Kissa repii verhoja

kunhan kysyn

Elikkäs nyt on alkanu aamuisin mein makkarin verhot tippuilee ikkunasta kun mein pentu (kohta 2 vuotias leikattu uros) repii niitä alas aikaisin aamusta (siis 4-6 välillä). Syytä en tiedä miksi. Voisin olettaa että naapurin kissa tulee pihaan härnäämää olemassa olollaan mein pentua.
Toisaalta syyllä ei ole merkitystä mutta sillä on että sen saisi loppumaan. Onko kellään hyviä vinkkejä siihen miten tuon otuksen saisi lopettamaan verhojen repimisen aamusta?
Ei siin muuten mitää mut ahistaa suunnattomasti herätä siihen aikaan aamusta ku pentu repii verhot alas lähes joka aamu. :(
Ja ei, kissani ei ole sairas ja leikkiäkin saa illasta ja itseasiassa koko päivän reilusti.

8

4137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissat on villejä

      Se on kissojen temppuja. Mun kissa kanssa kiipeili kattoon asti verhoja pitkin ja kun kasvoi isommaksi niin verhot tippui alas joten jouduin laittamaan vain kapat. Kissa on saalistaja ja aamut on villitsemis aikaa. Voit varautua siihen että monen vuoden ajan herättää aikaisin, vanhempana vasta rauhoittuu.Raapimisen estämiseksi voi verhoihin suihkauttaa marketeista saatavaa kissa ja koirakarkotetta. Minun kissaa ei estänyt sekään.

    • jsahcfak

      Voit kokeilla suihkuttaa feliway suihketta verhoihin. Sen pitäisi auttaa moniin asioihin, myös huonekalujen ja verhojen repimiseen. Googlettamalla löytyy lisää tietoa feliwaysta. Sitä saa yleensä apteekeista, eläinkaupoista ja eläinlääkäriasemilta.

    • pupu tupuna

      Kissakarkotteita kokeiltu.. lopputulos oli se että ukko lähti kämpästä pihalle ja kissat ei olleet moksiskaan siitä..
      Feliwayta myös kokeiltu.. pentu nuolee sen pois kaikkialta minne sitä on suihkutettu ja sen jälkeen alkaa taas repiminen..

      Taitaa siis olla niin että joudun vain kärsimään siitä että satun omistamaan yliaktiivisen idiootin ja hänen seuranaan rauhallinen peittovaras.. huoh..
      lisää vinkkejä mielelläni otan vastaan! jos vaikka toimis joku... etikkavettä olen myös kokeillut kissat ei välittäneet mutta ukko karkas taas pihalle..

      • pupu tupuna

        siis prkl.. ajatukset ei juokse.. :D olen ketjun aloittaja.. vahingossa vain kirjoitin väärän nikin tuohon.. :D


    • jussin mamma

      poista verhot, tai lukitse kissa vessaan. Jälkimmäinen toimii hyvin, kun käätää vessan ovenkahvan ylösalaisin japanee pönkän ulkopuolelle. Kuuluu vaan vähän kolinaakun kissa riehuu oven kanssa. Niin ja veskipaperi kannttaa panna lukon taa kaappiin ja avain pois tai on silppua. Froteepyykeet kestää kynsiä.

    • 8+8

      Eli sisäkissa ilmeisesti kyseessä. Siinä se ongelmakäytöksen syy on.

    • Missi neidin mami

      Meidän Missi neiti myös huvittelee joskus verhojen kanssa. Hyppää roikkumaan verhoon ja putoaa alas verhon kanssa. Kun laitan verhon paikalleen en edes istumaan ehdi kun sama temppu uusittu.
      Kun vedän verhon syrjään ikkunasta se ei enää kiinnosta.
      Kiipeily ja verhoissa roikkumnen on nuoren kissan ylimääräisen energian purkamista.
      Kissa on sisäkissa, eikä edes halua mennä ulos.

      • Matsonkissa

        Olen huomannut vuosia sisäkissojen emäntänö olleena , että saalistus elu ruuan odottaminen raavituttaa. Ja kun ovat ainakin täällä,huomanneet että kun se emäntä nousee sängystä tulee ruokaakin niin fiksuna tyyppinä..HÄN raapii verhoja juuri ennen mun heräämistä. Johon herään ja nouseen ja raivoon eka verhoista ja kävelen suoraa ruoka kaapille. Ehkei muut toimi näin...mut täällä on ehdollistuttu tohon kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe