MIKÄ AVUKSI???

Itseään kunnioittava

Olen polttanut n.45v. Liikun mielelläni, mutta kunto tuntuu heikentyneen, joten vauhti on hiipunut.
Vajaa pariviikkoa sitten lopetin tupakoinnin.
Nyt tilanteeni on melko surkea.Pelkkä kävely hengästyttää ja yskittää niin perusteellisesti
Limaa irtoaa niukasti, vaikka yskimiselle koittaa antaa lisää potkua.
Hengityksestä kuuluu kovaa rohinaa, kuin pari kissaa kehräisi sisuksissa.
Nyt yskiminen on tosi kurjaa, kun vasenpuoli vatsasta on niin pirun kipeä.
Höyryhengittelen montakertaa päivässä, jotta lima irtoisi, mutta tulos on laiha.
Suorastaan tupakkaa ei tee yhtään mieli, kun tuntee mitenpaljon se on tukkinut mun keuhkot
Kysymys kuuluu. Miten saisi tervan ja liman irtoamaan helpommin?
Sen sanon, jos tästä selviän hengissä, niin annan hyvän ohjeen tänne, miten tupakasta pääsee eroon.

22

6842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari kulta

      Luuletko tosiaan, että 45 vuoden kessuttelun jälkeisen tervan ja muun paskan saisi keuhkoista pois?

      • hghyuyh

        siellä on ja pysyy. jos vielä neljän vuoden lopettamisen jälkeen keukot rohisee.


    • malamutti

      Kyllä se sieltä irtoaa mutta vain ajan kanssa.
      Ei muu auta kuin olla kärsivällinen tämän asian kanssa. Itse lopetin tupakoinnin neljä vuotta sitten. Olin polttanut 30 vuotta. Voin sanoa että ensimmäiset kuukaudet olivat toipumisaikaa. Nyt on olo niinkuin en koskaan olisi polttanutkaan.
      Lopettaminen kannattaa aina.
      Katsoin tuttavani taistelua munuaissyöpää vastaan. Heti kun syöpä löydettiin ja hoidot aloitettiin lääkäri käski hänen lopettaa tupakoinnin.
      Hän ei pystynyt lopettamaan ja valehteli lääkärille lopettaneensa. Lääkkeet eivät tehonneet toivotulla tavalla ja kun rankat hoidot aiheuttivat sydämen vajaatoiminan alkoi keuhkoihin kertyä vettä. Lopulta hän kuoli keuhkokuumeeseen. Viikkoa ennen kuolemaansa ehti täyttää 50 v.
      Tupakka vaikuttaa niin moneen asiaan. Sitä ei tule aina ajatelleeksi että esim. hampaiden irtoamista aiheuttava parodontiitti on pitkälti tupakoinnin seurausta.
      Tupakointi aiheuttaa tai pahentaa myös nivelrikkoa heikentämällä nivelruston aineenvaihduntaa.

    • 40 vuotta tupakoinut

      Kyllä se liman irtoaminen vie aikaa 3-4 viikkoa saattaa mennä kauemmankin, höyryn hengitteleminen varmaan auttaa paljon, itse käytän sähkötupakkaa jonka vesihöyry irrottaa kyllä aika hyvin limaa.

    • lopettanut

      Mäki käytän sähkötupakkaa kuin lopetin tupakoinnin. Eipä tullut mieleen että helpottaa tosissaan sitä liman irtoamista. Suosittelen suomaista sähkötupakka.eu firmaa.

      • Noproblem

        30 v. tupakoinnista (1.5 askia/pv) siirryin sähkötupakkaan. Ei minulla oo ollu mitään yskä tai lima ongelmia. Yskä loppui viikossa kun lopetin helmikuun alussa tupakanpolton.


    • savumerkitön

      Puuttumatta noihin terva ym. asioihin tahdon onnitella sinua päätöksesi johdosta. Toivottavasti päätöksesi pitää. Itse lopetin tupakoinnin kahdentoista tupakkavuoden jälkeen. Tupakatta olen ollut 37,5 v. Mukavaa on ollut. Ei vaikeaa eikä haikeaa.

    • Pikkuhiljaa..

      Ajan kanssa irtoaa, mutta edes jonkintasoinen puhdistuminen vie varmaan vähintään viisi vuotta.

      Alkuun auttaa kun puhaltelet pillillä ilmakuplia vesipulloon. Tuota konstia käyttävät sairaaloissakin liman poistoon hengitysteistä.

      Tsemiä!

      • 25 pöllii päivässä

        43 -vuotta käryttäneenä ja nyt 7kk ilman olleena voin sanoa,että kyllä se täytyy se
        6kk kärsiä,että saa sen pahimman röhimisen veks kokonaan.Mutta kyl kannatti
        monesti yritin ja tabujen kanssa sain sen sit onnistumaan.Leguri sano ett lopeta
        tai et kävele kovin pitkään/pitkälle (verisuonet jaloista tukossa 50-70metrii käppää sit pitää vetää huilii,nyt jonossa toiseen jalan verisuonitukosten avaukseen.)Jos
        viel sit jätkä käppää kunnolla niin en perk... pistä norttia huulille.)


    • lopetinajoissa

      Itse olin polttanut vain 1½ vuotta ja se pirun yskä kiusasi 2kk ennen kuin helpotti. Edelleen välillä iltaisin nukkumaan mennessä yskittää hitokseen, mutta helpottaa oloa huomata miten kevyeksi olo on muuttunut ja nykyään jaksaa jopa juosten lenkkeillä!
      Onnea lopettamiseen ja koita jaksaa, kyllä helpottaa ajan myötä!

    • mk

      Noin 2 vuotta ja liikuntaa sopivasti ja rasitusta lisää kun kunto kasvaa ja etsi etsellesi hyvä laji niin kyllä se siitä.

    • ei kaikilla

      jos on polttanut 45 vuotta ei taida kannattaa lopettaa isäukko poltteli kanssa 45 vuotta ja lopetti kertaheitolla puolivuotta ja kuoli keuhkoahtauma tautiin aamuisin kun veti ekat savut tuntui että suolet lentää ulos oli se sen verran hurjaa kuunneltavaa puolituntia ryki,ja yski niin että veri viimen lensi sitten helepotti ei olis kannattanut varmaankaan lopettaa kerralla kun näkee sellaisen ihmisen jolla on keuhkoahtaumatauti niin kyllä tulee mieleen että kannattaako poltella.

      • sylkisuuhuntuo

        Olihan siellä yksi piste, kun oikein tarkasti katsoi.


      • Anonyymi
        sylkisuuhuntuo kirjoitti:

        Olihan siellä yksi piste, kun oikein tarkasti katsoi.

        On sulla saatana harrastus:D


    • Terves on arvokasta!

      Minä ja aikuinen tyttäreni lopetimme polttamisen kolme viikkoa sitte. Kerralla, ilman apukeinoja. Tiukan paikan tullen meillä oli Mantra: Tuhatviisisataa, tuhatviisisataa...jne. Se on 1500€/vuodessa.
      Huomasin myös, että sydämen rytmihäiriöt ovat melkein hävinneet...flimmereitä ei ole ollut kolmeen viikkoon ja ne olivat melkein päivittäisiä. Lopettaminen kannatta aina. Raikas suu ja raikas hengitys...

    • paljontupakkaa

      Minäkin olen lopettanut noin kolmisen viikkoa sitten ja vain sillointällöin enään yskittää ja lähes kaiken liman olen yskinyt pois. Ensimmäinen viikko oli ihan kamala, minä yskin aamuisin niin voimakkaasti että kakatkin karkasivat housuihin yskiessä. Nyt alkaa olemaan taas aamut mukavia.

    • Vekslari.

      Vuodesta 1956,olin poltellut säännöllisesti,v.1990,lopetin tupakan polton,ilman mitään "konsteja".Olihan se elämä aivan toisenlaista,kuin tupakoidessa.No,sitä hyvyyttä kesti seitsemisen vuotta(sanotaan että 7.vuosi onse kaikkein vaikein,näin oli ainakin minun kohdallani.Annoin itselleni luvan polttaa yhden sikarin.Se oli virhe,joka kostautui niin että,polttelin noin 13 vuotta.Olen nyt ollut ilman tupakkaa hiukan yli 2 v.Tällä hetkellä tuntuu oikein hyvältä,eikä tupakkaa tee mieli.Tiedä sitten,kun on taas tullut 7 vuotta täyteen.Mikäli niin käy.Toivon ainakin.

    • 37 v tupakoinut

      Heips
      Onnittelut tupakanpolton lopettamisesta.Yskä hellittää ajan kanssa. Kokeile codein pitoista yskänlääkettä tai codein tabletit ovat myös hyviä.saat ilman reseptiä apteekista. pari viikkoa on lyhyt aika, joten uskon 2 kk ja yskä on ohi. tsemppiä!
      nimim 2kk ilman röökiä

    • heguli...

      -Lopetin tupakoinnin 2.1.2011 poltettuani askin päivässä 38 vuotta. Omalääkärini kertoi, että keuhkojen puhdistumiseen saattaa mennä pahimmillaan, jopa 5 vuotta. Joten eipä tässä kannata hötkyillä, kun tota limaa ulkoilun lomassa joutuu näin yli vuodenkin jälkeen kakomaan.. Kunhan ei ole limassa punaista väriä joukossa, ei siitä pidä huolestua.. jatkat vaan ulkoilua niin paljon kuin jaksat ja aikaa sille riittää. Raitis ilma on paras ja ainoa lääke nyt tähän hommaan.. Ja väkeviä pastilleja väliin tietysti. ;)) -Tsemppiä sinulle, toivottavasti päätöksesi pitää. Itse en enää taatusti aloita kärheemistä, kun näin pitkään olen saanut olla polttamatta... On paljon helpompi ainakin olla, eikä haise vaatteetkaan...

    • blärr bläblää

      PAAASKAT SÄ LOPETTANU! TAUOLLA SÄ OLET SAAAAKELI! KOHTA SE KESSU TAAS KÄRYY PERHANA!

      • ab1

        miten nää kakarat löytää joka palstalle, nyt on nasse setä hyvin hyvin vihainen


    • helppo.lopettaa

      Tupakointi loppuu kyllähän se terva tulee pois keuhkot puhdistuu nopeasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe