Renkaat jäätyneet maahan kiinni

Pyörät pyörimään

Lähdin viime vuoden puolella pitkälle lomalle etelään ja auto jäi pihalle taivasalle. Nyt saavuttuani takaisin huomasin, että renkaat näyttävät olevan tukevasti jäässä kiinni. Maa oli vielä lumeton lähtiessäni ja varmaan ehti tulla märkiä sateita ennen talven tuloa.
Kertokaa nyt hyvät miehet, miten menetellä!

10

10037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sangollinen kuumaa v

Voi irrota varovaisesti liikkeelle yrittäenkin. Olen joskus näin menetellyt, mutta pitää olla erityisen varovainen. Sangollinen kuumaa vettä jokaiselle renkaalle, niin pitäisi irrota - jos ei irtoa niin silloin lisää kuumaa vettä.

• Pyörät pyörimään

Kiitos paljon! Ilman apuja en uskalla yrittää, renkaat ovat sen verran syvällä jään sisässä. Kunhan ehdin töistä, niin aloitan sulattamisen kuten neuvoit.

• Suolaa kans

Ensin irtomoska pois ja varovasti voi siitä läheltä jollain jäätäkin rikkoa.
      Sen jälkeen kuumaa vettä ja karkeaa suolaa reilusti, jos ei irtoa heti niin pehmittää sen huomiseksi.
      Käsivoiminkin voi autoa heilutella eri suuntiin, niin saa renkaat liikkumaan ilman repimistä konevoimin.

• Pyörät pyörii

Tein kaikki nuo mainitsemasi jutut ja eilen kun kokeilin työntää autoa, niin se oli jo irronnut. Paljon kiitoksia neuvoista, ei tarvinnut onneksi odotella vappua!

• irtiotto

Kyllä se vappuna irtoo ilmankin näitä suoloja ja kuumia vesiä.

• Irtikosais

Mut pitäiski saada nyt irti. Piti selvitä aloituksesta. Vai ootko täys pöljä.

• sun loistavaa...

...vastausta aloittaja varmaan odottikin...

sitä luulee olevansa hauska!

• Sehän oli vaan
        sun loistavaa... kirjoitti:

...vastausta aloittaja varmaan odottikin...

sitä luulee olevansa hauska!

suomalaista kansanviisautta, ei siitä nyt kannata hernettä nenuunsa vetää.

• Hono_hono

Ok. Irtos.

• äääääk

Hyvä vinkki. Lähen tästä kaivaa renkaita jäästä. Ensin moskat pois ympäriltä. Kuumaa vettä ja lopuksi suolaa. Ei ku oottelee. Onneksi lupaili lämmintä. Auto ollut varjossa koko talven. Pyörät montunpohjalla. Kyllä se siitä. Vappuna ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe