Pakko kertoa tästä, jos joku osaisi tulkita nämä uneni.
Eli näen siis toistuvasti painajaisen, jossa tapahtumapaikkana on aina isovanhempieni vanha omakotitalo maaseudulla. Unet toistavat samaa kaavaa aina, unessa olen talossa yksin ja tiedostan aina että sinne on tulossa jotakin pahaa, pahoja ihmisiä. Ryntään lukitsemaan ovia, mutta lukitseminen tuottaa aina vaikeuksia. Jostain syystä en meinaa saada niitä lukittua ja panikoin kiireessä, yleensä tässä kohtaa unessa ne pahat ihmiset on jo näkyvissä, lähestyvät pihaa pitkin. Viimetipassa yleensä saan oven kiinni. Uni myös yleensä päättyy aina siihen. Muutaman kerran on käynyt niin, etten ole ehtinyt lukitsemaan ovia ja ne ihmiset on päässeet sisälle, jolloin olen paennut talosta takaoven tai ikkunan kautta ja juossut henkeni edestä metsään.
Talo on mummini vanhempien rakentama, eikä siellä ole tietääkseni tapahtunut mitään pahaa koskaan. Mummini äiti on kuollut taloon, mutta ihan rauhallisesti nukkunut vain pois.
Minua vaivaa miksi nämä unet tapahtuvat aina juuri siinä talossa ja miksi ne toistuvat ja toistavat samaa kaavaa aina.
Vai johtuuko se vain siitä, että en esim. ikinä uskaltaisi jäädä sinne yöksi yksin, johtuen siitä että se on niin syrjässä ja olen synnynäinen kaupunkilainen?
Toistuva painajainen
4
370
Vastaukset
- Jokurandom9000
Suggestoi päivällä että kun näet unen seuraavan kerran niin tappelet vastaan tai menet rupattelemaan niille pahoille ihmisille mukavia. Painajaisten luo menemällä voi selvitä niistä (rauhanomaisesti tai väkivalloin). Kun painajaisesta on selvinnyt kerran niin se ei enää toistu. Jos pakenet niin painajainen jää "jahtaamaan" sinua ja toistuu.
- Hounted House
Minulla sama ongelma. Näin monta vuotta sitten unen talosta joka oli metsien peitossa eikä sinne koskaan paista päivänvalo. Joku mies otti meidät vangiksi ja päätimme karata, kun mies ei ollut kotona. Kun pääsimme ulos mies olikin siinä yht, äkkiä ja saimme jotenkin hänet taltutettua sillä muistan että hän makasi maassa ja lähdimme pakoon metsään.
Nyt näin jatkoa tästä unesta joka jatkui pakotilanteesta. Pääsimme kotiin ja kerroimme siitä vanhemmille ja poliisille. Poliisit halusivat lähteä tutkimaan taloa vaikkakin se olisi ollut liian myöhäistä. Seurasimme poliiseja lähelle tapahtuma paikkaa mutta heräsin juuri silloin kun tulimme umpikujaan. En tiedä mitä tapahtuisi seuraavaksi, mutta en haluaisi palata kauhujentalolle.
Miksi unet toistavat toisiaan vielä monen vuoden jälkeen? - JK
VSAI IIIN
Talo symbolisoi omaa itseäsi unessa. Se mitä teet talossa, teet itsellesi. Kun laitat paniikissa ovia lukkoon, niin se tarkoittaa tosielämässä, että et halua päästää ihmisiä lähellesi ja haluat elää omaa elämääsi. Olet eristäytynyt ja epäluuloinen ja pelkäät, että joku epämiellyttävä asia nostetaan pöydälle. Ihan kuin sinulta olisi jäänyt joku trauma käsittelemättä (lapsuudessa tapahtunut kenties, kun olet unessa mummolassasi?) ja alitajunta purkaa sitä tämä unen kautta yhä uudelleen ja uudelleen. Mieti onko sinulle tehty lapsuudessa tai myöhemmin jotain epämiellyttävää, jonka vuoksi haluat lukkiutua omiin oloihisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969