Vampyyrilinna / Castle of Vampires

vampire writer

Musta, iso korppi lensi ohitseni ja kirkaisi pelottavasti. Säikähdin ja värähdin.
Se olikin vain unta. Näin unta jossa kävelin myrskyssä pimeää tietä. Ympärilläni oli vain metsää, pimeitä varjoja, tumma taivas ja tummat pilvet, ja välillä salamat valaisivat taivaan. Kaiken keskellä, korkealla mäellä kohosi vanha linnan näköinen hökkeli. Kävelin sitä kohti hitaasti ja varoen.. kunnes saavuin tuon oudon rakennuksen portaille. Portaat olivat korkeat kuluneet kiviportaat, joissa oli jos jonkinlaisia koloja ja reikiä. Oikealla jalallani kokeilin portaan kestävyyttä, ja askel askeleelta olin jo linnan portilla. Avasin oven.
Sen enempää en unesta muistanut.
Lähdin aamulenkille selvittämään mieltäni. Hölkkäsin hiljaista, sumuista metsäautotietä kohti avaria peltoja edessäni. Miettiessäni unta huomasin monta asiaa jotka saivat minut miettimään. Unessa oli jotain tuttua. Normaaleja asioita.. kuten kenkäni, samat jotka minulla nyt oli jalassa..
..ja jotain muuta. Housuni, takkini, paitani..hiuksenikin olivat samalla tavalla kiinni.... kaikki täsmäsi uneeni! Kohta musta korppi lensi suoraan minua kohti ja rääkäisi pelottavasti, aivan kuin unessa..
Ja kohta, aivan yhtäkkiä, taivas pimeni ja alkoi sataa taivaan täydeltä.
Pysähdyin. Tutulla pellolla, jonne olin aina ennenkin juossut.. kohosi korkea tumma hökkeli.. joka oli suoraan unesta. Alkoi ukkostaa. Pieni salama osui korkean linnan avoimeen torniin, josta roikkui suuri kello. Sydämmeni alkoi hakkaamaan.
Kävelin linnaa kohti. Kokeilin jalallani porrasta, kuin olisin tehnyt sen ennenkin. Olin jo kerennyt unohtaa unen, kunnes muistin sen. Tein kaiken samalla tavalla.. kävelin portaat ylös suuren oven eteen. Avasin oven..

0

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
        Maailman menoa
        8
        1656
      2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
        Maailman menoa
        128
        1653
      3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
        Maailman menoa
        251
        1179
      4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
        Kaste
        422
        1078
      5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
        Ikävä
        199
        1038
      6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        128
        929
      7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
        Suomalaiset julkkikset
        2
        866
      8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
        Kuhmo
        10
        845
      9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
        Ähtäri
        48
        843
      10. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
        Haapavesi
        29
        837
      Aihe