Nautic

ex navigare

Kysyisin lukijoiden mielipidettä lehden fontin koosta? Minä en enään niin nuori lukija en pysty vaikeuksitta lehteä lukemaan pienen fontin vuoksi. Onko kukaan muu huomannut samaa ongelmaa. En kehtaa lähestyä kustantajaa ellei kenelläkään muulla lukijalla ole samaa ongelmaa.
Suurennuslasin kanssa olen tavannut julkaisua ja ihan tyytyväinen olen sisältöön.

5

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähkölehti
    • 18+7

Minusta se on näyttänyt lehdeltä, jonka sisältöä ovat kaupalliset tiedotteet. Niiden katselu onnistuu ilman suurennuslasia, mutta harva kaipaa moisia tavaroita tai olisi varaa niitä hankkia.

• Optikkopurjehtija

Käy optikolla. Lehtien fonttikoot (kuten myös tuoteselosteiden tekstit) on erittäin pitkälle standardoitu asia. Jos et näe, vika ei ole fontissa. Käy tutkimuksessa jo ihan sen takia, että aina voi olla kysymys myös silmäsairaudesta, mikä pitää sulkea,pois aina näköongelmien kohdalla.

• 9

Nauticin leipätekstifontti on epätavallisen pieni. Vertasin sitä Vene-lehden, Venemestarin, Tiede-lehden, Tietokone-lehden ja Rumban fonttikokoon, jotka kaikki sattuivat mukavasti lojumaan käden ulottuvilla. Se on kaikkien noiden leipätekstifonttia pienempi. Itse en kokenut sitä vielä vaikealukuiseksi, mutta ei kai tuo yllättävääkään ole, jos se jollekin sitä on.

Muuten olen kyllä samaa mieltä tuon toisen kirjoittajan kanssa, että sisällönpuute on isompi ongelma. Mutta tuskinpa se on autettavissakaan, eihän Nauticilla varmastikaan ole resursseja olla muuta kuin järjestölehti ja se sisältö taas ei ainakaan minua kiinnosta.

• Ei auta optikko

Kokemukset menevät nyt kyllä ristiin viestiketjun aloittajan kanssa. Nauticin fonttikoko ei ole ongelma, mutta suurennuslasillakaan ei lehdestä löydy sellaista sisältöä mihin voisi olla tyytyväinen.

Tuo saattaa kuulostaa tylyltä kommentilta, mutta ajatelkaapa asiaa tarkemmin. Liitto pakkojakaa kyseistä julkaisua kaikille jäsenilleen ns. ilmaisena etuna. Harva viitsisi siitä maksaa sisällön perusteella markkaakaan, euroista puhumattakaan. Toiminta perustuu siihen, että lukijakunta on profiloitunut hullunkalliin touhun eli veneilyn harrastajiksi.

Lehden ideana ei ole kirjoittaa pakkotilaajien kannalta hyödyllisiä artikkeleita vaan luoda mahdollisimman halvalla illuusio veneilyllisestä aikakauslehdestä, jonka "artikkelien" välissä on kalliilla myytävää mainostilaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe