Minulla on työnantajan aikanaan hankkima ryhmäeläkevakuutus, jota pääsen "nauttimaan" 60-vuotiaana. Jos olisin töissä, se olisi ihan mukava lisä muutaman vuoden ajan. Näyttää kuitenkin siltä, että saatan joutua työttömäksi ennen kuin ryhmäeläkettä aletaan maksamaan. Tällöin kyseinen eläke käsitykseni mukaan vähentäisi ansiosidonnaisen päivärahan määrää vastaavasti. Ilmeisesti myös ansiosidonnaisesta päivärahasta kertyvä eläkekin pienenisi vastaavasti. Jos näin on, minulla ei siis käytännössä olisi mitään hyötyä koko ryhmäeläkevakuutuksesta - päinvastoin. Onko kenelläkään mitään ajatuksia tai ehdotuksia, miten tällaisessa tilanteessa kannattaisi toimia. Ei kai tuota ryhmäeläkettä voi jättää nostamattakaan?
Kurjuuksien kurjuus :(
Ryhmäeläkevakuutuksen vaikutus eläkekertymään
2
290
Vastaukset
- ryhmäelluista tietäv
Älä murehdi. Tuota eläkkeen nostoa voit joustavasti sopia vakuutusyhtiön kanssa. Edellyttäen siis että lykkäät tätä ajankohtaa kauemmaksi esim. ansiosidonnaisen päivärahakauden päättymisen jälkeiseksi päiväksi. Näin saat täyden hyödyn irti molemmista.
Terveisin päivittäin näiden vakuutusten parissa oleva- Kurjuuksien kurjuus
Kiitoksia vastauksestasi, elämä voittaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo332649Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja1321482- 701203
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul431165- 841048
- 44970
Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?95965- 54911
Koirahyökkäys filpuntiellä.
Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu90885Paavi on kuollut
Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill121843