Onko staattinen pölyhuiska mielestänne kätevä ja hyvä?

tuula.näätämen

Luulen että pölyt huiskuu siitä takas huoneeseen. Vai?

23

6776

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuula.näätämen

onko teillä kenellään tällaista vippaa?

• Ei ole eikä taida tullakaan.

Aion (olen aikonut jo kauan) ostaa aidon riikinkukon pyrstösulan, niitä myydään kuulemma erikoisliikkeissä, en vain muista missä sellaisia liikkeitä on. Joskus varmaan törmään. Tietysti pölyt lähtee sillä huitaistessa vaan leijumaan, mutta onhan se huiska niin KAUNIS ja sen voi pistää johonkin hirrenrakoon että siivousten väliajat voi sitä ihailla.

• Se on silloin hyvä jos on arvokkaita tauluja joita ei saa edes kostealla rievulla pyyhkiä, muuhun se ei kelpaa.

• Toin Etelä-Afrikasta itselleni jaystävilleni tuliaisiksi riikinkukon sulista tehtyjä pölyhuiskia, ovat aivan vertaansa vailla. Imurilla vain välillä puhtaiksi imaisen.

• Juslan Harmaa

Olen tyytyväinen siihen. Pesen sen aika-ajoin ja ennen käyttöä vetelen voimakkaasti kädellä harjaksia, jotta ne tulee sähköisiksi. Vetää suorastaan pölyä , mainio lasioviin ja kirjaapinojen päällisiin. Joutuu välillä menemään ulos paiskomaan seinää vasten, ja taas sama vetäminen edestakaisin! :D

• meeriamanda
        Juslan Harmaa kirjoitti:

Olen tyytyväinen siihen. Pesen sen aika-ajoin ja ennen käyttöä vetelen voimakkaasti kädellä harjaksia, jotta ne tulee sähköisiksi. Vetää suorastaan pölyä , mainio lasioviin ja kirjaapinojen päällisiin. Joutuu välillä menemään ulos paiskomaan seinää vasten, ja taas sama vetäminen edestakaisin! :D

Kyllä olen tyytyväinen, ja eihän tarkoituksena olekaan huiskia niitä pölyjä vaan aktivoituun huiskaan kerääminen . Ei aina tarvi rievuilla pyyhkiä, sitäkään unohtamata.

• meeriamanda kirjoitti:

Kyllä olen tyytyväinen, ja eihän tarkoituksena olekaan huiskia niitä pölyjä vaan aktivoituun huiskaan kerääminen . Ei aina tarvi rievuilla pyyhkiä, sitäkään unohtamata.

Mullakin on semmonen huiska.

Ihan hyvä kapine, muistais vaan käyttää vähän useemmin.

• pyypivossa

Pölyn siirtelyä paikasta toiseen.
      Meillä on käyttämättömänä, tehty jonkun liitäjäveikon peräsulista, kai.

• O - O

Staattisesti sähköistyvä pölyhuiska kerää pölyn itseensä toisin kuin erilaiset pyrstösulista valmistetut.(Ne nostavat pölyn ilmaan ja levittävät ympärilleen, jolloin pölyn pitää antaa rauhassa laskeutua ennen imurointia.)

Nykyhuiskilla esimerkiksi taulujen, äänentoistolaitteiden, lampunvarjostimien yms. perussiivous sujuu "huispaten", ja huiskulla ylettää moniin paikkoihin myös seinännurkkiin verhojen takana jne, mutta huiskua kannattaa käydä usein koputtelemassa ulkona ja myös pestä välillä esim. (käsi)astianpesuainetta käyttäen.

• Anonyymi

👍👍👍

• Anonyymi

Mummuni aina sanoi pölyhuiskan siirtävän pölyä paikasta toiseen. Mutta justiinsa huiskat, jotka sähköistyvät ja keräävät pölyn itseensä ovat hyviä. Sitten puhdistaa käytön jälkeen. Pätee vaikeisiin paikkoihin musta jne. laiskoihin siivouskertoihin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Pyyhin pölyt ensin, niitä leviää vähän ympäriinsä. Sitten vasta imuroin.

• Anonyymi

Hyvät sivut ! Vaikka ei saisi mainostaa täällä. Sini-tuotteella on oikeasti hyviä tuotteita.

• Anonyymi

Olipa "pölyhuiska" minkä niminen tahansa, niin eihän sillä muuta saa aikaan kuin pölyn huiskauttamisen ympäriinsä ja laskeutumisen vain eri paikkaan. - Nm. Kuka sillai siivoaa

• Anonyymi

Sitten et osaa käyttää sitä. Se pitää hieroa staattiseksi, jotta se imee pölyn itseensä ja käydä tasaiseen tahtiin puhdistamassa muualla (ulkona).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten et osaa käyttää sitä. Se pitää hieroa staattiseksi, jotta se imee pölyn itseensä ja käydä tasaiseen tahtiin puhdistamassa muualla (ulkona).

Mulla ei ole sellaista. - Nm. Eikä tule

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla ei ole sellaista. - Nm. Eikä tule

Mulla on ollu vuosia tuolla pyykki -korin nurkassa käyttämättömänä,
        mun nokka kertoo ettei tule yhtään raikkaapmaa jos sitä huiskua käyttää päinvastoin on yhtä tunkkaista peräti tunasempaa,

kosteella liinalla pyyhityt pölyt
        tulee huoneeseen raikas siisti tunnelma

• Anonyymi

Juttu perustuu antistaattiseen sähköön, eli imuri on hyvä siinä, pyyhi ja imurisuulaakkeella ime pölyt huiskasta se sähköistyy ja puhdistuu. Toimii

• Anonyymi

Huisku on oikein hyvä, minulla on kaksi i(sointa),ulkona putsaan niistä pölyt pois.

• Anonyymi

On oikein käytettynä ja puhtaana pidettynä

• Anonyymi

Joo, pitää saada "sähköiseksi" ennen jokaista käyttökertaa. Pöly ei leviä ja lennä pois, kun pölyhuiska on "staattiseksi ladattu". Hyviä käyttökohteita ovat lamput, kristallikruunut, koriste-esineet, patterien taustat, lasiesineet yms.

• Anonyymi

Se raikas tuoksu vähän riippuu, koska rätin pitää olla sitten putipuhdas ettei koti haise sille märälle rätille :D

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3491
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1548
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1265
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      883
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      858
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe