Kahden (2) vuoden välivuosi?

vieras338

Olen lukion jälkeen lähdössä armeijaan, ja sen jälkeen 9-12kkn kielikurssille ulkomaille, mutta aloin nyt miettimään, että onko kahden vuoden välivuosi liian pitkä aika?
Kielikurssilla opiskellaan, mutta se on aika paljon rennompaa kuin lukiossa, ja sitten pitäisi vielä mennä yliopistoon opiskelemaan oikeustiedettä. Onko tässä tapauksessa kannattavaa pitää kahden vuoden välivuosi?

MIELIPITEITÄ!!!!

2

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gairjö

Välivuosi kannattaa aina. On ihan sama, oletko kortistossa kahta vuotta aiemmin vai myöhemmin.
      Oletko jo päässyt oikikseen vai vasta hakemassa? Lisää sitten pari välivuotta lisää, koska todennäköisesti et pääse sinne ensimmäisellä kerralla.
      Voi tottakai suorittaa välivuosiesi aikana opintoja avoimeen yliopistoon, jos kerran kielikurssillakin jää paljon vapaa-aikaa. Ne voidaan sitten hyväksilukea, tai ainakin saat lukukokemusta.
      Eli välivuosi kannattaa käyttää tarkkaan hyödyksi, niin ei mene makailuksi.

• jjuuuh

Itse olen miettinyt samaa. Varma en tosin suunnitelmistani ole. Riippuu pitkälti siitä, saanko opiskelupaikkaa tänä keväänä vai en (jos saan, niin varmaan aloitan opiskelut ennen armeijaa). Ajattelin mennä tammikuussa 2013 armeijaan, viettää siellä 6kk-12kk ja tämän jälkeen vielä lähteä viettämään puolesta vuodesta vuoteen ulkomailla. Eli kaksi vuotta menisi sitten minullakin siinä. Onhan niitäkin, jotka yrittävät kolmatta tai neljättä kertaa sisään yliopiston hakukohteeseen, johon on vaikea päästä. Onko tämä nyt paljon sen kummempi loppujen lopuksi, paitsi että töitä ei juuri ehdi tekemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      5979
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      3995
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      3993
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3733
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2527
    7. 33
      2249
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2234
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      447
      1838
    Aihe