Emme ole käyneet aikaisemmin Barcelonassa. Laittakaa vinkkejä hyvistä menopaikoista, nähtävyyksistä ja vinkkejä yms.
Keväällä Barcelonaan
7
565
Vastaukset
- oeugjergheq3r
Riippuu iästä, mutta yökerho Ooppium on aika hieno mesta.
- Barca
Muistaakseni pääkauppakadulla "Ramplalla" oli Erotiikkamuseo. Kannattaa poiketta naureskelemaan kun ohi kulkee. Vastapainoksi kirkkoon joka sijaitsi siinä keskustassa. Se oli jopa ilmainen sisäänpääsyltään osan päivää. Sisätiloissa lampi lintuineen ja upeita näkymiä ja taidetta muutoinkin. Käynnistämme tosin muutama vuosi aikaa joten homma on saattanut muuttua.
Macballa voi skeitata jos tykkää ja jos ei tykkää niin menkää sisälle. Siellä on upeaa nykytaidetta. - HopOnHopOf
Suosittelen hyppäämään turistubussin kyytiin ja tutustumaan nähtävyyksiin sen mukana. Bussista voi hypätä pois nähtävyyksien kohdalla ja hypätä takaisin kyytiin kun paikka on nähty. Aikaa ja vaivaa säästyy =)
- Nipsukka123456
Tuo hop-on-hop-off kuulostaa tosi näppärältä. Kertokaas lisää tästä veikeästä uutuudesta. Ollaan menossa kans kesällä kaupunkiin tutustumaan ensimmäistä kertaa! Vaikuttaa siis siltä, että vois testata lasten kanssakin.
- Sheba
Nipsukka123456 mikä veikeä uutuus? Hop on Hop off busseja on ollut viimeset 10 vuotta Barcelonassa...
- Nipsukka123456
Hauska nimitys oli MINULLE, maalaistollolle uusi... Olen siis pahoillani äkillisestä innostuksestani HOPHOP-mahdollisuudesta. Mutta lupaan kesällä kokeilla tätä vanhaa uutta!
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...
- laöt
Oppaista voi varmasti lukea kaiken tarvittavan nähtävyyksistä.
Minä neuvoisin menemään johonkin terassille tai baariin ja vain istumaan ja olemaan osa kaupunkia. Goottilaisessa kaupunginosassa on kiva vain kulkea ja katsella.
Ostoksia tehdessä kannattaa mennä kauemmas keskustasta, silloin saa samat tuotteet edullisemmin.
Turistibussien sijaan voi ostaa 10- kortin (=T-Dia- kortin) minkä tahansa metron sisäänkäynniltä. Tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin turistibussit. Viimeksi kun kävin, se maksoi alle 8 e, eli alle 80 centtiä/matka. Metro on siisti, selkeä ja helppokulkuinen. Sitä käyttäessä voi toki olla vaikeampi hahmottaa kaupungin kokonaisuutta. Sama kortti käy kuitenkin myös paikallisbusseihin maksuksi, jolloin näkee enemmän ja edelleen edullisemmin kuin turistikierroksilla. Reitit ovat hyvin esillä kaikilla pysäkeillä.
Jos osaa muutaman sanan espanjaa saa heti ystävällisempää palvelua. Hyvin kärsivällisiä katalaanit ovat turistien kanssa kyllä muutoinkin, samoin avuliaita. Ja tämä on kyllä ihme, kun ajattelee miten paljon meitä turisteja kaupungissa vaeltaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007