Otsikko kertoo kaiken
Mitä tehdä Gran Canarialla ?
9
746
Vastaukset
- GC:n kävijä.
Vaikka niin pieni saari onkin, aktiviteetteja siellä löytyy lähes joka makuun.
Murtomaahiihdon ja metsästyksen siellä voi unohtaa.
Jos ei bilettämistä ja auringossa löhöilyä oteta laskuihin mukaan, GC:lla loytyy paljon touhuamista.
Saaren lukuisat vaellusreitit, varsinkin saaren keskiosissa ovat upeita, esimerkiksi Roque Nublo. (Suosittelen). Saarella pääsee kalastamaan avomerelle, sukeltamaan paineilmalaitteilla, tutustumaan saaren historiaan.
Oma lukunsa on Las Palmas, jossa tekemistä riittää. Kanarian saarten pääkaupunki on täynnä kulttuuria, historiaa ja nähtävää.
Kannattaa vuokrata auto ja kiertaa saari, pysähtyä pieniin kyliin ja Las Palmasiin. Mistä nyt lähteekin kiertämään, mutta suosittelen myötäpäivään kiertämistä. Ja tottakai saaren keskiosiin myös kannattaa tutustua. Olen jokseenkin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, mutta mielestäni Las Palmasiin kannattaa mennä Inglesistä bussilla n:o 30. Silloin ei tuhraannu aikaa parkkipaikkojen etsimiseen ja voi rauhassa kävellen tutustua kaupunkiin, jossa on todella paljon nähtävää. Neuvoja on tuolla aikaisemmissa kirjoituksissa runsaasti!
- VillaMandi
Saarella kannattaa ehdottomasti liikkua mahdollisimman paljon, omaan kohteeseen ei kannata jäädä löhöämään. Itse olen tutustunut saareen päivän kestävällä matkanjärjestäjän saarikierroksella. Käytiin mm. Las Palmasissa, banaaniviljelmällä ja rommitehtaassa. Asiantunteva ja miellyttävä opas kruunasi ko. kierroksen. Sitten olen kiertänyt saaren myös vuokra-autolla, onnistuu ihan hyvin naisporukallakin. Saarta on tullut tutkailutua myös mereltä käsin, joten aurinkoisena ja tyynenä päivänä se on yksi vaihtoehto. Tarjosin myös lapselleni "ikimuistoisen" elämyksen vaeltaessamme rannan dyyneillä. Rannan nudistialue jäi itsekunkin mieleen. Myös kamelisafari on koettu. Tekemistä ja tutkittavaa kyllä löytyy.
Tapoja on monia... lomaillakin. Minä haluan myös levätä lomalla. Vietän tulopäivän illan ja lähtöpäivän aamun lisäksi yhden tai kaksi päivää hotellilla tai sen välittömässä läheisyydessä. Silti en suostu tuntemaan syyllisyyttä liiasta laiskottelusta. :)
Pari päivää menee itse lomakohteeseen tutustumisessa. Viikon lomasta jää pidempiin retkiin kaksi tai kolme päivää. Kahden viikon matkoilla jää sitten reilumminkin aikaa retkeilyyn.
Joskus ennen olin aina menossa ja illalla piti syödä särkylääkettä, jotta pystyi kipeiltä jaloilta nukkumaan. Nykyisin pyrin ottamaan noilla pidemmillä retkilläkin vähän rauhallisemmin.- utelias?
blues_brother kirjoitti:
Tapoja on monia... lomaillakin. Minä haluan myös levätä lomalla. Vietän tulopäivän illan ja lähtöpäivän aamun lisäksi yhden tai kaksi päivää hotellilla tai sen välittömässä läheisyydessä. Silti en suostu tuntemaan syyllisyyttä liiasta laiskottelusta. :)
Pari päivää menee itse lomakohteeseen tutustumisessa. Viikon lomasta jää pidempiin retkiin kaksi tai kolme päivää. Kahden viikon matkoilla jää sitten reilumminkin aikaa retkeilyyn.
Joskus ennen olin aina menossa ja illalla piti syödä särkylääkettä, jotta pystyi kipeiltä jaloilta nukkumaan. Nykyisin pyrin ottamaan noilla pidemmillä retkilläkin vähän rauhallisemmin.Palmitos Park käyntikohteena on mahtava.
- mummo
Näkemisen arvoinen on Cocodrio Park sinne vei oma bussi päivää en muista 10.00 Farolta kello14 paluu.Sieltä karkasi tiikréreitä ja ne jouduttiin ampumaan Suomessakin silloin uutisoitiin siitä.Jos satut olemaan karnevaaliaikaan siellä niin on katsomista ne kulkueet ja esitykset,kahdesti olen ollut silloin.
- villilänsi
Sioux Cityyn kannattaa tutustua ehdottomasti.
Sioux City sijaitsee mukavalla etäisyydellä eteläisen Gran Canarian suosituimmista lomakohteista hiukan San Antonion kaupungista eteenpäin pienten vuorten väliin jäävässä laaksossa. Maspalomasista ja Playa del Inglésistä pääsee kätevästi bussilla vakioaikataulujen mukaan. Pysäkkejä on matkalla useita. Vaihtoehtoisesti myös taksilla pääsee helposti molempiin suuntiin. - mummo56+1
Kävelette inglesistä joka päivä rantaa pitkin faron majakalle ja juotte siellä katukahvilassa kahvit. Sitte ostatte irtojäätelön joka on hyvää eikä ole sokerilla pilattu kuten täällä suomessa.
- Siellä voi
Vaan lötköttää uima-altaan reunalla ja lipittää olutta.
Mäpä menenkin Puerto Ricoon, mikä on ylivoimaisesti lämpimin ja sateettomin paikka koko Kanarian saarilla! Lähtö ensi torstaina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1383383Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/772151Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1371835- 1281771
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee271714- 1381375
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1111259"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!541176Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441055Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa331017