Mikä avuksi kun koira (9kk) syö omansa, toisten koirien ja kissojen kakat?
Ollaan kokeiltu vaihtaa ruokamerkkiä, annettu vitamiini ja hivenaine lisää, syötetty jopa ananasta ja kaadettu kakkoihin etikkaa että maistuisi oikein pahalle, mutta mikään ei auta. Koira pieree aivan älyttömästi ja haisee pahalle jos on saanut syötyä kakkoja.
Olisi niin mukava pitää koiraa irti pihalla kun pysyy omassa pihassa.
Koira syö kakkaa
36
7919
Vastaukset
- kikkelitonttu
meidän koira syö ruokaa. suosittelen teillekkin että ette säästele ruokinnassa
- Tötsö
Tuosta lisää http://www.lemmikille.com/ongelmat.php?art=14
Samaa kysymystä on käsitelty muissakin ketjuissa joten käytä haetoimintoa lisäksi,jos tarvitsee.- apuva
Olen yrittänyt etsiä apuja muistakin ketjuista ja eri eivustoilta, mutta kun mikään ei tunnu tepsivän meidän hauvaan...
- refleksit
apuva kirjoitti:
Olen yrittänyt etsiä apuja muistakin ketjuista ja eri eivustoilta, mutta kun mikään ei tunnu tepsivän meidän hauvaan...
Itselläni on 11-vuotias koira joka on koko ikänsä pistellyt kakkaa-omaa ja muiden. On kokeiltu ruokavaliot, vitamiinit jne. Ja kokemuksesta voin antaa ainoastaan yhden neuvon:kehitä nopeat refleksit että saa tuotokset pussiin ennenkuin koira ehtii ne nauttia.
- Tötsö
Miten matkokuurin laita....
Ja kyseessä voi olla tiiviisti opittu tapa ja jos näin on niin ei auta kun opettaminen pois tuosta tavasta.
Kuinka paljon puuhailet koirasi kanssa päivittän? aktiviteettien lisääminenkin monesti auttaa...- aapuva
Ylimääräinen matokuurikin annettiin, kun jostain luin että loisetkin voisivat kakan syöntiä aiheuttaa. Jonkin verran tulee touhuiltua koirien kanssa ja annan koirien leikkiä ulkona myös paljon yhdessa (2koiraa talossa). Mutta tieten ikinä ei tarpeeksi asti varmaan tule koirien kanssa oltua.
Ihmetyttää vaan kun eilen toinen koiristamme alkoi asioilleen niin tämä kakan syöjä juoksi oikein apajille ja tunki turpansa toisen koiran takamukseen kiinni. Onneksi kieltämällä tuli pois... Aivan outoa minulle tämmöinen.
- Helppiä, helppiä
Tuosta syystä meille ei koskaan taida tulla koiraa, huoh. Uskon olevani kuitenkin niin epäonninen, että saisin tuollaisen kakkaa syövän yksilön. Yöks. Lapset toivovat koiraa lemmikiksi, mutta minä näen vain kakassa piehtaroivia ja syöviä "hirvityksiä". Mistä apu tähän fobiaan?
- No ehkä tuo
joku sellainen psykiatri voisi auttaa, DrPhil tai joku kotimainen versio. Mutta tosiasia on kyllä onneksi että tuollaisia koiria ei ole kuin harvassa. Tärkein pointti on ettei anna tällaisen pakkomielteen kehittyä koiralleen. Siihen voi riittää pelkkä hyi-sana kun koira tunkee nokkaansa mämminokareeseen, tai sitten jämäkämpi Anna_olla. Viime kädessä sitten kunnon karjaisu saattaa aukaista korvat omistajan toiveille. Pääasia on ettei yhtään kertaa päästä maistamaan tuota herkkua.
- Tiedostan ongelman
No ehkä tuo kirjoitti:
joku sellainen psykiatri voisi auttaa, DrPhil tai joku kotimainen versio. Mutta tosiasia on kyllä onneksi että tuollaisia koiria ei ole kuin harvassa. Tärkein pointti on ettei anna tällaisen pakkomielteen kehittyä koiralleen. Siihen voi riittää pelkkä hyi-sana kun koira tunkee nokkaansa mämminokareeseen, tai sitten jämäkämpi Anna_olla. Viime kädessä sitten kunnon karjaisu saattaa aukaista korvat omistajan toiveille. Pääasia on ettei yhtään kertaa päästä maistamaan tuota herkkua.
Taitaa tulla kalliiksi tuollaiset DrPhilit? Eikä ole takeita, että fobiakaan paranisi, kun kuitenkin elävässä elämässä näen kuinka koiria saa kaikin keinoin pitää irti "herkuista". Ehkä minussa ei olekaan vikaa? Eihän tuollaista kukaan normaali ihminen siedä?
Ei, kyllä minun täytyy alkaa markkinoimaan lapsille jotain miellyttävämpää ja siistimpää eläinlajia lemmikiksi. Jollen sitten ottaisi ihan pientä koiraa, mutta miksi ottaa koira, kun kissakin on olemassa. Heureka! - Tiesitkö muuten
Tiedostan ongelman kirjoitti:
Taitaa tulla kalliiksi tuollaiset DrPhilit? Eikä ole takeita, että fobiakaan paranisi, kun kuitenkin elävässä elämässä näen kuinka koiria saa kaikin keinoin pitää irti "herkuista". Ehkä minussa ei olekaan vikaa? Eihän tuollaista kukaan normaali ihminen siedä?
Ei, kyllä minun täytyy alkaa markkinoimaan lapsille jotain miellyttävämpää ja siistimpää eläinlajia lemmikiksi. Jollen sitten ottaisi ihan pientä koiraa, mutta miksi ottaa koira, kun kissakin on olemassa. Heureka!että kissan kieli on paljon saastaisempi ja sen suussa elää paljon monipuolisempi basiliskokanta kuin koiran suussa? Kokeilepa kissan kieltä ja sitten vertaa koiran vastaavaan. Huomannet että se on kuin santapaperia? Ja arvaas mitä siellä välissä asustaa?
Ja tuo on faktaa, kysy lisätietoja hammaslääkäriltäsi tai eläinlääkäriltä! - Pieneläinhoitaja :)
Tiesitkö muuten kirjoitti:
että kissan kieli on paljon saastaisempi ja sen suussa elää paljon monipuolisempi basiliskokanta kuin koiran suussa? Kokeilepa kissan kieltä ja sitten vertaa koiran vastaavaan. Huomannet että se on kuin santapaperia? Ja arvaas mitä siellä välissä asustaa?
Ja tuo on faktaa, kysy lisätietoja hammaslääkäriltäsi tai eläinlääkäriltä!XD Olipa väite!! Kissojen kieli on karhea jotta se selvittää turkkia samalla kun se pesee. Kissojen ja koirien suuhygienia on puhtaasti kiinni siitä mitä ne syövät. Kissat eivät IKINÄ syö ulostetta tai litki virtsaa. Ja jos on sisäkissa kyseessä niin ei edes syö muuta kuin kissanruokaa. Ja ulkokissoille kelpaa vain tuore saalis, kun koiralle kelpaa raatokin. Minulla on kolme kissaa ja yksi koira, kaikilla on esim. hyvä hengitys koska pidän huolta niiden hampaista.
Perus bakteerifloora on muuten aika samanlainen molemmilla. - kikkelitonttu
Pieneläinhoitaja :) kirjoitti:
XD Olipa väite!! Kissojen kieli on karhea jotta se selvittää turkkia samalla kun se pesee. Kissojen ja koirien suuhygienia on puhtaasti kiinni siitä mitä ne syövät. Kissat eivät IKINÄ syö ulostetta tai litki virtsaa. Ja jos on sisäkissa kyseessä niin ei edes syö muuta kuin kissanruokaa. Ja ulkokissoille kelpaa vain tuore saalis, kun koiralle kelpaa raatokin. Minulla on kolme kissaa ja yksi koira, kaikilla on esim. hyvä hengitys koska pidän huolta niiden hampaista.
Perus bakteerifloora on muuten aika samanlainen molemmilla.Kiitos
- Pehmoeläimiäkös
XD Olipa väite!! Kissojen kieli on karhea jotta se selvittää turkkia samalla kun se pesee. Kissojen ja koirien suuhygienia on puhtaasti kiinni siitä mitä ne syövät. Kissat eivät IKINÄ syö ulostetta tai litki virtsaa. Ja jos on sisäkissa kyseessä niin ei edes syö muuta kuin kissanruokaa. Ja ulkokissoille kelpaa vain tuore saalis, kun koiralle kelpaa raatokin. Minulla on kolme kissaa ja yksi koira, kaikilla on esim. hyvä hengitys koska pidän huolta niiden hampaista.
Perus bakteerifloora on muuten aika samanlainen molemmilla.se arvoisa pieneläinhoitaja sitten on hoitanut? Oli kissa sitten ulko taikka sisäkissa niin kyllä takuulla persettään nuolee siinä kuin koirakin. Ja arvaa vaan kumpaan ne mömmöt jää muhimaan?
Älä siis ikinä anna kissan nuolla naamaasi tai edes kättäsi ja jos näin pääsee tapahtumaan, pese kasvot tai kädet heti desinfioivalla pesuaineella.
Faktoista voi ottaa selvää vaikka olisi kuinkakin pehmo(?)pieneläinhoitaja!!! - Pieneläinhoitaja :)
Pehmoeläimiäkös kirjoitti:
se arvoisa pieneläinhoitaja sitten on hoitanut? Oli kissa sitten ulko taikka sisäkissa niin kyllä takuulla persettään nuolee siinä kuin koirakin. Ja arvaa vaan kumpaan ne mömmöt jää muhimaan?
Älä siis ikinä anna kissan nuolla naamaasi tai edes kättäsi ja jos näin pääsee tapahtumaan, pese kasvot tai kädet heti desinfioivalla pesuaineella.
Faktoista voi ottaa selvää vaikka olisi kuinkakin pehmo(?)pieneläinhoitaja!!!Aika monet lemmikkien hampaat ja suut ovat kyllä käsieni alla käyneet mm. hammaskivenpoistossa. Enkä missään väittänyt etteivät kissat nuolisi peräpäätään kuten koiratkin tekevät. Sanoin etteivät SYÖ ulostetta. Mutta ehkä sinulla on lukihäiriö. Pointtini oli että kissan suu ei ole aiemman väitteen mukaisesti, bakteeripitoisempi kuin koiran. Etenkin jos sisäkissa kyseessä.
- kikkelitonttu
Aika monet lemmikkien hampaat ja suut ovat kyllä käsieni alla käyneet mm. hammaskivenpoistossa. Enkä missään väittänyt etteivät kissat nuolisi peräpäätään kuten koiratkin tekevät. Sanoin etteivät SYÖ ulostetta. Mutta ehkä sinulla on lukihäiriö. Pointtini oli että kissan suu ei ole aiemman väitteen mukaisesti, bakteeripitoisempi kuin koiran. Etenkin jos sisäkissa kyseessä.
Aha!
- Tötsö
No sitten on vielä yksi luonnollinen selitys myöskin tuohon kakan syömiseen nimittäin nälkä.
Tarkastele vähän ruoka-annoksia ja ennen kaikkea vaikutaako ruokailu tuohon kakan syömiseen. Jos annat ruuan kerran päivässä muuta kahteen.
Ja enen kaikkea katso että saa tarpeeksi evästä,liikuntaan yms nähden. - aapuva
Ruoka annetaan kahdesti päivässä ja mielestäni saa ihan tarpeeksi ruokaa... Voisi kyllä kokeilla auttaako jos lisään vielä sapuskaa... Toivottavasti jokin auttaisi ongelmaan.
- Tötsö
Katso pussien suositukset ja suhteuta liikkumiseen ja toisaalta välillä ei auta kun kokeilla.
Meidän yksi KV tykkäsi syödä kakkaa varsinkin jos käytiin pidemmällä lenkillä. Ongelma ratkesi ihan lisäämällä ruoka-annoskokoa,ei muuten tarvinnut odotella vaikutusta kun seuraavaan päivään loppui meinaa välttömästi. - wf34trf
kikkelitonttuki sai kerranki 2 lausetta aikaan, hienoa edistymistä1
- kikkelitonttu
Ki itos
- kioji
Ja on näköjään hommannut koirankin, aiemmin kun kommentoi jossain että ei edes omista koiraa. Elämää sillä ainakaan ei ole kun notkuu aina Suoli24:ssä kommentoimassa joka asiaan...
- nimimerkki.
Ei se kakan syöminen liity siihen, että koiraa mukamas syötettäisiin huonosti. Kaverinikin koira vain mieltyi talvella jäätyneisiin kakkapöklyihin. Tykkäsi niistä kuin mehujäistä. Ja kesällä kun oli tuo koira maalla, niin hyökkäsi innolla tuoreen lämpöistä hevonkukkua syömään.
- sellaisia ne koirat vaan joskus olevat - aapuva
Kiitokset neuvoista... Eiköhän tämä tästä jollain konstila.
- kikkelitonttu
Ole hyvä.
- Tötsö
Miten niin ei nälkä liittyisi kakan syömiseen?
Koira pyrkii hoitamaan hiveaine ja vitamiini vajeensa itse jos omistaja ei sitä tee.
Myös ihan vatsan täytteeksi uloste kelpaa, näin toimii myös ne kuuluisat susilaumat!! - 1olkdtjsrthaez<g
mulla kakkia syövä koira myös, ku mennää koirapuistoo, koirapuisto täynnä kakkia vaik ei sais , pidän koiraani pitkäs hihnas, jos menee syömää kakkia nykäsen ja sanon ei hyi tuhma! se tehoo, ei tarvinnu ku tehä yks puistoreissu ni jäi kakan syöminen, jotku sanoo et leikkaaminen auttaa.se täytyy sun vaa heti sanoo ja ottaa koira pois syömästä ku se tapahtuu
- kakkaplöja..
meilläkin koira syö jäätyneet pötköt ihan mielenosotuksena jos laitan tarhaan. ei tee sitä jos sillä on luu tms.mutta vihaa tarhassa olemista.joskus vaan joutuu sielläö olemaan,koira kun on. ei se ole vaarallista muttei kivaakaan kun aina kun katon ikkunasta niin joku jööti on poskessa.
- gourmet-ateria
Jostakin koirasivuilta nappasin syitä kakan syöntiin.
Toiminnan puute, krooniset haimaviat, ruokavalion liian suuri hiilihydraattipitoisuus, tärkkelystä ja proteiineja hajoittavien eritsyymien puute, B-vitamiinin puute ja liian pieni ruuan määrä.
Ikä korjaa tilannetta myös, jos syy on huvittelusta ja kun jaksaa kieltää järjestelmällisesti. Meilläkin nuorimmainen, nyt 2-v, söi pentuna omansa ja vanhemman kakat, odotti ihan hännän alla mikäli olin liian hidas. Nykyisin syö joskus harvoin tuoreeltaan omaansa, vanhat eivät ole koskaan kelvanneet. Ja gourmet-ateriana jäniksen papanoita. - asiaksi
pistäpä googleen hakusanaksi katiska. Löytyy "koiratietouden rautalankahässäkkä", kattavaa tietoa koiran ravitsemuksesta. Suosittelen tutustumaan tarkemmin koiran lajityypilliseen ruokintaan.
- tintsi
Toinen koirani söi pentuna omat kakkansa pihalta. Tällöin auttoi nokkosrouhe.
Viime talvena kummatkin koirani alkoivat popsia lenkeillä kakkaa :/. Sain sen lopetettua tällä jauheella hyvinkin pian:
http://www.verkkosivuapteekki.fi/epages/JamsanApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/JamsanApteekki/Products/Keepers_mix
Tänä talvena huomasi toisen koiran järsivän jäätynyttä kakkaa ainoastaan järsimisen ilosta :/ Aika hyvin olen saanut käskemällä lopettamaan. Mun koira söi pari kertaa pentuna toisten koirien kakkaa ulkona ,mutta se loppu siihen sit yhtäkkiä eli ei syö enään kakkaa ja koira on nyt 2 vuotta.
- kakkasieppari
Hyvä keino on suihkauttaa vettä jossa on hieman etikkaa heti koiran naamalle, ja sen jälkeen esm hanskoilla tai kakkapussilla tonkia kakka suusta (ellei koira sitä tiputa). Tomiii.
- Vinkki
Kuulin tällaisen vinkin että kaataa paskojen päälle hunajaa. Kakat häviävät teiden varsilta kuin itsestään ja koirien omistajat oppivat niitä myös keräämäänenemmän pois.
- hvjhvj
Hehheh. Hyvä vinkki talven varalle. Kuvaan sitten videolle kakansyöjiä.
- Hyi.
Naura sille. Kyllä koirakin osaa hävetä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243