Perinnölisyys testi

rs2012

On toinen asia joka on tulossa.Onko jollekin toiselle tälläinen tehty?Olen 54 v ja sairastanut 2 syöpää munsarja ja nyt tämä rinta syöpä. Ensimäinen osa tehdään puhelimitse ja siitä se lähtee eteenpäin.Suvussamme on isän puolelta paljon syöpää,heitä oli kolme sisarusta ja yksi on kuollut rintäsyöpään ollessan noin 50v.On suolisto syöpää,rintasyöpää ja prostata syöpää.Ikävä asia on että kovin moni ei ole halukas suvusta tähän mukaan,vaikka heillä on nuoria lapsia ja tämähän tehdään heitä ajatellen.Asia on mielestäni erittäin tärkeä heidän takiaan.Mutta en voi vaikutta ihmisiin,jotka ovat asiasta eri mieltä,mitä en todellakaan ymärrä.

Omat FEC hoitoni lopetetaan neljännen hoidon jälkeen.USA:ssa on tehty tutkimus ja näin voi toimia onkologini mukaan.Kroppani ei vain kestä enempää,saan kaikki sivuvaikutukset ja limakalvot ovat todella huonossa kunnossa.Onkologini on ehdottanut pariin kertaan jos voisin ajatella mennä osastolle sisään muutmaksi päiväksi tiputukseen nesteen/ ravinnnon saantiin.Mutta sairaala kammoni on liian suuri.Ja niin kauan kun en saa kuumetta haluan olla kotona ja toivon että sitä en saa.Dietistille on laitettu lähete,että tulen saamaan lisäravintoa jota voin juoda kotona.Oma teoriani asiasta on että Taxol ja Paraplatini joita sain munasraja syöpääni tuhosivat elimistöäni niin paljon,että näin on käynnyt.Niistä sain nämä neurologiset vammani.Mutta nyt kun tiedän että enään on 1 kerta jäljellä FEC:jä niin niillä ajatuksilla tässä mennään eteenpäin.

7

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso mummo.

      Luin aiemmin poistamasi kirjoituksen.Kirjoitus ei ollut aloittajaa loukkaava,se oli asiallinen ja hyvä kirjoitus.
      Älä poistu palstalta claudia.c , luen aina mielenkiinnolla kaikki kirjoituksesi.
      Älä välitä jos joku pahansuopaisuuttaan haluaa loukata sinua,sellaisella kirjoittajalla on varmasti paha olla ja haluaa siksi,että toisellakaan ei olisi hyvää mieltä.

    • Tsemppiä jakava

      Luinkin sinun kirjoituksesi, cc. Samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa.
      Vierailen myös muissa palstoissa. Niissä kuultaa läpi jossain määrin ihmisten pahoinvointi, ilkeily yms. Jopa asialliselle aloitukselle tuli paljon miinuksia.
      Cc, älä välitä miinuksista tai plussista! Se ei kerro koko totuutta.
      Jaksamishalit Sinulle! Kyllä toivut aikanasi pahamielestä ja hiljaa hyvää tulee.
      Aloittajalle! Jaksamishalit sinullekin! Tässä palstassa muutamalla kirjoittajalla on myös samoja neurologisia vaivoja kuin sinulla. Toivottavasti he lukevat ja kommentoivat sinulle.
      Miellyttävää lauantai-iltaa!

    • nimimerkitön.

      Cc,olet ollut tähän asti palstan paras tuki, ole sitä jatkossakin.

    • rs2012

      Mitä oikein taphatui? Claudia kirjoittaa aina asiallisesti ja luen paljon hänen kirjoituksiaan,miksi poistit viestisi? En kerinnyt sitä lukea.

      Kysyin onko jollekin toisella tehty tälläinen perinnölisyys testi,enkä saannut yhtään vastusta siihen kysymykseen? Onko asia niin kumallinen?Sehän tehdään sen takia että monen suvun nuori saa tarpeelisen hoidon jos jotain ilmenee,eniten itseäni pelottaa jos olen tämän geenin kantaja ja jos olen sen siirtänyt tyttärelleni,hän on juuri saanut vauvan joka on 6 kk nyt.Asia on mielessäni koko ajan.Sukulaiseni suomessa isän puolelta heistä on vain 2 jotka haluaa olla asiassa mukana,ja sillehän minä en voi mitään.

      Tällä hetkellä käyn kuraattorin luona juttelemaasa ja selventämässä ajatuksiani ja olen todella hyvissä käsissä.Menen sädehoito klinikalle katsomaan miten säde hoito tapahtuu,kaikki johtuu tästä kovasta sairaala kammostani.Kuvittelin jopa että niitä hoitoja ehkä en tarvitse,mutta kun hodot lopetetaan nyt ensi viikolla neljännen kuurini jälkeen,niin silloin sädehoito on entistä tärkeämpää.Elimistöni ei kestä näitä FEC hoitoja ja kaikki limaklvot on aika huonossa kunnossa ja nyt mietin jääkö ne pysyväksi,vai palautuuko kaikki ennelleen?

      Hyvää viikonloppua kaikille ja toivon Claudia että vastaisit mitä kirjoitit?

      • Vastasin että eikö sinne sairaalaan voisi mennä päiväksi ja tulla illalla sitten kotiin? olo tulee hyvin pahoinvoivaksi kun on erilaisia mineraaleja ja kivennäiaineista pula. Sitten kun on nesteytetty ja saatu tilanne korjattua se olotilakin voisi muuttua. Ja sen takia tuota päiväsairaalahotoa ehdotan, kun sinulla on se sairaalakammo.
        Itse olin tiputuksessa pari kertaa pahoinvoinnin ja ripuloinnin tähden, mutta minä pääsin aina kotiin sitten kun olo oli korjaantunut.
        Kerran tuli niin paha nestehukka että jalkoihin tuli kramppi ja muutuin sekavaksikin, menin päivytykseen. Sain välittömästi tiputusnestettä pussin ja siinä makasin olo tuli aika hyväksi kun lepäilin tipassa jopa 7- 8 tuntia. Samalla ottivat verikokeita, ja niistä näkyi se kuivumisen tilakin. Ja sain suoraan suoneen jotakin pahoinvointilääkitystä, ai että sitä oloa kun sekin auttoi heti. pillerit ei heti imeydy kun on paha paikka, olen sitä mieltä että pitäisi antaa mahdollisuus sinulle tuohon päiväsairaalaan.

        Perinnöllisyydestä en tiedä, meidän suvussa on yksittäisiä syöpätapauksia.

        Limakalvot ovat kovilla joillakin, mulla meni pahasti rikki kaikki limakalvot, mietin tässä sitäkin menikö virtsarakon pintakin rikki kun sinne pääsi bakteeri. Minulla ei ole ollut koskaan näin pahaa virtsarakon tulehdusta, ja silloin ennen oli sentään oireita. Mutta tämä tuli kavalasti oireettomana, verta oli virtsassa ja sakeaa kun annoin näytteen. Hyvä etten osastolle joutunut, kun crp oli nousussa. Nyt annan ensiviikolla virtsauusintanäytteen, että onko se varmasti lähtenyt sieltä. Uskon että on.

        Olen tilannut ajan antioksidanttiklinikalle, harkitsin asiaa pitkään. Jospa siitä olisi apua minun vaivoihini. Edelleen olen väsynyt ja on vaikka oireita.


    • rs2012....

      Kiitos Claudia. Näin itsekkin ajattelen nyt,että ehkä olisi viisasta vaan mennä vaikka päiväksi,sitä ei ole ehdotettu vaan pari kolme päivää,joten yksikin päivä olisi varmasti erittäin hyvä ajatus.Keskusteln onkologin kanssa ensi viikolla kun tapaan hänet.En ole itse tajunnut tätä asiaa ollenkaan,enkä ymärrä miksi,sillä nämä FEC kuurit ovat nyt niin rankkoja mulle.Silmät ovat aivan tulehtuneet nyt tällä hetkellä ja tiputtelen niihin geeliä ja silmätippoja,ja olen kamalan näköinen.Toinen on pissaaminen ,tuntuu kun olisi virtsarakon tulehdus päällää.Pyydän onkologilta että crp otetaan.Veriarvoni ovat olleet aika hyvät koko ajan,valkoiset putoo ja myös punaiset,mutta niissä olen vielä plussan puolella,saa nähdä miten on tiistaina.

      Tässä on nyt tapahtunut niin paljon asioita ja käyntejä milloin missäkin koko ajan.Ja kovalla vauhdilla kaikki mennyt eteenpäin,että en ole oikein itse pysynnyt mukana.kaikki alkoi mammografista ennen joulua,leikkauksia ja sitten aloitettiin hoidot.jokainen lääkäri tekee oman työnsä ja minä siinä välissä toimin sanansaattajana,nyt olen saanut kipulääkärin ja onkologin juttelemaan keskenään,sillä lopulta kiivastuin asiasta ja sanoin että saavat hoitaa asian keskenään ja antavat minun olla rauhassa.Toivon että ovat näin tehneet.

      Vielä kerran kiitos Claudia,ja suuret halit palstan kaikille syöpäpotilaille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe