Ottaisitko 70+ miehen?

nuorempiparempi

Minulla on ihailija joka tänä kevään täyttää 72 v. Mielestäni hän on kuitenkin liian vanha minulle. Tunnen itseni masentuneeksi hänen seurassaan, kuin elämä olisi loppu, kun minulle ei enää ole muuta suhdetta tarjolla kuin tuo.

86

2063

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70-2

Vai niin.
      Itsehän tuon parhaiten tiennet.
      Pitikö sitä saalistasi tänne tulle kehumaan?

• ^^

..........saalista :DDDDDDDD

• Lorena*

Tulee mieleeni ajatus, mikä teitä sitten yhdistää? Kyllä ystävyydessä muutakin kysytään kun ikää ja ikäeroa. Jos ystävyys pikkuhiljaa syvenee lienee sama kuin rakastumisessa, äkkirakastuminen voi loppua yhtä nopeasti kuin se alkoi. Hitaasti syvenevä rakkaus voi kestää pahimmatkin myrskyt ja kestää kauan. Tutkimus tietoa.

Minulla oli 10v vanhempi mies ystävä, aluksi mietimme tilannetta kumpikin, tulimme tulokseen katsotaan miten tämä etenee ja niin se jatkui erittäin monipuolisena hänen poismenoonsa saakka 12v. Ehkä suhteen onnistumiseen vaikutti kummankin osapuolen elämän kokemus, hyväksyä toinen sellaisena kun on, sillä toista ihmistä ei voi muuttaa, itseään voi muuttaa, on hyväksyttävä sellaisena kun on. Tosin kompromisseja joutuu tekemään puolin ja toisin.

Olimme kumpikin eri ammatti aloilla elämän työn tehneet ja jutustelua riitti menneistä ja tulevaisuuden suunnitelmista Omatoimimatkat olivat aina seikkailu, kohteisiin saavuttua ajattelin aina mitähän sielläkin nyt on. Kohteet olivat usein satamakaupunkeja muiden ohella.Kaupunkilomat olivat meille sopivia.

Jos tuntuu siltä ettei vanhempi mies täytä toiveitasi asia tuntuu vastenmieliseltä, tiedät mitä teet.

• Lorena* kirjoitti:

Tulee mieleeni ajatus, mikä teitä sitten yhdistää? Kyllä ystävyydessä muutakin kysytään kun ikää ja ikäeroa. Jos ystävyys pikkuhiljaa syvenee lienee sama kuin rakastumisessa, äkkirakastuminen voi loppua yhtä nopeasti kuin se alkoi. Hitaasti syvenevä rakkaus voi kestää pahimmatkin myrskyt ja kestää kauan. Tutkimus tietoa.

Minulla oli 10v vanhempi mies ystävä, aluksi mietimme tilannetta kumpikin, tulimme tulokseen katsotaan miten tämä etenee ja niin se jatkui erittäin monipuolisena hänen poismenoonsa saakka 12v. Ehkä suhteen onnistumiseen vaikutti kummankin osapuolen elämän kokemus, hyväksyä toinen sellaisena kun on, sillä toista ihmistä ei voi muuttaa, itseään voi muuttaa, on hyväksyttävä sellaisena kun on. Tosin kompromisseja joutuu tekemään puolin ja toisin.

Olimme kumpikin eri ammatti aloilla elämän työn tehneet ja jutustelua riitti menneistä ja tulevaisuuden suunnitelmista Omatoimimatkat olivat aina seikkailu, kohteisiin saavuttua ajattelin aina mitähän sielläkin nyt on. Kohteet olivat usein satamakaupunkeja muiden ohella.Kaupunkilomat olivat meille sopivia.

Jos tuntuu siltä ettei vanhempi mies täytä toiveitasi asia tuntuu vastenmieliseltä, tiedät mitä teet.

Lorena kun luen tekstejäsi tulee mieleeni väkisin, että olet monella tavalla sielunsiskoni niin samanlailla ajattelet ja olet elämässäsi toiminut.

Ei todellakaan se ikä ole este. Onnistumiseen vaaditan yhteiset intressit ja yhdessä tekemisen ja elämisen mielekkyys. Eihän kannata alkaa suhdetta joka heti alkuun masentaa ; (

• 1943

Kuinka nuori ja kokematon olet? Kyllä minä ainakin olen jo itse oppinut ratkaisemaan minkälaisessa seurassa viihdyn. Koskaan en ole ollut miehen seurassa vain siksi, ettei muita ole tarjolla. Jos siltä tuntuu, on parempi olla yksin.

• Tase pappa

Luulisi aikuisen naisen saavan tuollaisen asian itsekin selville. Kyselemättä.
      Jos syyttelet masennuksesi aiheuttajaksi suhdettasi, olet ilmeisesti todellakin sairas ihminen.
      Kehtaatkin syytellä suhdetta.
      Tuskinpa Sinua on väkisin seurustelusuhteessa pidetty, tai edes siihen vääryydellä houkuteltu.

Et, luullakseni, ole tuon Miehen arvoinen Nainen, johon miehen kannattaisi liittää itsensä, toiveensa ja haaveensa..
      Toivottavasti tuo Mies huomaa asian, ennen kun tekee jotakin peruuttamatonta suhteenne eteenpäin viemiseksi.

• ohno...!!!

"olet ilmeisesti todellakin sairas ihminen"

Minä puolestani ihmettelen, miten voit määritellä jonkun ihmisen "todella sairaaksi" vain sen perusteella, että hän kertoo, ettei tunne oloaan hyväksi kyseisen miehen seurassa.

"Kehtaatkin syytellä suhdetta"

Mieti vähän itse, miten ilmaiset asioita - muuten SINUA aletaan pitää "sairaana".

• piipiloo

Kerron kokemuksesta.Rakastuin tulisesti 10v vanhempaan eläväiseen mieheen.heti suhteen alusta alkaen hän yritti muuttaa mua mieleisekseen.
      En saanut olla se mikä olin,mutta kun rakkaus sumentaa järjen,yritin mukautua hänen toiveisiinsa.

Eihän siitä mitään tullut,nyt erosta on 4 v ja kuinka onnellinen olen yksin,ilman ehtoja,lakeja,kaikenlaisia sääntöjä ja rajoituksia.

Nuoremman huolisin jos olisi tarjolla,vanhat miehet ovat todella vanhanaikaisia kangistuneine kaavoineen.

Ei kiitos,mulle ei ikinä enää!

• naapurin täti

Näin empiiriseen kokemukseen nojaten voi sanoa, että halu muuttaa toinen mieleiseksi ei ole iästä kiinni ja sitä harrastaa niin naiset kuin miehet.
        Ja voi miten helppoa siihen on alistua tuoreen ihastuksen lumoissa.

Tässä elämänvaiheessa olen jo viisastunut, siihen leikkiin en enää lähde. Olen mikä olen, enkä enää asetu toisen luomaan lokeroon hyväksymisen toivossa. Pyrin myös hyväksymään ystäväni sellaisena kuin ovat, en sellaisina kuin heidän mielestäni pitäisi olla.

• Cleopatra1960

Täällä samanlaisen kokemuksen omaava. Olin 27 vuotias kun rakastuin itseäni 18 vuotta vanhempaan ulkomaalaiseen liikemiehen. Helvettiä kesti 10 vuotta! Mies ilmoitti heti alussa että I will change you...Jos olisi ollut silloin sama järki ja kokemus kuin nyt niin olisin kääntynyt kannoillani välittömästi! Kyllähän yrittikin minut muuttaa. Mies oli vielä sairaalloisen mustasukkainen ja kyttäsi jokaista liikettäni. Eipä olisi ollut varaa kyttäämiseen koska mies oli itse naimisissa...Elämä oli jatkuvaa alistamista ja nalkuttamista. Jos joku asia meni pieleen, se oli minun syyni. Lopulta oli pakko lähteä koska elämästä tuli totaalisen sietämätöntä. Mies uhkasi tulla perässä (muutin toiseen maahan) mutta lopulta pääsin hänestä eroon. Ex-vaimo ottikin hänet sitten avosylin vastaan...Sen pituinen se!

• Ehdottomasti nuoremp

JESSSSSS ! Olen samaa mieltä, vanhat ukot, jopa ikäiseni ( 55v) ja hiukan nuoremmat ovat kaavoihin kangistuneita, kaikkitietäviä, komentelijoita. Naisen pitäisi olla samalainen tai erilainen, kuin edelliset ovat olleet.
        Nuoren miehen kanssa on hyvä olla. Isäni oli 9vuotta äitiäni nuorempi ja siitä sain tämän mallin. Nuorempi mies pystyy tyydyttämään vanhemmankin naisen vanha mies ei edes itseään, kun ei seiso.

• Nuorempiparenpi@

Olen tuumaillut, josko alkaisin lääkäriksi?

• K.H.L.

Miksi ottaisit? Jos ihailijasi sinua masentaa, ota etäisyyttä häneen. Vai pitääkö roikkua jossakussa kiinni, kun ei muuta ole tarjolla ja kuitenkin niin mukavaa olisi, jos joku olisi niinkuin varoiksi. Epäreilua hänelle ja petät vain itseäsi. Loukata ei pidä ketään, voihan sitä olla ystävä toisen kanssa ja tehdä asia selväksi kumminkin puolin. Ja jos lopun tuntemukset tulevat pintaan kyseisen ihailijan kanssa, ei kannata itseään nujertaa ennenaikojaan. Vanhuus ja loppu tulevat kaikille, ei niiden tuloa kannata seurustelun avulla itselleen pikaistaa...

• sibyllavon

Et oo yhtään trendikäs. Valtakuntamme tulevasta keulaparista voisit ottaa esimerkkiä, eli siirry 90 -kerhoon.

• nuorempiparempi

Olen sanonut hänelle että en halua seurustella hänen kanssaan, enkä suostu sänkyyn hänen kanssaan. Kuitenkin hän soittelee ja haluaa tulla käymään yleensä arkipäivinä kun hänellä on muuta asiaa näille kulmille. Hän asuu aika kaukana 1,5 tunnin ajomatkan päässä. Olen ajatellut että ei kai se haittaa jos on kaveri joka käy moikkaamassa. Ollaan käyty lounaalla lähikuppilassa, ulkona kävelyllä, kahvitelu ym. Ei kai siinä pahaa ole, mutta kumminkin se hänen olemuksensa masentaa minua,. Uskon että mies odottaa että vähitellen lämpenisin hänelle. Mutta tiedän että näin ei tule käymään.Joko ihastun tai sitten en.

• Pelkästä velvollisuudesta ei pidä olla kenenkään ystävä, ei nuorena, eikä vanhana.
        Se on valheellista ja väärin, kumpaakin kohtaan.

• Oman ikäinen paras

Minulla on ystävä, mies, joka on minua 30vuotta vanhempi. Hän kuvitteli joskus, että rakastuisin häneen ja menisin sänkyyn. Tein hänelle suoraan selväksi, että, jos hän ei hyväksy pelkkää ystävyyttä, en halua tavata häntä enää ollenkaan. Hän hyväksyi ystävyyden ja sitä on kestänyt 17 vuotta ja se toimii. Enää ei ole mitää epäselvää, eikä pelkoa kummankaan puoleisesta hyväksikäytöstä. Sano suoraan mitä haluat. Älä alistu vanhalle ukolle. Ikäisesi on parasta!

• Miksiköhän:/

Ei taida miehellä olla kunnon titteliä ja isoa omaisuutta ilman laumaa perillisiä, kun karsastat tätä miestä. Kummasti Hugh Hefnerin ympärillä pyörii paljon sinua nuorempia ja kauniimpia naisia.

• Pirre*

Ihanko ovat noin vaan otettavissa :)

Ps. Tietysti jos olet kaksvitonen niin ehkä ikäeronne on hieman liian suuri.

• 12

• höpötellään lisää

• Pirre*

• 12
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sitten kun on sen kullan ottanu voi istuskella.
        http://www.youtube.com/watch?v=LF_ROOxPAQU&feature=related

...ja vielä kerran, voi sun kanssas. Tuoko se on munkin tulevaisuus, vaan
        kun en osaa soittaa haitaria..., taitaa käydä huonommin.

Mistä ihmeestä sinä nämä keksitkin :-).

T. H.

• meeriamanda

En, näillä vuosillani.

• vaatijatar

Jokainen ottaa sen ikäisen kun haluaa. Minä otan nuoren pojan itselleni, josta KOULUTAN tarpeitteni mukaisen kumppanin arkeen, juhlaan ja vapaa-aikaan.

• -,,-

Kukaan ei ota ketään, naurettava ajatus.
      Saa, jos ansaitsee.

• Lueskelin juuri erästä keskustelufoorumia jossa on paljon vanhoja pappoja suhteessa nuorin naisiin, kehitysmaajuttuja...siellä sanottiin että on formula onnelliseen liittoon: vaimon ikä on puolet miehen iästä plus seitsemän. Siis jos mies on esimerkiski 64. niin paras ikä vaimolle olisi 39.

• RosaLiiin

Yleensä en ajattele ikää kun tutustun tai haluan tutustua uusiin ihmisiin,
      mutta..
      asia, joka alkaa paljon nuorempien kanssa vaivata on erilaiset "varastot",
      esim sanavarasto tai kokemusmaailma.
      Samanikäiselle tai hieman vanhemmalle ei tarvitse selitellä, olemme eläneet samat vuosikymmenet ja pelkkä vihjaisu riittää.
      Uusista kokemuksista ja elämyksistä saa jotenkin silloin enemmän irti.

Joten mielummin vanhempi kuin nuorempi.

• 1943

Jokikinen merkittävistä miehistä elämässäni on ollut/on minua ennen syntynyt. Hienoja ihmisiä kaikki. Miesystäväni kanssa tutkailemme silloin tällöin kontakti-ilmoituksia ja huomio kiinnittyy toivottuun ikään. Voi olla esim. 65-70 v. Kaikkihan me tiedämme, ettei biologinen ikä kaikkea kerro. Joku voi olla rappiokunnossa jo nelikymppisenä. Ikähaitari voi tässä iässä olla - 10vuotta, noin suurinpiirtein.

• ---

Ihmine, normaali, ei ole otettavissa.

• Parasta ennen

Rehellisesti sanoen en ottaisi. Olen sen verran mukavuudenhaluinen enkä enää jaksaisi olla äiti aikuiselle tai pian lapsettuvalle miehelle, joten... Kammottaa myös se,että joutuisin omaishoitajaksi jossakin vaiheessa, ehkä heti. Joudun päivittäin seurailemaan iäkkäitä miehiä ja iäkkäitä pareja. Useimpien elämä on kaikkea muuta kuin leppoisaa eläkeläisidylliä. Rahasta ja ylipäätään lähes kaikesta tuntuu olevan riitaa ja rähinää. En tässä kyllä mikään haku ole päällä minkäänikäiselle.

Johtuneeko tästä kulttuurista eli että raha on ainoa mitta olemiselle ja elämiselle, ettei vanhanakaan osata olla tyytyväisiä siihen mitä on. Jotenkin on surullista,että vanhojenkin avioparien arvot eivät iän kohotessa muutu vaan ylläpidetään samoja kulutustottumuksia ja arvoja kuin paljon nuorempina. Myös keskinäisen kehumisen kerhon luulisi jo olevan ohitettua vaihetta, mutta eipäs vaan. Monen elämä tuntuuu kulkevan vain ja yksinomaan sen varassa. Mahtavatko arkussakin miettiä, onko mulla suurempi kuin sulla ja jäikö enemmän mahlaa perinnöksi kuin naapurilta, herahtaako huoli, kun autoa ja sijoituksia ei voi viedä rajan taa? Kaipa niin.

Pitääkö aina olla suhde johonkin mieheen? Onko mies joku yhteiskunnan arvostusmerkki, puudeli, todistus siitä,että on nainen ja muuten ei ole? Onko vanhanakin panikoiduttava siitä,että itselle sopivaa miessuhdetta ei ole eikä ehkä tule? Että naisen elämä kulkee aina miehen kautta ja ilman sitä ei ole elämää? Näin ajateltuna miesten suhde elämään ja seuralaisiin on järkevämpää: jos vapaana ei ole, ostetaan tai ollaan ilman, mutta ei ainakaan ruikuteta.

• mää oon aina viihtyny saman ikäisten miesten seurassa pari vuotta puoleen tai toiseen omaishoitajaksi joutumista en koskaan pelkää niinkun parasta ennen se tuskin olis mikään kriteeri ikävalinnassa sitä kun ollaan jo kovasti kohti kuuttakymppiä menossa ei tiedä vaikka huomenna joutus kyllä tää alkaa oleen sellanen ikä että sairauksia voi tulla millon tahansa ja tossa parasta ennen heitti ajatuksen että pitääkö aina olla suhde johonkin mieheen omalta osaltani sanon kyllä tykkää elää parisuhteessa useesti en vaihda nykyisen kanssa oon ollu kohta kakskyt kolme vuotta ja toivotaan että saan olla loppu elämäni ettei tartte lähtee uutta haeskeleen se ei varmaan oo enää mitenkään helppoo näillä kymmenillä

• t.l.

Sinulta puuttuu tunteet tätä ihmistä kohtaan. Miksi pitäisi ottaa ilman tunteita? Ystävä voi olla minkä ikäinen tahansa sillä ystävyys ei ikää katso.

• hilema,,

Aloittajalle. En ottaisi 70-vuotiasta miestä vaikka olen itsekin heti niillä kymmenillä. Omaishoitajaksi joutuu jos itsellä riittää terveyttä.
      Yksin on parempi kuin passattavan vanhan äijän kanssa.

• ..--..,-

Mikä pakko, sen kus ei ala.
        Jos ei ole sydäntä.

• Tasan tarkkaan
        ..--..,- kirjoitti:

Mikä pakko, sen kus ei ala.
        Jos ei ole sydäntä.

Ja höpö höpö. On kovin helppoa tunteilla, mutta kun arki astuu kuvaan vaikkapa omaishoitajan kuviossa, siitä on tunteilu aika kaukana,se on raskasta työtä enimmäkseen niin henkisesti kuin fyysisesti. Sitä rakkaus on, työtä, hyvä ystävä eikä nurkassa tunteilua. Siksi kannattaa miettiä nämä asiat etukäteen, koska me emme enää tästä nuorru ja kunnalliset hoitotoimet kaikilta osin supistuvat.

En haluaisi myöskään itse,että joku johon olen ollut suhteessa joutuisi minua hoitelemaan loppuikänsä armeliaisuudesta.

Mitä tulee miehen ja naisen pelkkään ystävyyteen, se onnistuu, kun kumpikin osapuoli on n. 100 v ja/tai mieltyneempi omaan sukupuoleensa, mutta normaalilla heterolla tällaisessa "ystävyydessä" on aina myös seksuaalisia tunteita tai ainakin niistä haaveilua. Kyllä te sen tiedätte ja jos ette muka tiedä, valehtelette. Emme me kaikkea "ystävällekään" sano ääneen.

• bessie*
        Tasan tarkkaan kirjoitti:

Ja höpö höpö. On kovin helppoa tunteilla, mutta kun arki astuu kuvaan vaikkapa omaishoitajan kuviossa, siitä on tunteilu aika kaukana,se on raskasta työtä enimmäkseen niin henkisesti kuin fyysisesti. Sitä rakkaus on, työtä, hyvä ystävä eikä nurkassa tunteilua. Siksi kannattaa miettiä nämä asiat etukäteen, koska me emme enää tästä nuorru ja kunnalliset hoitotoimet kaikilta osin supistuvat.

En haluaisi myöskään itse,että joku johon olen ollut suhteessa joutuisi minua hoitelemaan loppuikänsä armeliaisuudesta.

Mitä tulee miehen ja naisen pelkkään ystävyyteen, se onnistuu, kun kumpikin osapuoli on n. 100 v ja/tai mieltyneempi omaan sukupuoleensa, mutta normaalilla heterolla tällaisessa "ystävyydessä" on aina myös seksuaalisia tunteita tai ainakin niistä haaveilua. Kyllä te sen tiedätte ja jos ette muka tiedä, valehtelette. Emme me kaikkea "ystävällekään" sano ääneen.

Höpö höpö vaan. Kun rakastutaan ja rakastetaan, halutaan olla yhdessä.
        Se joka väittää toisen parasta ajatellen sanovansa ei rakkaudelle, ei luultavasti rakasta. Se, joka ei halua yhteiseloa koska pelkää joutuvansa joskus omaishoitajaksi, ei varmasti rakasta.
        Etukäteen kyllä voi, ja kannattaakin vähän suunnitella ja järjestellä asioita. Rakkaus tuskin loppuu sairastumisiin tai muihin vastoinkäymisiin, mutta ei se myöskään anna loputtomiin voimia ja jaksamista, aika pitkälle kyllä.
        Yleensä, jos hoitaja/hoidettava tilanne tulee, on aikaa tehdä arkea helpottavia käytännön ratkaisuja ja henkisestikin sopeutua. Apua saa, mutta sitä on osattava pyytää, joskus jopa vaatia. Vaikeinta taitaa usein olla avun pyytäminen ja vastaan ottaminen.
        Parisuhteessa on aina mukana seksuaalisuutta, mutta jos seitsemänkymppiset (yhdyntäkeskeisen) seksin, tai siitä haaveilun takia parisuhteeseen rupeavat, niin aika höppänöitä taitavat olla jo molemmat.

• 1943
        bessie* kirjoitti:

Höpö höpö vaan. Kun rakastutaan ja rakastetaan, halutaan olla yhdessä.
        Se joka väittää toisen parasta ajatellen sanovansa ei rakkaudelle, ei luultavasti rakasta. Se, joka ei halua yhteiseloa koska pelkää joutuvansa joskus omaishoitajaksi, ei varmasti rakasta.
        Etukäteen kyllä voi, ja kannattaakin vähän suunnitella ja järjestellä asioita. Rakkaus tuskin loppuu sairastumisiin tai muihin vastoinkäymisiin, mutta ei se myöskään anna loputtomiin voimia ja jaksamista, aika pitkälle kyllä.
        Yleensä, jos hoitaja/hoidettava tilanne tulee, on aikaa tehdä arkea helpottavia käytännön ratkaisuja ja henkisestikin sopeutua. Apua saa, mutta sitä on osattava pyytää, joskus jopa vaatia. Vaikeinta taitaa usein olla avun pyytäminen ja vastaan ottaminen.
        Parisuhteessa on aina mukana seksuaalisuutta, mutta jos seitsemänkymppiset (yhdyntäkeskeisen) seksin, tai siitä haaveilun takia parisuhteeseen rupeavat, niin aika höppänöitä taitavat olla jo molemmat.

Rakastavaisia on monenlaisia. Ei koko ajan tarvitse toisen kainalossa nyhjöttää, vaikka rakastaisikin. Hoitajaksi voi joutua nuorenakin.

• meeriamanda
        1943 kirjoitti:

Rakastavaisia on monenlaisia. Ei koko ajan tarvitse toisen kainalossa nyhjöttää, vaikka rakastaisikin. Hoitajaksi voi joutua nuorenakin.

Olen jälleen kanssasi samaa mieltä. Miksi pitäisi kyhnätä kaikenaikaa viekussa, sekö on sitten sitä oikeaa rakkautta? E-hei, kun kaverilla on laskelmiansa ja rakennuskaavojensa levittelyä, laskeskelen mitä mihinkin tarvitaab jss. Sellainen ei onnistuisi minun kotonani, kattinen pitäisi huolen ettei.

Pitäisi olla hiirenhiljaa yms. on hyvä et hän voi noita piirustuksiaan tehdä omassa asunnossaan, ja rakastan varmasti häntä silloinkin.

Vain yksinelävät ihannoi tuota kyyhkyläisenä oloa, välillä omissaan antaa suorastaan runsautta yhdessä ololle.

• bessie*
        1943 kirjoitti:

Rakkauttakin on monenlaista, 1943

Tuossa vastauksessani olikin ajatuksenani, että eihän mahdollinen jomman kumman sairastuminen joskus tulevaisuudessa voi mitenkään olla esteenä rakkaudelle perustettavalle suhteelle. Jos se on este, niin silloin mielestäni tunteet toista kohtaan eivät ole riittävän syvät ja lämpimät alunperinkään.

Kuten sanoit, rakastavaisia on monenlaisia. Sinulle sopii kainalossa nyhjöttäminen silloin tällöin, minulle taas se ei sovi koskaan.

Olen vakituisessa kokopäivätyössä ja elän isovanhemmuuden parhainta aikaa.
        Minulle kelpaa vain rakkaussuhde, jossa toinen haluaa olla kanssani mahdollisimman paljon, en haaveile pelkästä kaveruussuhteesta, se ei toisi elämääni mitään arvokasta.

• 1943
        bessie* kirjoitti:

Rakkauttakin on monenlaista, 1943

Tuossa vastauksessani olikin ajatuksenani, että eihän mahdollinen jomman kumman sairastuminen joskus tulevaisuudessa voi mitenkään olla esteenä rakkaudelle perustettavalle suhteelle. Jos se on este, niin silloin mielestäni tunteet toista kohtaan eivät ole riittävän syvät ja lämpimät alunperinkään.

Kuten sanoit, rakastavaisia on monenlaisia. Sinulle sopii kainalossa nyhjöttäminen silloin tällöin, minulle taas se ei sovi koskaan.

Olen vakituisessa kokopäivätyössä ja elän isovanhemmuuden parhainta aikaa.
        Minulle kelpaa vain rakkaussuhde, jossa toinen haluaa olla kanssani mahdollisimman paljon, en haaveile pelkästä kaveruussuhteesta, se ei toisi elämääni mitään arvokasta.

Mulle rakastuminen ja rakastaminen on harvinaista herkkua. Tämä järisyttävä kokemus iskee ykskaks, ilman ennakkovaroitusta. Kyllä tällaisen suhteen erottaa kaveruussuhteesta, itse en pysty miehen kanssa olemaan ystävä. On vain kaksi mahdollisuutta: tuttava tai rakastettu. Ja sitten tietysti ihan tavallinen lähimmäinen. Tietenkin pitää tavata melko usein, jotta rakkaussuhde kehittyisi, mutta koko ajan ei tarvitse olla yhdessä. Rakastuneena muut miehet eivät kiinnosta tippaakaan, tunne valtaa koko ihmisen.

• kaikki se uskoo
        1943 kirjoitti:

Mulle rakastuminen ja rakastaminen on harvinaista herkkua. Tämä järisyttävä kokemus iskee ykskaks, ilman ennakkovaroitusta. Kyllä tällaisen suhteen erottaa kaveruussuhteesta, itse en pysty miehen kanssa olemaan ystävä. On vain kaksi mahdollisuutta: tuttava tai rakastettu. Ja sitten tietysti ihan tavallinen lähimmäinen. Tietenkin pitää tavata melko usein, jotta rakkaussuhde kehittyisi, mutta koko ajan ei tarvitse olla yhdessä. Rakastuneena muut miehet eivät kiinnosta tippaakaan, tunne valtaa koko ihmisen.

On se mahotonta toutua!

• ilman miestä

Mites kun on ihan yksin, kukas sitten hoitaa jos sairastuu niin, et apua tarvii?

• meeriamanda

Kaupungin kotipalvelu joko itse tai ostamansa palvelimo. Joudut käymään terveyskeskuksessa lääkärissä joka samalla kartoittaa avuntarpeesi. Siitä lähtee avuntarpeesi eteenpäin, he myös avustavat sosiaaliavun hakemisessa ellei omat taidot/rahat riitä.
        Rohkeesti vaan haet apua kun sen hetken koet tulleen.

• ilman miestä

Kiitos, helpotti paljon, kyllä sitä on välillä huolissaan kun yksin asuu ja jo ikää.Ei nyt ihan sen takia tarvii miestä etsiä :) enää.

• meeriamanda

* ilman miestä * Te iäkkäämmät usein koette ettei apuja voi pyytää, muka noloa ym.
        Ei ole, ja itse itsesi tiedät ja tunnet parhaiten. Ne ajat ovat olleet ja menneet miten joskus sinun nuoruudessasi ajateltiin, hae apua... mitään häpeää siinä ei ole.

Yritin joskua männävuosikymmenillä ehdotella äidilleni et jos jonkun kaverin itelleen ottaisi, olisi ollut turvallisempaa elää satojen kilsojen päässä kun olisi ollut toinenkin kotosalla.

Vaan topakkana äitini vastasi ettei ala kenenkään hoivaajaksi, ittessään on nokko liikaakin ( hymy )

• Kaltto

Taitaapa olla, etten ottaisi. Johtuupi siitä, että en ole runsasvarusteinen vaalea nainen. Enpä ole nainen lainkaan. Toisaalta jos mies olisi hyvin, hyvin varakas, eikä kaipaisi muuta kuin juttuseuraa, voisin mainituttaa itseni testamentissa.

• jos se ei seiso

millään niin ei se oo haaskaa sekkään!
      Eikä Viagra sovi ylensäkään enää monellekkaan, pois se ettei pahaa satu miehille....

Täällä niin kierrellään tuosta asiasta, naiset on aina valmiina mutta jos ei miehellä tee mittään munia ilman vaikka kuin koittaisi, enko se naisen elämää enää sitten?

Kertokaa totuus me eläkeläisnaiset!
      Miehet ei kyllä kerro niitä!

• en ikiänään

oon vasta 63 ja kyllä haluan nuorempaa miestä joka on viriili, mitä niillä vanhoilla miehillä tekee, ei mitään enää!
      Jutellahan voi kanssaan ja muuten pelehtiä mutta kun niistä ei saa mitään niin ollaan vain jutteluystäviä, se on siinä ja loppu sitten niin!

• nikola kopeloi

Hei täällä 72-vuotias pappa ,joka vaimoltaan saa huutia kun liian tiehään on seksiä vailla. Kaikinpuolin terve ja liikuntaa harrastava. Mielen pitää virkeänä kun saa peuhata vaimon kanssa sängyssä.

• Ottaisin ehkä, mutta joskus kymmenen vuoden päästä....

• omillaan pärjäävä

En todellakaan ottais minkään ikäistä miestä. Kaikenikäisiä on kokeiltu ja huonoksi havaittu. Siispä elo miehetönnä jatkukoon ihan omasta halusta.

• Samaa mieltä, tosin ei rakkaus ole iästä kiinni..

• En minäkään ole jahdissa. Mutta joskus kymmenen vuoden päästä voi tilanne olla toisin...joten en sano että tästä lähteesstä en tule koskaan enää juomaan. Just nyt tuntuu ihan hyvältä näin, mutta todiasiassa olen harkinnut vuokrata miestä, siis ei mitään muuta kuin pieniä korjauksia ja pintaremonttia tekemään: nikkarille, putkimiehelle, maalarille ja sähkömiehille olisi pieniä hommia mökissä ja ottaa ammattimiehiä kaikkeen maksaa liikaa mun budjetille. Siis tavallisia pikkujuttuja mitkä tavallisesti mies hoitaa huushollissa ja minulla ei ole riittänyt lahjakkuutta niiden oppimiseen. (Eikä aikaa tietokoneen ääressä istumiselta).

Mä näin joskus vuosia sitten tv-ohjelman "vuokramiehestä" just tällasesta joka tuli kotiintekemään pikkuhommia, vaihtaan kaappien paikkaa, pieniä nikkarihommia jne, naiset palkkasivat päiväksi kun oli kertynyt vähän kaikenlaista yleismies jantuselle sopivaa työtä; miehet olivat tavallisia työttömiä tai osittain sairaseläkeläisiä, mutta käteviä ja osaavia kodin pikku rempoissa.

• kyllä minä

tykkäisin 72 vuotiaasta miehestä. ( itse olen 34 v. mies)

• mua himottaa

parikymppiset vosut ihan kybällä.
      Itse olen 85 vuotias nuorekas uros, jolla kiveksetkin seisovat.

• 96-vuotinen

Ook sää ressukka ees kahtakymmentä: epäilen?

• piiiaaa-72

Olen kokenut saman. Tosin kohdallani mies "ahdisteli" myös sähköpostein ja kyseli moukkamaisesti siitä, olenko vapaa. Mies itse oli naimisissa ja tuttavuutemme alussa oikein kehuskeli pitkällä liitollaan, kunnes paljastui, että hän halusi minutkin... Tuosta miehestä eroon pääseminen ei ollut ihan yksinkertaista. Ja hän oli minua 30 v. vanhempi...

Työn kautta joudun joskus tällaisten seuraan, ja kokemuksista olen viisaampi; nykyään teen saman tien selväksi että en ole käytettävissä.

• kaunotar vm.42

Mulle kävi toisin päin. Olin täyttänyt juuri 68-vuotta kun 36-vuotias mies juoksi perässäni kuola suupielistä valuen. Mieheni työn kautta jouduin tuon miehen seuraan. Eroon pääsy vaati töitä, onneksi mieheni ymmärsi tilanteen ja tuki minua. Hyi vieläkin puistattaa.

• Eukko vm 52
        kaunotar vm.42 kirjoitti:

Mulle kävi toisin päin. Olin täyttänyt juuri 68-vuotta kun 36-vuotias mies juoksi perässäni kuola suupielistä valuen. Mieheni työn kautta jouduin tuon miehen seuraan. Eroon pääsy vaati töitä, onneksi mieheni ymmärsi tilanteen ja tuki minua. Hyi vieläkin puistattaa.

Olet samanikäinen kuin mieheni. Olen häntä 10 vuotta nuorempi. Olemme olleet yksissä 40 vuotta enkä vaihtaisi nuorempaan. En.
        Hän on niin nuorekas vaari, että joskus tuntuu siltä kuin itse olisin häntä iäkkäämpi...

• Eilinen

Hehhe en. tosin oon 13 että sillen. Mutta jos itse olet 68, kai se ihan kiva on :D
      Ottasin 2-6 vuotta vanhemman.

• Nico sex boy

Soot vanahee ku mää. Oon kohta kakstoista, että revi siitä!

• Vanhassa vara paremp

No vanhako oot ite?

• Varaton vaeltaja

Mutta onko tuo papparainen rikas? Jos on varallisuutta, haitanneeko ikä?

• 1+2+3

Täytän kohta 65v, mutta minun on arvioitu olevan ikäistäni lähes 15vuotta nuoremman näköinen ja oloinen. Kaikki on niin suhteellista. Kymmenen vuoden ikäero puoleen tai toiseen on mielestäni ihan ok. Tunnen 70-vuotiaan miehen, joka on oikein hyvin säilyneen näköinen ja charmikas, päihittää monen nuoremman miehen. Sitten tunnen yhden 45-vuotiaan miehen, joka on lihava ja huonokuntoinen, ei ole hoitanut itseään mitenkään. Hän on mielestäni ainakin 60-vuotiaan näköinen ja oloinen. Ei se ole iästä kiinni. Se on tietysti eri asia, jos on nuori synnyttämön nainen, joka haluaa lapsia ja perustaa perheen. Silloin miehen iällä on väliä. Vaikka mies pystyisikin saamaan naisen raskaaksi niin minkä ikäinen mies on silloin, kun lapset kasvavat ja kehittyvät? Jaksaako hän valvoa yöllä tai ottaa osaa lasten leikkeihin tai nuorten harrastuksiin?

• en ottas vanhaa karj

MIKKOSISSA on esim. kun otat vanhan ukon kohta ruikutat yksinäisyyttäsi.
      Aina paras jos on 5v puoleen tai toiseen ei yhtään enempää.
      Kaverilla ukko yli 10v vanhempi ja aina se on kotona , ei lähe minnekkään
      kun on kusella juostava koko ajan.Niin että harkitkaa todella mitä haluutte elämältä???Kyllä vanhuksia saa muutenkin hoitaa, ei niitä omaksi kullaksi
      tarvii haluta.Kyllä on mukava kun on ikästä seuraa ja jaksaa matkustella ja muutenkin liikkua.Naisten pitäs ottaa aina nuorempi , jo yksistään
      sex-halujen takija.Vanhat ei haluu tai kykene, jo siitä tulee ropleemi.
      Miehet kun tajuis lopettaa kaljan kitaamisen se johtaa impotenttiin ja mitenkäs sitten suut laitetaan??????Ei puute ole mukavaa ......kummallakaan.

• En varmaan ottaisi suomalaista miestä, joka olisi Petzen ikäinen. Olen nähnyt muutaman komean 70 miehen suomalaisen naisen vierellä. Jo kaukaa näkee, että miehet eivät ole suomalaisia.

Kirjoitit

"Miehet kun tajuis lopettaa kaljan kitaamisen se johtaa impotenttiin ja mitenkäs sitten suut laitetaan??????Ei puute ole mukavaa ......kummallakaan."

Onko näin, ei ole tietoa, mutta voihan se olla tottakin.

Kirjoitit:

"Kyllä on mukava kun on ikästä seuraa ja jaksaa matkustella ja muutenkin liikkua."

Eikö vain olekin mukavaa matkustella pari kertaa vuodessa ulkomaille. Kesällä reissuja Suomessa ja retkiä sinun ja minun kesämökeille.

Lähdemme ensi viikolla Keski- Eurooppaan siellä ei ole lunta ja päivittäiset kävelyretkemme voivat alkaa. Ehkä jokin pieni viikonloppumatka vaikkapa Italiaan, katsotaan.

Kun Petze täyttää 80-vuotta, silloin on suunnitteilla isot juhlat merenrannalla Zandvoortissa ; )

• simos siilas

Olen itse hieman yli 70 ja minulla on hyvä ystävä rakstettu joka on yli 10 vuotta nuorempi. Jos hän ajattelee kuin sinä toivoisin hänen kertovan sen minulle. En missään nimessä haluaisi ystävää joka masentuu kanssani. Se olisi mieletäni hyvinkin paha juttu. Minä toivon, että ystväni on onnellinen ja pitää siitä, että voimme olla yhdessä. Olisi kamalaa jos hän miettisi ajan valumista hukkaa kun olemme yhdessä. Olen saanut olla terve ja myös fyysisesti olen voimissani. Mut ikä minulle ei ole tullut mieleen sen paremmin hänen kuin itsenikään. En minä hänen kanssaan ole hänen ikänsä vuoksi en totta vieköön. Olisin varmaa yhtä onnellinen vaikka hän olisi minua 10 vuotta vanhempi tai enemmäkin jos meilla vain olisi samallainen ole. Elämme vain kerran se elämä kannattaa elää niinkuin sen tahoo että on hyvä olla. Sinuna kertoisin ystävällesi mitä ajattelet uskon hänen ymmärtävän ja mahdollisesti kertovan siitä sinulle. Minä en tulevaisutta tulla tavoin ajattele minulle on tämä aika jota elän se paras aika. Menneen muistaa tulevasta en tiedä. minu naapurini oli myös paljon vanhempi kuin hänen rakastettunsa. Kun hänen vaimona 12 vuotta sitten kuoli hän ystävystyi itseään 15 vuotta nuormman naisen kansa sanojensa mukaa rakastuvat silmittömäsi toisiinsa onnea kesti 6 vuotta sitten tämä nainen halvaantui alaosastaan selkäleikkauksen yhteydessä ja siitä astri on ollut kävelemättä. Mies hoitaa häntä nostaa rullatuoliin ja tekee kodin työt. kun olen jutellut hänen kanssaa hän kertoi. että heillä oli neljä ihanaa vuotta jolloin he ennättivät tehdä vaikka mitä. Ja, että kyllä hän vielä jaksaa hänestä huolen pitää. Murehti vaan kun ajokorttia ajokorttia ei enää uusittu näön vuoksi..Se kun rajoittaa liikkumista. Hän on nyt 86 vuotias ja hänen ystävänsä 69. Näi se elämä meitä heittelee.

• Kaunis kirjoitus, muistan kun sairastuin rintasyöpään, Petze antoi uskoa ja tuki, voitin sairauden.

Olen yli kymmenen vuotta nuorenpi Petzeä ja kävin lähempänä pelkoa kuolla kun hän koskaan. Sairaus voi iskeä nuoreen ja perusterveenä voi ihminen elää hyvin vanhaksi.

• itseäni oikein

etoo, kun nuoret parikymppiset vosut jahtaavat ja lääppivät
      meikäläistä (vm.-26).
      Kivespussini roikkuu polvien välissä, kuten tähän ikään mennessä
      niiden kuuluukin roikkua. Pallini ovat jatkuvan kourinnan ja
      hipelöinnin kohde. Jollei tämä oksettava kouriminen jo lopu, saakoon
      se sitten vaikka jatkua.

• Minulla tulee mieleen avautumisestasi, vanha norsuherra, joka arvokkaasti astelee ja johtaa naaraita pikkuisineen. Kurttuinen kuin mikä, mutta niin hellyttävän upea ja ylväs ; )).

• L-H
        korpikirjailija kirjoitti:

Minulla tulee mieleen avautumisestasi, vanha norsuherra, joka arvokkaasti astelee ja johtaa naaraita pikkuisineen. Kurttuinen kuin mikä, mutta niin hellyttävän upea ja ylväs ; )).

Ihan vain tiedoksesi, norsulaumaa johtaa aina lauman vanhin naaras. :))

Matriarkaatti on jossain voimissaan.

• L-H kirjoitti:

Ihan vain tiedoksesi, norsulaumaa johtaa aina lauman vanhin naaras. :))

Matriarkaatti on jossain voimissaan.

En ole perillä norsujen sielunelämästä ja ajattelin johtajan olevan rerrapuolinen kuten ihmiskunnalla ; ) tuo vanhus, joka johtaa norsulaumaa on kunnioitetettavan ihailtava yksilö. Niin vanha rouva/vanha herra, miksi ei kelpaisi ihmiskunnassakin arvostetuksi rinnallakulkijaksi.

• *
        korppis kirjoitti:

En ole perillä norsujen sielunelämästä ja ajattelin johtajan olevan rerrapuolinen kuten ihmiskunnalla ; ) tuo vanhus, joka johtaa norsulaumaa on kunnioitetettavan ihailtava yksilö. Niin vanha rouva/vanha herra, miksi ei kelpaisi ihmiskunnassakin arvostetuksi rinnallakulkijaksi.

Johtajastahan oli kyse, ei kynkättäjästä.

• bessie*

Sinulle,"itseäni oikein"

Onko sinun pakko pukeutua provosoivasti ja siten asettaa itse itsesi alttiiksi seksuaaliselle häirinnälle. Itseäsi saat syyttää, jos joudut vielä joskus raiskatuksi.

Vaikeaahan se on tällaiselle vanhemmallekin vosulle pitää näppinsä kurissa, jos esim. väljien boksereiden tai sortsien lahkeista pallit vilkkuu.
        Käytä aina napakoita ja hyvin istuvia alkkareita. Suosi pitkänmallisia paitoja, niiden helmoihin saat hyvin pakattua pallisi.

Periaatteessahan tietenkin sinulla on oikeus pukeutua kuten haluat, ilman että sinut leimataan vapaaksi riistaksi, mutta onko se aina kovin viisasta?
        Myös tuo alistunut asenteesi voi antaa väärän viestin, tiukka ja päättäväinen EI varmasti saisi useimmat kourijat luopumaan aikeistaan.

• :))
        bessie* kirjoitti:

Sinulle,"itseäni oikein"

Onko sinun pakko pukeutua provosoivasti ja siten asettaa itse itsesi alttiiksi seksuaaliselle häirinnälle. Itseäsi saat syyttää, jos joudut vielä joskus raiskatuksi.

Vaikeaahan se on tällaiselle vanhemmallekin vosulle pitää näppinsä kurissa, jos esim. väljien boksereiden tai sortsien lahkeista pallit vilkkuu.
        Käytä aina napakoita ja hyvin istuvia alkkareita. Suosi pitkänmallisia paitoja, niiden helmoihin saat hyvin pakattua pallisi.

Periaatteessahan tietenkin sinulla on oikeus pukeutua kuten haluat, ilman että sinut leimataan vapaaksi riistaksi, mutta onko se aina kovin viisasta?
        Myös tuo alistunut asenteesi voi antaa väärän viestin, tiukka ja päättäväinen EI varmasti saisi useimmat kourijat luopumaan aikeistaan.

Huomasitko, vuosimalli - 26? :))))))

86 vuotta.

• bessie*
        :)) kirjoitti:

Huomasitko, vuosimalli - 26? :))))))

86 vuotta.

Totta kai huomasin?

Tosin laiskuuttani laskin vain kaksivaiheisen päässälaskusysteemini ensimmäisen vaiheen, kun ei tuolla iällä tässäkään asiassa ole mielestäni merkitystä.
        Nyt kyllä, kun tarkemmin ajattelen, niin onhan se aika törkeää mennä esim. rollaattorin kanssa liikkuvaa hipelöimään, eihän tämä välttämättä voi irrottaa käsiään tangosta ja huitomalla hätistellä, tai käsillään kalleuksiaan varjella.

• * kirjoitti:

Johtajastahan oli kyse, ei kynkättäjästä.

Kynkättäjästä ; ) niinpä juuri kynkättäjästä...

• ;))//

Elsa, vapaana syntynyt, jos oisin, kai ottaisin, jos en nuorempaakaan saisi, mieluista.

• onni on pommi

Jos toista oikeasti rakastaa ei iällä ole väliä. Ei sitä koskaan tiedä, kuka joutuu kenenkin hoidettavaksi, jos ei sitä itse pysty enää päättämään. Kun oikeasti toista rakastaa, niin auttaa sen toisen heikoista hetkistä sitten vaikka hautaan asti.

Suomalaisessa yhteiskunnassa on kyllä pahasti jotain vikaa. Meidän pitäisi pitää yhtä ja pitää huolta toisistamme niin hyvin kuin kykenemme. Siksi olemme niin onnettomia ja yksinäisiä, kun tuijotamme vain omaa itseämme.

• miettiväinen

Itse olen 66v mies ja otin 27v naisen vaimoksi tuolta idästä. Minua ärsyttää
      kun hän flirttailee naapurissa asuvan 35 v kollin kanssa. Olen kysynyt Marinalta
      käykö hän antamassa pillua naapurin miehelle mutta hän kieltää sen.
      Omistan myöskin yrityksen ja johdan sitä edelleenkin. Olen käynyt tekemässä
      testamentin em. syistä ,että omaisuuteni menee myöskin firmani lapsilleni
      mikä tässä yllättävää käy. Tässä viikko sitten tulin käymään firmastani kotona
      ja ihmettelin kun Marina oli suihkussa ja naapurin mies istui sohvalla.

Ihmettelin asiaa naapurille ja kerroin ,että käy mielummin minun aikana.
      Marina tuli suihkusta saunatakki päällä ja yllättyi täysin. Hän oli myöskin
      toiselle naapurille kertonut ,että hälle jää talot ja firmat jos mieheni kuolee
      ennen häntä. Olen suunnitellut jopa eroa. Elokuussa on 1 vuotis hääjuhla
      mutta luulen ,että eroan ennen sitä.

Kun ero tulee niin hän lähtee muovipussi kädessään,niin kuin tulikin.
      onhan se varmaankin yllätys hänelle.

• voi voi voi

Voi sinua.

• bessie*
    • Alviina

No niin.

Minulla oli tuollainen 70 v, mukava leskimies, kaverina. tai siis meillä oli suhde. Ikäeroa meillä oli reilu 10 vuotta. Mutta ei siitä mitään pitemmän päälle tullut kun miesoli kiinni perheessään, minulla ei ollut mitään sanavaltaa.

Minun piti hänen suvulleen kahvia ja ruokkaa laittaa ja leipoa ja passata ja minä hullu aluksi innoissani miehen mieliksi tein. Olin oikein ehtoinen emäntä. Toimitin miehen sairaalaan tarvittaessa ja katsoin paperit ja lääkkeet kuntoon ja olin tukena. Ilmoittelin lapsilleen. Siivosin ja hoidin puutarhaa.

Minulla on omiakin vaivoja mutta ei hän niitä ymmärtänyt vaikka käyn erikoislääkäreillä puolen vuoden välein kontrolleissa ja syön lääkkeeitä muttam inun olisi vain pitänyt jättää lääkkeet ja olla reipas. Hän neuvoi miten paranen, aina oli moittimassa kun erikoislääkärin määräämiä lääkkeitä otin. Ne eivät ole mitään psyykenlääkkeitä vaan sisätautilääkärin.

Pahinta oli kun hänen lapsensa alkoivat määräillä ja manip0uloida. Silloin katsoin parhaaksi jättää kkoko asian. Hän teki kuten lapsensa halusivat, minulla ei ollut mitään sanomista.

Minulla on kaunis koti ja rakas mökki, ihanat lapset ja harrastuksia. Mitä minä miehellä teen? En minä jouda enkä halua ketään passata, omissa askareissa on ihan kyllin.

Ja etteikö 70 sänkyhommissa mitää jaksa, jaksaa se vaan ei osaa.

No nyt olen kauhea ja laiska ihminen joka ei ymmärrä yhtään mistään mitään, ja jolla on päässä vikaa ja joka kuvittelee sairautensa. Näin kuulin. Päässäni ei ole vikaa, sekin on tutkittu, mutta ehkä hetken oli jokin mielenhäiriö, kun tähän mieheen sorruin.

Eli kannattaa miettiä mihin ryhtyy, myös olosuhteet ja suku yms. Kannattaa turvat a selusta jos ja kun tulee ero, ettei jää tyhjän päälle. Ja kannattaa miettiä että on hyvi todennäköistä että 70 v on kohta aika sairas, onko tukitoimet järjestettävissä niin ettei joudu liemeen.

Ikä tai ikäero sinänsä ei ole este, meillä oli muuten oikein mukavaa ja hauskaa. Sääli sen kaiken muun mikä tuli mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67