Tällaiseen hakee Falckki työntekijöitä kotisivuillaan. Mitä nämä hommat ovat?
Falckin erityisturvallisuuspalvelut
84
33683
Vastaukset
- tietäjä
Veikkaisin, että Amerikan suurlähetystön hommia.
- edd
Veikkaan.
- *-*
edd kirjoitti:
Veikkaan.
Niillä on ihan omat vartijat isolla V:llä, ei mitään Ruokakauppa vartijoita...
Älkää edes luulko. Tämä on fakta. - Tiedoksi edelliseen
*-* kirjoitti:
Älkää edes luulko. Tämä on fakta.- kyllä se niin on, että ko. kohdetta hoitaa Falck security Oy. Ennen tätä paikkaa vartioi Set-Security Oy ( Suomen Erikoisturva Oy) ja totta kai sieltä löytyy talon omaa porukkaa sekä merijalkaväen sotilaita. Eli Jutilan sanoin: Näillä mennään....
- Eih
Tiedoksi edelliseen kirjoitti:
- kyllä se niin on, että ko. kohdetta hoitaa Falck security Oy. Ennen tätä paikkaa vartioi Set-Security Oy ( Suomen Erikoisturva Oy) ja totta kai sieltä löytyy talon omaa porukkaa sekä merijalkaväen sotilaita. Eli Jutilan sanoin: Näillä mennään....
Voitko tarkentaa, koska SET on hoitanut vartiointia? Käsittääkseni ennen Falckia hommaa hoiti UIIS.
- tiedoksi edelliseen
Eih kirjoitti:
Voitko tarkentaa, koska SET on hoitanut vartiointia? Käsittääkseni ennen Falckia hommaa hoiti UIIS.
sitä tarkoitin... tuli vain toi set jostain mieleen.. hyvä kun korjasit
- 1 x 2
edd kirjoitti:
Veikkaan.
luulisin - CIA paljasti itsensä pakottamalla Falckin kautta webbimestarin sensuuriin.
- Usko Kyykkä
*-* kirjoitti:
Älkää edes luulko. Tämä on fakta.Puoli tusinaa falckilaisia maksaa yhtä vähän kuin yksi merijalkaväen afro tai latino. Laatuvartijoiden lisäksi tarvitaan mosatramppareita Suomi-hintaan.
- SuomenParasFirma
tiedoksi edelliseen kirjoitti:
sitä tarkoitin... tuli vain toi set jostain mieleen.. hyvä kun korjasit
Muutaman keikan jälkeen (vuosia sitten!) nykyään ihan portsari firma... Talvisin nämä suomenparhaaterikoisturvamiehet lapioivat lumia talojen katoilta että saavat laskut maksettua... Todella erikoista...
- ihmettelijä
Ja mikäs tässä piti sensuroida?
- Eih
Niin, se on todella ihmeteltävää. Ilmeisesti joku on nyt kuvitellut, että kertomani tieto Yhdysvaltain suurlähetystön hankkimista paikallisista vartiointipalveluista ei olisi täysin julkista, mitä se tietysti on jo liittovaltion lainsäädännönkin mukaan. Julkista on myös se, että merijalkaväen sotilasosastot vastaavat sisätilojen vartioinnista, kuin myös se, että amerikkalaisia siviilivartijoitakin käytetään jossain kohteissa. Myöskin SD-toiminta (Surveillance Detection) on täysin julkista tietoa. Tämä omituinen sensuuri todella kertoo jotain asiantuntemuksen tasosta tällä palstalla. Vaihtoehtoja on kaksi: joko ylläpito on pelästynyt asiaa oma-aloitteisesti tai sitten joku Falckin valopää on pelotellut asian 'salaisuudella'. Itse asiassa ei kuitenkaan ole mitään mystistä, vaikka joku sen haluaisikin niin ajatella.
Kenties deletoinnin suorittanut taho haluaa kommentoida/perustella asiaa? - Pikku-Myy
Eih kirjoitti:
Niin, se on todella ihmeteltävää. Ilmeisesti joku on nyt kuvitellut, että kertomani tieto Yhdysvaltain suurlähetystön hankkimista paikallisista vartiointipalveluista ei olisi täysin julkista, mitä se tietysti on jo liittovaltion lainsäädännönkin mukaan. Julkista on myös se, että merijalkaväen sotilasosastot vastaavat sisätilojen vartioinnista, kuin myös se, että amerikkalaisia siviilivartijoitakin käytetään jossain kohteissa. Myöskin SD-toiminta (Surveillance Detection) on täysin julkista tietoa. Tämä omituinen sensuuri todella kertoo jotain asiantuntemuksen tasosta tällä palstalla. Vaihtoehtoja on kaksi: joko ylläpito on pelästynyt asiaa oma-aloitteisesti tai sitten joku Falckin valopää on pelotellut asian 'salaisuudella'. Itse asiassa ei kuitenkaan ole mitään mystistä, vaikka joku sen haluaisikin niin ajatella.
Kenties deletoinnin suorittanut taho haluaa kommentoida/perustella asiaa?Itse en juu kyseisestä kohteesta tai edes firmasta osaa sanoa juuri mitään liittyen heidän sovittuihin toimintatapoihin tai ohjeistuksiin tai mihinkään, mikä vartijoita ohjaa kys. kohteessa.
Mutta se, mitä minulle s-postitse ilmoitetaan ja lukemaan pyydetään, teen sen.
Ja jos minä en aiheesta omasta mielestäni tarpeeksi tiedä poistaakseni viestin, mutta joku lukija osaa minulle tarpeeksi uskottavasti poistopyyntönsä perustella, toimin siten.
Jokainen voipi sitten ihan itseensä mennä ja miettiä, jauhaako minulle omiaan ja jos niin tekee, niin saako siitä jotain irti.
Omasta ammattitaidostani en näe syytä mitään kommentoida. Tuskimpa olisi järkeä täysin ummikkona täällä keskellä yrittää pärjäillä!
=)
Pikku-Myy - diibadaaba
Eih kirjoitti:
Kenties deletoinnin suorittanut taho haluaa kommentoida/perustella asiaa?kuka siellä on
- Eih
diibadaaba kirjoitti:
kuka siellä on
En tiedä, vastasin vain kysymykseen.
- Jissen
Pikku-Myy kirjoitti:
Itse en juu kyseisestä kohteesta tai edes firmasta osaa sanoa juuri mitään liittyen heidän sovittuihin toimintatapoihin tai ohjeistuksiin tai mihinkään, mikä vartijoita ohjaa kys. kohteessa.
Ja jos minä en aiheesta omasta mielestäni tarpeeksi tiedä poistaakseni viestin, mutta joku lukija osaa minulle tarpeeksi uskottavasti poistopyyntönsä perustella, toimin siten.
Jokainen voipi sitten ihan itseensä mennä ja miettiä, jauhaako minulle omiaan ja jos niin tekee, niin saako siitä jotain irti.
Omasta ammattitaidostani en näe syytä mitään kommentoida. Tuskimpa olisi järkeä täysin ummikkona täällä keskellä yrittää pärjäillä!
=)
Pikku-Myy"...mutta joku lukija osaa minulle tarpeeksi uskottavasti poistopyyntönsä perustella, toimin siten."
Ahaa. Eli joku haluaa saada työnsä siellä, etenkin tuon "Surveillance"-homman kuulostamaan hienolta Suuren Maailman agenttijännäri-hommalta, ja kun kupla poksautetaan kertomalla täällä kaikille miten tylsästä ja turhasta hommasta on kyse, laitetaan Pikku-Myy:lle itkupostia jossa johonkin näennäisiin turvallisuuspoliittisiin syihin vedoten pyydetään poistamaan viesti. I see said the blind man. ;) - häh..
Eih kirjoitti:
En tiedä, vastasin vain kysymykseen.
Miten joku jaksaa kiinnostua siitä mitä muut tekee..hankkikaa elämä..tai vaikka harrastus.
- jesse krisse
häh.. kirjoitti:
Miten joku jaksaa kiinnostua siitä mitä muut tekee..hankkikaa elämä..tai vaikka harrastus.
Eikös tässä ollut kyse siitä että joku oli kiinnostunut hommasta josta oli avoin työpaikkailmoitus? Eikö ole aika luonnollista olla kiinnostunut siitä mitä tuo mainostettu "erityinen turvallisuustehtävä" pitää sisällään...
- Eih
Pikku-Myy kirjoitti:
Itse en juu kyseisestä kohteesta tai edes firmasta osaa sanoa juuri mitään liittyen heidän sovittuihin toimintatapoihin tai ohjeistuksiin tai mihinkään, mikä vartijoita ohjaa kys. kohteessa.
=)
Pikku-MyyJos näitä surkuhupaisia 'salaisen tiedon levitys' -ilmiantoja vielä tämän aiheen tiimoilta tulee, voin tarvittaessa selvittää sähköpostitse mistä kaikki nämä tiedot ovat saatavissa julkisesti liittovaltion viranomaisten toimesta.
- vartija
Jissen kirjoitti:
"...mutta joku lukija osaa minulle tarpeeksi uskottavasti poistopyyntönsä perustella, toimin siten."
Ahaa. Eli joku haluaa saada työnsä siellä, etenkin tuon "Surveillance"-homman kuulostamaan hienolta Suuren Maailman agenttijännäri-hommalta, ja kun kupla poksautetaan kertomalla täällä kaikille miten tylsästä ja turhasta hommasta on kyse, laitetaan Pikku-Myy:lle itkupostia jossa johonkin näennäisiin turvallisuuspoliittisiin syihin vedoten pyydetään poistamaan viesti. I see said the blind man. ;)Mitä tuo SD-homma siis olikaan?
- vartija
Eih kirjoitti:
Jos näitä surkuhupaisia 'salaisen tiedon levitys' -ilmiantoja vielä tämän aiheen tiimoilta tulee, voin tarvittaessa selvittää sähköpostitse mistä kaikki nämä tiedot ovat saatavissa julkisesti liittovaltion viranomaisten toimesta.
kerro kaikille mistä tietoja saa?
- Eih
vartija kirjoitti:
kerro kaikille mistä tietoja saa?
Varjellakseni nimettömyyttäni. En kommentoi tätä asiaa tämän enempää.
- Eih
vartija kirjoitti:
Mitä tuo SD-homma siis olikaan?
SD-toiminta on nimensä mukaisesti suurlähetystön eri kohteisiin kohdistuvan ulkopuolisen - vihamielisen - tarkkailun etsimistä ja tunnistamista. Homma tehdään siviileissä. Käytössä on ajoneuvoja, polkupyöriä, kameroita, pimeänäkölaitteita ja paljon muuta sälää (varusteluettelo on muuten täysin julkinen, tämä tiedoksi, jos joku Falckin valopää saisi tästä taas jotain huvittavia agenttiajatuksia). Toiminta ei ole tällä hetkellä ympärivuorokautista (kellonajat ovat täysin julkista tietoa, samoin kuin ryhmän vahvuus), jota se oli aikaisemman firman aikana.
Toiminta on tuikitavallista tarkkailuhommaa, varmasti erittäin tylsää (ei vaihtelua) ja Suomen oloissa melkeinpä turhaa. Varmaankin näitä ilmitulleita agenttifantasioita on kehitetty torjumaan työn aiheuttamaa tylsyydentunnetta. Olen kyllä kuullut itsekin kaikenlaisia juttuja, joita näissä hommissa olevat aivan tavalliset, pelkästään vartijan peruskoulutuksen saaneet tyypit ovat työstään kertoneet. Puitteet antavat tietysti mahdollisuuden kehitellä kaikenlaisia satumaailmoja. - vartija
Eih kirjoitti:
SD-toiminta on nimensä mukaisesti suurlähetystön eri kohteisiin kohdistuvan ulkopuolisen - vihamielisen - tarkkailun etsimistä ja tunnistamista. Homma tehdään siviileissä. Käytössä on ajoneuvoja, polkupyöriä, kameroita, pimeänäkölaitteita ja paljon muuta sälää (varusteluettelo on muuten täysin julkinen, tämä tiedoksi, jos joku Falckin valopää saisi tästä taas jotain huvittavia agenttiajatuksia). Toiminta ei ole tällä hetkellä ympärivuorokautista (kellonajat ovat täysin julkista tietoa, samoin kuin ryhmän vahvuus), jota se oli aikaisemman firman aikana.
Toiminta on tuikitavallista tarkkailuhommaa, varmasti erittäin tylsää (ei vaihtelua) ja Suomen oloissa melkeinpä turhaa. Varmaankin näitä ilmitulleita agenttifantasioita on kehitetty torjumaan työn aiheuttamaa tylsyydentunnetta. Olen kyllä kuullut itsekin kaikenlaisia juttuja, joita näissä hommissa olevat aivan tavalliset, pelkästään vartijan peruskoulutuksen saaneet tyypit ovat työstään kertoneet. Puitteet antavat tietysti mahdollisuuden kehitellä kaikenlaisia satumaailmoja.Suomessa muka tollasta duunia?!
- Kulma
vartija kirjoitti:
Suomessa muka tollasta duunia?!
Eiks oo jännää..
- FFalck
Eih kirjoitti:
Varjellakseni nimettömyyttäni. En kommentoi tätä asiaa tämän enempää.
Taisit juurikin paljastaa itsesi... Pieni vinkki työpaikastasi: toimii aika monessa maassa, varsinkin jenkeissä. Jos tosiaan olet se, ketä luulen, niin miksi ihmeessä _sinä_ alennut kirjoittelemaan tänne?
- FFalck
Eih kirjoitti:
Toiminta on tuikitavallista tarkkailuhommaa, varmasti erittäin tylsää (ei vaihtelua) ja Suomen oloissa melkeinpä turhaa. Varmaankin näitä ilmitulleita agenttifantasioita on kehitetty torjumaan työn aiheuttamaa tylsyydentunnetta. Olen kyllä kuullut itsekin kaikenlaisia juttuja, joita näissä hommissa olevat aivan tavalliset, pelkästään vartijan peruskoulutuksen saaneet tyypit ovat työstään kertoneet. Puitteet antavat tietysti mahdollisuuden kehitellä kaikenlaisia satumaailmoja.Kaverit (järkevät sellaiset), jotka hommaa tekevät, ovat kertoneet että SD-homma on aivan p******tä! Mutta palkka on sen verran hyvä, että jaksaa. Mutta homma vetää kuulemma puoleensa myös kaikenlaisia "agentteja", Falckilla kun tunnetusti henkilöstöön satsataan.
- CIA
Eih kirjoitti:
Kenties deletoinnin suorittanut taho haluaa kommentoida/perustella asiaa?Suomessa hypitään seinille kuin neukkuaikana. Usein jo pelkkä uhkaus CIAlla riittää niin kuin ennen KGBllä.
Miten muuten Neuvostoliiton lähetystö on nykyään vartioitu? - Jissen
vartija kirjoitti:
Suomessa muka tollasta duunia?!
Olen ollut eräässä toisessa Suurlähetystössä vartijana ja kyllä sielläkin kuului työnkuvaan säännölliset kierrokset "kadulla" ja epäilyttävistä asioista piti tehdä raporttia, esim. paikallaan pitkään seisova miehitetty auto, rakennuksen valokuvailijat, penkeillä nukkuvat "juopot" yms. Juurikin sen vuoksi että siellä joukossa saattaa joskus olla se pahantekijäkin ja on hyvä kun tuntomerkit, kyttäystapa yms. on jälkikäteenkin selvitettävissä. On helpompi selittää jälkikäteen poliisille että "kolme miestä on kytännyt jo kaksi päivää valkoisesta Pösöstsä rek. no. XXX-123, tuntomerkit: ..." kuin että "Sori, emme tiedä mistään mitään, olemme vain töissä täällä. Totuus työstä on että se on erittäin tylsää, mutta antaa tekosyyn käydä välillä ulkona ettei tarvitse sisällä istua koko aikaa monitoreita tuijottamassa tai "Good Morning!" läppää turisteille heittämässä.
- Haukka
Jissen kirjoitti:
Olen ollut eräässä toisessa Suurlähetystössä vartijana ja kyllä sielläkin kuului työnkuvaan säännölliset kierrokset "kadulla" ja epäilyttävistä asioista piti tehdä raporttia, esim. paikallaan pitkään seisova miehitetty auto, rakennuksen valokuvailijat, penkeillä nukkuvat "juopot" yms. Juurikin sen vuoksi että siellä joukossa saattaa joskus olla se pahantekijäkin ja on hyvä kun tuntomerkit, kyttäystapa yms. on jälkikäteenkin selvitettävissä. On helpompi selittää jälkikäteen poliisille että "kolme miestä on kytännyt jo kaksi päivää valkoisesta Pösöstsä rek. no. XXX-123, tuntomerkit: ..." kuin että "Sori, emme tiedä mistään mitään, olemme vain töissä täällä. Totuus työstä on että se on erittäin tylsää, mutta antaa tekosyyn käydä välillä ulkona ettei tarvitse sisällä istua koko aikaa monitoreita tuijottamassa tai "Good Morning!" läppää turisteille heittämässä.
Eikö nämä lähetystökuviot pitäisi olla salaisia? Miksi täällä porukka puhuu niistä avoimesti?
- Haukka
Eih kirjoitti:
Toiminta on tuikitavallista tarkkailuhommaa, varmasti erittäin tylsää (ei vaihtelua) ja Suomen oloissa melkeinpä turhaa. Varmaankin näitä ilmitulleita agenttifantasioita on kehitetty torjumaan työn aiheuttamaa tylsyydentunnetta. Olen kyllä kuullut itsekin kaikenlaisia juttuja, joita näissä hommissa olevat aivan tavalliset, pelkästään vartijan peruskoulutuksen saaneet tyypit ovat työstään kertoneet. Puitteet antavat tietysti mahdollisuuden kehitellä kaikenlaisia satumaailmoja.Nämä asiat ovat käsittääkseni kyllä salaisia. Mitä tarkoitat sillä että varusteluettelo ja kellonajat ym. ovat julkista tietoa? Eivät nämä minun mielestäni ole huvittavia agenttiajatuksia jos perään salaisuuksien säilyttämistä. Miten voit edes tietää koko asiasta, oletko olllut itse töissä lähetystöllä ja nyt paljastat täällä kaikki salaisuudet?
- Jissen
Haukka kirjoitti:
Eikö nämä lähetystökuviot pitäisi olla salaisia? Miksi täällä porukka puhuu niistä avoimesti?
Menepä käymään jossain suurlähetystössä paikan päällä. Siellä on yleisöpalvelupisteet viisumi-, oleskelulupa- ynnä muissa konsuliasioissa asioiville ihmisille, sekä usein myös jokin infopiste, kirjasto yms. Kun menet sisään, sinua tervehtii vartija jonka asusta päättelet mikä firma kyseisen paikan kyttäystä hoitaa. Sisällä sinut saatetaan tutkailla metallinpaljastimella ja joudut antamaan henkilötietosi sekä kertomaan asiasi ennenkuin sinut ohjataan eteenpäin. Tämä on siis täysin avointa toimintaa minkä voit käydä itse toteamassa.
Siitä en osaa sanoa ovatko jotkut varuste- tai aikataulut julkista tietoa, minun kohteessani niitä ei tullut levitellä avoimesti, mutten ole sellaista tehnytkään. Mutta täällä olikin nyt puhe tuosta USA lähetystöstä josta minun on mainittava vain etten tiedä siitä mitään. Olin itse töissä huomattavasti pienemmässä kohteessa. - Eih
Haukka kirjoitti:
Nämä asiat ovat käsittääkseni kyllä salaisia. Mitä tarkoitat sillä että varusteluettelo ja kellonajat ym. ovat julkista tietoa? Eivät nämä minun mielestäni ole huvittavia agenttiajatuksia jos perään salaisuuksien säilyttämistä. Miten voit edes tietää koko asiasta, oletko olllut itse töissä lähetystöllä ja nyt paljastat täällä kaikki salaisuudet?
Asiat, joita olen kertonut, ovat täysin julkisia. Vartioimisliikkeellä voi olla omia työsuhteeseen perustuvia käytäntöjään omien työntekijöidensä suhteen, mitä tulee tiedon levittämiseen, mutta se ei kuulu nyt tähän, koska en ole ko. firman leivissä.
Asiat ovat julkisia, koska jenkkien julkisia hankintoja koskeva liittovaltion lainsäädäntö niin määrää. - Haukka
Eih kirjoitti:
Asiat, joita olen kertonut, ovat täysin julkisia. Vartioimisliikkeellä voi olla omia työsuhteeseen perustuvia käytäntöjään omien työntekijöidensä suhteen, mitä tulee tiedon levittämiseen, mutta se ei kuulu nyt tähän, koska en ole ko. firman leivissä.
Asiat ovat julkisia, koska jenkkien julkisia hankintoja koskeva liittovaltion lainsäädäntö niin määrää.Eikö silti ole kyseenalaista kertoa näitä juttuja kaikille tällaisella yleisellä palstalla? Tiedä vaikka terroristit nyt saisivat tietää tämän.
- jepulis
Haukka kirjoitti:
Eikö silti ole kyseenalaista kertoa näitä juttuja kaikille tällaisella yleisellä palstalla? Tiedä vaikka terroristit nyt saisivat tietää tämän.
Siis että ihan terroristitko iskisivät nyt USSuurLäh vain siksi että täällä kerrottiin että ulkopuolella on Falckin vartijoita välineineen ja vartiokierroksineen. No voi Jeesus sentään.
- Eih
Haukka kirjoitti:
Eikö silti ole kyseenalaista kertoa näitä juttuja kaikille tällaisella yleisellä palstalla? Tiedä vaikka terroristit nyt saisivat tietää tämän.
Voit olla ihan varma, että ne joilla on potentiaalia iskun järjestämiseen varmasti tiesivät asiasta jo valmiiksi. Tiedothan ovat kenen tahansa saatavilla. Luuletko, että he eivät osaa hommaansa ja tutki asioita? Suomessa sijaisteva jenkkien suurlähetystö nyt vaan on muuten aika huono kohde monessakin mielessä. Mutta samanlaiset SD-systeemit muissakin maissa on.
- Eih
Jissen kirjoitti:
Menepä käymään jossain suurlähetystössä paikan päällä. Siellä on yleisöpalvelupisteet viisumi-, oleskelulupa- ynnä muissa konsuliasioissa asioiville ihmisille, sekä usein myös jokin infopiste, kirjasto yms. Kun menet sisään, sinua tervehtii vartija jonka asusta päättelet mikä firma kyseisen paikan kyttäystä hoitaa. Sisällä sinut saatetaan tutkailla metallinpaljastimella ja joudut antamaan henkilötietosi sekä kertomaan asiasi ennenkuin sinut ohjataan eteenpäin. Tämä on siis täysin avointa toimintaa minkä voit käydä itse toteamassa.
Siitä en osaa sanoa ovatko jotkut varuste- tai aikataulut julkista tietoa, minun kohteessani niitä ei tullut levitellä avoimesti, mutten ole sellaista tehnytkään. Mutta täällä olikin nyt puhe tuosta USA lähetystöstä josta minun on mainittava vain etten tiedä siitä mitään. Olin itse töissä huomattavasti pienemmässä kohteessa.Varusteluettelo on julkinen, koska se sisältää varusteita, joita asiakas (eli suurlähetystö) edellyttää käytettävän, kuten esim. maisemaan sulautuvia neutraalin värisiä ajoneuvoja. Toisaalta luettelo sisältää myös jenkkien omistamaa, SD-porukan käyttöön luovutettua sälää, kuten esim. pimeänäkölaitteita, digikameroita, videokameroita, polkupyöriä jne. Luettelo on julkinen, koska tarjouskilpailun yhteydessä palveluntarjoajan on tiedettävä tarkkaan minkälaisesta hommasta on kyse ja minkälaisin resurssein ja vaatimuksin sitä suoritetaan. Varustelistasta käy ilmi jopa polkupyörien ja muiden laitteiden sarjanumeroita ym. Tyhmääkö? Ehkä, mutta täysin julkista.
Samalla logiikalla myös työvuorojen kellonajat ja vahvuudet, sekä sijoituspaikat (ns. "postit") ovat julkisia. Myös kaikki toimintaohjeet ja -periaatteet ovat samalla tavoin julkisia. Ohjeitakin on monta kymmentä sivua, eikä varmasti jää epäselväksi miten hommaa tehdään. - Jeppe
Eih kirjoitti:
Voit olla ihan varma, että ne joilla on potentiaalia iskun järjestämiseen varmasti tiesivät asiasta jo valmiiksi. Tiedothan ovat kenen tahansa saatavilla. Luuletko, että he eivät osaa hommaansa ja tutki asioita? Suomessa sijaisteva jenkkien suurlähetystö nyt vaan on muuten aika huono kohde monessakin mielessä. Mutta samanlaiset SD-systeemit muissakin maissa on.
"Mutta samanlaiset SD-systeemit muissakin maissa on."
Aivan, samoin kuin Suomessakin muillakin lähetystöillä kuin jenkeillä. - Eih
Jeppe kirjoitti:
"Mutta samanlaiset SD-systeemit muissakin maissa on."
Aivan, samoin kuin Suomessakin muillakin lähetystöillä kuin jenkeillä.Kyllä, mutta ei samassa mittakaavassa, eikä näin julkisesti. Täytyy erottaa Surveillance Detection ja Counter-Surveillance, jotka ovat eri asioita. Vastatarkkailua jenkeilläkin suorittavat ihan eri ihmiset kuin SD-hommaa. Siis toisin sanoen ihan oikeat ammattilaiset.
- FFalck
Eih kirjoitti:
Varusteluettelo on julkinen, koska se sisältää varusteita, joita asiakas (eli suurlähetystö) edellyttää käytettävän, kuten esim. maisemaan sulautuvia neutraalin värisiä ajoneuvoja. Toisaalta luettelo sisältää myös jenkkien omistamaa, SD-porukan käyttöön luovutettua sälää, kuten esim. pimeänäkölaitteita, digikameroita, videokameroita, polkupyöriä jne. Luettelo on julkinen, koska tarjouskilpailun yhteydessä palveluntarjoajan on tiedettävä tarkkaan minkälaisesta hommasta on kyse ja minkälaisin resurssein ja vaatimuksin sitä suoritetaan. Varustelistasta käy ilmi jopa polkupyörien ja muiden laitteiden sarjanumeroita ym. Tyhmääkö? Ehkä, mutta täysin julkista.
Samalla logiikalla myös työvuorojen kellonajat ja vahvuudet, sekä sijoituspaikat (ns. "postit") ovat julkisia. Myös kaikki toimintaohjeet ja -periaatteet ovat samalla tavoin julkisia. Ohjeitakin on monta kymmentä sivua, eikä varmasti jää epäselväksi miten hommaa tehdään.Tuohan on tosi tyhmää touhua! Mitä hyötyä koko hommasta on jos se kerrotaan kaikille?
- militsai
FFalck kirjoitti:
Tuohan on tosi tyhmää touhua! Mitä hyötyä koko hommasta on jos se kerrotaan kaikille?
Mitä järkeä on että joka ikinen halukas tietää mitä poliisin, tai suomalaisen sotilaan, tai tullimiehen, tai rajavartijan TAI MINKÄ TAHANSA SUOMEN SISÄISTÄ JA RAJAN TURVALLISUUTTA VAHTIVAN virkamiehen koulutus ja tehtävä, samoin kuin varustuskin on JULKINEN. Ei Jeesus teitä ääliöitä.
- Eih
militsai kirjoitti:
Mitä järkeä on että joka ikinen halukas tietää mitä poliisin, tai suomalaisen sotilaan, tai tullimiehen, tai rajavartijan TAI MINKÄ TAHANSA SUOMEN SISÄISTÄ JA RAJAN TURVALLISUUTTA VAHTIVAN virkamiehen koulutus ja tehtävä, samoin kuin varustuskin on JULKINEN. Ei Jeesus teitä ääliöitä.
Ei pidä paikkaansa. Kaikki ei suinkaan ole julkista mainitsemissasi esimerkeissä, ei todellakaan.
- Coordy
Haukka kirjoitti:
Nämä asiat ovat käsittääkseni kyllä salaisia. Mitä tarkoitat sillä että varusteluettelo ja kellonajat ym. ovat julkista tietoa? Eivät nämä minun mielestäni ole huvittavia agenttiajatuksia jos perään salaisuuksien säilyttämistä. Miten voit edes tietää koko asiasta, oletko olllut itse töissä lähetystöllä ja nyt paljastat täällä kaikki salaisuudet?
Jos tunnette yhtään kuinka suurlähetystö toimii, niin eipä asiassa ole mitään ihmeellistä. Lähetystö on maansa virallinen julkinen osa ulkoministeriötä. Useimmissa maissa lähetystöjen kulurakenne selviää maan ministeriön budjetista. Usein myös kaikki lähetystön tiedot ja toiminnot ovat maan kansalaisille julkisia ja nykyisin internetin johdosta myös kansainvälisesti julkista.
Ero on tehtävä sisäisen turvallisuuden ja ulkosen turvallisuuden välillä. Sisäinen on lähetystö oman turvallisuushenkilöstön tai kansallisen turvallisuus organisaation hoitamaa ja salaista, ulkoinen taas on kohdemaasta ostettua turvallisuuspalelua ja julkista.
Mitä hyötyä on tiedosta, että portilla tai aulassa on firman X vartijat ja tekee 8 h vuoroa. Vaihto siis 3x vrk. Esim. Afrikassa porttiväijyjä ammutaan viikottain, paska pesti ja palkkaus. Tarkoitus on pelkästään minimoida omat tappiot.
Sisäinen turvallisuus valvoo koko tätä balettia.
Ei niin vaikeata, eihän? - Eih
Coordy kirjoitti:
Jos tunnette yhtään kuinka suurlähetystö toimii, niin eipä asiassa ole mitään ihmeellistä. Lähetystö on maansa virallinen julkinen osa ulkoministeriötä. Useimmissa maissa lähetystöjen kulurakenne selviää maan ministeriön budjetista. Usein myös kaikki lähetystön tiedot ja toiminnot ovat maan kansalaisille julkisia ja nykyisin internetin johdosta myös kansainvälisesti julkista.
Ero on tehtävä sisäisen turvallisuuden ja ulkosen turvallisuuden välillä. Sisäinen on lähetystö oman turvallisuushenkilöstön tai kansallisen turvallisuus organisaation hoitamaa ja salaista, ulkoinen taas on kohdemaasta ostettua turvallisuuspalelua ja julkista.
Mitä hyötyä on tiedosta, että portilla tai aulassa on firman X vartijat ja tekee 8 h vuoroa. Vaihto siis 3x vrk. Esim. Afrikassa porttiväijyjä ammutaan viikottain, paska pesti ja palkkaus. Tarkoitus on pelkästään minimoida omat tappiot.
Sisäinen turvallisuus valvoo koko tätä balettia.
Ei niin vaikeata, eihän?Suurlähetystöt eivät ole varsinaisesti osa ulkoministeriötä, vaan ulkoasiainhallintoa. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Ministeriö on keskusvirasto, joka ohjaa ja koordinoi hallinnonalaan liittyvää toimintaa. Ulkoasianhallintoon taas sisältyy paljon muidenkin ministeriöiden ja viranomaisten toimintaa. Suurlähetystöt ovat periaatteessa itsenäisiä (keskusviraston linjauksia toteuttavia) päällikkövirastoja. Näin myös jenkeillä.
Jenkkien tapauksessa rakennusten sisäpuolisesta turvallisuudesta, kuin myös turvallisuustoiminnan johtamisesta ja koordinoinnista vastaavien tahojen työskentelymenetelmät ja -ohjeet ovat julkisesti saatavilla, jos vain tietää mistä pyytää. Hämmästyttävää, eikö?
Paikallisvartioinnin työvuorot eivät ketään kiinnosta, mutta jos alueella (tässä tapauksessa Kaivopuistossa) pyörii siviilityyppejä kartoittamassa mahdollista hörhöjen tarkkailutoimintaa, se varmasti kiinnostaa. - Coordy
Eih kirjoitti:
Suurlähetystöt eivät ole varsinaisesti osa ulkoministeriötä, vaan ulkoasiainhallintoa. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Ministeriö on keskusvirasto, joka ohjaa ja koordinoi hallinnonalaan liittyvää toimintaa. Ulkoasianhallintoon taas sisältyy paljon muidenkin ministeriöiden ja viranomaisten toimintaa. Suurlähetystöt ovat periaatteessa itsenäisiä (keskusviraston linjauksia toteuttavia) päällikkövirastoja. Näin myös jenkeillä.
Jenkkien tapauksessa rakennusten sisäpuolisesta turvallisuudesta, kuin myös turvallisuustoiminnan johtamisesta ja koordinoinnista vastaavien tahojen työskentelymenetelmät ja -ohjeet ovat julkisesti saatavilla, jos vain tietää mistä pyytää. Hämmästyttävää, eikö?
Paikallisvartioinnin työvuorot eivät ketään kiinnosta, mutta jos alueella (tässä tapauksessa Kaivopuistossa) pyörii siviilityyppejä kartoittamassa mahdollista hörhöjen tarkkailutoimintaa, se varmasti kiinnostaa.Kiitos, Eih
Tuli lipsautettua asia virhe kommenttiin.
Idea kaiketi tuli selväksi, että toiminta on kaikin puolin julkista ja läpinäkyvää. Kuten sanoit, " Hämmästyttävää eikö?"
Coordy - Kysyvä
Eih kirjoitti:
Toiminta on tuikitavallista tarkkailuhommaa, varmasti erittäin tylsää (ei vaihtelua) ja Suomen oloissa melkeinpä turhaa. Varmaankin näitä ilmitulleita agenttifantasioita on kehitetty torjumaan työn aiheuttamaa tylsyydentunnetta. Olen kyllä kuullut itsekin kaikenlaisia juttuja, joita näissä hommissa olevat aivan tavalliset, pelkästään vartijan peruskoulutuksen saaneet tyypit ovat työstään kertoneet. Puitteet antavat tietysti mahdollisuuden kehitellä kaikenlaisia satumaailmoja.Niin elikkäs onko siis olemassa ystävällismielistä tarkkailua?? Keskusteluissa on myös mainittu vieraan valtion kolmekirjaiminen tiedusteluorganisaatio. Mitä jos sille tekee töitä? Onko se jo rikoslain tarkoittamaa toimintaa?
- Krln
FFalck kirjoitti:
Tuohan on tosi tyhmää touhua! Mitä hyötyä koko hommasta on jos se kerrotaan kaikille?
Siitä, että asiat ovat julkisia, on hyötyä huomattavasti enemmän kuin siitä salailusta. Kyllähän myymälöissäkin vartijat esiintyvät suurimmaksi osaksi virkapuvussa; Se, että paikalla tiedetään olevan henkilöstöä, jonka tarkoituksena on estää ihmisiä tekemästä typeryyksiä, ennaltaehkäisee typeryyksienteko-yrityksiä.
Lisäksi kaikkien saatavilla olevaa julkista tietoa on sekin, ettei tommonen asia pysyisi salaisuutena hetkeäkään; jos ei muuta niin joku löyhäsuu jauhaisi kaverilleen, joka jauhaisi siitä toiselle kaverilleen, joka sitten saisi päähänsä pätemisentarvettaan jauhaa siitä tämänkaltaisella foorumilla.
Firma kuin firma, joka osoittaa liikesalaisuuksiensa olevan helppoja kenen vain selvittää, herättää epäluottamusta, toisin kuin firma, joka vapaaehtoisesti jakaa tietoa liikeideastaan hallitusti. - Krln
Kysyvä kirjoitti:
Niin elikkäs onko siis olemassa ystävällismielistä tarkkailua?? Keskusteluissa on myös mainittu vieraan valtion kolmekirjaiminen tiedusteluorganisaatio. Mitä jos sille tekee töitä? Onko se jo rikoslain tarkoittamaa toimintaa?
Vihamielisellä tarkkailulla tarkoitettaneen rikoslain käsitteitä Vakoilu ja Törkeä Vakoilu.
Uskoakseni tässä on ystävällismielisellä tarkkailulla ajettu takaa sellaisia vakoilun muotoja, joista olisi jotain HYÖTYÄ Suomen valtiolle tai muulle vakoilumääräyksen antaneelle korkeammalle taholle (esim. toinen vieras valtio); jolloin kyse on korkeintaan Luvattomasta Tiedustelutoiminnasta.
Itse mieltäisin ystävällismieliseksi tarkkailuksi sen, kun metroasemilla HKL:n turvavalvomo tihrustelee ihmisiä kameroilla :)
Ehkäpä käsitteiden kirjoittaja voisi vähän selventää ?
- EX-Stevari
Kyllä se niin on että Suomessa noi erityisturvallisuuspalvelut
hoidetaan ihan viranomaistyönä, eikä 40 tunnin vartijakurssin käyneiden toimesta.- snif
Falckilla on yksikkö nimeltä "erikoisturvallisuuspalvelut". Tämän alla toimii US-Embassy:n Falckin vartijat.
- Jaffa
snif kirjoitti:
Falckilla on yksikkö nimeltä "erikoisturvallisuuspalvelut". Tämän alla toimii US-Embassy:n Falckin vartijat.
Falckin erikoisturvayksikkö lakkautettiin 2003 kesäkuussa "suuren siivouksen" aikana. Milloin yksikön päällikkö, kutsuttakoon häntä OPK:si sai potkut. Tosin nettisivuillaan falckki luonnollisesti mainostaa tätä palveluaan.
ja mitä tähän US suurlähetystöön tulee niin se on ihan oma erillinen yksikkönsä, kuten kaikki falckilla töissäolijat voivat todeta viimeisimmän palkkakuitin mukana tuleen lappusen ensimmäisestä virkkeestä. - FFalck
Jaffa kirjoitti:
Falckin erikoisturvayksikkö lakkautettiin 2003 kesäkuussa "suuren siivouksen" aikana. Milloin yksikön päällikkö, kutsuttakoon häntä OPK:si sai potkut. Tosin nettisivuillaan falckki luonnollisesti mainostaa tätä palveluaan.
ja mitä tähän US suurlähetystöön tulee niin se on ihan oma erillinen yksikkönsä, kuten kaikki falckilla töissäolijat voivat todeta viimeisimmän palkkakuitin mukana tuleen lappusen ensimmäisestä virkkeestä.Falckilla on tulossa taas suursiivous, kukahan nyt saa kenkää. Hyviä ehdokkaita kyllä löytyy vaikka kuinka paljon, varsinkin myymäläpuolen esimiehistä.
- G4F
FFalck kirjoitti:
Falckilla on tulossa taas suursiivous, kukahan nyt saa kenkää. Hyviä ehdokkaita kyllä löytyy vaikka kuinka paljon, varsinkin myymäläpuolen esimiehistä.
koska tämä "siivous" alkaa, vaikuttaakohan tuleva fuusio siihen mitenkään?
- FFalck
G4F kirjoitti:
koska tämä "siivous" alkaa, vaikuttaakohan tuleva fuusio siihen mitenkään?
Kyllä fuusio tietysti jotain vaikuttaa, mutta suurin syy on ns. kilpailukyvyn lisääminen (eli liikaa toimihenkilöitä). Taas vaihteeksi..
- G4F
FFalck kirjoitti:
Kyllä fuusio tietysti jotain vaikuttaa, mutta suurin syy on ns. kilpailukyvyn lisääminen (eli liikaa toimihenkilöitä). Taas vaihteeksi..
ymmärrän. Liikaa henkilöitä töissä jotka eivät tuota mitään.
- Benchmark
snif kirjoitti:
Parantaako nimitys jotenkin palvelun laatua? Eikös se ole aivan tavallista kyttäämistä?
- Sol
FFalck kirjoitti:
Falckilla on tulossa taas suursiivous, kukahan nyt saa kenkää. Hyviä ehdokkaita kyllä löytyy vaikka kuinka paljon, varsinkin myymäläpuolen esimiehistä.
http://www.falcksecurity.fi/news/tiedote01052004.pdf
Valaistusfirman johtajasta tuli uusi pomo. - Jaffa
Sol kirjoitti:
http://www.falcksecurity.fi/news/tiedote01052004.pdf
Valaistusfirman johtajasta tuli uusi pomo.Eihän tuossa nyt siivoamisesta ollut kyse, hankittiin vain toimitusjohtaja pois lähtevän tilalle :) En usko kuitenkaan, että tässä nyt samalla tavalla voidaan enään siivota kuin mitä tehtiin viime vuonna. Pitäähän sitä kuitenkin muutama palvelupäällikkö olla jäljellä vastaamassa reklamaatioihin ;)
- G4F
Jaffa kirjoitti:
Eihän tuossa nyt siivoamisesta ollut kyse, hankittiin vain toimitusjohtaja pois lähtevän tilalle :) En usko kuitenkaan, että tässä nyt samalla tavalla voidaan enään siivota kuin mitä tehtiin viime vuonna. Pitäähän sitä kuitenkin muutama palvelupäällikkö olla jäljellä vastaamassa reklamaatioihin ;)
Edellis vuonna taisi olla enemmän yritysostojakin, jotka tietenkin vaikuttavat näihin siivouksiin.
- Reps
FFalck kirjoitti:
Aivan totta. Heillä on hämmästyttävää touhua myymälässä. Mitään varusteita ei saa vaan kengät yms. pitää ostaa itse. Lisäksi palkka on ollut monta kertaa päin peetä. Luulisi jonkun jo menevän itseensä...
- FFalck
Reps kirjoitti:
Aivan totta. Heillä on hämmästyttävää touhua myymälässä. Mitään varusteita ei saa vaan kengät yms. pitää ostaa itse. Lisäksi palkka on ollut monta kertaa päin peetä. Luulisi jonkun jo menevän itseensä...
Onkin mielenkiintoista nyt nähdä millaisia järjestelyjä Falckilla tehdään lähetystövartijoiden ja SD-pellejen suhteen, kun Falckin puolesta project managerina toiminut kaveri sai lähteä firmasta.
- Turvallisuuspalvelut kunniaan
FFalck kirjoitti:
..niin Falkilla on pitkät perinteet siivouksesta! Olisipa positiivisista uudistuksistakin!
Ajattelemisen aihetta: nyt nämä henkilöt, jotka johtavat koko firmaa suomessa ovat samoja, jotka johtivat touhua ennen liittymistä haukkakaartiin. Jännä juttu on, että he eivät saaneet ennen tätä vuotta 97 hommaa toimimaan, eivätkä näytä saavan nytkään hommeleita pelaamaan.. Ihme juttu! Olisiko siivottavaa jostain muualta kuin ruohonjuuritasolta? Mutta kun laittaa organisaatioin uusiksi joka toine vuosi tai sitten puolenvuoden välein, niin saa taas itselleen elinaikaa jokusen kuukauden. palkka juoksee, eikä muulla kai niin väliäkään.
Ei tässä sitten muuta, kunhan nyt ajattelin vaan taas sormet sauhuten..
- Teppo
Ajattelin hakea noihin hommiin. Kaverini on siellä ja kuulemma siistiä duunia.
- Matti
ole hyvää duunia! Lapsellista porukkaa ja pellet esimiehet.
- FFalck
Matti kirjoitti:
ole hyvää duunia! Lapsellista porukkaa ja pellet esimiehet.
olen myös itse kuullut. Oletko itse töissä siellä?
- Matti
Kyllä se on sitä mitä on veikkailtukin. Eli jenkkien lähetystön "salaisia" tarkkailuhommia.
- mösjöö
Haluaisin nyt kiinnittää huomiota siihen kysymykseen, että kuinka eettistä on levitellä alkuperäiseen kysymykseen liittyviä tietoja tällaisella julkisella foorumilla. Mielestäni tämä on vähintäänkin arveluttavaa. Suoranaisesti laittomaksi se muuttuu, jos täällä asiantuntijoina esiintyvät henkilöt ovat saaneet tietonsa työsuhteen kautta. Varsinkin Eih voisi miettiä, onko mielekästä kertoa kaikille lapsellisille ihmisille tällaisia tietoja, vaikka ehkä (en ole tästä vakuuttunut) julkista ovatkin. Onko hauskaa, kun Kaivopuistossa alkaa pyöriä SD-henkilöstön "bongareita"?
- FFalck
Mitä sitten, vaikka Kaivarissa alettaisiinkin "bongata" huvin vuoksi SD-porukkaa? Jos he osaavat hommansa niin tästä ei ole mitään haittaa. Päinvastoin pitää virkeänä ja pakottaa toimimaan niin kuin pitääkin!
- Eih
Etiikka kuuluu kyllä ihan muihin asioihin. Ei tässä mitään arveluttavaa ole. Kyse on aivan tavallisista asioista, jotka jokainen vähän jotain muutakin kuin Suomi24:n keskustelupalstaa elämänsä aikana tutkinut tietää. Kommenttisi on suorastaan huvittava.
- SD tarkoittaa..
Eih kirjoitti:
Etiikka kuuluu kyllä ihan muihin asioihin. Ei tässä mitään arveluttavaa ole. Kyse on aivan tavallisista asioista, jotka jokainen vähän jotain muutakin kuin Suomi24:n keskustelupalstaa elämänsä aikana tutkinut tietää. Kommenttisi on suorastaan huvittava.
:) Tuleekohan nyt CIA kuulustelemaan???
Tämä TIETO on ihan työperäinen!!! :D - Turvamiäs
FFalck kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka Kaivarissa alettaisiinkin "bongata" huvin vuoksi SD-porukkaa? Jos he osaavat hommansa niin tästä ei ole mitään haittaa. Päinvastoin pitää virkeänä ja pakottaa toimimaan niin kuin pitääkin!
Esitän vain kysymyksen: onko näillä kansalaisilla ihan oikeasti ammattitaitoa näihin tehtäviin..
Käsitykseni mukaan rekrytointi tapahtui seuraavasti:
A) soitettiin vanhoille työntekijöille --> vastaus: EVVK
B) Laitettiin koko henkilökunnalle kirje, jossa haettiin työtenkijöitä "erikoiskohteeseen" --> vastaus: EVVK
..ja kun tämäkään ei tepsinyt, niin:
C) laitettiin paikallislehtiin ilmoitus, jotta etsitään erikoismiähiä vaativiin turvatehtäviin - vaatimuksena vuosi alalla..
Jotta se siitä ammattitaidosta! - seurattu
Turvamiäs kirjoitti:
Esitän vain kysymyksen: onko näillä kansalaisilla ihan oikeasti ammattitaitoa näihin tehtäviin..
B) Laitettiin koko henkilökunnalle kirje, jossa haettiin työtenkijöitä "erikoiskohteeseen" --> vastaus: EVVK
C) laitettiin paikallislehtiin ilmoitus, jotta etsitään erikoismiähiä vaativiin turvatehtäviin - vaatimuksena vuosi alalla..
Jotta se siitä ammattitaidosta!Mitä tarkoitat ammattitaidolla? SD tarkoittaa käytännössä sitä, että havainnoidaan ympäristöä: jos näet saman auton/henkilön/tms. useita kertoja peräkkäin, merkkaat sen raporttin. Samaa ympäristön havainnointia kaikki stewarit työssään tekevät. Eri asia on sitten nämä kaverit, jotka kehuskelevat "agentti-urastaan" tyttöystävälleen, jotta saavat useammin.
- embassytyyppi
SD tarkoittaa.. kirjoitti:
:) Tuleekohan nyt CIA kuulustelemaan???
Tämä TIETO on ihan työperäinen!!! :DSaatiin tässä vähnä huolesttavia uutisia homman tulevaisuudesta eli siitä miten tätä ehkä aletaan pyörittämään jatkossa. Tuulet on puhaltanut toimistolla ja nyt tulee kai uudet kuviot. Vanhat embassy ja sd-tyypit varmaan hajoavat täysin.
- avec
Turvamiäs kirjoitti:
Jotta se siitä ammattitaidosta!Röpö?
- Röpö?
avec kirjoitti:
Röpö?
Röpöhän se selvästi.
- SD-agentti
Eih kirjoitti:
Nyt on kovasti uutisoitu tarkkailutoiminnasta muissa pohjoismaissa "vakoiluna". Aika siis nostaa tämä ketju ylös.
Suomessa suojelupoliisi kiistää, että tällaista olisi meillä ollutkaan. Miksi?
- joojoomies
Haluaisin myös agentiksi. Onko kenelläkään tuttuja noissa hommissa?
- Måste
Sun varmaa kannattaa kattoo dokumenttielokuvasarja "James Bond 007", siitä saat virikkeitä miten pääset alkuun; voit vaikka polkasta oman agenttitoimiston pystyyn ja naida paljon kauniita naisia ja silleen ja tolleen. Aattelin itekki joskus agenttiuraa, mut sit aattelin et plääh, en mä jaksais aina olla pelastamas maailmaa.. Ja onhan Bondit ja muut konkarit jo alalla.. Paha kilpailutilanne! // Täysin off-topic, mutta oli niin ala-arvonen keskusteluketju että oli pakko purkittaa tällästä shittii tänne perään, jotta voin tuntea olevani osa jotain suurta ja rumaa ja epäasiallista.
- SD-agentti
Keskustelua aiheesta http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=386298
- SD-agentti
Tämä on hyvä uutinen:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/11/supo_aikoo_selvittaa_usan_toimia_2121294.html
Supo on pihalla kuin lumiukko :D - Blogittaja
SD-agentti kirjoitti:
Tämä on hyvä uutinen:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/11/supo_aikoo_selvittaa_usan_toimia_2121294.html
Supo on pihalla kuin lumiukko :DTästä ei enää puutu kuin se, että Kähkönen ja "Verkkojulkaisu Turvasanomat" lähtee tonkimaan asiaa :D
- huolestunut lukija
Blogittaja kirjoitti:
Tästä ei enää puutu kuin se, että Kähkönen ja "Verkkojulkaisu Turvasanomat" lähtee tonkimaan asiaa :D
Eipä tarvinnut kauaa odottaa :D Kaveri ei osaa edes kääntää suomeksi Surveillance Detection -toimintaa :D
- vielä huolestuneempi
huolestunut lukija kirjoitti:
Eipä tarvinnut kauaa odottaa :D Kaveri ei osaa edes kääntää suomeksi Surveillance Detection -toimintaa :D
No kohta varmaan Turvasanomissa on noiden linkkien kautta luetun materiaalin jälkeen seikkaperäinen ja "asiantunteva" katsaus jenkkien Surveillance Detection -toimintaan. Ikään kuin olisi aina tiennyt asiasta vaikka onkin päässyt nyt lukemaan dokumentit ekaa kertaa elämässään, vaikka ne ovat sen kymmenen vuotta olleet täysin julkisia :D
- Loistavaa!
vielä huolestuneempi kirjoitti:
No kohta varmaan Turvasanomissa on noiden linkkien kautta luetun materiaalin jälkeen seikkaperäinen ja "asiantunteva" katsaus jenkkien Surveillance Detection -toimintaan. Ikään kuin olisi aina tiennyt asiasta vaikka onkin päässyt nyt lukemaan dokumentit ekaa kertaa elämässään, vaikka ne ovat sen kymmenen vuotta olleet täysin julkisia :D
Loistavaa, että ketju nousi taas esille. Saatiin oikein kunnolla varmistus siitä, että Eih oli alunperin oikeassa toiminnan julkisuudesta ja agenttia leikkivät normaalit vartijat saivat taas nenilleen!
- huippumiehiltä
Hakevat huippusalaiseen tehtävään erikoiskommando vartijoita Afganistaniin. Työnkuvana on Kabulissa olevien suurlähetystöjen vartiointi. Pääsyvaatimuksena on vähintään VATTI tutkinto perusvartijoilla ja AMK tutkinto esimiehillä. Työkokemusta pitäisi olla muutama vuosi. Kovaa valuuttaa on kokemus erityisesti metrosta yms. muistas kovista paikoista. Palkka liikkuu 5000-7000 euron välillä kuukaudesta riippuen tehtäväst. Lisäksi päivärahat.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 826255
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303763törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283120Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691686- 331388
- 261312
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11926Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi45918Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11860- 42839