Suomalais-virolainen tyttövauva

Karmen.

Hei! Kuopuksemme syntyi 2.2.2012. Minä olen alunperin eestiläinen ja lasten isä on suomalainen (hänelläkin tosin kauempana myös eestiläisiä juuria). Isommat lapsemme ovat nimeltään

Aliise 11v
Liilia 7v
Armas 3v

Eestin kielessä on jonkin verran nimiä, joilla on ikävä merkitys suomessa. Sellaisia emme tietenkään halua. Itse olen (vaikkakin puhun sujuvaa suomea) silti tappiin asti eestiläinen ja eesti on äidinkieleni, joten on hankala hahmottaa, mitkä nimet ovat suomalaisen korvaan kauniita. Miestäni taas eivät nimet voisi vähempää kiinnostaa : D Joten kysynkin teiltä, mitä nimiä te suosittelisitte ja mitkä eestiläiset nimet miellyttävät korvanne? Eestin nimipäiväkalenteri löytyy täältä: http://www.vara.ee/post/nimi.shtml

Jotkut nimet lausutaan eri tavalla suomessa ja eestissä, mutta siihen ei tarvitse kiinnittää huomiota, valitsemme sitte itse ne parhaat ja sopivimmat ehdotuksistanne : )

Kiitos paljon!

15

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna.

      tässä muutama nimiehdotus Aliisen,Liilian ja Armaksen siskolle:)

      Mai
      Manda
      Laila
      Hilma
      Esme
      Elviira
      Tiia
      Miia

    • 45+

      Ihania nimiä oli vaikka kuinka monta :)
      Liane
      Merike
      Viia
      Viivia
      Juulika
      Juuli
      Elinor
      Nanna
      Kaili
      Triina
      Evelin

      Tuo Maasika vähän nauratti ;) Ja Kalju ja Aivo!

      Onko suomalaisissa nimissä jotain sellaisia, jotka naurattavat kielierojen takia?

    • ????

      Laura, Henna, Armi, Ellen, Heli, Helina, Tuule, Laila, Leili, Maria, Marju, Marli, Maari, Leia, Irene, Rena, Renate, Julia, Juuli, Lia, Liana, Miia, Maia, Emilie, Emma, Lydia, Vivian, Amalie, Leine, Heelia, Aurelia, Greta, Kreeta, Leeni, Anna, Anne, Laine, Siliva, Silva, Sanne, Johanna, Heleene, Helene, Helena, Elina, Ilona, Helen, Melanie, Ingrid, Inga, Inge, Riina, Liivia, Amanda, Heili, Erla, Kiira, Nella, Neelia, Eliise, Elsa, Elsi, Ilse, Katrin, Silje, Asta, Niina, Sabiine, Hele, Adeele, Evelin, Linnea, Kariina, Heleea, Sylvie, Soila, Anika

    • Pk

      Elli
      Iida
      Helmi
      Siiri
      Aino
      Greta
      Saara
      Anna
      Kaisa
      Elsa
      Eeva
      Katri

      Nää on mun suosikkeja ihan Suomessakin ja kelpuuttaisin ne omalle lapselleni.

    • Marsupöö

      Koska teillä on kaksi a-alkuista nimeä ja vain yksi l-alkuinen, sopivat mielestäni l-alkuiset nimet parhaiten

      Leina
      Leonora

    • NimiTäti

      Paljon kauniita suomalaiseenkin makuun sopivia mm. seuraavat:

      Liia
      Antonia
      Henriette
      Auni
      Pirje
      Ellen
      Meida
      Gerda
      Ainu
      Aino
      Milja

    • äippä-82

      Alexandra
      Mikaela
      Eveliina
      ( Suomalais - venäläisen ) äidin korvaan mieluisia nimiä =).

    • -ada-

      Linda, Lydia, Linne, Linnea, Laura

    • Kaunis Estonia

      Hyvin kauniita nimiä:

      Liana
      Leini
      Liisi
      Hele

      Kävisi myös kauniisti Annele tai Anneleene?

    • minävaann

      MIten olisi Anniina? Tulis samalla tavalla ii: niinkuin isosiskoilla? :)

    • Hei

      Meillä mies virolaisvenäläinen ja tytöstä tuli Julia :)

    • ...

      Miitta

    • aloittaja-karmen

      Heippa kaikki! Olemme nyt tulleet päätökseen, että tytön nimeksi tulee

      SILVA LIIS HELENE

      Ihan mielettömästi kiitoksia! Hyvin erilaisista nimistä ihmiset tuntuivat tykkäävän, esille ei noussut suosikkeja, mutta toisaalta ei inhokkejakaan. Pienen taustatutkimuksen ja makustelun jälkeeen mieheni suvusta ja minun suvustani löytyi molemmista Silva-nimisiä, ja jotenkin se vain sitten tuntui oikealta! Liis oli toinen etunimivaihtoehto, mutta kun täällä Suomessa Liisa on niin yleinen nimi niin Liis ilman aata saattaisi aiheuttaa kummeksuntaa. Ja olisi se ollut etunimeksi aavistuksen liian lähellä Aliisea. Liis on lasten mummon nimi, ja miehen puolelta löytyy sitten kaksikin isotätiä nimeltä Liisa ja Anna-Liisa. Liiliallakin on kolmantena nimenä Elisabeth, johon siihenkin sisältyy tuo Liisa-nimi, niin tuntui mielekkäältä kuopuksellekin laittaa jokin siihen viittaava :) Kolmas nimi puhtaasti "korvakuulolta" valittu!

      T: Ylpeät vanhemmat sekä Aliise, Liilia, Armas ja Silva!

      • 12

        Kaunis nimi :)


    • Virosuomi

      Myöhässä mutta itse tykkään nimistä : Kadi, Katja , Kaidi, Katriina. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe