Multidrive

6+3

Olen vaihtamassa nykyistä Avea uuteen. Haluaisin kuulla kokemuksia Multidrive vaihteistosta. toimivuudesta yms. Onko isoa Käytännön eroa suorituskyvyssä 1.8 vs 2.0 litran koneella, paperilla ei ainakaan paljon?

33

15175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a siantuntia

      hyvä ja varna valinta.. hyvä näköinen tilava talodelinen ja surituskykynen kummalaki mootorilla. hyvä ajaa ja loutetava. minä kansa mietitimässsä auton avesis vm 04 vahtamista uuten tosin manuali vahteseen mootoria en tiedä vielä. olisise jo neljäs toyta peräkäin ei ole tarvinnu katua toytan hankimista

    • pska loota....

      Oli vähän aikaa 2.0 multidrive S wagon 2010....Mukava se loota on, siis ruuhkassa ryömiessä (ei nyi jne) mutta kiihdytyksissä kammottava. Kone vaan huutaa ja mitään ei tapahdu nopeaan. Pahimmat tilanteet moottoritien rampeilla joissa ei saakaaan jostain syystä kiihdytettyä alkuvauhdilla letkaan vaan joutuu hiljentämään ja sitten lisäämään yht äkkiä nopeutta; siinä variaattoriloota on heikoimmillaan. Myös maantiellä ohituskiihtyvyys ei ollut sitä mitä sen pitäisi 152-heppaisella ja vielä vanhojen toyotien kierrosherkkien koneiden maineella olla! Kaksilitrainen oli myös vähäsen puutuva yläkierrosalueella eli ei vetänyt totutusti hanakasti kierroksia edes ratista manuaalisesti vaihtamalla. Luovuin autosta juuri lootan toiminnasta johtuen, mitään teknisiä ongelmia ei ollut. Muutenhan Ave oli hyvä ajaa ja suuntavakaa, ärsytti ohjaamossa vain lyhyehkö reisituki ja ratti hivenen kaukana vaikka säätö tapissa. Keskikulutus oli n. 9 litraa seka-ajossa.

      Kokeilin jälkikäteen myös 1,8-koneella ja tuossa se multi pelasi aavistuksen paremmin: kone kiersi hanakammin ja reagoi nopeammin kaasuun kuin 2-litrainen. Ja kulutus näytti tietsikan mukaan olevan litran pienempi.

      • ketjulaatikko

        se vaa tuntuu siltä ettei se kiihdy, koska kierrosten pysyessä vakiona ei tule kiihdytyksen tunnetta
        .todellisuudessa pykälä automaatti on hitaampi, sen joutuessa miettimään kiihdytyksen alettua ,että millekähän vaihteelle tuosta kuutosesta pudottaisi, ehkä jollekin kolmoselle ,mutta sepä loppuukin heti kiihdytyksen alussa , jolloin taas joutuu vaihtamaan vaihdetta ylöspäin,ja kestää..


      • heppa5

        Itsellä 1.8 automaatti ja reagoi kaasun välittömästi. On sport nappi jolla ohitetaan ekonomi asento ja kaasupolkimessa kickdown, kyllä pakenee!


      • tehopainoepäsuhde
        ketjulaatikko kirjoitti:

        se vaa tuntuu siltä ettei se kiihdy, koska kierrosten pysyessä vakiona ei tule kiihdytyksen tunnetta
        .todellisuudessa pykälä automaatti on hitaampi, sen joutuessa miettimään kiihdytyksen alettua ,että millekähän vaihteelle tuosta kuutosesta pudottaisi, ehkä jollekin kolmoselle ,mutta sepä loppuukin heti kiihdytyksen alussa , jolloin taas joutuu vaihtamaan vaihdetta ylöspäin,ja kestää..

        Kovasti on ujoa myös kellon mukaan tollolootien kiihtyvyys!

        Syynä ehkä perinteet
        - japaninponit ts. tehoa jopa 10 % luvattua vähemmän
        - auto on 70 kg oletettua painavampi, koska omamassa ei sisällä 70 kg painoista kuljettajaa, kuten pitäisi

        Viimeksi mainitusta johtuu sekin koeajoissa ihmetelty ilmiö, että tollolootien takajousitus pohjaa hidastetöyssyissä, kun on matkustajia takapenkillä. Vaikka ei auto vielä ole täyteen lastattu (siis kontissa ei ihmeemmin tavaraa).


    • 100 000tkm ratkaisee

      Autobildin huolellisen kestotestin perusteella vaihtaisin ehkä merkkiä.
      Avelle lasetettiin 2011 kestotestin sija 29. Minä kun luulin Toyotaa parhaaksi autoksi aina?
      Onko laatutaso sitten laskenut kun ei taida olla enää Jaappanissa valmistettuja?
      Toisaalta onhan se uusikorinen Avensis kyllä todella hieno ja tyylikäs farkku jokatapauksessa, mutta, mutta...
      Miten olisi vaikkapa Bmw 130i(sijalta 1.) tai vaikkapa Mazda 6 sport 1.8 mzr?? Jopa Renault Clio 1.4 on sijalla 19. Toyotan heikohkon 29. sijan huomioiden.
      1.6 litrainen Kia Ceedkin näyttäisi olevan jopa sijalla 5.
      jakaen viitospallia Wolgswagen Tiguan ja Bmw 320i Touringin kanssa kimpan.
      Sijalle 8. on pyhitetty Fiat Bravo 1.9 Mjt, jonka perävanassa tuhisee nätisti Skoda Octavia 2 Combi 1.6 Fsi.
      Huyndai Getz on sijalla 27. selviytyen juuri ja juuri, hiuksen hienosti yhtä pistettä Avensista paremmin nahinoissa mutta kuitenkin.
      Daciaa löytyy jopa sijalta 19. 10 pallia Toyotaa ylemmältä sijalta.
      Mielenkiinnolla odotan tulevia kestotestejä.
      Hyvää kesää kaikille!

      • lisäystä edelliseen

        Niin, Dacia ja Clio jakoivat sijaa 19.


      • thanks

        kuinkas se Prius menestyi?


      • Prius menestyi hyvin
        thanks kirjoitti:

        kuinkas se Prius menestyi?

        Nyt puhutiinkin Avensiksesta.
        "Aloittaja kyselee kokemuksia Multidrivesta!
        Oliko Autobildin testi automaattivaihteisista?"

        Vaihdelaatikko tuskin muuttaisi mitään suuntaan tai toiseen. Uskon että laatikot nimittäin kestävät huoletta tuollaiset 100 000tkm. Eli ei varmaan olisi vaikuttanut lopulliseen pisteytykseen ja vikojen määrään juuri yhtään.


    • heiheiheihox!

      Aloittaja kyselee kokemuksia Multidrivesta!
      Oliko Autobildin testi automaattivaihteisista?

      • 1,8 multidrive

        Taisi olla kakkoskoppanen dieseli normaalilla automaatilla. Aika vähän yhteistä taitaa olla kolmoskoppaseen bensa multidriveen.

        Mun kokemukset multidrivestä melkeen tuhannen kilometrin matkalta on positiivisia.


      • minä.muistan
        1,8 multidrive kirjoitti:

        Taisi olla kakkoskoppanen dieseli normaalilla automaatilla. Aika vähän yhteistä taitaa olla kolmoskoppaseen bensa multidriveen.

        Mun kokemukset multidrivestä melkeen tuhannen kilometrin matkalta on positiivisia.

        Oli manuaali, kahteen kertaan hajosi se laatikko. Vitosvaihteen synkronointi hajosi ainakin.


    • tehty_sinulle

      Mopoautoista tuttu tekniikka ja suorituskyky. Ei karkaa lapasesta tojovaarilta.

      • paras.aski

        Mopoautoikäiset täällä jakavat "viisauttaan vaikka eivät ole ajaneet automaattilaatikoilla metriäkään. Itsellä kokemusta automaateista jo kahdenkymmenenviiden vuoden ajalta viimeisenä Ave multidrive. Voin vaan todeta ettei minulla ainakaan ole ollut koskaan parempaa ja mukavampaa vaihteistoa. Kaikki tosin ovat toimineet,mitään remontteja ei ole tehty. Dsg oli polttoainetaloudellinen, mutta muita hyviä ominaisuuksia ei juuri ollut. Peruutus ylämäkeen ja tarkka peruutus muutenkin oli aika tuskaista. Vaihteiden arpominen ja nykiminen alkoivat myös rasittamaan. Vanha mehulinkolaatikko oli käytössä ihan hyvä, mutta besaa paloi yli kipurajan. Multidrive on käytökseltään ylivoimaisesti paras eikä lisää kulutusta. Mitään vikaa ei viidessä vuoden aikana ole ilmaantunut ja toimii kuin ajatus. Ei mitään ongelmaa ole ollut millään rampilla.Mukaan on ehtinyt ihan normaalisti. Ehtiihän sinne muutkin.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • kuminauha_venyy

        Heh. Kuminauhaveto on vielä jäänyt kokematta, mutta omaan kalustoon on osunut sekä perinteinen automaatti että kaksoiskytkinautomaatti. Ei ole kaksoiskytkinvehkeellä lainkaan vaikeaa peruuttaa mäkeen, mutta se ei olekaan VAGin tuote.

        Perinteinen automaatti taasen... bensaa paloi tolkuttomasti eikä auto liikkunut mihinkään. Tietysti kone oli alitehoinen, olihan kyseessä tojo...

        Aika yleisesti koeajoissa on moitittu tojon ja osin muidenkin "kuminauhavetoja" siitä, että kaasua painettaessa moottori ulvoo, mutta liikettä ei synny. Vaan eihän sekään ole välttämättä vaihteiston vika. Tojon koneet on kierroskoneita - niitä on pakko huudattaa, että saa tehoa ulos. Esim. Kian kaksoiskytkinvaihteisto sai kanssa pyyhkeitä "tarpeettomasta" ulvottamisesta. Vapari/kierroskone siinäkin.

        Tätä ulvomista on jotkin merkit paikanneet siten, että variaattoriin on ohjelmoitu "kiinteät" pykälät. Eli kiihdytyksissä kierrosluku pomppii kuin tavallisen automaatin kanssa. Hirveän fiksulta ei kuulosta tämäkään.


      • luminauha_venyy

        Sorii, ihana suoli24 bugi iski eli väitti, että laskutoimitus väärin -> tilasin uuden laskutoimituksen, syötin uuden vastauksen -> sama tulos, uudelleen ja uudelleen


    • Kfrjirhiefh

      En tiedä itse laatikosta mut se vaihteensiirtäjä on tod huono versus muut sivulle eteen taakse sivulle on lovea ja nurkkaa ei hyvä.

      • ei.polkuauto

        Vaihdekeppiä,jos tarkoitat,niin toimintahan on täysin looginen. Ei mene vahingossa pakki ja parkkiasento päälle. Eihän siihen keppiin edestarvitse koskea muulloin kuin liikkeelle lähtiessä ja peruutettaessa. Minnekkään sähköiseen viikseen ohjauspylväässä en ainakaan vaihtaisi.


      • dementikkojen_tekniikkaa

        Herrajestas mitä logiikkaa!

        Oikeissa autoissa kepissä on lukitusnappi, mitä pitää painaa peruutusvaihdetta ja pysäköintiasentoa kytkettässä. LISÄKSI pitää noissa tilanteissa painaa jarrua. Ja onhan se laatikon ohjauskin sähköinen - tuskin se rupeaisi pakkia vauhdissa kytkemään, vaikka kepin saisi vahigossa peruutusvaihteelle revittyäkin.

        No, ehkä liian haastavaa tekniikkaa tojopapoille siinä missä sähköinen käsijarrukin! Nähty aivan liian monta tojoa, jotka jumittavat ns. läpiajettavan autopesulinjan, kun sammuttavat moottorin eivätkä tajua, että käsijarru menee silloin päälle.


      • eeäsjonne

        VITUT TOJOTASSA MITÄÄN SÄHKÖISTÄ KÄSIJARRUA OLE. VAIN MINUN SAKSALAISESSA LATUAUTOSSA ON.


      • jarrua

        Kyllä "hihnaveto" on mukava ja kilometrejä on 150000.
        Säkökäsijarru on mutta perinteinen olisi mielestäni parempi.


      • Sitäkin.sattuu
        dementikkojen_tekniikkaa kirjoitti:

        Herrajestas mitä logiikkaa!

        Oikeissa autoissa kepissä on lukitusnappi, mitä pitää painaa peruutusvaihdetta ja pysäköintiasentoa kytkettässä. LISÄKSI pitää noissa tilanteissa painaa jarrua. Ja onhan se laatikon ohjauskin sähköinen - tuskin se rupeaisi pakkia vauhdissa kytkemään, vaikka kepin saisi vahigossa peruutusvaihteelle revittyäkin.

        No, ehkä liian haastavaa tekniikkaa tojopapoille siinä missä sähköinen käsijarrukin! Nähty aivan liian monta tojoa, jotka jumittavat ns. läpiajettavan autopesulinjan, kun sammuttavat moottorin eivätkä tajua, että käsijarru menee silloin päälle.

        Saahan sen automaattikässäritoiminnon pois päältä, kun menee vaikka pesulinjalle, mutta kaikki ei sitä ekalla kertaa tajua tai auto on vieras ja voihan se vaikka unohtua ottaa pois automaatilta.


      • Repa-löysä

        Ainakin omassa vm16 Avensis autimaatti käsäri menee päällä vain napista painamalla sekä päin vaston


    • B9tomaatti

      Ei kai se käsijarru mene itsekseen päälle jos kone on käynnissä?
      Pesukatujen ohjeissa kehoitetaan pitämään kone käynnissä.
      Ainakin BMW ja Audin auttomaattien kanssa on syytä pitää kone käynnissä. Nimittäin linjalta poistuittaessa pitää kuitenkin tallata jarru pohjaan ennen kuin koneen saa käyntiin. Samaten Audissa pitää muistaa ettei vaan ole paikallaan pitoavustin päällä. Muuten on auto hyvin pian poikittain pesulinjalla.

      Kaikkein huonoin vaihteen valitsin on uudessa Audissa (itsellä A4). Sillä kepillä ei mitenkään voi nopeasti vaihtaa paikille. Se menee hyvin helposti sportille tms.
      Parhaat tomaatin kepit on toistaiseksi ollut Tojoissa ja Bemareissa (myös see nykyinen bemarin vino keppi on hyvä). Ite tykkäsin 2-kopan avessa siitä 5-vaihteisen tomaatin kulissista. Nykyississä on kai aika samanlainen.

    • Automaatit

      Ainaskin uudessa automaatti avessa menee käsäri päälle vain kuin ITSE painat nappia
      oli kone käynnissä tai ei ..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      347
      8709
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2561
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2338
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe