Ave multidrive vetoautona

Multiautomat

Onko kenelläkään kokemusta tästä nykyaven automaatista vaunun vedossa. Soveltuuko ja miten? Suunnitelmissa on 1.8 multidrive ja Hobby 495. Jarrullisen vaunun kokonaismassa saisi olla tuohon aveen 1600kg.
Siis onko kokemusta?

19

5204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ei kokemusta vaunun vetämisestä, mutta tuosta Multidrivestä muuten:

      1. Aivan mahtava vaihteisto ja taloudellinen. Olen itse ajellut 2.0:lla nyt lähes 13 tkm ja 1.8:sta on muuten myös kokemusperäistä tietoa.

      2. Valitsisin 2.0 litraisen version syystä että se on huomattavasti rauhallisempi väännön takia. 1.8 toimii sinänsä moitteettomasti ja on jopa lähdöissä helpompi kun siitä puuttuu pieni nykäys paikaltaan lähdettäessä vähänkään ripeämmin. Mutta 1.8 pienemmän vääntönsä takia ja mahdollisesti hieman erilaisen vaihteiston rakenteen ja ohjelmoinnin takia nostaa kiihdytyksessä huomattavasti herkemmin kierroksia. 2.0 on siis levollisempi ja voimakkaampi moottori vaikka se ei hevosvoimista niin näykään. Hintaerohan on varsin pieni.

      • Multiautomat

        Entäpä kulutusero?


      • ...
        Multiautomat kirjoitti:

        Entäpä kulutusero?

        Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.

        2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.


      • nipponisti.
        ... kirjoitti:

        Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.

        2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.

        Kaukaa haettu teoria että 2,0 voisi kuluttaa vähemmän kun ajetaan maantiellä kevyellä kaasulla. Fakta juttu on että aina isompi kone samasta sarjasta, kuluttaa hieman enemmä jo tyhjäkäynniltä alkaen. Hyvin jaksaa 1,8 vetää myös kevyellä kuormalla, ja vaihteisto pudottaa kierrokset aivan samoin. Kumpikin varmasti hyviä, mutta kärryn eteen laittaisin 2,0:an.


      • Lorttokaalo
        nipponisti. kirjoitti:

        Kaukaa haettu teoria että 2,0 voisi kuluttaa vähemmän kun ajetaan maantiellä kevyellä kaasulla. Fakta juttu on että aina isompi kone samasta sarjasta, kuluttaa hieman enemmä jo tyhjäkäynniltä alkaen. Hyvin jaksaa 1,8 vetää myös kevyellä kuormalla, ja vaihteisto pudottaa kierrokset aivan samoin. Kumpikin varmasti hyviä, mutta kärryn eteen laittaisin 2,0:an.

        Ei ole kaukaa haettu. Esim Auris 1.8 kuluttaa vähemmän kuin Auris 1.6. Puhun kokemuksesta.


      • mittamies maakun
        ... kirjoitti:

        Kulutusero ei ole suuri, muutama desi. Suurin ero taitaa olla speksienkin mukaan kaupunkiajossa, mutta maantiellä ei juurikaan. Eli kuormittavaan ajoon ja maantielle 2.0 lienee ihan käytännössäkin vähintään 1.8 lukemissa ellei jopa alle. Se kun jaksaa vinguttamatta.

        2.0 jaksaa yksin ajellessa liikkua pintakaasulla varsin kevyesti ja ylämäkeen vakionopeussäädin nostaa automaattisesti moottorin kierroksia paremman väännön alueelle. Normaalisti moottori pyörii reilusti alle 2000 rpm ja hitaammissa vauhdeissa lähellä tyhjäkäyntiä. Kaasun painallus sitten nostaa siististi heti kierrokset suuremman voiman alueelle josta sitten kaasua höllätessä kierrokset lasketaan hienostuneesti taloudelliselle alueelle. 2.0 ei koskaan jyristä moottoria. 1.8:ssa aistii aavistuksen murinaa alakierroksilla.

        mulla kuluttaa 2.0 diesel vetoautona 13-15l sadalla.
        eiköhän se ole kaikkien vetoautojen kulutus tollanen
        siis toyotan


    • Avensiksteen

      Hyvin jaksaa peräkärryä mökille ja takasin

    • paska loota

      Oli 2,0 multidrive farkkuna, ajoin noin 6 kk ja vaihdoin Aven dieselautomaattiin. Eihän se edes kiihdy mihinkään, vain kuski kiihtyy! Kuminauhamaista menoa ja täyskaasukiihdytyksessä koneen huuto kuuluu kabiiniin mutta mitään ei tunnu tapahtuvan -tai no tapahtuu mutta kuin hidastetussa filmissä. Kiihdytysrampilta moottoritielle tullessa menon tahmeus ahdistaa ja maantieohitukset saa laskea ja ennakoida tarkkaan, siis sillä tavalla kuin alla olisi joku alle sataheppainen 1,3-1.4-pikkuauto. Kulutus seka-ajossa 9 litran kieppeillä, no ei sillä ajettu hissutellen vaan reippaasti.

      Koska muutoin Ave on itselleni oikein passeli vehje vaihdoin sen uuteen automaattinakuttajaan. Ja on aivan eri peli ohituksissa jne. Ei todellakaan tule enää itselleni variaattoritomaattia, ja vaparikone vielä pahensi asiaa.

      • Ei nyi

        Väität siis, että MultiMode on parempi vaihtoehto, vaikka siitä ei paljon kehuja ole nähtävissä? Itse olen ajanut vain Multidrivellä ja todennut sen paremmaksi kuin muut ajamani automaattilootat. Täyskaasulla kone tosiaan kiertää kovaa, mutta eihän Avensista ole tarkoitettukaan Roosperin ajettavaksi.


      • th400'
        Ei nyi kirjoitti:

        Väität siis, että MultiMode on parempi vaihtoehto, vaikka siitä ei paljon kehuja ole nähtävissä? Itse olen ajanut vain Multidrivellä ja todennut sen paremmaksi kuin muut ajamani automaattilootat. Täyskaasulla kone tosiaan kiertää kovaa, mutta eihän Avensista ole tarkoitettukaan Roosperin ajettavaksi.

        Tojotan automaattilaatikot ovat ainakin kestäviä, kun niissä ei ole sitä dsg-virusta.
        Aisin on kestänyt loistavasti jo 330 tkm ja toimii edelleen kuin uusi. Useina kesinä on ollut vaunukin perässä ja hyvin jaksaa sitäkin vetää. Nämä vanhan mallin laatikot (4 v) ovat vaan sellaisia, että vaihteiden välit ovat liian suuret, jolloin alaspäin vaihtaessa aina kierrokset karkaa kovin korkealle.
        Portaaton olisi varmaan mukavin ja helpoin käyttäjän kannalta, mutta siinäkin kiihdytettäessä kierrokset nousee korkealle. Veto on sukkanauhamaista mutta helppoa .


      • Anonyymi

        Olikohan tässä tapauksessa sitten dieselin perässä momentinmuunnin automaatti?


    • turpourpo

      ajelin avella viikolla ja olipa tehoton vehje piti oikein pysähtyä ja katsoa oliko siihen laitettu mopon moottori. en kyllä vetäis mitään mokomalla , hyytyy mäkiin

    • vaunu

      Meillä oli 1.8 ja perässä kok.massaltaan 1400kg vaunu, ei se hirveen kivastri vetänyt varsinkaan mäkisillä tieosuuksilla, oli vähän rykimistä vaihteilla.
      Vaihdettiin 2.0 dieseliin ja vaunukin uusittiin 1600kg, nyt ei mitään ongelmaa.

    • Ajamisen iloa

      Ilman verenpainelääkitystä ei kannata Toyotalta ajaa

      • No, sullahan

        onkin taipumusta tuohon lääkityksen liioitteluun, eli reseptit sulla kulkee mapissa mukana....


    • no hobby
    • Verenpaine nousee

      Eikö raskaampi kulje????

      • perävaunu kulkee

        Bensatojon papereissa lukee 1500 kg jarrulliselle. Hyvin riittää.


      • hyvin vetää.
        perävaunu kulkee kirjoitti:

        Bensatojon papereissa lukee 1500 kg jarrulliselle. Hyvin riittää.

        Ja automaatilla on meno oikein letkeää. Mökkimuulien ohi voi mennä vasemmalta tai oikealta, miten tilanne ja tiet vaan sallii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe