volkswageninkin maalipinta yhtä huono kuin skodan

kuluttajaasiamies

vw golf 5

5-vuotiaana auton katon lakkapinnasta lohkesi kynnen kokoinen pala lakkaa irti. Merkkihuollossa kuvasivat ja lähettivät maahantuojalle virheraportin, mutta tulos oli ehdotus kynsilakalla tehtävästä paikkauksesta. Nyt auto on 7-vuotias ja konepellistä sekä katosta on lähtenyt isot alueet lakkaa irti, lisäksi myös ikkunakehyksissä, takaluukussa ja kyljissä on lohkeilu alkamassa.

Automaalaamot kotipaikkakunnallani ovat kertoneet että kyseessä on valmistusvirhe ja ainoa tapa korjata vauriot on maalata auto kauttaaltaan. Maahantuoja ja valmistaja vetäytyivät savotasta pois vedoten auton maalitakuun loppuneen auton saavutettua 3 vuoden iän ja että kuluttajariitalautakunnan määrittämien rajojen perusteella käyttöhyöty on maalipinnan osalta jo saavutettu täysimääräisesti.

Onko vastaavia tapauksia tiedossanne ja mihin ratkaisuun niissä on päädytty? Koskee ongelma vain VW-konsernia vai onko tämä Saksalaisten autojen ominaisuus?

22

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhaa huhaa
      • pehmeä pääkoppa

Ja Tuulilasin yksityisten kirjoittamat tarinat ovat ehdotonta totuutta, hienoa.

• osssss
        pehmeä pääkoppa kirjoitti:

Ja Tuulilasin yksityisten kirjoittamat tarinat ovat ehdotonta totuutta, hienoa.

Kun itse kirjoittaa eri paikkohin, niihin voi linkittää ja esittää ne faktoina. Näin minä teen. Tietenkin käytän kymmeniä eri nikkejä.

• osssss
        osssss kirjoitti:

Kun itse kirjoittaa eri paikkohin, niihin voi linkittää ja esittää ne faktoina. Näin minä teen. Tietenkin käytän kymmeniä eri nikkejä.

kAIKILLA TAPANSA.

• Vesimaalaus
        osssss kirjoitti:

kAIKILLA TAPANSA.

Skodassa ja audissa sama propleemi.fordessa myös sama juttu.käsiteltävä silkkihanskoin. tämän ne vesiohenteiset maalit teki.mut mersun maali pinta kestää.

• Huom oikeinkirjoitus
        Vesimaalaus kirjoitti:

Skodassa ja audissa sama propleemi.fordessa myös sama juttu.käsiteltävä silkkihanskoin. tämän ne vesiohenteiset maalit teki.mut mersun maali pinta kestää.

Maalipinta kirjoitetaan yhteen.

• panua pintaan
        Vesimaalaus kirjoitti:

kyllä mun vuoden vanhasta mersusta helmat maalattiin jo uudestaan se siitä laadusta

• Vai hyvä
        panua pintaan kirjoitti:

kyllä mun vuoden vanhasta mersusta helmat maalattiin jo uudestaan se siitä laadusta

Tämäkö vw.n hyvä imago.

• osssss
        Vai hyvä kirjoitti:

Tämäkö vw.n hyvä imago.

Jos tourania olet ostamassa niin tarkista takaluukun maalipinta ja kupruilut.Kannattaa korjauttaa ennen ostoa kun voi maksaa yli 1000e pieni paikkaus!

• Anonyymi

sellanen laatu

• nasta takaluukkuun??

Passattini (2008 mallia, farkku) takaluukku oli ruosteessa kuudesta kohtaa. Yrittivät selitellä jotain nastaniskeymistä :D! Mulla on ollut kitkat alla jo 10 vuotta...

Meni takuuseen mutta ei jättänyt kovin mairittelevaa kuvaa laadusta.

• Uudelleen maalaus

Tämäkin vielä.voi monelle vw.n omistajalle olla järkytys talven jälkeen autoa pestessä kun huomaa et maalipinta pilalla

• 20 v kokemusta

Mitenköhän ne nastat sinne takaluukkuun kimpoilisi. Onko volkkarin huolto kehittänyt uusia fysiikan lakeja. Maalien laatu on sen sijaan laskenut kovasti.
        Vanhat transporterit kestivät hyvin kiveniskemiä, mutta uusissa nämä hienot vesiohenteiset ekomaalit on sellaisia, että auton keula on kuin haulikolla ammuttu

• 2011 skeidaa
    • irtoillut itselläkin

audista vw,stä ja skodasta ainakin lähtee maali helmoista isonakin paloina irti.olen nähnyt monissa saman ilmiön,ja onpa noista kirjoiteltu täälläkin,syytä en tiedä mistä moinen johtuu..

• huomattu on

joopa joo.kyllä tuokin on aivan yleinen vaiva vagin autoissa.............ja aivan helppo jokaisen todeta itse kun katselette noita autoja tarkemmin liikenteessä,maalivikoja löytyy paljon kyseisistä merkeistä.

• ei laatua ollenkaan

eipähän nuokaan viat haittaa jossain teini pellen vanhassa golffin reuhkassa.varmaan sama teini pelle täällä höpöttää et kaikki viat provoa.noh todellisuus on toisenlainen,vw,llä on todella pahoja ongelmia kestävyydessä yms tekniikassa

• kallista hubaa

mani for nothing.kun vw,llä ajelee,kaikki maksaa ja paljon

• kintaat esiin
      • osssss

Asialinja.

• synkkää on

vaikiaa on vw miehen elo

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4253
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1979
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1605
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1432
    8. 250
      1285
    9. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      276
      1153
    10. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      77
      1152
    Aihe