Tuntuu kuin olisin jotenkin lukossa. Jos olen tilanteessa jossa on ihmisiä joita en tunne tai joiden kanssa en vain tule juttuun, menen ihan sanattomaksi ja tulee kamalan ahdistunut olo. Aivan kuin vika olisi minussa: kaikki ovat hiljaa koska minä olen siellä, koska minä en saa mitään sanotuksi. Luon vaivaantunutta tunnelmaa olemalla itse vaivaantunut. Mutten voi sille mitään, koska yksinkertaisesti olen vaivaantunut tuollaisissa tilanteissa. Olen monet kerrat yrittänyt esittää itsevarmempaa ja puheliaampaa, ja se on kuin itsemurhaa tekisi, niin paha olo siitä itselleni tulee. En jaksa vetää naamiota kasvoilleni. En enää.
Vaivaannun, ahdistun...
1
304
Vastaukset
- ei ujo jatkossa
Entäs jos menisit vaikka tanssikerhoon tai maalausryhmään tai soittoryhmään, kuoroon, liikuntaryhmään tms?
Ehkä vapautuisit jotenkin.
Jos löydät jonkun alueen, mistä tykkäät, olet hyvä, olet kiinnostunut, niin juttu lähtee ihan luonnostaan.
Eikä se ole mikään pakko olla koko ajan äänessä ja hölöttämässä, voi kuunnella muita (tulee suosittu kun kuuntelee muita). Sitten kun sinun aikasi on, niin rupeatkin itse juttelemaan.
Kyllä se siitä puheeksi muuttuu.
Niin moni on ujo. Ujoudesta pääsee vain itse uskaltamalla.
Olin itse nuorena niin ujo, että en uskaltanut mitään, sydän hakkasi, jos jonkun pikkuasian sain suustani.
Nykyisin olen esiintyvä muusikko, kun pääsen lavalle, niin juttua tulee kuin aisaa, ei mitään ongelmaa. Yleisissä kokouksissa otan itse reippaasti asioita esille, ei tietokaan että en uskaltaisi.
Mutta itse pitää ruveta uskaltamaan!
Onnea sinulle ja liikkeelle vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525280- 813870
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3222275Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661912Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171788Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561362Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701232
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172