken aina melkein 2 tuntia koska jäljet ovat todella kipeät..:'(
      AUTTAKAA!!!
      P.S Siskoni myös kuvaa kun ulostan tai riisuudun...:( ikäväää

    • Huolestunut

      hannahanna99, se on todella vakavaa, sinun kannattaa kertoa vanhemmillesi heti sellaisesta, mitä siskosi tekee, se on todella ikävää! Onko siskosi sinua vanhempi vai nuorempi, eli minkä ikäinen? Ja jos vanhempasi eivät tiedä mitään asiasta, kerro ihan kaikki! Ihmisen ei tarvitse kärsiä tuollaista! :(

    • ____________________

      Kuules 30-vuotias trollaaja joka on "lukiopoika". Ei keskustelu auta kertakaikkiaan mihinkään. Minulla on 7-vuotias ongelma ja ite oon 13 vuotta. 7-vuotias on ajanut mut ihan hirveisiin ongelmiin nuoremmuudellaan ja huomiollaan. Auttakaa !

    • guztavi

      pashcallllll


      ( . Y ,) boobs

      • trollaaja==

        o.O mitä?↑ paschal jogurttii saa kaupast


    • p l,mp

      var

    • riivattu veli

      Luen tätä palstaa pitkästä aikaa ja:

      1. En aittanut pilkkuja koska äikkä ei oo mun vahvin laji.

      2. En ole tunkemassa sukukalleuksia siskojen suuhun, mä en oo mikään pervo.

      3. Olen ryhdistäytyt ja saanut ne poismun huoneestani, mutta melua kuuluu vielä aamuisin päivisin ja iltaisis

      Siinä teille järkeä

    • lukiossa edelleen

      Hienoa että olet saanut tilannetta paremmaks. Melulle ei voi mitään, siihen joko tottuu tai vaihtoehtosesti kuuntele vaikka musiikkia kovalla kuulokkeilla.

      Ja tälle ____________________ tiedoks, en trollaa ja olen ihan lukiossa.

    • fd
    • Perkeleen tytöt

      Mulle kävi sama homma, heitin pikku tytön sängyltä lattialle ja alko märisee, eipä enään sen jälkee tullu hyppelemään päälle nukkuessa

    • tyttö

      niin

    • niinjuuri

      kysy äidiltäs et minkäköhän takia se on muka aina sun syy..

    • Veikkaan ettei lukkoauta koska mullakaan ei auta!!! Mun sisko loi mua tänään palleille ja ne on vieläkin kipeät! en tiiä mikä sitä riivaa

    • why me?

      hahaha, pussies. siskon takii murtu ranne ku se kamppas mut pöytää päin

    • paskaperse

      juu tosiaan ite herään siihen ku hoitolapsi istuu paskavaipalla naamalle! on sulla isot huolet..... JA JOUDUN ITE PESEE SEN PASKAN

    • TuttuTunne:P

      Toi on jotenki tuttu tunne. :P minulla on myös isosisko joka syyttää minua meikkien viemisestä mitä 12.v tyttö joka inhoo ylikaiken meikkei nii tekis niil??? ja on minulla myös pikkusisko ja veli ja joka aamu sama tilanne :P no on mulla myös äiten kans koko ajan riitaa ja sillee :P Mutta tää oliki sit tää mun viestini :D Koita kestää äläkä tee samoja virheitä kuin minä

    • mulla on pikku veli joka hakkaa muamahaa seon 5v.ja joka aamu sehyppää kerrossäggystä mun päälle sitten kunmälähen pikku veli haluu mukaan kerran mälähin tyttö kaverille niin se riehuhirveesti mäolin sillein OMG!!!!! ÄLKÄÄOTTAKO pieniä mukaan mihinkään tyttö kaverille

    • kuinvanhoi sun pikkusikot on?

      • riivattu veli

        Vanhin sisko on 12 ja ollaan kaksosii ja sit viel 7 ja 9 v pikkusiskot


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe