Mulla oli tähystys viikko sitten ja alotin heti gluteenittoman ruokavalion, ohutsuolen kunnon huomas heti siis. Nyt askarruttaa toi mun työ! Eli mä oon leipuri ja työssä hirvittävä jauhopöly. Kuinkahan paljon mun elimistöön joutuu gluteenia työssä kun hengitän sitä? Lääkäri ei osannu tohon sanoo mitään, mut kukahan tietäis? Ravitsemusterapeutti- aika mulla jo on että täytyy siltäkin kysellä. Harmittaa jos mä tarkasti yritän olla gluteenittomalla ruokavaliolla ja kuitenkin elimistöön joutuu gluteenia omasta tahdosta riippumatta. Mun keliakia aikas oireeton, käsissä näppylää ja lieviä vatsa-oireita... parin vkon päästä koepala-tulokset.
Siispä jos jollain on jotakin tähän leipomotyö-keliakia juttuun tietoo niin ois tervetullutta =)
Leipomotyö - keliakia
jauhopeukku
1
1279
Vastaukset
- kelikeli aakikko
En usko että juuri haittaa koska hengitettäessä ei vatsaan mene paljon mitään siis et juuri niele sitä pölyä kovin suuria määriä,jos olisit allergikko niin olis eri asia
esim.lapseni on maito allergikko, hän saa oireita pölisevästä maitojauhetta sisältävästä gluteenittomasta jauhosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1676444Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv982979Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1021835Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am441554Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko101266Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m81144- 131137
- 511087
- 171040
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751023