Hei!
Olen ehkä raskaana, selviää vasta parin viikon kuluttua.
Minulla alkoi eilen järkyttävät kivut rinnoissa. Aluksi luulin, että ne johtuivat edellisen päivän kuntosalitreeneistä mutta kipu on vaan yltynyt ja nyt kipu on keskittynyt suurimmaksi osaksi nänneihin.
Olen töissä ja luonnollisesti päälläni on tutut rintaliivit jotka eivät hankaa mistään.. silsi tuntuu että nänneihin sattuu aivan törkeesti ja ne on kuumat ja kipeät.
Oliko teillä tällaisia oireita?
Sattuu niin paljon, että olen käynyt vessassa muutaman kerran tarkistamassa etteivät ne vuoda verta tai mitään..
tämä on minulle jotain aivan uutta.. onko kellään ollut vastaavanlaisia oireita alku raskaudessa ?
alkuraskauden oireet
17
6955
Vastaukset
- ihmettelijä vaan
Kyllä joillakin on alkuraskaudessa todella kipeät rinnat ja nännit, mutta miten ihmeessä mahdollinen raskautesi selviää vasta parin viikon kuluttua? Eikös sen testin nyt voisi tehdä ihan heti...
- 29+1
Tosiaan, miten niin parin viikon päästä? Milloin kuukautistesi pitäisi alkaa? Milloin alkoivat viime kuukautiset?
- RvaieiR
Joo, täällä kans jännäillään että olisinko ehkä raskaana... mulla kans ollut rinnat kipeinä ja turvoksissa jo muutaman päivän ja olen laittanut vain sen piikkiin että hormonit jyllää niin että kohta ne menkat alkaa. Rintsikoissa alkaa tuntua jo vähän ahdistavalta, ne ovat vain pinkeät pallot :D Nyt ois meneillään kp 26/30-31. Jännää tässä on se, että mulla on yleensä menkat alkaneet tiputteluvuodolla, mutta nyt ei ole sitäkään. Jännätään yhdessä, miten käy :D
- ihmettelevänainen
Mulla on nyt menossa kp 18/26, enkä halua tehdä testiä turhan aikasin- sen takia ihmettelen näitä kipeitä nännejä, koskaan aikasemmin ole ollut mitään tällaista. Rinnat ei oikeestaan ollenkaan kipeydy ikinä, varsinkaan nännit. Ei välttämättä ole raskaudesta johtuvaa jos olisinkin raskaana niin se olisi niin alussa ettei tämmönen nyt välttämättä vielä voi olla oire..vai?
jännätään ihmeessä yhdessä, sun tilanne varmaan selviää ennen mua =) tuu sit heti kertomaan.- ihmettelijä vaan
Okei, no sitten selvisikin syy... Tuo vain nyt tarkoittaa sitä, että vaikka olisitkin raskaana, niin ei tuo rintojen herkkyys ole mikään raskausoire. Alkio ei vielä ole edes kiinnittynyt tai korkeintaan kiinnittyy näillä hetkillä, jolloin raskaushormonia (joka voisi aiheuttaa oireet) vasta alkaa erittyä. Kyllähän sitä vauvatoiveissaan tuntee vaikka mitä oireita, mutta valitettavasti tuo rintojen arkuus kierron tuossa vaiheessa ei voi johtua raskaudesta.
- :)
ihmettelijä vaan kirjoitti:
Okei, no sitten selvisikin syy... Tuo vain nyt tarkoittaa sitä, että vaikka olisitkin raskaana, niin ei tuo rintojen herkkyys ole mikään raskausoire. Alkio ei vielä ole edes kiinnittynyt tai korkeintaan kiinnittyy näillä hetkillä, jolloin raskaushormonia (joka voisi aiheuttaa oireet) vasta alkaa erittyä. Kyllähän sitä vauvatoiveissaan tuntee vaikka mitä oireita, mutta valitettavasti tuo rintojen arkuus kierron tuossa vaiheessa ei voi johtua raskaudesta.
Ihmettelijä vaan: aika varmat sävelet sinulla tästä ;) minusta voi olla-ja voi olla olematta raskausoire. Riippuu vähän, milloin ovulaatio on ollut, ja kuinka pian siitä mahd kiinnittyminen on tapahtunut JA kuinka nopeasti keho reagoi hormoneihin. Eli ei auta kuin odotella :)
- ihmettelijä vaan
:) kirjoitti:
Ihmettelijä vaan: aika varmat sävelet sinulla tästä ;) minusta voi olla-ja voi olla olematta raskausoire. Riippuu vähän, milloin ovulaatio on ollut, ja kuinka pian siitä mahd kiinnittyminen on tapahtunut JA kuinka nopeasti keho reagoi hormoneihin. Eli ei auta kuin odotella :)
No kyllä on aika varmat sävelet, koska tosiaankin raskausoireiden on mahdollista ilmetä vasta muutaman päivän kuluttua kiinnittymisestä. Aivan niin yksilöllistä tuo raskauden alkuaika ei kuitenkaan ole, että oireita voisi ilmetä selkeästi aiemmin. Tokihan niitä oireita on vaikka mitä, kun raskautta kerran toivoo, mutta eivät ne tuossa vaiheessa vielä mahdollisesta raskautumisesta johdu. Voihan aloittaja silti raskaana olla, sitä en toki kiellä, mutta oireet eivät ilmene vielä tuossa vaiheessa. Ja tosiaankin eilen on aloittajalla ollut kp17 ja rintojen kivut alkaneet silloin. Jotta nuo kivut voisivat johtua raskaudesta, ovulaation olisi sitten pitänyt olla joskus aivan alkukierrosta ja se olisi aika harvinaista, että kesken menkkojen ovuloi.
- ihmettelevänainen
ihmettelijä vaan kirjoitti:
Hei!
Kiitos vastauksestasi. Toivotaan tosiaan että selviää pian, harmi että pitää odotella. En uskalla testata vielä..
- ehkämahdollisestijoo
Niin siis aloittajalla pitäisi alkaa menkat vissiin kuuden päivän kuluttua, ja kierto on aavistuksen lyhyempi kuin normaalisti.
Eli jos tuo kierto on säännöllinen, eikä mitään heittoja siinä ollut aikoihin niin mun käsityksen mukaan ovulaatio tapahtuu 12pvä menkoista (tuolla kierrolla siis).
Ja sit taas ovulaation ja menkkojen välinen aika on se 14vrk riippumatta kierron pituudesta, mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Mutta näin se on itellä kutakuinkin mennyt.
Eli siis kierron pituudella ei sinänsä ole merkitystä.
Alkio kiinnittyy kohtuun 5-8pvä hedelmöityksestä (tuon selvitin ihan luotettavasta lähteestä) Mutta useimilla sivustoilla puhutaan viikosta kuitenkin.
Eli teoreettisesti on mahdollista että kiinnittyminen on siis jo tapahtunut.
Elimistö alkaa välittömästi tuottamaan raskaushormoonia kun kiinnittyminen on tapahtunut, mutta on sitten kovin yksilöllistä kuinka nopeasti ja millasia oireita tulee.
Itse muistan kun esikoistani odotin, niin tunsin kiinnittymisen kipuna alavatsassa, se kesti ehkä vartin ja joitain muita oireita, kuten pissalla ravaaminen, ja sit tuo rintojen arkuus tuli hieman myöhemmin, luultavasti 1-2pvä ennen oletettua menkkojen alkamispäivää, joita ei sit tullut...ja samanlailla on nyt menny tässä raskaudessa, tosin en huomannut kiinnittymiskipua.
Terkan lääkäri ei uskonut että aivan varhaisraskaudessa voisi olla tihentynyttä virtsaamistarvetta, mutta sitten gyne selitti että se on ihan tyyppillistä, ja johtuu siitä että hormoonitoiminta on vilkastunut.
Mutta siis omakohtaista kokemusta ei ole tuosta että rinnoissa olisi jotain muutoksia noinkin pian tai muita tyyppillisä raskausoireita, siis ainoastaa vain tuo kiinnittymiskipu.
Monillahan naisilla on ennen menkkoja raskauteen viittavia oireita, erityisesti jos vauvaa kovasti toivoo ja sit toki on niitä pms oireita, ja niihin vissiin kuuluu rintojen arkuus, mutta tuskin siitä kyse sun kohdalla kun ei ole aikasemmin moista ollut.
mutta ainoastaan testi sen kertoo onko kyse raskaudesta vai ei, ja älä nyt odota sinne parin viikon päähän, kyllä se tulos on ihan luotetteva jo sinä päivänä kun menkkojen pitäs tulla, koska ne testit on todella herkkiä ja jotkut testit on sellasia että voi tehdä jo neljä päivää ennen kun menkkojen pitäs alkaa, tosin paketissa lukee ettei tulos kyllä ole 100% varma silloin.
Joten kannataa tehdä silloin kun pitäs alkaa.
Mutta toivotaan että tulos on plussaa...=)- ............
Siis aloittajallahan tulisi alkaa menkat 8 päivän päästä, jos nyt kp 18/26.
- ihmettelevänainen
Heippa!
Tosi hyvä ja pitkä vastaus. Mulla on viime aikoina kierto heitellyt, mutta lähinnä lyhyemmäksi kuin pitkäksi, vielä marraskuussa se oli 13.11 kun menkat alkoi, sen jälkeen tullut koko ajan lyhyemmäksi ja viime kierron pituus oli tosiaan 26pv, mutta ennen sitä oli pitkään 28 päivää.
Minun laskujeni mukaan 17pv tienoilla olisi ollut ovis, mutta voi olla että olen väärässä.. ja mitään oireitahan en osaa tulkita oviksen aikoihin joten silkka laskemla oli tuo.. yhdyntä oli 15 päivä-16päivä.
Voin odottaa sen turvallisen viikon ja tehdä sitten testin.
Olen huomannut tänään, että vatsassa tuntuu kummalliselta, nippailee jne. mutta voi olla myös kuvitelmaa.
- ihmettelevänainen
Tänään nännit ovat menneet siihen tilaan, että niitä palelee. Tunnen kylmää vihlaisua niissä. Muutenkin on kipee olo, lämmöt 37 astetta kun mittasin eilen illalla. En tiedä kuvittelenko jotain näistä oireista mutta vatsakin on ollut kipee, välillä vihloo ja nippailee mutta pahin oire on nyt nuo rinnat.. hikeekin tunkee pukkaavan. Miten jaksan odottaa vielä viikon?
- ihmettelijä vaan
Mä en halua olla mikään toiveiden torpedoija, vaikka siltä olen saattanut noiden aikaisempien viestien perusteella vaikuttaakin. :) Mutta: itse monta kertaa yritysaikana vahvasti oireilleena (ja tuhat samanlaista tapausta kuulleena) haluan vaan pistää vähän jäitä hattuun, kun niitä oireita ei OIKEASTI ennen sitä kiinnittymistä vaan voi olla, kun ei kropallakaan vielä ole mitään hajua koko raskaudesta. Jos sun ovulaatio olis ollut 17. päivä, niin sitten varsinkaan nuo oireet ei voi johtua raskaudesta, koska alkio on vasta kiinnittymäisillään, vaikka kiinnittyisikin normaaliin nähden nopeasti. Lämmöistä muuten: ne ovat normaalistikin koholla kierron loppupuolen ja romahtavat sitten juuri ennen menkkojen alkua, mikäli raskaus ei ole alkanut.
Mutta:kaikki tämä ei edelleenkään poista sitä mahdollisuutta, että olisit raskaana. Ihan tuommoista raskaudesta johtuvaa oirelistaa vaan ei voi muutamaa päivää ovulaation jälkeen olla. Tai siis voi, on minullakin ollut, mutta ei ne raskaudesta johtuneet.
- ihmettelevänainen
Hei! Kiitos viestistäsi.
Eikö tuossa ole mitään masentavaa, päin vastoin tuollainen teksti rauhottaa mua. En ole mitenkään suunnitellut raskautta joten se olisi tosiaan yllätys. Mutta mahollisuudet on hyvät, ottaen huomioon mitä tapahtui.. mutta mitään varsinaista yritystä tai rynkyttämistä ei ole.
Katsotaan mitä tuleman mitää :)- skju
No, miten kävi?
- kyllä!!!!!!!!!!!!!2
(Okei, no sitten selvisikin syy... Tuo vain nyt tarkoittaa sitä, että vaikka olisitkin raskaana, niin ei tuo rintojen herkkyys ole mikään raskausoire. Alkio ei vielä ole edes kiinnittynyt tai korkeintaan kiinnittyy näillä hetkillä, jolloin raskaushormonia (joka voisi aiheuttaa oireet) vasta alkaa erittyä. Kyllähän sitä vauvatoiveissaan tuntee vaikka mitä oireita, mutta valitettavasti tuo rintojen arkuus kierron tuossa vaiheessa ei voi johtua raskaudesta.)
vai että rintojen herkkyys ei ole raskauden oire ja paskanmarjat!! ja rintojen arkuus kierron tuossa vaiheessa ei voi johtua raskaudesta ja höpönlöpö!!
Minulla oli juurikin tuossa samassa vaiheessa nännit niin jumalattoman kipeät että jouduin ottamaan nännikorunkin pois, mikä oli ollut jo 4 vuotta eikä ikinä mitään ongelmia. meinasin tilata jo lääkäriajann mutta syy paljastui muutama viikko myöhemmin. nyt rv 10 menossa :) - ihmettelevä nainen
testit ( 2kpl) näytti negaa mutta menkkoja ei tullut viime viikolla... vain tuhrua.
en usko että olisin raskaana mutta teen vielä tällä viikolla testin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642