Musta, iso korppi lensi ohitseni ja kirkaisi pelottavasti. Säikähdin ja värähdin.
Se olikin vain unta. Näin unta jossa kävelin myrskyssä pimeää tietä. Ympärilläni oli vain metsää, pimeitä varjoja, tumma taivas ja tummat pilvet, ja välillä salamat valaisivat taivaan. Kaiken keskellä, korkealla mäellä kohosi vanha linnan näköinen hökkeli. Kävelin sitä kohti hitaasti ja varoen.. kunnes saavuin tuon oudon rakennuksen portaille. Portaat olivat korkeat kuluneet kiviportaat, joissa oli jos jonkinlaisia koloja ja reikiä. Oikealla jalallani kokeilin portaan kestävyyttä, ja askel askeleelta olin jo linnan portilla. Avasin oven.
Sen enempää en unesta muistanut.
Lähdin aamulenkille selvittämään mieltäni. Hölkkäsin hiljaista, sumuista metsäautotietä kohti avaria peltoja edessäni. Miettiessäni unta huomasin monta asiaa jotka saivat minut miettimään. Unessa oli jotain tuttua. Normaaleja asioita.. kuten kenkäni, samat jotka minulla nyt oli jalassa..
..ja jotain muuta. Housuni, takkini, paitani..hiuksenikin olivat samalla tavalla kiinni.... kaikki täsmäsi uneeni! Kohta musta korppi lensi suoraan minua kohti ja rääkäisi pelottavasti, aivan kuin unessa..
Ja kohta, aivan yhtäkkiä, taivas pimeni ja alkoi sataa taivaan täydeltä.
Pysähdyin. Tutulla pellolla, jonne olin aina ennenkin juossut.. kohosi korkea tumma hökkeli.. joka oli suoraan unesta. Alkoi ukkostaa. Pieni salama osui korkean linnan avoimeen torniin, josta roikkui suuri kello. Sydämmeni alkoi hakkaamaan.
Kävelin linnaa kohti. Kokeilin jalallani porrasta, kuin olisin tehnyt sen ennenkin. Olin jo kerennyt unohtaa unen, kunnes muistin sen. Tein kaiken samalla tavalla.. kävelin portaat ylös suuren oven eteen. Avasin oven..
Vampyyrilinna / Castle of Vampires
vampire writer
0
101
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1885101- 141761
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka631626Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1271507Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s101477Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit501167Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961084Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249307980- 195941
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7830