Inglesistä en pidä kun se on mielestäni varsin ruma ja yksitoikkoinen paikka jossa tylsiä katuja joiden varsilla ei mitään näkemistä, jo kulahtaineita ostoskeskuksia ja tuulinen ranta.
Puerto Rico on taas typerän pieni paikka eli yksi ostoskeskus, pienen pieni ranta ja suurin osa hotelleissa rinteillä eli ihan liikaa kiipeämistä mennen tullen.
Onko Gran Canarialla muita kohteita joita saaren tuntijat osaisivat suositella? Ensi talvena edessä matka ko. saarelle, mutta en haluaisi majoittua edellä mainittuihin kahteen paikkaan kun ne on jo nähty ja ei niin hyväksi havaittu. Las Palmas ei valitettavasti tule kysymykseen vaikka varmasti hieno ja viihtyisä kaupunki onkin.
Mihin Gran Canarialla?
20
1990
Vastaukset
- Los Cristianos
Puerto de Mogan on viihtyisä alue Gran Canarialla. Sekin tosin varsin pieni paikka, mutta jopa aitoa kanarialaista kalastajatoimintaa yms. voi seurata siellä. "Kanarian Venetsia". Sää on varmasti yhtä hyvä kuin Puerto Ricossa, etäisyyttä näiden kohteiden välillä ei juuri ole. Kyllä tuolla varmasti viikon viihtyy.
- loma!
Kiitos vastauksestasi. Lupaan harkita ehdottamaasi kohdetta!
Paikan pienuus ei sinänsä vaivaa kun pääseehän sieltä liikkumaan muuallekin, mutta Puerto Rico ei vaan innostanut kun se on sellainen kuuma kiulu jyrkkien rinteiden välissä, enkä sitä muutenkaan kovin viihtyisänä paikkana pitänyt. - loma!
Kiitos kaikille vastanneille!
Olen lueskellut matkanjärjestäjien sivuilta tietoja eri kohteista, mutta mieluummin luen paikanpäällä käyneiden mielipiteitä ja arvioita joista se totuus löytyy.
Puerto de Mogan voisi olla yksi vaihtoehto, samoin Meloneras, mutta vielä harkitsen asiaa ennen kuin matkan varaan.
Melonerasta ja Maspalomasia myydään ikäänkuin yhtenä kohteena ja sitä kysyisinkin että onko alueilla paljonkin eroa? Maspalomasin dyyneillä olen kyllä käynyt Playa del Inglesin lomallani, mutta muuten alue on minulle varsin tuntematonta.
Las Palmas kiinnostaisi itseäni kovin, mutta matkaseurueessani on pikkulapsiperhe joka ei ko. kaupunkiin halua. Itse en puolestani halua enää Puerto Ricoon tai Inglesiin kun en paikoista viehättynyt lainkaan, joten kompromissia tässä siis etsitään jotta jokainen olisi tyytyväinen.
Aie joka tapauksessa on mennä nimenomaan Gran Canarialle, sillä olen ainoastaan kerran käynyt sen vuoristossa retkeilemässä. Koska Lanzarotella olen käynyt vaelluslomalla kahdesti ja Teneriffalla kolme kertaa niin haluan välillä päästä näkemään uusia reittejä ja maisemia niiden varrelta. - loma!
loma! kirjoitti:
Olen lueskellut matkanjärjestäjien sivuilta tietoja eri kohteista, mutta mieluummin luen paikanpäällä käyneiden mielipiteitä ja arvioita joista se totuus löytyy.
Puerto de Mogan voisi olla yksi vaihtoehto, samoin Meloneras, mutta vielä harkitsen asiaa ennen kuin matkan varaan.
Melonerasta ja Maspalomasia myydään ikäänkuin yhtenä kohteena ja sitä kysyisinkin että onko alueilla paljonkin eroa? Maspalomasin dyyneillä olen kyllä käynyt Playa del Inglesin lomallani, mutta muuten alue on minulle varsin tuntematonta.
Las Palmas kiinnostaisi itseäni kovin, mutta matkaseurueessani on pikkulapsiperhe joka ei ko. kaupunkiin halua. Itse en puolestani halua enää Puerto Ricoon tai Inglesiin kun en paikoista viehättynyt lainkaan, joten kompromissia tässä siis etsitään jotta jokainen olisi tyytyväinen.
Aie joka tapauksessa on mennä nimenomaan Gran Canarialle, sillä olen ainoastaan kerran käynyt sen vuoristossa retkeilemässä. Koska Lanzarotella olen käynyt vaelluslomalla kahdesti ja Teneriffalla kolme kertaa niin haluan välillä päästä näkemään uusia reittejä ja maisemia niiden varrelta.Menipä viestini ihan hassuun kohtaan.
loma! kirjoitti:
Aie joka tapauksessa on mennä nimenomaan Gran Canarialle, sillä olen ainoastaan kerran käynyt sen vuoristossa retkeilemässä. Koska Lanzarotella olen käynyt vaelluslomalla kahdesti ja Teneriffalla kolme kertaa niin haluan välillä päästä näkemään uusia reittejä ja maisemia niiden varrelta.Melonerasin ja Maspalomasin (hotellialueen) raja lienee aika lailla siinä kohdin missä Maspalomasin ja Inglesin välinen dyynialue alkaa? Valtaosa Melonerasin hotelleista on lähempänä rantaa ja jopa tuo dyynialuetta kuin Maspalomasin hotellit... ja nuo dyynialuetta ja rantaa lähellä olevat Melonerasin hotellit ovat sitten niitä upeita viiden tähden hotelleja.. melkoisia kolosseja kaiken lisäksi mutta niissä on upeat puutarha-alueet. Halvemman hintaluokan hotelleja en alueella tiedä kuin Cay Beachin ja sieltä on sitten dyynialueelle jo matkaa.
Tieopasteiden mukaan esimerkiksi Meloneras, Maspalomas (hotellialue), Playa del Ingles ja San Fernando kuuluvat laajempaan alueeseen nimeltään Maspalomas. :) Minulle ei ole oikein koskaan selvinnyt mitä Masplomas edustaa laajemmassa merkityksessään? Ja vielä isompi kokonaisuus on Tirajana, jonka pääkaupunki on vuorilla sijaitseva San Bartolome.blues_brother kirjoitti:
Melonerasin ja Maspalomasin (hotellialueen) raja lienee aika lailla siinä kohdin missä Maspalomasin ja Inglesin välinen dyynialue alkaa? Valtaosa Melonerasin hotelleista on lähempänä rantaa ja jopa tuo dyynialuetta kuin Maspalomasin hotellit... ja nuo dyynialuetta ja rantaa lähellä olevat Melonerasin hotellit ovat sitten niitä upeita viiden tähden hotelleja.. melkoisia kolosseja kaiken lisäksi mutta niissä on upeat puutarha-alueet. Halvemman hintaluokan hotelleja en alueella tiedä kuin Cay Beachin ja sieltä on sitten dyynialueelle jo matkaa.
Tieopasteiden mukaan esimerkiksi Meloneras, Maspalomas (hotellialue), Playa del Ingles ja San Fernando kuuluvat laajempaan alueeseen nimeltään Maspalomas. :) Minulle ei ole oikein koskaan selvinnyt mitä Masplomas edustaa laajemmassa merkityksessään? Ja vielä isompi kokonaisuus on Tirajana, jonka pääkaupunki on vuorilla sijaitseva San Bartolome.Lapsiperheille, jotka eivät halua asustaa noissa isoissa viiden tähden hotelleissa, joissa tuskin on isompia huoneistoja, voisin suositella hotellia Dunas Maspalomas Maspalomasissa. Tuosta hotellista on kilometrin tai parin matka rantaan, dyynialueelle sekä Melonerasin ravintoloihin ja kauppoihin. Tuon matkan voi tehdä barrancon reunaa seuraavaa kevyen liikenteen väylää pitkin. Toinen hotelli voisi olla Maspalomasissa kilometriä paria kauempana sijaitseva Cay Beach Princess tai sitten tuo Melonerasin Cay Beach. Nuo kaikki löytyvät ainakin Finnmatkojen listoilta.
- loma!
blues_brother kirjoitti:
Lapsiperheille, jotka eivät halua asustaa noissa isoissa viiden tähden hotelleissa, joissa tuskin on isompia huoneistoja, voisin suositella hotellia Dunas Maspalomas Maspalomasissa. Tuosta hotellista on kilometrin tai parin matka rantaan, dyynialueelle sekä Melonerasin ravintoloihin ja kauppoihin. Tuon matkan voi tehdä barrancon reunaa seuraavaa kevyen liikenteen väylää pitkin. Toinen hotelli voisi olla Maspalomasissa kilometriä paria kauempana sijaitseva Cay Beach Princess tai sitten tuo Melonerasin Cay Beach. Nuo kaikki löytyvät ainakin Finnmatkojen listoilta.
Kiitos hyvistä tiedoista.
Viikonloppuna pidämme matkaseurueen kanssa palaverin jossa päätämme siitä onko tuleva kohteemme Maspalomas, Meloneras vai Puerto de Mogan. Joku näistä kolmesta siis voittaa meidät itselleen kahdeksi viikoksi.
Hieman etuajassa ollaan matkavarauksen kanssa ehkä liikkeellä, mutta koska ainoa matkustusaika on joululomien aikaan, on parempi toimia ajoissa että haluamalle ajalle ja nimenomaan halamaansa kohteeseen varmasti pääsee.
Ensi vuonna hiihtoloman aikaan matkakohteeni tulee olemaan unelmieni saari eli La Palma, la isla bonita. Kyselen sitten myöhemmin tietoja tuosta saaresta.
Vielä kerran kiitos kaikille jotka ovat ystävällisesti vastanneet aloitukseeni! - don Luis
blues_brother kirjoitti:
Melonerasin ja Maspalomasin (hotellialueen) raja lienee aika lailla siinä kohdin missä Maspalomasin ja Inglesin välinen dyynialue alkaa? Valtaosa Melonerasin hotelleista on lähempänä rantaa ja jopa tuo dyynialuetta kuin Maspalomasin hotellit... ja nuo dyynialuetta ja rantaa lähellä olevat Melonerasin hotellit ovat sitten niitä upeita viiden tähden hotelleja.. melkoisia kolosseja kaiken lisäksi mutta niissä on upeat puutarha-alueet. Halvemman hintaluokan hotelleja en alueella tiedä kuin Cay Beachin ja sieltä on sitten dyynialueelle jo matkaa.
Tieopasteiden mukaan esimerkiksi Meloneras, Maspalomas (hotellialue), Playa del Ingles ja San Fernando kuuluvat laajempaan alueeseen nimeltään Maspalomas. :) Minulle ei ole oikein koskaan selvinnyt mitä Masplomas edustaa laajemmassa merkityksessään? Ja vielä isompi kokonaisuus on Tirajana, jonka pääkaupunki on vuorilla sijaitseva San Bartolome.Maspalomasin alue on vähän niinkuin nukkumalähiö,vasta kun lähestytään majakkaa alkaa löytyä muutakin kuin hotelleja/bungaloweja.Poisluettuna Faro 2 ostari,joka on muisto entisestään. Aurinkomatkat majoitti aikoinaan suomalaisia maspalomas-alueen "takaseinälle" lähelle Tableron tienristeystä,niinsanottuun sonnenlandiin, joka näyttäisi olevan kaukana kaikesta,paitsi ehkä juuri tuosta Tablerosta.Kaikenlainen iltahuvi on joko Meloneraksen rantakadun tuntumassa tai sitten inglesin puolella,joka taasen on noin 4-5 euron taximatkan päässä,mennen tullen.
- nähty on
kyllä kai totuus on etttei kanarialla ole kunnon paikkaa edes olemassa.Tuo Mogan kuuluu ihan samaan sarjaan...pieni eikä ole yhtään mitään.
- loma!
Uskallan olla kanssasi eri mieltä, sillä "kunnon paikkoja" olen löytänyt Kanarialta montakin ja niissä oikein hyvän loman viettänyt. Kiitos kuitenkin myös sinulle kommentistasi, sillä makuasioitahan nämä ovat että mikä paikka kolahtaa ja mikä ei.
Minä olen lomaillut Kanarialla kaikkiaan neljällä saarella useissakin kohteissa, mutta ainoastaan nuo mainitsemani Ingles ja Puerto Rico ovat sellaisia joihin en välttämättä enää uudestaan haluaisi. Siksi etsiskelenkin jotain muuta kohdetta ko. saarella.
- Helle Permanni
Mitä te dorkat peukutatte aloitukselle miinuksia? Mikä siinä veti herneet nenään?
Kuka osaa kertoa Meloneraksesta? Sinne olisi tarjolla äkkilähtö ja sitä harkitsen.- kjgsahgheee
Siksi miinusta kun Inglesiä ei saa tällä palstalla haukkua. Ingles on suomalaisten mekka Kanarialla kun loma siellä on melkein kuin olisi kotimaassa, ainoastaan hieman lämpimämmässä ilmastossa. Ingles on yhtä kiva paikka kuin kotoinen lähiö ja ihan yhtä kulahtanut.
- Jane T.
Maspalomas - osittain kulahtanutta, muttei suinkaan läheskään kaikki... niukasti palveluita, mutta hyvät yhteydet... tai Meloneras (uudempaa aluetta, vähän paremmat palvelut, mutta vain rannassa),
- San Bartolome, Cruz de Tejeda tai Santa Brigida tms. jos ei tarvi olla meren rannassa. Aguimes on kans mukava pikkukaupunki, mutta kaukana merestä. - loma! eli aloittaja
Uskaltaisin vielä toivoa lisää kokemuksia ja mielipiteitä eri paikoista, sillä varmasti lukijoissa on paljon myös Gran Canariaa tuntevia.
Gran Canarian kohteeni pitäisi olla sellainen joka on Suomesta tehtävien seuramatkojen listoilla, ei siis omatoimikohde.
Kohteen ei välttämättä tarvitse olla rannikolla, sillä vaikka aionkin viettää myös rantalomaa, on pääasiallinen syyni saaren valinnalle vaellus. Jos pääsen omin avuin vuoristoon, pääsen myös beachillekin.
Olisin kiitollinen jos joku vielä vaivautuisi vastaamaan. - Teemuki
Finnmatkojen listoilla on ainakin Arucas, Cruz de Tejeda ja San Bartolome... mutta nekin ovat jokseenkin omatoimikohteita, kun edes kuljetusta ei ole tatjolla. Käytännössä pitää vuokrata auto jo kentältä koko lomaksi. Siispä vaaka kallistuu Melonerasiin. Ei sielläkään varsinaisesti mitään nähtävää ole, mutta pitkänpitkä ranta ulottuu San Agustiniin asti ja Fatagan kanjonia pääsee ylös sisämaahan ja bussit kulkevat Maspalomasista mihin vaan. Paljolti kyllä on hotellin palvelujen varassa - alue on kyllä viihtyisämpää ja harvempaan pakattu kuin Puerto Rico. Resort -tyyppistä meininkiä.
- LP on paras
Miksi Las Palmas ei käy? Minä ainakin viihdyn siellä, tekemistä riittää ja bussilla pääsee minne vain.
- Puerto Ricossa..
on kaksi kaksi ostoskeskusta, Shoppoing Center ja läntisen rinteen päällä sijaitseva Europa Center.
Puerto Ricon oman uimarannan lisäksi löytyy suuri ja upea Amadores, valkohiekkainen ranta, johon muuten hiekka on tuotu Karibialta, samoin kuin Anfi del Mar kolme kilometriä itään Puerto Ricosta. Anfi del Mar on loistava ranta, johon myös valkoinen hiekka tuotu Karibialta. Suosittelen Anfia todella, on aivan huikea paikka.
Anfi del Marin rannan runtumassa pienellä torilla on joka ilta ohjelmaa noin klo 21.00 alkaen. Taikureita, paikallisia tanssijoita, musiikkia ym ym. Tuo lysti ei maksa mitään, se on kaikille avoin ja taksilla Puerto Ricosta sinne pääsee alle femmalla.
Satunnainen matkailija häkeltyy GC:n kauneudesta, jos pääsee käymään saaren sisäosissa.
Tuo pieni saari on aivan mahtava, sinne taas pian lämpimään.- adjgccvvv
Siinä tietoa jonka on Anfin porukka syöttänyt ylle kirjoittaneelle! Niinhän ne aikoinaan selostivat kun kävin niidenkin rahastusyritystä kuuntelemassa. Anfi on rakennettu hienoksi rahankeruupaikaksi ajattelemaan kykenemättömiltä. Kaksi vuotta oli putkineen pumppauslaiva Amadoresin edustalla merellä.
Mutta ne sisämaan vuoristoiset seudut kyllä pitävät paikkansa. - Puerto Ricossa..
adjgccvvv kirjoitti:
Siinä tietoa jonka on Anfin porukka syöttänyt ylle kirjoittaneelle! Niinhän ne aikoinaan selostivat kun kävin niidenkin rahastusyritystä kuuntelemassa. Anfi on rakennettu hienoksi rahankeruupaikaksi ajattelemaan kykenemättömiltä. Kaksi vuotta oli putkineen pumppauslaiva Amadoresin edustalla merellä.
Mutta ne sisämaan vuoristoiset seudut kyllä pitävät paikkansa.Anfin porukka ei ole minulle syöttänyt mitään, mitä nyt rantaravintoloissa olen käynyt syömässä. En omista Anfilta lomaosaketta, enkä tule koskaan sellaista hankkimaan.. En ole brassailija, vaan olen tutustunut saaren eri rantoihin. Anfi on yksi upeimmista rannoista Gran Canarialla, siksi suosittelen tutustumaan siihen.
Anfi Beach ei ole Anfi del Mar:n omistama, vaikka sitä sillä nimellä kutsutaankin. Anfi Beach on kaikille avoin ranta ja sen ylläpidosta vastaa Moganin maakunta.
Täytyy olla tyhmä, jos ei osaa sanoa "ei" lomaosakkeen myyjille. En ole edes halunnut tutustua Anfi del Mar:n lomaosakkeisiin.
Amadores on aika uusi ranta ja sitä on ruopattu, kuten muitakin rantoja. Se on tosi, että Amadoreksen ja Anfin rannan hiekka on tuotu Karibialta. Siitä ovat maininneet minulle matkaoppaat ja paikalliset. Puerto Ricon rannan hiekka on sitä "alkuperäistä". Rantojen hiekan väriä voi hyvin verrata vaikka Google Maps:n satelliittikuvasta. Puerto Ricon ranta sijaitsee Anfin ja Amadoreksen välissä ja sen hiekka on paljon tummempaa kuin Anfin ja Amadoreksen.
Saaren sisäosissa olevat kylät ovat todella kokemisen arvoisia.
- jussi cc
Mänkee vuan Inglesiin. Joka ilta määttä sitten noin klo 22.00 Yumbon ostarille katsomaan kaksimielisiä englanninkielisiä kabaree esityksiä. Se on korkeaa kulttuuria ja taidetta. siellä lauletaan ja tanssitaan. Siinä rantaostarilla esiintyy melkein joka ilta noin klo 21.30 Elvis, Abba, Maikul Jacson ja millo mitäkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246989Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421269Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271072- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49865Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62857Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43743