Yhteishaku häämöttää viikon päässä enkä ole vielä päättänyt. Martsarissa houkuttaa se, että se on lähellä, sinne on menossa pari kaveria ja aluekin on tuttu. Toisaalta luulen, että saattaisin viihtyä paremmin Ressussa, jossa kaikilla muilla on yli 9 keskiarvo ja (todennäköisesti?) suuri motivaatio opiskella. Mutta Ressu kun on kauempana (asun itse Vantaalla), sinne ei ole menossa tuttuja, enkä tunne Helsinkiä kovin hyvin. Luoko se paineita kun muutkin ovat todella hyviä? Itse olen aina ollut luokallamme se, joka tahtoo panostaa kouluun. Luen paljon kokeisiin ja saan sen ansiosta hyviä arvosanoja. Osaisiko joku entinen/nykyinen Ressulainen/Martsarilainen sanoa asiaan jotain? Kertoa hyviä/huonoja puolia? Tahtoisin ehkä mielummin hakea Ressuun, mutta kaikki artikkelit jauhavat siitä eliittilukiona, rikkaiden lukiona blablaaa... enkä tahtoisi uskoa kaikkea moskaa mitä siitä kirjoitetaan. Toisaalta olen kuullut myös paljon hyvääkin. Kävin Ressussa sekä Martsarissa nyt kevään aikana tutustumassa. Uskon, että keskiarvoni (9,4) riittää molempiin, ainakin Martsariin.
Ressun vai Martinlaakson lukioon?
7
976
Vastaukset
- Päättämätön
Kyllä muutkin saa mielipiteensä sanoa kuin ressut tai martsarilaiset.
- sasdasds
Ressullahan on hieman eliittimäinen maine, mutta eipä siitä tarvitse välittää.
- exlukio
Hae Ressuun. Siellä on paljon opiskeljoita, joukkoon mahtuu rikasta ja köyhää, mutta harvassa nuo ääripäät ovat. Suurin osa tulee ihan tavallisista perheistä.
Kaikki tulevat lukioon yksin, joten kavereita saa. Bileitä on ja kaikkea muuta, mitä nuoriso noin yleensä harrastaa.
Suomessa ei ole mitään eliittilukioita, joissa olisi vain rikkaita tai kuuluisia, se on vain iltapäivälehtien lööppikamaa. Lukioihin mennään keskiarvon mukaan, ei vanhempien tulojen.
Jos sinulla on hyvä keskiarvo, kannattaa hakeutua mahd. hyvään lukioon, koska siellä on kaltaisiasi ihmisiä, jotka myös haluavat panostaa kouluun. Opetus ja opettajat ovat hyviä ja tunneilla voi keskittyä opiskeluun.- Päätetty on :D
Jep, päätin jo että haen ressuun. Pääsenpä tai en niin ainakin tuli yritettyä. Pääsis ainakin eroon yläasteen häiriköinti meiningistä. En kyllä ees usko et lukioissa ylipäätään joku jaksais jatkaa yläasteen 'iik ollaan pahiksii ku riehutaa tunneil' juttuu.
- auriiin ko paistaa
Se onkin hyvä että pääsee omien ansioiden perusteella eikä vanhempien varallisuudella ole mitään sijaa. Katselin huvikseni enirosta mistäpäin oppilaat tulee REssuun niin oli Kontulasta, Myllypurosta, Siuntiosta jne. Ei yhtään ollut mitä katsoin niin Eirasta, Kaivopuistosta mutta Norssihan on heille lähimpänä. Lapseni pääsi reippaasti Ressuun mutta me asutaan Hgissä hyvän matkan päässä. Ei olisi tullut kuuloonkaan että jos oltais asuttu jossain vaikka 200 km:n päässä että menisi Ressuun vaan sitten olisi ollut lähikoulu ja sieltäkin pääsee yliopistoon.
- lisselotte
Päätetty on :D kirjoitti:
Jep, päätin jo että haen ressuun. Pääsenpä tai en niin ainakin tuli yritettyä. Pääsis ainakin eroon yläasteen häiriköinti meiningistä. En kyllä ees usko et lukioissa ylipäätään joku jaksais jatkaa yläasteen 'iik ollaan pahiksii ku riehutaa tunneil' juttuu.
Nimimerkki päätetty on niin pääsitkö Ressuun ?????? Mikäli pääsit niin onnitteluni.
- lisalotte
Keskiarvo Ressuun oli huikeat 9,42, oisko riittänyt kun oven taakse on jäänyt mnonia joilla ka 9,4. Ei hätää onhan noita lukioita kuten Norssi, Hellu eli luonnontiedelukio, Etelä-Tapiolan lukio Espoossa ja tietenkin Viikin norssi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749