CIV 5 ylikuumentaa näytönohjaimen ja sammuttaa koneen

flunssa perkele

Tässä sairaslomalla innoistuin pelaamaan CIV 5:sta. Ongelmaksi tuli se, että noin 10min pelaamisen jälkeen kone sammuttaa itsensä. Vähän tutkin asiaa ja huomasin, että Radeon HD4850:n lämmöt on jotain 100 asteen luokkaa. Onko tosiaan niin, että toi civ on niin raskas peli, että se lämmittää näyttiksen noin? En ole pelaillut pitkään aikaan, viimeksi pari vuotta sitten crisistä ja ei se ainakaan aiheuttanut moista. Asensin uusimmat catalystit ja kokeilin dx9 versiota, mutta mitään vaikutusta ei ollut. Onko antaa mitään vinkkiä mitä kannattais tehä?

5

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika++

      Jos on tuolla kokoonpanolla ennen toiminut ja nyt ei, niin tsekkaappa pölytilanne - ilmanottoaukot, rupelit.

      • flunssa perkele

        Kone oli mulla tänään auki ja mitään merkittävää pölyä ei ollut. puhaltelin puhtaaks. Enkä kyllä muista, että olisin peliä hirveästi aikaisemmin pelannut. Muistaakseni meni melkein heti ostamisen jälkeen hyllyyn pölyttymään. Netistä luin lontoonkiälisiltä sivuilta, että toi radeon on tosi kova lämpenemään...Noh ei pelata sitten =)


    • melkeen uus laite

      Mun konees (Acer jtn), hiiri hukkuu, eli menee pimeeks koko näyttö hetkeksi, sitten tulee teksti: näytönohjain lakkasi toimimasta, mutta saatiin käyttöön.
      Pitääköhän viedä repareeraan jos usein toistuu?
      Aamusin pelaan pasianssia n. tunnin ja siinä hiiri ei aina toimi.
      Joku AMD Radeon tässä on. Eikä tämä ole kuuma eikä pölynen.

      Ja noi päivitykset pisti koko koneen sekasin, lakkasin ottamasta niitä.

      • Itse koneen rakentan

        Miksi ostat tietokoneen jos viet sen heti korjaukseen? Huollossa ne vaan nauraa sulle.


    • Osta uusi ATK

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1701
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1432
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      953
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      936
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      773
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      698
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      661
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      29
      615
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe