Ehta ja aito APBT, MISTÄ?

Bää

Mielessä tietty linja, ei hyödyllisiä kontakteja minnekään puolen maailmaa ja käytössä netti ja tietenkin puhelin. Mistä siis onnistun kaivamaan itselleni tämän koiran? Mikä lehti olisi paras, josta saada yhteystietoja kasvattajista joiden yhteystietoja ei löydy netistä?

Hakkaan jo päätä seinään, kun koiran hankinta on niin toivotonta.

16

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

      Sillälailla

    • apuja vinaaliin

      koklaas tätä

    • dsa00
    • Bää

      Mayday. Netin kautta olen löytänyt kasvattajia vain etelä-amerikasta ja sieltä tuonti tuntuu niin riskialttiilta tautien takia. Eli pitäisi olla TODELLA luotettava kasvattaja, jos sieltä ottaisi. Pohjois-Amerikasta en tiedä yhtään kasvattajaa ja euroopassa tuskin edes on, tai ainakaan en niitä tiedä.

      Jos linkki on adba gazetten sivuille, niin sitä olen lukenutkin jo. Avaa linkkiä tooodella hitaasti.

    • dsa00

      Gazetten sivuille joo oli tuo linkki. Yhden mayday-kasvattajan tiedän tosiaan etelä-amerikasta ja siihen se jääkin kun itseäni kiinnostaa enemmän Sorrells. Hmm en usko että tuomisessa on mitään ongelmaa, kun kokoajanhan joku sieltä koiria tuo jos ei suomeen niin muihin maihin. Pitääkin alkaa kyselemään jos joku tietäisi enemmän kasvattajia, jos ei suomalainen niin jenkkiläinen sitten..

    • Bää

      Babesia ainakin on etelän kasvattajien vitsaus, jota en toivoisi tulevan koiran mukana. Olen tällä hetkellä umpikujassa koiranhankinnan kanssa. Jos löydänkin sopivan kasvattajan ja koiran, niin lisäksi maahantuonnissa on vielä omat ongelmansa.

      Nyt on Suomessa yksi kodinvaihtaja. Kertomusten perusteella koirassa itsessään ei ole mitään vikaa (luonteessa). Epäilyttävää sen sijaan on, että koira on porilaisen kasvattajan tuotoksia, allerginen, eikä gamebred pitbull, eikä lähelläkään Maydaytä.. Ja silti sydän itkee verta koiraressun takia. Tahtoisin vuosien haikailun jälkeen jo vauhtia tähän koiranhankintaan ja pelkään, että pian päädyn johonkin "helppoon vaihtoehtoon", jota kuitenkin tulen ehkä katumaan myöhemmin.

    • Hmm no ne porilaisen koirat onkin ihan omaa luokkaansa.. Eikä pittiä nähnytkään. Sukupuita kun olen joskus tutkaillut niin sieltä löytyy kaikkea sellaista mitä ei pitäisi siellä olla. Allergisia tuntuu kaikki hänen koiransa olevan, mutta sellaista se on jos ei mieti yhtään minkä astuttaa ja kenellä..

      Koiranhankinnan ei pitäisi ikinä olla helppoa ja on todella hienoa että näet vaivaa koiran eteen etkä ota ensimmäistä vastaantulevaa koiraa itsellesi. Näin on monet tehneet ja katuneet sitten jälkeenpäin, pahimmassa tapauksessa vihaavat koiraansa todella paljon ja se joutuu vaihtamaan kotia omistajan tyhmyyden takia.

      Itse jos en saisi haluamani linjaista koiraa niin voisin hyvin ottaa jonkun kodittoman/rescuen, mutta tosin en suomesta. Espanjassa on ainakin yksi suomalainen paikka mistä koiria tuodaan aika paljon suomeen, juurikin amstaffi/pittimixejä. Upeita koiria siellä on paljon vailla kotia, vaikka ovatkin sekarotuisia niin nekin tarvitsevat kodin jostakin.

    • Bää

      Itseäni surettaa rodun tilanne ja erityisesti se tosiasia, että eläinsuojissa pitbullia/mixejä on eniten roduista. Sen vuoksi aiemmin katselin rescue-koiria pohjois-amerikasta. Ongelmaksi tuli se, että emme täytä yhtä kriteeriä (meillä on alle 5-vuotiaita lapsia) ja suurin osa järjestöistä ei anna koiria maan rajojen ulkopuolelle.

      Euroopasta yritin viime viikolla etsiä rescue-pitbulleja ja ainoa sivu jonka löysin, oli ilmeisesti hollantilainen. Sielläkin oli sekaisin kaikkia rotuja. Onko siis euroopassa olemassa järjestö, joka on erikoistunut pibulleihin/mixeihin? Amerikan järjestöissä(osassa) oli se hyvä puoli, että olivat erikoistuneet nimenomaan pitbulleihin, sekä luonnetestasivat koirat. Meillä kun tosiaan on pieniä lapsia, eikä aikaisempaa kokemusta rescue-koirista, joten järjestön täytyisi olla todella luotettava, asiantunteva ja hyvämaineinen. Rescuen taustoja kun ei tiedä, että mitä se raukka on joutunut kokemaan, niin hyvin tiukan seulan kautta ottaisin rescuen meille. Mutta olen ollut avoin tällekin vaihtoehdolle koko ajan. Kuulostaa omituiselta mutta näin se on; puhdasrotuisen jos otan, niin sen täytyy olla juuri sitä tiettyä linjaa ja mikään muu ei käy, mutta rescue-koirana voin ottaa minkä tahansa jota sanotaan pitbullmixiksi mutta jonka sydän on kuitenkin puhdasta kultaa. Koira tulee joka tapauksessa perheenjäseneksi, laumanjäseneksi, ystäväksi sekä harrastus- ja työkaveriksi, niin itsestäkin kuulostaa ihmeelliseltä että miksi sen pitää olla juuri Mayday. Ilmeisesti se on se pala historiaa, jonka haluaisi koiran mukana.

      Tuon suomen kodinvaihtajan vanhemmista tiedän vain sen, että äiti on bully ja isä ilmeisesti ihan pitbull. Ainakin muistelen sitä kenneliä joskus tutkineeni. Vastuutonta tosiaankin allergisella koiralla teettää pentuja ja ilkeää olla siitä kertomatta, vaan väittää pentujen tulevan terveistä vanhemmista.. Olivat kuitenkin löytäneet sopivan ja edullisen kuivaruokamerkin, sekä nauta-sika -allergia kurissa kun yksinkertaisesti vain välttää niitä. Porin kasvattajalta suoraan en ottaisi ainoatakaan karvamöykkyä, mutta tällaisena "pelastustapauksena" ehkä. Tämän koiran kohdalle oli sattunut niin paljon huonoa tuuria, että surettaa nuoren koiraparan tarina. Epäilyttää vain nuo allergiat kuitenkin ja se, ettei ole puhdas pit. Ja lisäksi haluaisin tutustua oikein kunnolla koiraan ennen mitään päätöksiä ja kuitenkin tällä koiralla on todella kiire saada uusi koti.

    • dsa001

      Tuon hollantilaisen paikan taidan itsekkin tietää, siellä on myös todella upeita koiria! Nopeasti nyt vastaan ja jossain vaiheessa sitten ihan ajatuksen kanssa (ja sitten kun muistan tunnukset tänne), mutta oletko Facebookissa? Jos olet niin suosittelen katsomaan tämmöisen paikan: http://www.facebook.com/PitBullRescueSpain?ref=ts Tuo on se mistä aikaisemminkin mainitsin. Jenkeissä on tosiaan se huono puoli että harvemmin he lähettävät rescueita toiseen maahan saatikka maapallon toiselle puolelle.

      Vaikka sanotaan ettei säälistä saisi ikinä koiraa ottaa, niin tietyissä tapauksissa minäkin voisin joustaa tuon kanssa..

    • Bää

      Todella paljon kiitoksia linkistä! Upeita koiria tuolla, ajattelin kysellä lisää heidän toiminnastaan, jos ehtisivät vastailla. Pitää miettiä asiaa nyt oikein hartaasti, ettei tule tehtyä mitään hätiköityä.

      Aikaisempaa kokemusta kun ei ole rescue-koirista niin miten lie, voiko rescuen kanssa osallistua koiraharrastuksiin? Ajatuksena oli taakanveto ja/tai terapiakoiratoiminta.

    • Valaiskaa=)

      Voisitteko kertoa vähän enemmän näistä linjoista? Mitä ne merkkaavat ja mitä eroa niillä on?

    • Bää

      Sattui silmään keltaisen pörssin ilmoitus. Myydään typätty red tuontikoira adba-papereilla. Puhelinnumero sopii porin kasvattajaan ja koiran ikä yms. hänen longhorn's koiraansa. Hintaa 2000€. Huhhei. Voisin tietenkin soittaa hänelle itselleenkin ja kysyä, mutta onko kellään arvausta miksi on myynnissä?

      • bitbull

        Aina sillä joku myynnissä syystä tai toisesta kun vaikeaa pitää urosta samassa talossa narttujen kanssa tai niin luulen että on näreet nyt ton uroksen kanssa..Kyseessähän on todella aktiivinen molossimix working red bulldog..Menee liian vaikeaksi koirien pito :-(


    • dsa001

      Enpä itse lähtisi longhornia ostamaan, ainakaan tuolla hintaa ja tuolta paikasta :( Ja niinpä, tuntuu että hän ostelee koiria jatkuvasti ja sitten kun ne kasvaa niin ei voikkaan pitää niitä kotona kun ovat liian vaikeita tai jotakin muuta vastaavaa.. Mutta voithan tietenkin soitella ja kysellä itse lisää?

      Voihan rescuenkin kanssa harrastaa ihan samalla lailla kuin muidenkin koirien kanssa, virallisiin kisoihin et pääse mutta esim taakanvetoa voit ihan hyvin harjoitella. Terapiakoiratoiminta riippuu ihan siitä koirasta, että onko siitä siihen, muistaakseni SEY järjestää joitakin kursseja ihmisille sekä koirille, ystäväkoiratoiminta se vissiinkin nimeltään oli.

    • Bää

      Kiinnostunut en tuosta koirasta ollut, ainoastaan utelias. Mietin vaan, että vastahan hän toi noita kaksi ja nyt ilmeisesti toinen on myynnissä, että minkäköhän takia. Vanhasta tottumuksesta koluan koirapalstat läpi silloin tällöin.

      Rescue-koira on tällä hetkellä vahvin vaihtoehto. Olen iskenyt silmäni erääseen lempeään ja kultaiseen herraan.

    • APBT

      Aito APBT on linjajalostettu ainoastaan koiratappeluja varten = tänä päivänä koirarotu joka ei saa toteuttaa vahvinta viettiänsä jollei omistaja halua syyllistyä laittomaan eläinrääkkäykseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe