Ostin eilen salviaa, jonka laitoin maahan
tietämättä yhtään sen käyttötarkoitusta, hmm..
Sitä kuivataan kai pitkin kesää, ei pakasteta.
Kerrotko kuitenkin hieman,
odotanko ensin kukinnan jne.
Kiitos! :D
Salvia
5
977
Vastaukset
- Halla
Tsekkasin sivustolta, jota käytän usein, etten väitä muistinvarassa ihan höpöjä:
"Salviaa on käytetty keskiajalla teehen, viiniin, tupakkaan, leipään, juustoon, olueen, hunajaan ja hilloihin.
Salvia poistaa ruuasta rasvaisen maun ja korostaa sen omaa makua. Lähes kaikkiin liharuokiin voi käyttää salviaa: kastikkeisiin, kyljyksiin, keittoihin, lihaliemiin, jauheliharuokiin, pastoihin ja risottoihin.
Liharuokien lisäksi salvia sopii kaali-, sipuli- ja papuruokiin. Runsas persiljan käyttö miedontaa salvian makua. Rosmariini sopii hyvin salvian kanssa käytettäväksi. Saint Germain -keitto saa makunsa salviasta."
lähde: http://www.yrttitarha.com/kanta/salvia/- Ansu
Olen niin kiireinen (turhaan?),
etten koskaan ehdi etsiä mitään tietoa.
Joku ihana ihminen aina kertoo tärkeimmät
ja olen siitä hyvin tyytyväinen. Kiitos :)) - ..............
Ansu kirjoitti:
Olen niin kiireinen (turhaan?),
etten koskaan ehdi etsiä mitään tietoa.
Joku ihana ihminen aina kertoo tärkeimmät
ja olen siitä hyvin tyytyväinen. Kiitos :))Onko kyseessä Salvia Divinorum - kasvi?
Jos on niin kyseessä on yksi maailman voimakkaimmista psykedeeleista. - kysyjä
.............. kirjoitti:
Onko kyseessä Salvia Divinorum - kasvi?
Jos on niin kyseessä on yksi maailman voimakkaimmista psykedeeleista.'punainen' salvia.
En muista nyt latinankielistä nimeä. ;) - salvation_
kysyjä kirjoitti:
'punainen' salvia.
En muista nyt latinankielistä nimeä. ;)Salvian nimikin juontaa Pelastuksesta, sen sanotaan olevan pelastus vaikka mihin vaivaan.
Tee on ainakin herkullisen makuista ja tuoksuista.
Kuivattakaan lehdet ja käyttäkää teenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882