Norwegian ja Rooma

Anoppi matkaan

Onko joku matkustanut viime aikoina Norwegianilla välillä Helsinki - Rooma? Kiinnostaisi tietää pitääkö lähtöselvitys tehdä automaatilla sekä Helsingissä että Roomassa, vai onko jommassa kummassa päässä vielä ihan perinteinen tiskikin käytössä. Sellaista huhua on netissä näkynyt, että Helsingissä ainakin olisi vain automaatti käytössä. Siitä kielitaidoton vielä selviää, mutta jos Rooman päässä on vain automaatti, niin voi olla vaikeuksia.

10

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentoon!

      viime kesänä ainakin selvisi ilman automaatteja, luin että automaatit tulisi vain Finnairin lennolle meneville pakollisiksi?
      Rooman lentokentällä osataan ihan hyvin myös englantia ja apua saa kysymällä, kokemusta on.

      • Anoppi matkaan

        Englanti ei auta, jos matkustajat osaavat vain suomea :-)
        Netissä tosiaan oli, että Norwegianilla olisi jo Helsingissä automaatit pakollisia, en tiedä pitääkö paikkansa.


    • No Flybe

      Viime syksynä juu... silloin Norwegianin lähtöselvitys sekä H:ki-Vantaalla että Roomassa tehtiin ihan perinteiseen tapaan virkailijan kanssa - täällä suomeksi, jota sitt taas Roomassa eivät jymmärtäneet lainkaan... ;)

      mut tossa kun Oulussa käytiin, niin johan oli H:ki-Vantaalla vain automaagit käytössä. Nättejä naisimmeisiä ei ollut likikään ...paitsi se yksi, joka ihan 'kädestä pitäen' näytti kuin helppo homma se automaagin käyttö olikaan.

      Seuraavaks, kun mennään Uumajaan taas Norski-pojckien kyydillä, niin toivottavasti tuo samainen kaunotar on taas neuvomassa sen automaatin käyttöä...

    • FlyRome

      Tieto löytyy Helsinki-Vantaan lentoaseman sivuilta kohdasta "Lentoyhtiöt". Sieltä kun klikkaat auki Norwegianin niin näet mitkä lähtöselvitystavat on kulloinkin käytössä.

      • Turskan Pyrstö

        Tieto siellä ei valitettavasti pidä paikkaansa. Norwegianilla on periaatteessa vain automaattiselvitys Helsingissä, vaikka sivusto muuta väittääkin. Toki heillä on tiski, johon tehdään baggage-drop. Roomasta en tiedä ja siitä ei luonnollisestikaan kerrota mitään Helsinki-Vantaan sivuilla.


    • Lähtö 25.5.2012

      Lähtöselvitys tehdään automaatilla ainakin Helsingissä. Norwegian virkailija oli automaattitiskin vieressä ja neuvoi jos ei olut ennen tehnyt. Takaisin tullessa normaali lähtöselvitys tiskillä.

    • öööö33

      mulla lukee matkavarauksessa että sekä tiskiselvitys että automaatti käytössä? jaetaanko istumapaikat tässä automaattiselvityksessä myös? huomenna lähtö....

    • naamataulu1

      Mä olin viime lokakuussa ja automaatilla piti tehdä lähtöselvitys helsinki-vantaalla. Automaatin vieressä tosiaan seisoi virkailija, joka tuli apuun heti, jos joku ei osaa. Automaatin käyttäminen oli melko helppoa. Rooman kentällä ei ollut käytössä automaattia eli tavallinen lähtöselvitys tiskillä.

      • finskillä lentänyt

        Voiko Norwegianin lähtöselvityksen tehdä netissä ? Ja mennä suoraan lähtöportille, jos ei ole ruumaan menevää matkatavaraa ??


    • uytre

      Suomen päässä on automaatti opastaja paikalla. Rooman päässsä Norwaygenillä ei ole automaattia lainkaan, lähtöselvitys perinteisesti. Katsottava siellä taulusta lähtö ja sitte mentävä vastaavan numeroiselle luukulle. Kyllä se siittä, ei paha. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe