.. kiitän ammattivalintaani joka EI ole avustaja.
Nämä espanjalaiset navel appelsiinit on tarjouksessa 59cnt kilo ja siinä lataan niitä pussiin, ovat hyviä ja edullisia. Kohta kopsahtaa keppi jalkaan, vanhempi naishekilö tuppaa mua syrjemmälle (tottakai annan rouvalle tilaa) ja alkaa tökkiä appelsiinejä. Avustaja seisoo vieressä. Rouva käskyttää: laita noita pussiin kilo. Aviustaja tekee työtä käskettyä, valkkaa sieltä kypsiä. Rouva kivahtaa EI niitä jossa on se napa, niistä en tykkää....
.. no mutta kun nämä navalliset on tarjouksessa, tavalliset maksaa 2.17 kilolta. Ei kelpaa rouvalle, inttää ja inttää ja inttää..., tod näk avustaja on sitten ladannut pussillisen kalliimpia aplareita ja väärällä hinnalla. Siirryn itse takavasemmalle... lihahyllylle. Sama kalkatus alkaa siellä, se sika nauta jauheliha on tarjouksessa, ei paistijauheliha...
Hymyilen lannistuneen näköiselle avustajalle, toivotan hyvää päivänjatkoa ja kiitän onneeni että aikoinaan tuli valittua muu ammatti.
tapahtui ruokakaupassa
5
458
Vastaukset
- parappa
Jokkut vaan on niin kovia valittaan.
Tosin avustajan pitää sitten noudattaa niitä päämiehensä toiveita, jos kerran päämies maksaa ostokset ja avustajn palkan.
Eli mitä väliä sitten tarjouksista.- o tempora o more
hmm.. kyllä mutta ei korkea ikä (tod näk matala äly ) anna oikeutta ihan kaikkeen !
- sukanvarsi
Tietysti tarina voi mennä niinkin, että vanhan rouvan juuri eläkkeelle jäänyt ainoa lapsi asuu talvet Espanjassa viis välittämättä vanhan rouvan hyvinvoinnista. Koska vanhalla rouvalla ei ole varallisuutta hän joutuu anomaan vanhushuollon kautta apulaisen ja taksikyytejä, jossa avustaja vaihtuu päivittäin. VUosien varrella vanha rouva on lopen kyllästynyt siihen, että aina uusi naama , aina samat selittelyt kuin mitä se voisi olla, jos saisi saman avustajan joka päiväksi. Jäisi aikaa muuhunkin kuin sanomiseen, mitä kaupassa haluaa.Lisäksi lonkka alkaa olemaan niin kipeä, ettei ole enää moneen kuukauteen saanut kunnolla nukuttua ja mieli sen vuoksi enemmän kuin synkkä kun ei voi enää tehdä mitään itse. Kävelykeppi voi heilahtaa toisen nilkkaan siksi, ettei enää näe terävästi kaupan korkeiden ja varjoisten hedelmäpöytien alle ja muutenkin liikkuminen vaatii enemmän tilaa kuin jos olisi täysin kunnossa.Tällä kertaa apulainen artikuloi epäselvästi, käyttää vieraita slangisanoja ja vanha rouva hermostuu , koska ei jaksa koko ajan kysyä "mitä sanoit" . Kaiken huipuksi edessä seisoo taas joku vetreäjalkainen nuorempi ihminen, joka ei osaa siirtyä kahta senttiä sivuun appelsiinien ääreltä.
Minä katsoisin avustajaa ja vanhaa rouvaa, molempia, ymmärtäväisesti hymyillen. Eipä ole elämä helppoa, ei. - Tietämättömyyttä????
En ole tuollaisista vanhusten "kauppa-avustajista" kuullutkaan eli mulla on iso aukko sivistyksessä. :(
Meillä ruokakaupat ottavat vastaan puhelintialuksia ja hoitavat vanhusten ruokaostokset kotiin asti. Kotipalvelu voi myös tehdä pieniä päivittäisostoksia.
Eli onko nämä avustajat jotain yksityisiä ökyrikkaiden palvelijoita vaiko mitä?- o tempora o more
Enpäs tiiä mutta näytti aikamoiselta kyykytykseltä koko homma. Eihän se tyttöparka voi päättää kaupan hinnottelemista tuotteista. Ja joo, minäkiin taian aikanaan lähteä keppiä heiluttamaan tarjoustuotteiden ääreen. Ei pahalla (mutta ei hyvälläkään) mutta aika monesti nämä kiireiset eläkeläiset roikkuu kapuan oven kahvassa vaanimassa sitä tarjouskahvia.
Siitäkään ei ole pitkä aika kun omalla pankkikortillani päästin pari vanhusta pankin tuulikaappiin että varmasti saavat ekat jonotusnumerot.
Tuliko kiitosta ? nooootttt....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559