Tässä sairaslomalla innoistuin pelaamaan CIV 5:sta. Ongelmaksi tuli se, että noin 10min pelaamisen jälkeen kone sammuttaa itsensä. Vähän tutkin asiaa ja huomasin, että Radeon HD4850:n lämmöt on jotain 100 asteen luokkaa. Onko tosiaan niin, että toi civ on niin raskas peli, että se lämmittää näyttiksen noin? En ole pelaillut pitkään aikaan, viimeksi pari vuotta sitten crisistä ja ei se ainakaan aiheuttanut moista. Asensin uusimmat catalystit ja kokeilin dx9 versiota, mutta mitään vaikutusta ei ollut. Onko antaa mitään vinkkiä mitä kannattais tehä?
CIV 5 ylikuumentaa näytönohjaimen ja sammuttaa koneen
5
280
Vastaukset
- Mika++
Jos on tuolla kokoonpanolla ennen toiminut ja nyt ei, niin tsekkaappa pölytilanne - ilmanottoaukot, rupelit.
- flunssa perkele
Kone oli mulla tänään auki ja mitään merkittävää pölyä ei ollut. puhaltelin puhtaaks. Enkä kyllä muista, että olisin peliä hirveästi aikaisemmin pelannut. Muistaakseni meni melkein heti ostamisen jälkeen hyllyyn pölyttymään. Netistä luin lontoonkiälisiltä sivuilta, että toi radeon on tosi kova lämpenemään...Noh ei pelata sitten =)
- melkeen uus laite
Mun konees (Acer jtn), hiiri hukkuu, eli menee pimeeks koko näyttö hetkeksi, sitten tulee teksti: näytönohjain lakkasi toimimasta, mutta saatiin käyttöön.
Pitääköhän viedä repareeraan jos usein toistuu?
Aamusin pelaan pasianssia n. tunnin ja siinä hiiri ei aina toimi.
Joku AMD Radeon tässä on. Eikä tämä ole kuuma eikä pölynen.
Ja noi päivitykset pisti koko koneen sekasin, lakkasin ottamasta niitä.- Itse koneen rakentan
Miksi ostat tietokoneen jos viet sen heti korjaukseen? Huollossa ne vaan nauraa sulle.
Osta uusi ATK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797463
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes873346- 572355
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691502Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3701448- 571363
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201336Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171071Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028