Lompakko kai varastettu tai sitten se katosi jotenkin :( Äähhh..

Surettaa.

Oli tosi ikävä homma eilen. Olin Helsingin rautatieasemalla, ostin itselleni lipun ja istahdin kahvilaan, odottamaan junan lähtöä. Istuin kahvilassa noin 30 min.

Kun istahdin sitten 30 min päästä junaan istumaan ja juna starttasi, tajusin, että minulla ei enää ole lompakkoani. Sitä ei ollut missään..

Kyllä itku tuli. Ensimmäinen matka Helsinkiin yksin - eka kerta junalla.. Ja kukkaro katoaa mystisesti.

Luonnollisesti siellä meni ajokortti, visa electron, opiskelijakortti, etukortit, pari IKEA-lahjakorttia, 50€ käteistä... Kyllä tuntuu ikävältä. :(

Nyt olen soitellut Helsingin poliisin löytötavarapisteeseen sekä Helsingin yleiseen löytötavarakeskukseen. Ei ole tullut ilmoituksia ainakaan vielä...

Pankkikortin tietysti kuoletin heti sillä minuutilla, kun tajusin, ettei lompakkoa enää ole laukussa.

Muita, joille on tapahtunut sama tai vastaavaa? Rohkaisun sanoja tarvitaan! Niin ottaa päähän ja surettaa :( Olen opiskelija ja olin säästänyt tuota Helsingin reissua varten pidemmän aikaa.. Ja nyt tuli reissu vieläkin kalliimmaksi, kun täytyy kaikki uudet kortit hankkia.

Kiitos kaikille jotka vastaatte :)

8

3642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketutuksen määrä

      tässä tuskin paljon lohdutuksen sanoja, mutta oma kokemukseni:
      Ystävien kanssa baarissa, ilta oli vasta alkamassa. Maksoin meidän juomat pankkikortilla ja pistin lompakon laukkuuni. Ympärillä paljon porukkaa, mutta ei mitään sen erikoisempaa. Siirryttiin seuraavaan paikkaan, jossa huomasin lompakkoni kadonneen. Välitön korttien kuoletus ja takaisin Pub Gaselliin etsimään lompakkoa, jota ei löytynyt (lompakossa kaikki mahdolliset kortit sillä kertaa). Seuraavana päivänä oli tarkoitus maksaa laskuja pois, tili miinuksella ja visa tilini (joka samalla tunnusluvulla kuin pankkikortti) tyhjennetty kokonaan. 10 minuutin sisällä tilit oli saatu nostettu tyhjiksi 400 euron erissä, joita oli tapahtunut 17 kertaa. Pankissa selvisi, että tilini oli sellainen, johon ei saanut nostorajaa ja visalla ei ole koskaan nostorajaa. Valvontakamerat automaatilla, mutta poliisi ilmoitti, etten saa nähdä kuvia. Pankki ilmoitti, että koska nostot tehty ennenkuin kuoletin kortin niin joudun maksamaan heille visa velkani (5000 euroa). Taloudelliset tappioni olivat 8000 euroa... Lompakon sain kortteineni takaisin seuraavalla viikolla, pullojen kerääjä oli löytänyt sen espalta roskiksesta ja toimittanut sen poliililaitokselle. Tarinan opetus pidä alhaiset nostorajat, kortti sellaisessa taskussa, josta kukaan ei sitä saa ja maksa aina käteisellä :(

    • 13

      Tuota.
      Onhan mediassa ollut useita kertoja juttua siitä, kuinka poliisi varoittaa ihmisiä Hgin rautatieasemalla toimivista ulkomaalaisista ammattivarkaista.
      Varkaat kyttäävät saalistaan asemalla ja seuraavat tätä, kun hän nousee junaan. Varkaus tapahtuu yleensä junaan noustessa. Varkaat jäävät itse pois junasta Pasilassa ja kyttäävät siellä samalla lailla ja tulevat taas Hgin keskusasemalle. Tätä he tekevät aamusta iltaan ja valitettavasti saavat melko hyvän saaliin.

    • Piru periköön

      Tjuu, kuoletin just maksukortin ja pankkitunnarit minäkin. Eipä ole mitään havaintoa miten lomakko hävisi, kun kävin eilen Kolumbuksessa cittarissa ostoksilla. Olin väsynyt ja innoissani parista ostoksesta, joten en heti sen puuttumista kotona huomannut. Itse asiassa aamulla kiireessä en löytänyt sitä heti, joten lähdin ilman töihin, nyt töiden jälkeen totesin vain ettei sitä löytynyt mistään! Olen superhuolellinen, mutta jotkut ovat vieläsuperampia epärehellisyydessä. Vihaan Vuosaaren ostaria kerta kaikkiaan!

      • Anonyymi

        Sama mieltä


    • Silikonikana

      Mulla hävis kooditon puhelin. Kyllä ketuttaa!

    • Rocky9999

      Opiskelin yhdessä paikkaa. Harrastin sillon vesi juoksua. Mutta ei ollut lukkoja kaapissa. Yhtenä päivä ihmettelin mihin oli 20 euroa kadonnut. Seuraavan kerran on oli vesijumppaa. Niin pistin lompakko alimmaksi repussa . Ja farkut päällimmäiseksi. Kun tulin vesijumpasta huomasin, että lompakko oli päällä ja toiset 20e oli viety.

      Sillon tiesin, että oli varastettu eka 20 euroa. Eli yhtyeessä 40€. Harmitti hirveästä. Tosi ärsyttävä. Hän oli muiltakin vienyt rahaa ja kännyköitä. Sen jälkeen tuli lukolliset kaapit.

    • Anonyymi

      Varkaita on joka lähtöön, koululaisita eläkeläisiin ja tietysti matut. Matujamosaa enemmän varoa, itselt' varastaneet koululaiset, eläkeläinen ja työikäinen mies, onneksi summat olleet vaan satasen luokkaa/kerta.

    • Anonyymi

      Voi sinua:( olen pahoillani!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe