Tätä suuremmoisen ällöttävää
rakastamisen imelyyttä
on mahdotonta pakata kauniiseen muotoon todentamaan
kliseitä joita rakkausrunoissa toistetaan
Se on synti ja se on hyve, paradoksaalinen rakkautemme
ja niin negatiivisessa kuin positiivisessakin
vastakohdat kulkevat käsi kädessä
ollen toisiinsa täydellisessä riippuvuudessa
Eihän kyttilänvalokaan olisi
läheskään niin romanttista
ilman nurkissa kytevää pimeyttä
ilman muotojen luomia varjoja
kehosi raskaassa pehmeydessä
Ja niistä kliseistä puheenollen;
Sinun hymysi.
Sinun hymysi on suurin iloni
jonka voin tällä hetkellä ajatella olevan
Ilo viettelevän punaisilla huulillasi
ja silmiesi ehdoton, hukuttava sinisyys
Kaikki ne samat sanat, jotka moni muu
on jo yksinkertaisuudessaan ehtinyt sanomaan
vain hieman erilaisin adjektiivein, jos sitäkään
Rumaahan se on kömpelyydessään
nuorekkaan taipumattomassa olomuodossaan
jonka kypsymättömällä tavallani
koitan lähes vaivalloisen itsepintaisesti esittää
Ei ole sievää pakettia eikä erityisen loistokasta kattausta
Kaikki mikä minulla on tarjottavana
on sinulle otettavana
__
Ihan kokeilun vuoksi, ajattelin jakaa tänne. Olisiko kritiikkiä? Kelpaisi.
Itse en osaa sanoa juuta enkä jaata omille taidoilleni.
Oikeastaan tämä runo oli kirjoitettu poikaystävälleni joka on ulkomailla, mutta tuskin kehtaan koskaan sitä sille näyttää.
Runo rakkaudesta
Kliseidenpyhättö
1
166
Vastaukset
- kliseidenpyhättö
Ahahaha no tietenkin täällä oli rakkausruno palstakin. Enpä sitten sitä huomioinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477