Minulla on ongelma. Olen hyvin kateellinen mieheni entisestä. Ja nyt ei tarkoiteta mitään "pelkään että mieheni pettää" vaan mielikuvitukseni ja huono itsetuntoni on muodostanut hänestä upean naisen. Työskentelen kyseisen eksän kanssa samalla alalla, joka on hyvin miesvoittoinen. Hän saa hirveästi huomiota olemalla bimboblondi ja meillä on monia yhteisiä ystäviä jotka tuntuvat viihtyvän paljon paremmin hänen kanssaan (en tiedä onko vain minun kuvittelema juttu). Vaikka toisaalta jotkut sanovat hänen olevan hieman ylimielinen, mutta kai sekin voi olla ihan hyvä piirre?
Kateuteni liittyy kaikkien eniten meidän erilaisuuteemme. Hän on laiha ja nätti, itse omistan kurveja mutta olen myös hoikka. Hän on lyhyt, itse olen taas pari senttiä normaalipituuden yli. Hän on todella pirteä ja puhelias (vaikka vähän ilkeä toisinaan) ja itse taas olen rauhallisempi.
Tämä kalvaa mieltäni koko ajan. Vertaan häntä jatkuvasti minuun ja masennun aina vaan enemmän, mutta en voi lopettaa sitä. Kiusaan myös miestäni asiasta usein, mikä tekee hallaa suhteellemme ja itsetuntoni laskee koko ajan. Miten voin päästä tästä eroon? Pitäisikö minun alkaa kehittää itsetuntoani ajatuksella ihmiset ovat erilaisia plaaplaa vai myöntyä siihen että hän on parempi? Onko muilla mitään samanlaisia kokemuksia?
Sairaallollinen kateus
1
226
Vastaukset
- Ole ylpeä itsestäsi
Miehenä vain sanon sen, että sinut minä kuvaustesi perusteella mieluummin valitsisin. Rauhallinen luonne, pitkä, hoikka, kurvikas. Eivät miehet muutenkaan välttämättä ole niin innostuneita niistä pirteistä ja puheliaista naisista, vaan ehkä mieluummin juuri rauhallisista. Toisekseen, jos on ilkeän luontoinen, on sitä kaikille, siis myös kotona. Joten ole sitä mitä olet ja nauti siitä. Meitä on kato moneen junaan ja kukaan ei luonteellaan, ulkonäöllään, tai sosiaalisuudellaan vie kenenkään muun paikkaa, tai tee ketään paremmaksi. Ei toki, vaan ole ylpeä siitä, mitä / kuka sinä olet ja mieti, että olet paras mahdollinen miehellesi ja monien muidenkin mielestä ihan huippu. Slainen salaperäisyys ja rauhallisuus on vain hyvä piirre ja ainakin minun mielestäni parempi, kun liika pirteys ja avoimuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1028892
- 474379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html401596- 241510
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341209Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121200Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31872Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29847