riviera vene

jaska

eli ois kaveri myymässä tämmöstä venettä kuin riviera,on pulpettivene iästä ei oo varmaa tietoo mut se on "alkuperäsessä värissä"joka on keltanen en tiiä onko tosta mitään apua mut kirjotinpahan kuitenkii,ja moottorina on 20 mercury joka 80 luvun lopusta mut ei oo ajettu paljoo ja venekin on tosi siisti ja hintaa paketilla ois 700€.ai niin vene on pitkä n.4m.oisko hinta kohillaan vai mitä ootte mieltä?

9

5336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

      Jos on siistikuntoiset niin osta pois, epäkurantista maksa vähemmän

    • TVA

      Riviera veneestä kokemusta noin 20-vuoden takaa, nykypäivän veneisiin verraten painava, muuten erittäin tukeva ja hyvin uiva oikein käytettynä ja kuormattuna "riittävällä" moottori teholla.Jos kone "tilttaa" soutamalla liikkuminen haastava tehtävä.

    • ostpois

      ensimmäinen veneeni oli riviera paras vene mitä minulla on koskaan ollut 20 hv terhillä meni kuin ohjus suosittelen

      • Jaskanpoika

        No ostetaan sitten. Nyt kun vaan löytäisin sen myyjän, joka 14 vuotta sitten tuota tarjosi...


      • Anonyymi

        Kovan etsinnän jälkeen myyjä löytyi kuin löytyikin! Oli harmi vain ehtinyt jo vene mennä


    • Anonyymi

      Minkälainen on 430 riviera? Vene on ilman pulpettia.

      Vanhahan se on kuin taivas mutta...moottori suositus? Henkilömäärä? Kärsiikö lähteä "kelissä" vesille?!

      • Anonyymi

        No, voi ..........tti sentään! Etten paremmin sanoisi.


      • Anonyymi

        Moottori max.35hv, 5henkeä/400kg.


    • Anonyymi

      Minulla on Riviera R435 vuosimallia 1972, hyvä vene. Ei se mikään avomerivene ole, mutta saaristokäytössä ok. Olen kokeillut sitä Suzukin 9,9 hv kanssa ja se ihme kyllä nousee plaaniin vielä 200 kg lastissa! Laitoin sitten perään Suzukin 30 hv moottorin ja nyt lähtee kuin hauki rannasta. 12 tuuman potkurinousulla kulki n. 50 km/h. Ainakin tässä koneessa tehoa niin paljon, että voisi helposti laittaa jyrkemmän potkurin.
      Sopiva vene saaristokäyttöön ja mielestäni vene on kevyt. Perään ei kannata laittaa liian painavaa moottoria. Arvioisin, että n. 70 kg alkaa olla maksimi.
      Kyllä tällä soutaakin voi, mutta ei tämä todellakaan soutuvene ole. Riviera kallistuu, (kuten liki kaikki tämän kokoluokan veneet ) hieman kun istuu kuskin paikalle.
      Itse asensin auton akun veneen vasemman laidan ilmatilaan, akku vie ilmatilasta ainostaan akun tilavuuden verran, enkä usko sen vaikuttavan kelluvuuteen. Ilmatila on matalahko, joten tein hieman korotetun vesitiiviin kannen. Käytin alumiinia ja aikaa, siisti lopputulos.

      Kiinnityspollarit voivat löystyä, ne on mahdollista kiristää, mutta kohtuu iso homma. Itselläni oli pollareiden kiinnitysruuvien alla pehmenneet vaneripalat jotka oli peitetty uretaanivaahdolla. Kumilista irti ja ruuvit sekä mahdolliset niitit irti, näin pääsee pollareiden kohdalta raottamaan ylälosaa niin. Itse tein pollareihin muistaakseni M10 kierteet (kannattaa varoa, ettei poraa turhan syvälle) ja kiinnitin rosteripinnapultit kierrelukitteella. Pollareiden alle vielä rst tukilevyt ja kiinnitys rst lukkomuttereilla. Uudet sikaliimat väliin ja törmäyslistan kiinnitys. Huom. törmäyskumi on tässä vaiheessa ainakin 1 m liian lyhyt, se kutistuu.Kkannattaa käyttää kuumailmapuhallinta ja vetää voimakkaasti, että saa venetettyä törmäyslistan samoihin ruuvinreikiin, hyvä olla kaveri apuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      241
      2288
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1525
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1301
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1245
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      159
      1144
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      88
      1075
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      938
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      77
      899
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      892
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      779
    Aihe