Onko joku matkustanut viime aikoina Norwegianilla välillä Helsinki - Rooma? Kiinnostaisi tietää pitääkö lähtöselvitys tehdä automaatilla sekä Helsingissä että Roomassa, vai onko jommassa kummassa päässä vielä ihan perinteinen tiskikin käytössä. Sellaista huhua on netissä näkynyt, että Helsingissä ainakin olisi vain automaatti käytössä. Siitä kielitaidoton vielä selviää, mutta jos Rooman päässä on vain automaatti, niin voi olla vaikeuksia.
Norwegian ja Rooma
10
1483
Vastaukset
- lentoon!
viime kesänä ainakin selvisi ilman automaatteja, luin että automaatit tulisi vain Finnairin lennolle meneville pakollisiksi?
Rooman lentokentällä osataan ihan hyvin myös englantia ja apua saa kysymällä, kokemusta on.- Anoppi matkaan
Englanti ei auta, jos matkustajat osaavat vain suomea :-)
Netissä tosiaan oli, että Norwegianilla olisi jo Helsingissä automaatit pakollisia, en tiedä pitääkö paikkansa.
- No Flybe
Viime syksynä juu... silloin Norwegianin lähtöselvitys sekä H:ki-Vantaalla että Roomassa tehtiin ihan perinteiseen tapaan virkailijan kanssa - täällä suomeksi, jota sitt taas Roomassa eivät jymmärtäneet lainkaan... ;)
mut tossa kun Oulussa käytiin, niin johan oli H:ki-Vantaalla vain automaagit käytössä. Nättejä naisimmeisiä ei ollut likikään ...paitsi se yksi, joka ihan 'kädestä pitäen' näytti kuin helppo homma se automaagin käyttö olikaan.
Seuraavaks, kun mennään Uumajaan taas Norski-pojckien kyydillä, niin toivottavasti tuo samainen kaunotar on taas neuvomassa sen automaatin käyttöä... - FlyRome
Tieto löytyy Helsinki-Vantaan lentoaseman sivuilta kohdasta "Lentoyhtiöt". Sieltä kun klikkaat auki Norwegianin niin näet mitkä lähtöselvitystavat on kulloinkin käytössä.
- Turskan Pyrstö
Tieto siellä ei valitettavasti pidä paikkaansa. Norwegianilla on periaatteessa vain automaattiselvitys Helsingissä, vaikka sivusto muuta väittääkin. Toki heillä on tiski, johon tehdään baggage-drop. Roomasta en tiedä ja siitä ei luonnollisestikaan kerrota mitään Helsinki-Vantaan sivuilla.
- Lähtö 25.5.2012
Lähtöselvitys tehdään automaatilla ainakin Helsingissä. Norwegian virkailija oli automaattitiskin vieressä ja neuvoi jos ei olut ennen tehnyt. Takaisin tullessa normaali lähtöselvitys tiskillä.
- öööö33
mulla lukee matkavarauksessa että sekä tiskiselvitys että automaatti käytössä? jaetaanko istumapaikat tässä automaattiselvityksessä myös? huomenna lähtö....
- naamataulu1
Mä olin viime lokakuussa ja automaatilla piti tehdä lähtöselvitys helsinki-vantaalla. Automaatin vieressä tosiaan seisoi virkailija, joka tuli apuun heti, jos joku ei osaa. Automaatin käyttäminen oli melko helppoa. Rooman kentällä ei ollut käytössä automaattia eli tavallinen lähtöselvitys tiskillä.
- finskillä lentänyt
Voiko Norwegianin lähtöselvityksen tehdä netissä ? Ja mennä suoraan lähtöportille, jos ei ole ruumaan menevää matkatavaraa ??
- uytre
Suomen päässä on automaatti opastaja paikalla. Rooman päässsä Norwaygenillä ei ole automaattia lainkaan, lähtöselvitys perinteisesti. Katsottava siellä taulusta lähtö ja sitte mentävä vastaavan numeroiselle luukulle. Kyllä se siittä, ei paha. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882