Minulla on työnantajan aikanaan hankkima ryhmäeläkevakuutus, jota pääsen "nauttimaan" 60-vuotiaana. Jos olisin töissä, se olisi ihan mukava lisä muutaman vuoden ajan. Näyttää kuitenkin siltä, että saatan joutua työttömäksi ennen kuin ryhmäeläkettä aletaan maksamaan. Tällöin kyseinen eläke käsitykseni mukaan vähentäisi ansiosidonnaisen päivärahan määrää vastaavasti. Ilmeisesti myös ansiosidonnaisesta päivärahasta kertyvä eläkekin pienenisi vastaavasti. Jos näin on, minulla ei siis käytännössä olisi mitään hyötyä koko ryhmäeläkevakuutuksesta - päinvastoin. Onko kenelläkään mitään ajatuksia tai ehdotuksia, miten tällaisessa tilanteessa kannattaisi toimia. Ei kai tuota ryhmäeläkettä voi jättää nostamattakaan?
Kurjuuksien kurjuus :(
Ryhmäeläkevakuutuksen vaikutus eläkekertymään
Kurjuuksien kurjuus
2
245
Vastaukset
- ryhmäelluista tietäv
Älä murehdi. Tuota eläkkeen nostoa voit joustavasti sopia vakuutusyhtiön kanssa. Edellyttäen siis että lykkäät tätä ajankohtaa kauemmaksi esim. ansiosidonnaisen päivärahakauden päättymisen jälkeiseksi päiväksi. Näin saat täyden hyödyn irti molemmista.
Terveisin päivittäin näiden vakuutusten parissa oleva- Kurjuuksien kurjuus
Kiitoksia vastauksestasi, elämä voittaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409