POHJOIS- VS. ETELÄ-GOA

mietiskelijä :)

Heippa!
Paljonko mahtaa olla välimatkaa pohjois- ja etelä-Goalla? Ensimmäistä kertaa olisi tarkoitus lähteä Goaan ja sopiva hotelli olisi Etelä-Goan rannalla (taisi olla Varga beachilla). Mietityttää vaan kun esitteissä sanotaan Etelä-Goan olevan hyvinkin rauhallinen.. Eli kuinka kätevästi etelästä pääsee pohjoiseen ja kauan matka kestää? Jos haluaa lähteä tuulettumaan joku ilta..

Kumpaa suosittelette loma paikaksi kun pariskuntana olemme lähdössä?Nautimme toistemme seurasta mutta välillä tykätään tuulettuakin..

12

1353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • + 33C SUNNY

      Hei vaan ja tervehdys täältä Goasta!
      Tämä olikin sitten semmoinen ikuisuuskysymys kumpi ompi parempi. Itse oleskelen pohjois-Goassa Calangutessa, joka minusta on mukavampi kuin etelän kylät viettää lomaa. Täältä on lyhyt matka pohjoisen hiljaisille ja rauhallisille rannoille päivää tai kahta viettämään, kun rauhaa haluaa.
      Calangute-Baga kylät muuten ovat aika vilkkaita ja yöelämä keskittyy lähinnä Bagaan. Tosin nyt on rauhallista yöaikaan, kun baarien ja ravintoloitten on suljettava klo 22 aina 6.3. saakka, jolloin osavaltion parlamenttivaalit ovat ohi.

      Etelä-Goassa ravintolaelämä keskittyy lähinnä hotelleihin. Rannat ovat rauhallisia. Isoja bileitä siellä tuskin saa aikaiseksi. Taksilla tänne pohjoiseen on matkaa n. reilut 40km ja ajassa 1,5h, joten jos etelään sitten päädytte, niin kannattaa tänne ehkä sitten tulla vaikka pariksi päiväksi ja otta huone täältä.

      Mielestäni täällä pohjoisen päässä on enemmän vaihtoehtoja lomanviettoon. Milloin on bailufiilis päällä, niin menoksi ja jos haluaa rauhaa, niin ei hiljaisille rannoilekaan ole pitkä matka.
      Molempi parempi -luulisin.
      Tervetuloa Goaan!!!

    • Pakkaspakolainen

      Niin, jos tykkää asua kuin Mannerheimintien varrella, kämpässä jossa EI
      ole minkäänlaisia äänieristyksiä, niin mars pohjois-Goalle. Tämähän
      on tilanne Intiassa, ei eristyksiä, ja noilla alueilla meteliä riittää.
      Baga/Calangute/Candolim alueilla tällä hetkellä niin paljon jengiä, ettei
      tahdo mahtua minnekään. Kuin esim.Espanjan/Thaimaan rannat pahimmillaan.

      Noh, noh, pitäisi olla tietoa, ennen kuin antaa "tietoja" etelän
      ravintolaelämästä ja sen keskittymisestä hotelleihin. Ei pidä
      paikkaansa, menoa, joskin nyt hiljaisempaa vaalirajoitusten vuoksi, löytyy.
      On itsestä kiinni, mitä etsii ja haluaa.

      Mä olisin taas sitä mieltä, et pariskuntana parempi tulla tänne etelään
      ja käydä katsomassa pohjoisen ruuhkia ja nopeesti takas.
      Etelässä myös vähemmän "meihin ystävällisesti suhtautuvan naapurimaan
      kansalaisia", if you know what I mean.. On täälläkin, mut siis vähemmän.
      Toisilla alueilla/rannoilla ei juuri ollenkaan.

      Nämä ihan omakohtaisen kokemuksen pohjalta, kuukausi viime talvena
      Candolimissa. Nyt lähes kaksi kuukautta takana ja reipas kuukausi edessä
      Colva beach'illa (joka on etelän rannoista vilkkain, ainakin täällä on
      eniten Intialaisia, mutta kun rantaa on etelässä n. 30km, täältä löytyy
      monia erilaisia vaihtoehtoja).
      Olen myös käynyt katsomassa tilannetta pohjoisessa tämän kauden aikana (2
      kertaa), tilanne oli vain pahentunut edelliskauteen verrattuna. Siis todella
      turvoksissa porukkaa.

      Mutta jokainen tekee päätökset omien halujensa mukaan, edellä esitetyt
      ovat todellisuutta täällä Goalla tällä kaudella.

      Lämmintä riittää ja koettavaa, menipä sitten etelään tai pohjoiseen.
      Mainoksen mukaisesti: "Incredible India", tuo tarkoittaa niin montaa asiaa,
      jotka voi todeta vain tulemalla paikanpäälle.

    • CanMa

      Vuosien varrella olen ollut Goassa usean kerran. Enimmäkseen pohjoisessa, pari kertaa etelässä. Etelään menimme välttääksemme tuota pohjoisen kaaosta. Vuosi sitten olimme jälleen pohjoisessa, Candolimin eteläpäässä tammikuussa. Viihdyimme siellä yllättävän hyvin. Alue on rauhallisin pohjoisessa, ravintoloita on paljon, ostosmahdollisuudet ovat hyvät, rannallakaan ei ollut tungosta. Etelässä pidimme Majorda Beachistä. Taksimatka näitten kohteitten välillä kesti noin tunnin. Jos nyt pitäisi valita, toimisin samoin, osa lomasta Candolimin alueella, osa Majorda Beachillä.

    • jep, jep

      Calangute-Palolem noin 100km/ skootterilla matka taittuu mukavasti

      itse menisin Etelä-Goaan (Palolem, Agonda beach ym. rannat

      Baga-Calangute-Candolin, candolin siistein ja mukavin mielestäni

      Calangute kuin kaatopaikka

      Baga ei paljon houkuttele (Venäläisiä)

      Pohjoisessa rannat Aswem, Madrem mukavia kaikki on tuullut koluttua 2010

    • MerryGOAround

      Riippuu paljon mitä hakee. Etelässäkin esim Palolem vie Colvaa 6-1 ja muutenkin Agonda, Palolem ja Patnem on mukavampia rantoja ja noista kolmesta löytyy varmasti jokaiselle mieluisa vaihtoehto.

      • jep, jep

        Hyvä havainto, riippuu paljon mitä hakee.


    • Sallusiini

      Mietin ihan samaa. Oltiin Pohjois-Goassa nyt tammikuussa. Baga oli vähän turhan vilkas, ajoneuvoja,meteliä, pakokaasuja, meitä turisteja ja ihan kaikkea oli todella paljon. Toisaalta on katselemista jne. Toisaalta piti lähteä aina rauhallisemmille rannoille, koska ei tykätty Baga-beachin menosta ja aallokosta. Onko Etelä-Goassa meri yleensä yhtä "hurja", kun Bagalla? onko etelässä kuitenkin myös paikallista elämää, vaikkapa Palolemin ympäristössä? Pitääkö ruokakauppaan lähteä jonnekin Margaoon vai löytyykö lähempää tavallisia kauppoja?

    • eigoalle

      Goa ei ole koko Intia, rantoja löytyy muualtakin! kannattaa kokeilla jotain ihan muuta kohdetta Intiassa. Goa vain turistipaikka, kalliit hinnat ja likaistakin.

    • ahdit

      Haittaako se jotenkin jos on turistipaikka? Kyllähän siellä asuu aivan paikallista väestöäkin, tuo on sitä turhaa jauhamista mihin kannattaa ja mihin ei kannata Intiassa mennä. Kukin menee tyylillään. Minun mielestä Goa on oikein mukava lomapaikka, hinnat eivät ole suomalaisille kalliita ja roskaista on kaikkialla Intiassa, sille ei voi mitään. Olen ollut sekä E että P Goassa ja itse pidän enemmän pohjoispuolen meiningistä. Baga on kyllä kyllästyttävä, hektinen paikka, Candolim ehdottomasti paras, isoja eroja tosin ei ole. Ja Panajiin pääsee kätevästi, joko bussilla tai taksilla, jos haluaa kokea kaupunkielämää ja nähdä niitä paikallisia enemmän.

      • eiosaaeivoieiuskalla

        Ei todellakaan haittaa, että jotkut menevät pelkästään Intiassa Goalle. Ihmettelen silti, että miten paljon jää Intiasta sitten näkemättä. Intia on sentään iso maa ja paljon näkemistä.


      • dhjsadgsjdgjh
        eiosaaeivoieiuskalla kirjoitti:

        Ei todellakaan haittaa, että jotkut menevät pelkästään Intiassa Goalle. Ihmettelen silti, että miten paljon jää Intiasta sitten näkemättä. Intia on sentään iso maa ja paljon näkemistä.

        En tiedä elämäntilannettasi, mutta jos aikaa on vain viikko niin Goa on ainakin ensikertalaiselle ihan kelpo valinta. Aurinkoa, merta, lämpöä, ystävällisiä ihmisiä, edullisia ostoksia, rentoa meininkiä, riittävästi eksotiikkaa ja nähtävää.

        Mitä sitä työelämän puserruksissa oleva muutakaan osaisi kaivata keskellä sydäntalvea.


      • dhjsadgsjdgjh

        Niin, ja mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, kaikella on puolensa ja puolensa. Valinnan jälkeen on paras nähdä "kuppi puolitäytenä" eikä turhaan haikailla sen toisen puolen perään. Taksi alle, niin pääsee näkemään sitä vilkkaampaa elämää, tai rauhallisempia ja puhtaampia rantoja.

        Itse olen kokenut molemmat puolet, tällä kerralla vietin viikon ylellisessä, siistissä ja rauhallisessa etelässä. Päivän rientojen jälkeen oli aina mukavaa palata takaisin vehreälle keitaalle.

        Tykkäsin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe