Kysymys on jo 11 vuotiaasta Kiinanharjakoirasta jolla tälläinen käyttäytyminen alkoi viitisen vuotta sitten. Eli kun koira jää yksin niin yleensä heti alkaa haukunta ja ulvonta. Nyt koira hoitajansa sairauden takia, ehkä otetaan takaisin omistajalleen eli minulle niin kysyisinkin minkälaisia kokemuksia teillä on haukunestopannoista?? Onko niistä mitään hyötyä ja jos on niin millaisista ja minkä merkkisistä. Olen katsellut niitä netistä ja valikoimaa on todella paljon. Eli kokemuksia, mikä on ihan oikeasti auttanut? Asun kerrostalossa ja minulla on yksi koira kotona joka ei kyllä hauku, mutta pahoin pelkään, että sekin kyllä tältä toiselta tytöltä sen taidon oppii((
Vastaukset 3
- oppinukerralla
sain koirani 2 vuotiaana ,ei ollut tottunu ollee kovin yksinään, ja niinpä se haukku ku lähin kouluu tai johonki. mä käytin sitruunapantaa, makso about 115euroa kai niit halvemmallaki saa mut mul oli kiire, olis tullu häätö jos en olis keksiny nopeaa ratkasuu, käytin pantaa noin kuukauden ja päätin et nyt saa jäädä sitruunapannat, no ei kyl se koira oli haukkunu ja ulvonu kuulemma taukoamatta ku naapureilta kyselin. no ei siin mitää, tein niin et lähin mukamas pois kotoolta ja jäin hiljaa rappukäytävään kuuntelee mitä se tekee, alottihan se haukkuu heti... menin vaa sisää ja alistin sen kyljelleen maahan katoin sitä silmii ja sanoin hyi, ei. ei! en ollu aggressiivinen enkä mitää. menin takas rappukäytävää... ja kas kummaa olin huijaamatta 20 min rappukäytäväs ihan hiljaa, menin palkitsee koiran sisälle. ja kehuin sen jälkee mun koira ei oo haukkunu. ajattele! eikö oo aikamoista! ja mun koira ei oo mikää helpoin, todella itsepäinen. sun täytyy kokeilla samaa ja heti ku se koira haukahtaa kerranki meet takas sisää ja komennat ja alistat sen. ihan varmasti toimii monella koiralla jos se mun koirallaki noin helposti meni päähän. ja naapureilta aina kyselen ku niitä nään ni koira ollu hiljaa, naapuris yh äiti vauvankaa päivät kootna, ni sanonu et koiras on muuttunu täysin.
- perustelemiksi
mistä tohonki tuli miinus, ei kommentia miksi miinus? mun mielestä hyvä kommentti. kannattaa perustella jos ei pidä vastauksesta. itekki käyttäny sitrpnataa ja tehos
- canis.familiaris
"Eli kun koira jää yksin niin yleensä heti alkaa haukunta ja ulvonta"....Jos on kaksi koiraa, jotka tulevat toimeen, voi olla että tuo ulvontaa jää tai ainakin ajallisesti laimenee. Lähtökohta muuttuu koiralla, joten ei voi tietää mitä se on uudessa paikassa.
Ensin kannattaisi tehdä ne perusasiat. Jättää radiopäälle, rajata tila jne..paljon voi tehdä valmisteluja....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361800- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527