Minulla on 2 tyypin diabetes ollut jo yli 20 vuotta. Ensin ruokavaliohoito, sitten tablettihoito ja 9 vuotta sitten lisäksi iltainsuliini. Verensokeri ei koskaan ole ollut aamulla hyvä, insuliinia on nostettu, laskettu. Ihan sama montako yksikköä insuliinia, aina on liian korkea. Entisessä asuinpaikassani nostettiin sitä määrää ja todettiin, että ei laske verensokeri. Pudotettiin insuliinin määrää, niin laski. Nyt asun toisella paikkakunnalla ja vaikka kuinka olen kertonut tuosta asiasta, käsketään vaan nostaa insuliinia. Nostin sitä pikkuhiljaa 50 -58:aan. Aamulla verensokieri oli ensin yli 15 kaksi päivää pidin siinä. Eilen illalla pudotin taas 56 ja tänä aamuna verensokeri oli noin 12. Aion kyllä tiputtaa taas sitä. Jos aina vain nostaisin, olisi kohta verensokeri yli 20. Tämän asian kanssa on tapeltu vuosikausia. Loppujen lopuksi näyttää olevan ihan sama kuinka paljon sitä insuliinia pistän. Tätä en ymmärrä minä, eikä lääkäritkään. Paras vain hoitaa itse itseäni parhaaksi katsomallani tavalla. Mainittakoon, että syömiseni on aina suurin piirtein samaa. Jos joskus syön hieman herkkuja, tietysti sokeri voi seuraavana aamuna olla vähän korkeampi. mutta palaa sitten entisiin lukemiin seuraavana aamun (kuitenkin yli 10). Välillä motivaatio häviää, kun mikään ei auta!
En luota enää lääkäriin
8
416
Vastaukset
- S -D-25
Paljonko on veresi D-vitamiinipitoisuus?
- Merkitse muistiin
Olisiko liikaa hiilihydraattitankkausta illalla ja liian myöhään. Kirjaapa muistiin mitä syöt klo 18 jälkeen (nimenomaan hiilihydraatteja) ja vertaa sitten aamusokereita.
En karppaa ja olen havainnut samanlaisella hoitohistorialla (insulinia nyt 40 yksikköä) selvän vaikutuksen aamusokereihin jos illalla on syönyt liikaa hiilihydraatteja. Aamusokerini on yleisesti 4,5-5,5.- kohta lääkäriin
Kiitos vastauksesta. Olen nyt pudottanut vähän insuliinin määrää, tosin vain tuohon 56. Aamusokeri on selvästi vähemmän, mutta yli 10 kuitenkin.Olen nyt syönyt leipää noin kello 20 (aikaisemmin kello 22.30) ja sitten vaille 23 yhden kaurakeksin. En uskalla ihan ilman mennä nukkumaan, koska asun yksin, pelkään, että laskee liian alas. Tänä iltana kokeilen 54 yksiklköä insuliinia. 58:lla heräsin yöllä nälkään. Nyt ei ole yöllä nälkä. Olen huomannut, että leivän sijasta kaurakeksi myöhään auttaa tuohon verensokeriin. Tosin riippuu myös siitä mitä on päivällä syönyt/juonut. Jostain kumman syystä Alproy suklaajuoma päivällä juotuna (pieni pakkaus) nostaa seuraavankin aamun sokereita. En ymmärrä mistä johtuu, mutta olen monasti kokeillut. Illalla en ole sitä juonut.
- Merkitse muistiin
kohta lääkäriin kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Olen nyt pudottanut vähän insuliinin määrää, tosin vain tuohon 56. Aamusokeri on selvästi vähemmän, mutta yli 10 kuitenkin.Olen nyt syönyt leipää noin kello 20 (aikaisemmin kello 22.30) ja sitten vaille 23 yhden kaurakeksin. En uskalla ihan ilman mennä nukkumaan, koska asun yksin, pelkään, että laskee liian alas. Tänä iltana kokeilen 54 yksiklköä insuliinia. 58:lla heräsin yöllä nälkään. Nyt ei ole yöllä nälkä. Olen huomannut, että leivän sijasta kaurakeksi myöhään auttaa tuohon verensokeriin. Tosin riippuu myös siitä mitä on päivällä syönyt/juonut. Jostain kumman syystä Alproy suklaajuoma päivällä juotuna (pieni pakkaus) nostaa seuraavankin aamun sokereita. En ymmärrä mistä johtuu, mutta olen monasti kokeillut. Illalla en ole sitä juonut.
Eilen illalla söin aivan liikaa. Kaksi reissumiesviipaletta ja pari pientä ohrarieskaa klo 18-20. Tunsin jo nukkumaan mennessä että söin liikaa iltapalaa ja aamulla verensokeri oli 5,4 (edellisinä aamuina vähän alle 5).
Säädän aamusokeria insuliini-annosta muuttamalla, en syömällä "varmuuden vuoksi" illalla hiilihydraatteja. Jos verensokerini putoaa liian alas aamuyöllä (selvästi alle 4) hypo-oireet kyllä herättää ja pieni lasillinen tuoremehua korjaa tilanteen nopeasti.
- ei jaksais...
Minulta kysyttiin, kun insuliini ei tuntunut tehoavan, vaikka kuinka nostettiin määriä, että onko minulla polykystiset munasarjat? Se voi kuulema aiheuttaa immuniteetin insuliiniin....?
- Kokenut saman
Viestistäsi ei selviä, millaista insuliinia käytät.
Pyydä lääkäriäsi vaihtamaan pitkävaikutteinen insuliini johonkin toiseen ja kokeile sillä.
Jos on ylipainoa, Victoza-suolistoinkretiini voi myös olla kokeilemisen arvoinen lääke. - os..
Mihin paikkaan pistät insuliiniä? Vyötärön paikkeille pistäminen ei ollut hyvä minulle. Parempi on pistää navan ympärille keskelle mahaa. Siinä tietysti rasvaan.
Tällä lailla puolitin insuliinin määrän. En ole nyt usein mittaillut. - VP?
"Nyt asun toisella paikkakunnalla ja vaikka kuinka olen kertonut tuosta asiasta, käsketään vaan nostaa insuliinia."
Eikö yhdellekkää lääkärille ole pälkähtänyt päähän vähentää sokerin määrää ravinnossasi? Vähemmän sokeria-vähemmän lääkitystä.
"Mainittakoon, että syömiseni on aina suurin piirtein samaa."
mitä syöt päivän aikana?
"Jos joskus syön hieman herkkuja"
Monet muutkin elintarvikkee joita sinulle ehkä susitellaan ovat pullollaan hiilihydraattia=sokeria.
Minun paras motivaationi LCHF ruokavalion noudattamiseen on se että lääkkeet on yhä 4 vuoden jälkeen apteekissa/kaatopaikalla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537870- 614400
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404023Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353373Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423330Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383238- 482983
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422761- 492514