Onko staattinen pölyhuiska mielestänne kätevä ja hyvä?

tuula.näätämen

Luulen että pölyt huiskuu siitä takas huoneeseen. Vai?

23

5826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuula.näätämen

      onko teillä kenellään tällaista vippaa?

    • Ei ole eikä taida tullakaan.

      Aion (olen aikonut jo kauan) ostaa aidon riikinkukon pyrstösulan, niitä myydään kuulemma erikoisliikkeissä, en vain muista missä sellaisia liikkeitä on. Joskus varmaan törmään. Tietysti pölyt lähtee sillä huitaistessa vaan leijumaan, mutta onhan se huiska niin KAUNIS ja sen voi pistää johonkin hirrenrakoon että siivousten väliajat voi sitä ihailla.

    • Se on silloin hyvä jos on arvokkaita tauluja joita ei saa edes kostealla rievulla pyyhkiä, muuhun se ei kelpaa.

    • Toin Etelä-Afrikasta itselleni jaystävilleni tuliaisiksi riikinkukon sulista tehtyjä pölyhuiskia, ovat aivan vertaansa vailla. Imurilla vain välillä puhtaiksi imaisen.

      • Juslan Harmaa

        Olen tyytyväinen siihen. Pesen sen aika-ajoin ja ennen käyttöä vetelen voimakkaasti kädellä harjaksia, jotta ne tulee sähköisiksi. Vetää suorastaan pölyä , mainio lasioviin ja kirjaapinojen päällisiin. Joutuu välillä menemään ulos paiskomaan seinää vasten, ja taas sama vetäminen edestakaisin! :D


      • meeriamanda
        Juslan Harmaa kirjoitti:

        Olen tyytyväinen siihen. Pesen sen aika-ajoin ja ennen käyttöä vetelen voimakkaasti kädellä harjaksia, jotta ne tulee sähköisiksi. Vetää suorastaan pölyä , mainio lasioviin ja kirjaapinojen päällisiin. Joutuu välillä menemään ulos paiskomaan seinää vasten, ja taas sama vetäminen edestakaisin! :D

        Kyllä olen tyytyväinen, ja eihän tarkoituksena olekaan huiskia niitä pölyjä vaan aktivoituun huiskaan kerääminen . Ei aina tarvi rievuilla pyyhkiä, sitäkään unohtamata.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Kyllä olen tyytyväinen, ja eihän tarkoituksena olekaan huiskia niitä pölyjä vaan aktivoituun huiskaan kerääminen . Ei aina tarvi rievuilla pyyhkiä, sitäkään unohtamata.

        Mullakin on semmonen huiska.

        Ihan hyvä kapine, muistais vaan käyttää vähän useemmin.


    • pyypivossa

      Pölyn siirtelyä paikasta toiseen.
      Meillä on käyttämättömänä, tehty jonkun liitäjäveikon peräsulista, kai.

    • O - O

      Staattisesti sähköistyvä pölyhuiska kerää pölyn itseensä toisin kuin erilaiset pyrstösulista valmistetut.(Ne nostavat pölyn ilmaan ja levittävät ympärilleen, jolloin pölyn pitää antaa rauhassa laskeutua ennen imurointia.)

      Nykyhuiskilla esimerkiksi taulujen, äänentoistolaitteiden, lampunvarjostimien yms. perussiivous sujuu "huispaten", ja huiskulla ylettää moniin paikkoihin myös seinännurkkiin verhojen takana jne, mutta huiskua kannattaa käydä usein koputtelemassa ulkona ja myös pestä välillä esim. (käsi)astianpesuainetta käyttäen.

      • Anonyymi

        👍👍👍


    • Anonyymi

      Mummuni aina sanoi pölyhuiskan siirtävän pölyä paikasta toiseen. Mutta justiinsa huiskat, jotka sähköistyvät ja keräävät pölyn itseensä ovat hyviä. Sitten puhdistaa käytön jälkeen. Pätee vaikeisiin paikkoihin musta jne. laiskoihin siivouskertoihin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pyyhin pölyt ensin, niitä leviää vähän ympäriinsä. Sitten vasta imuroin.


      • Anonyymi

        Hyvät sivut ! Vaikka ei saisi mainostaa täällä. Sini-tuotteella on oikeasti hyviä tuotteita.


    • Anonyymi

      Olipa "pölyhuiska" minkä niminen tahansa, niin eihän sillä muuta saa aikaan kuin pölyn huiskauttamisen ympäriinsä ja laskeutumisen vain eri paikkaan. - Nm. Kuka sillai siivoaa

      • Anonyymi

        Sitten et osaa käyttää sitä. Se pitää hieroa staattiseksi, jotta se imee pölyn itseensä ja käydä tasaiseen tahtiin puhdistamassa muualla (ulkona).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten et osaa käyttää sitä. Se pitää hieroa staattiseksi, jotta se imee pölyn itseensä ja käydä tasaiseen tahtiin puhdistamassa muualla (ulkona).

        Mulla ei ole sellaista. - Nm. Eikä tule


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ole sellaista. - Nm. Eikä tule

        Mulla on ollu vuosia tuolla pyykki -korin nurkassa käyttämättömänä,
        mun nokka kertoo ettei tule yhtään raikkaapmaa jos sitä huiskua käyttää päinvastoin on yhtä tunkkaista peräti tunasempaa,

        kosteella liinalla pyyhityt pölyt
        tulee huoneeseen raikas siisti tunnelma


    • Anonyymi

      Juttu perustuu antistaattiseen sähköön, eli imuri on hyvä siinä, pyyhi ja imurisuulaakkeella ime pölyt huiskasta se sähköistyy ja puhdistuu. Toimii

    • Anonyymi

      Huisku on oikein hyvä, minulla on kaksi i(sointa),ulkona putsaan niistä pölyt pois.

    • Anonyymi

      On oikein käytettynä ja puhtaana pidettynä

      • Anonyymi

        Joo, pitää saada "sähköiseksi" ennen jokaista käyttökertaa. Pöly ei leviä ja lennä pois, kun pölyhuiska on "staattiseksi ladattu". Hyviä käyttökohteita ovat lamput, kristallikruunut, koriste-esineet, patterien taustat, lasiesineet yms.


    • Anonyymi

      Se raikas tuoksu vähän riippuu, koska rätin pitää olla sitten putipuhdas ettei koti haise sille märälle rätille :D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe